Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 vuotiaana raskaaksi?

Vierailija
05.01.2015 |

Mitä mieltä olette tilanteestani. Valmistun lukiosta tänä keväänä ja menen naimisiin tässä kuussa. Olen tulevan mieheni kanssa keskustellut hyvin paljon lasten hankinnasta (n.2vuotta). Mitä mieltä olette onko riski tehdä nyt lapset ja opiskella yliopistossa kun on pieniä lapsia? Itse haluaisin lapset ennen kuin siirryn vakinaiseen työelämään jotta voin luoda sen jälkeen uraa ilman katkoja. Uhakapeliä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päätös. Tosin ei se opiskeluja helpota.

Vierailija
25/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't do it!

Vierailija
26/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee

Vierailija
27/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse jaksaa nimenomaan opiskella vauvan kanssa ja talous on kunnossa ettei tarvi pelkillä tuilla kärvistellä ni mikä ettei. Kannattaa kuunnella omaa sydäntä ja järkeäkin tietty käyttää. Ei kaikilla täydy olla sitä kallista mersua, omakotitaloa ja kahta koiraa pihalla, sekä naimisissa. Ei se vauva ajattele muuta kuin että sitä rakastetaan ja kasvatetaan hyvin. Materia ei ole niin tärkeää, kuhan ruokaa ja vaatteita riittää. 

Vierailija
28/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei se helpottaisi opiskelua. Mutta ei kai se tee opiskelusta mahdotonta?

Ap

Vierailija
29/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:15"]No jos itse jaksaa nimenomaan opiskella vauvan kanssa ja talous on kunnossa ettei tarvi pelkillä tuilla kärvistellä ni mikä ettei. Kannattaa kuunnella omaa sydäntä ja järkeäkin tietty käyttää. Ei kaikilla täydy olla sitä kallista mersua, omakotitaloa ja kahta koiraa pihalla, sekä naimisissa. Ei se vauva ajattele muuta kuin että sitä rakastetaan ja kasvatetaan hyvin. Materia ei ole niin tärkeää, kuhan ruokaa ja vaatteita riittää. 
[/quote]

Talous on kunnossa kun mies käy töissä opiskelun lisäksi. Hän siis 2 vuotta minua vanhempi

Vierailija
30/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi vaikeuttaa aika tavalla, jos et saa vuosiin nukuttua riittävästi. Vauvalle ei ole hyväksi mennä hoitoon. 

Vierailija
31/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä jos oikeasti olet miettinyt kaiken. Muista että sitä vauvaa ei tosta noin vaan laiteta pois kun ei jaksakkaan. Itse olen elänyt köyhissä perheessä mutta en ole saanut traumoja. Pääasia että vauva saa kaiken mitä tarvitsee ja ansaitsee

Vierailija
32/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uskovainen, joka voi harrastaa seksiä vasta avioliitossa, vai miksi menet tuossa iässä naimisiin?

Vierailija
33/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt ensin sinne yliopistoon ennenkuin höpiset muuta. Et välttämättä edes pääse.

Vierailija
34/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:17"]Oletko uskovainen, joka voi harrastaa seksiä vasta avioliitossa, vai miksi menet tuossa iässä naimisiin?
[/quote]

En ole uskovainen mutta silti haluan säästää seksin vasta avioliittoon. Ja naimisiin menen tämän ikäisenä koska ei olisi mitään järkeä odottaa turhaan montaa vuotta ja katua myöhemmin kun ei mennyt naimisiin nuorena

Vierailija
35/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:20"]Hae nyt ensin sinne yliopistoon ennenkuin höpiset muuta. Et välttämättä edes pääse.
[/quote]

Tiedän että en välttämättä pääse heti yliopistoon enka varmasti pääsekään koska haluan alalle jota on vaikea päästä lukemaan. Mutta jos välivuosi tulee sen voisi varsin hyvin olla kotona rauhassa lapsen kanssa.

