Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18 vuotiaana raskaaksi?

Vierailija
05.01.2015 |

Mitä mieltä olette tilanteestani. Valmistun lukiosta tänä keväänä ja menen naimisiin tässä kuussa. Olen tulevan mieheni kanssa keskustellut hyvin paljon lasten hankinnasta (n.2vuotta). Mitä mieltä olette onko riski tehdä nyt lapset ja opiskella yliopistossa kun on pieniä lapsia? Itse haluaisin lapset ennen kuin siirryn vakinaiseen työelämään jotta voin luoda sen jälkeen uraa ilman katkoja. Uhakapeliä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä on kyllä nyt vähän turhan aikaista. Lapsen hoito ja kasvatus vaatii ihmiseltä paljon puhtia ja aikaa. Ei siinä kerkee opiskelemaan täysillä kun pitäö sen uteliaan taaperon perässä juoksennella. Sitten se joka yö vauvan syöttäminen on raskasta. Aika ison haasteen olet ottanut vireille.

Vierailija
42/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:30"]Minäkin tein lapsen amk.ssa opiskellessa tietysti amkssa on paljon helpompaa kun yliopistossa.. Mut niin vaan opinnot ja oppari valmistui vauva aikana. Ja sama syy minullakin halusin aloittaa uran nuorena niin ettei tule sit työvuosiin katkoksia. Minun mielestäni olisi typerää opiskella ja sit heti jäädä kotiin lasten kanssa. Ei olis enää koulusta opitut jutut mielessä eikä toisaalta vuosiin työkokemusta.

Eli meilläkin ihan järkisyistä lapsi nuorena ja meille erittäin hyvä ratkaisu :)

Samoin ajateltiin sillon että siinä vaiheessa kun ollaan edetty uralla ja työ vaatii enemmän on lapsi jo niin iso(10+ vuotta) että pystyy jättämään mummolaan työreissun ajaksi ilman kauheata ikävöintiä. Ja tietysti lapsen ehdoilla..
[/quote]

Mukava kuulla että joku muukin ajattelee samalla tavalla (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:32"]Kieltämättä on kyllä nyt vähän turhan aikaista. Lapsen hoito ja kasvatus vaatii ihmiseltä paljon puhtia ja aikaa. Ei siinä kerkee opiskelemaan täysillä kun pitäö sen uteliaan taaperon perässä juoksennella. Sitten se joka yö vauvan syöttäminen on raskasta. Aika ison haasteen olet ottanut vireille.
[/quote]

Noita yösyöttämisiä ja muita olen kyllä pitkään miettinyt että tuleeko liian raskaaksi mutta uskon että jaksan ja onhan minulla mies apuna

Vierailija
44/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on hyvä erota sitten 23v. Mikä hiton kiire?

Vierailija
45/45 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:17"]Oletko uskovainen, joka voi harrastaa seksiä vasta avioliitossa, vai miksi menet tuossa iässä naimisiin?
[/quote]

En ole uskovainen mutta silti haluan säästää seksin vasta avioliittoon. Ja naimisiin menen tämän ikäisenä koska ei olisi mitään järkeä odottaa turhaan montaa vuotta ja katua myöhemmin kun ei mennyt naimisiin nuorena
[/quote]
Voe nyt oikeesti! Avaa ne haarat ennemmin. Tuo on niin tyhmä syy mennä naimisiin. Se ois eri asia jos menisit vasta 25v tai jotain mutta tästä nyt paistaa vahvasti oma typerä päätös ja pakko mennä naimisiin. Kokemuksesta sanon ettei tuu nää nuorena tehdyt avioliitot kestää uoten elä tee sitä lastakaan kun oot kohta yh.