Tästä se arki sitten pitäisi lähteä käyntiin..
Tässä syön aamiaista itsekseni ja surkuttelen sikeästi nukkuvaa perhettä jonka kohta herättelen töihin ja päiväkotiin :(
Vaikka olemme viime päivät siirtyneet taas lomamoodista päiväkotirytmiin ovat lapset niiiin väsyneitä aamuisin ja tuntuu kamalalta herätellä heitä lämpimistä sängyistään.
Muita kohtalotovereita?
Voimia muillekin arkeen palaaville!! :)
Kommentit (26)
Jospa ajan kotiin ja sitten nukkumaan. Kiitos vaan vinkistä. Enpä olisi itse tajunnut. Hyvää työpäivää vaikka rankkaahan se loman jälkeen on !. Muista käydä kaupassa tänään, huomenna voit taas huilia.
Ei ollut lomaa lainkaan, joten on helppo tulla töihin. Muu perhe kyllä jäi vielä nukkumaan (jälleen), heillä on pitkä loma.
Meillä lapset herää klo 6 ihan muutenkin kun on vapaapäivä. Silloin kun on työpäivä ja aamuvuoro herätän ne 5.30 niin että ehditään päiväkotiin.
Kuullostaa varmaan tylsältä mutta ei kannata antaa lasten valvoa yhtään pidempään vaikka on lomia ja myöskin kannattaa herättää samoihin aikoihin joka päivä. Päiväkoti-iäinen ei itse päätä näitä asioita joten olet kyllä itse aiheuttanut tuon tilanteen lapsillesi....
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08vapaa ihan mukavaa päästä arkirytmiin vähitellen, koulut alkavat keskiviikkona. Lapsilla on kotona jo vähän tylsääkin ja aamut menevät telkkaria töllöttäen. Meillä nyt ei muutenkaan eletä mitään 8-16 -elämää maanantaista perjantaihin, kun mies tekee vuorotöitä ja minä olen kotona.
Jouluverhoit voi ottaa pois ikkunasta ja vaihtaa keväisempiin.
[/quote]
Meillä koulu alkaa tänään ma. Lapsi juuri syömässä aamupalaa ja sit rientää kouluun 9. Ti onkin sitten jo vapaa.
Mistä alkaa koulu ensiviikolla, aikuisilla ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08:03"]Ihan mukavaa päästä arkirytmiin vähitellen, koulut alkavat keskiviikkona. Lapsilla on kotona jo vähän tylsääkin ja aamut menevät telkkaria töllöttäen. Meillä nyt ei muutenkaan eletä mitään 8-16 -elämää maanantaista perjantaihin, kun mies tekee vuorotöitä ja minä olen kotona.
Jouluverhoit voi ottaa pois ikkunasta ja vaihtaa keväisempiin.
[/quote]
Meillä koulu alkaa tänään ma. Lapsi juuri syömässä aamupalaa ja sit rientää kouluun 9. Ti onkin sitten jo vapaa.
Mistä alkaa koulu ensiviikolla, aikuisilla ilmeisesti.
Tänä vuonna tavallista vaikeampaa. Ulkomaan lomalta palatessa kotona odotti yllätyslasku 1500 euroa ja lisäksi vesivahinko. Eilen miehellä jättiriita vanhempiensa kanssa. Nyt juon kahvia ja odottelen putkimiestä :-/