Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinulle talo mies ja lapset ovat "saavutuksia"?

Vierailija
05.01.2015 |

Ihmettelen. Varsinkin lapset. Rottakin voi saada lapsia ja kodin...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08:24"]

Niin. Paskaakos sitä nyt iloitsemaan asioista joita on saavuttanut. 

[/quote]

Mutta mikä ihmeen saavutus esim. ne lapset on? Noin 90% ihmisistä kykenee lisääntymään. Lisääntyminen on siis yhtä paljon normaalilta ihmiseltä saavutus kuin käveleminen tai puhuminen - lähes kaikki kykenevät siihen. Ei ole mikään saavutus tehdä jotain, mihin lähes kaikki pystyvät. 

[/quote]

Ei kaikki ole tyytyväisiä lapsiinsa ja osa on jopa iloisia siitä että eivät ole tehneet lapsia.

Joten jos on tyytyväinen lapsiinsa, niin se todellakin on saavutus.

Ja talohan nyt on useimille koko elämän suurin taloudellinen hankinta, joten kyllä siihen on syytä olla tyytyväinen ja pitää sitä saavutuksena. Aika surullista jos suuri satsaus onkin pettymys.

Vierailija
42/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleinen asumismuoto ja mieluinen koti, mukava aviomies, ihanat lapset, mielekäs työ. Mitä muuta elämässä tarvii saavuttaa? Sittn on lisäksi terveys, mutta se on sitten loppujen lopuksi enää aika vähän omissa käsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08:24"]

Niin. Paskaakos sitä nyt iloitsemaan asioista joita on saavuttanut. 

[/quote]

Mutta mikä ihmeen saavutus esim. ne lapset on? Noin 90% ihmisistä kykenee lisääntymään. Lisääntyminen on siis yhtä paljon normaalilta ihmiseltä saavutus kuin käveleminen tai puhuminen - lähes kaikki kykenevät siihen. Ei ole mikään saavutus tehdä jotain, mihin lähes kaikki pystyvät. 

[/quote]

Ei kaikki ole tyytyväisiä lapsiinsa ja osa on jopa iloisia siitä että eivät ole tehneet lapsia.

Joten jos on tyytyväinen lapsiinsa, niin se todellakin on saavutus.

Ja talohan nyt on useimille koko elämän suurin taloudellinen hankinta, joten kyllä siihen on syytä olla tyytyväinen ja pitää sitä saavutuksena. Aika surullista jos suuri satsaus onkin pettymys.

[/quote]

Onko ainoat vaihtoehdot pitää jotain saavutuksena tai olla pettynyt? Minä en esim. pidä autoni omistamista saavutuksena, mutta on se silti ihan hyvä auto ja olen siihen tyytyväinen. 

Ja toki, tyytyväisyys lapsiin tai niiden kasvattaminen yhteiskuntakelpoisiksi OVAT saavutuksia. Pelkkä lasten teko taas ei. Monien mielestä kuitenkin pelkkä lisääntyminen on jokin ihmeellinen teko, kun siihen pystyy, niinkuin ap sanoi, rotatkin...

Vierailija
44/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kihloissa oleva kaksikymmentä vuotias naishenkilö, tavoitteeni ovat nimenomaan pitkä, tasapainoinen ja onnellinen liitto mieheni kanssa, valmistua korkeakoulusta, saada mielenkiintoista ja osaamisaluettani vastaavaa työtä ja tietenkin saada lapsia. Nämä ei tunnu itsestäänselvyyksiltä! Vielä on pääsykokeita, nykyhetken työllisyystilanne on kerrassaan huolestuttava, Suomen tulevaisuus tuntuu epävarmalle. Mieheni kanssa olen onnellinen, mutta on meilläkin ongelmia hankala anoppi, opiskelupaikkakunnalle muutto.
Ei saa halveksia toisten saavutuksia, en halveksi VELA-uraohjusta enkä myöskään jotain oravanpyörästä irtautunutta reppureissaajaa vaikka nämä ei olekaan minun omia tavoitteitani!

Vierailija
45/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole saavutuksia vaan mun elämäni tärkeimmät asiat. Siis lapset ja mies. Koti on siellä missä perhekin, tällähetkellä 2. itselle rakennetussa isossa okt:ssa.

Toki lähtökohtiin nähden ihan ok saavutus sekin että köyhän duunarperheen kakara selvisi keskiluokkaan. Kovaa työtä ja vaatimatonta elämää vuosikausia kunnes tähän on päästy.

Vierailija
46/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on mulle saavutuksia, koska niiden saaminen ei ollut mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
47/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ne ovat vaatineet niin paljon hikeä, verta ja kyyneleitä. Enkä olisi uskonut, että pystyn/jaksan niitä saavuttaa. Todella huippusaavutuksia mulle!

Vierailija
48/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Paskaakos sitä nyt iloitsemaan asioista joita on saavuttanut. Parempi vaan olla alati tyytymätön ja naama norsun vittulla. Pessimisti ei pety.

Onnellisuus tulee siitä että arvostaa asioita joita on saavuttanut.

Vierailija
49/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:00"]

Ihmettelen. Varsinkin lapset. Rottakin voi saada lapsia ja kodin...

[/quote]

En haluaisi asua rotankolossa ja saada rottalapsia.

Vierailija
50/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän saavutuksena onnellista ja tasapainoista perhettä. Hyvä, pitkä avioliitto kun ei ole mikään itsestäänselvyys. Eikä myöskään hyvin kasvatettu lapset. Pidän saavutuksena myös läheistä ja laajaa ystäväpiiriäni. Kaikkien eteen pitää tehdä töitä. Asunto ei minulle ole saavutus. Eikä oikeastaan ammattiin valmistuminenkaan.

Vierailija
51/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto sinällään ei ole saavutus, mutta nykymaailmassa pitkä ja onnellinen avioliitto tuntuu jonkin asteinen saavutus kyllä olevan.

Vierailija
52/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:12"]Ammatti ja koulutus on jokaisen ulottuvilla, hyvä elämä ei. Mun hyvään elämään kuuluu upea mies, upeammat lapset ja oma katto pään päällä. Mikä se ap:n mielestä on saavutus, Nobelin rauhanpalkinto?
[/quote]

Ammatti ja koulutus ei ole jokaisen saatavilla todellakaan, jos sillä saralla on vähänkin kunnianhimoa... Asuntolainaa saa kuka vaan jolla on tuloja tai muuten varaa (tähän ei tarvita muuta kuin vaikka rikkaat vanhemmat, ei omia saavutuksia), miehen ja lapsiakin saa kuka vaan.
[/quote]
Mun vanhemmat kuoli ku olin teini. Eikä ne ollu rikkaita, ei perinnöllä mällätty. Enkä saa lapsia joten korjaahan vähän käsitystäs elämän yksinkertaisuudesta.