Ap

Vierailija
36/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:20"]Hae nyt ensin sinne yliopistoon ennenkuin höpiset muuta. Et välttämättä edes pääse. [/quote] Tiedän että en välttämättä pääse heti yliopistoon enka varmasti pääsekään koska haluan alalle jota on vaikea päästä lukemaan. Mutta jos välivuosi tulee sen voisi varsin hyvin olla kotona rauhassa lapsen kanssa. Ap

[/quote]Mitä kauemmin olet kotona, sitä huonommin pääset opiskelemaan ja työllistyt. Tutkittu juttu.

Vierailija
37/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:10"]

Mitä mieltä olette tilanteestani. Valmistun lukiosta tänä keväänä ja menen naimisiin tässä kuussa. Olen tulevan mieheni kanssa keskustellut hyvin paljon lasten hankinnasta (n.2vuotta). Mitä mieltä olette onko riski tehdä nyt lapset ja opiskella yliopistossa kun on pieniä lapsia? Itse haluaisin lapset ennen kuin siirryn vakinaiseen työelämään jotta voin luoda sen jälkeen uraa ilman katkoja. Uhakapeliä?

[/quote]Mitä uhkapeliä tuo nyt on? Ihan tavallista elämää. Tärkeämpää ovat miehen tulot. Ovatko ne säännölliset ja kohtuusuuret? Onko teillä muuta varallisuutta ja omaisuutta kuin palkat?

Vierailija
38/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:20"]Hae nyt ensin sinne yliopistoon ennenkuin höpiset muuta. Et välttämättä edes pääse. [/quote] Tiedän että en välttämättä pääse heti yliopistoon enka varmasti pääsekään koska haluan alalle jota on vaikea päästä lukemaan. Mutta jos välivuosi tulee sen voisi varsin hyvin olla kotona rauhassa lapsen kanssa. Ap

[/quote]Mitä kauemmin olet kotona, sitä huonommin pääset opiskelemaan ja työllistyt. Tutkittu juttu.
[/quote]

Jep. Välivuosi tulee varmaan joka tapauksessa koska aion hakea lukemaan psykologiaa tai lääketiedettä. Ja niihin on aika kovat pääsyvaatimukset

Vierailija
39/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:10"]

[/quote]Mitä uhkapeliä tuo nyt on? Ihan tavallista elämää. Tärkeämpää ovat miehen tulot. Ovatko ne säännölliset ja kohtuusuuret? Onko teillä muuta varallisuutta ja omaisuutta kuin palkat?
[/quote]

On kohtuu säännölliset tulos miehellä, vähintään 1500€/kk. Vuokraan menee 450€/kk ja asuntaan riittävän isossa asunnossa eli tänne mahtuisi myös lapsi. Ja muuten tällä hetkellä kuussa menee rahaa 100-200€ joten säästöön on jäänyt jo aika paljon rahaa. Lisäksi minä saan opintotukea

Vierailija
40/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein lapsen amk.ssa opiskellessa tietysti amkssa on paljon helpompaa kun yliopistossa.. Mut niin vaan opinnot ja oppari valmistui vauva aikana. Ja sama syy minullakin halusin aloittaa uran nuorena niin ettei tule sit työvuosiin katkoksia. Minun mielestäni olisi typerää opiskella ja sit heti jäädä kotiin lasten kanssa. Ei olis enää koulusta opitut jutut mielessä eikä toisaalta vuosiin työkokemusta.

Eli meilläkin ihan järkisyistä lapsi nuorena ja meille erittäin hyvä ratkaisu :)

Samoin ajateltiin sillon että siinä vaiheessa kun ollaan edetty uralla ja työ vaatii enemmän on lapsi jo niin iso(10+ vuotta) että pystyy jättämään mummolaan työreissun ajaksi ilman kauheata ikävöintiä. Ja tietysti lapsen ehdoilla..