Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun ja uuden vuoden välipäivien tuomien

Vierailija
29.12.2014 |

facebook-päivitysten lukemisen jälkeinen avautuminen:

- olen huomannut, että ihmiset on enemmän huolissaan eläimistään kuin lain rikkomisesta kun on kyseessä uuden vuoden ilotulitteiden paukuttelu ennen kuin on varsinaisesti niiden aika. Olen myös huomannut, että mua ei paskaakaan kiinnosta, jos jonkun puudeli pelkää ilotulitteita. Tosin tämä EI siis tarkoita että olisin mitenkään niitten ilotulitteiden ylenpalttisen paukuttelun kannalla, tai etten eläimistä pitäisi. 

"Humble brag"-facebook -päivitykset. Eli ne, jossa joku nostaa sitä omaa häntäänsä ja muut kehuu miten hyvin onkaan taas tullut tehneeksi. Mä olen sitä mieltä, että auttaa pitää, mutta jos on oikeaa aihetta kehuun, sen tekee joku muu kuin auttaja itse. "voi kuinka hyvä ihminen olenkaan, tuokaa Plediä että voin kiillottaa sädekehääni tässä". Enkä tarkoita näillä nyt niitä joulun alla olleita ilmoituksia ystäviltäni, joissa kertoivat että ovat tämän vuoden joulukorttirahat lahjoittaneet jollekin tietylle hyväntekeväisyyskohteelle.

Eri ryhmissä olevien sääntöjen noudattamisen vaikeus. Kylttiryhmässä on aina joku jonka mielestä kaupan seinässä oleva ilmoitustaululappunen on kyltti ja sit löytyy se toinen, jonka mielestä se on huutava vääryys ja siitä pitää nostaa hillitön meteli.

- oma joukkonsa on sit tietty itsensä jumalasta seuraavaksi ylöspäin itsensä nostaneet ylläpitäjät joillain kirpputoriryhmillä.

Ennen joulua tapahtunut, erityisesti äitien kohdalla, lasten todistusten esittely netissä ja ylenpalttinen kehuminen miten on niin tyytyväinen ja ylpeä Nico-Petterin ja Jemina-Jessican torkasta. Niitä oli oikeasti kyllästymiseen saakka. Lopun puoli vuotta nuo samaiset äidit vaipuvat lähes koomaan mitä tulee lapsiinsa, ei sanallakaan mainintaa että edes olisi lapsia, mutta taas keväällä muistavat kehua miten erinomainen oma lapsi on. En tiedä miten kotonaan toimivat, mutta toivottavasti ovat täyspäisiä kuitenkin ja muistavat kehua lapsiaan ihan oikeasti ja muulloinkin kuin todistusten saamisen aikaan. 

Ja se on "joulu", ei "Joulu". Se on "Christmas" jos on länsi-lontoolainen kieli käytössä, mutta suomalainen versio siitä on ihan vaan "joulu". Ihan samoin kuin "uusi vuosi" on "uusi vuosi" eikä "Uusi-Vuosi".

Olen puhunut. Ja ne, jotka ovat "onnellisia siitä etten ole fb:ssa", ihan vapaasti saatte painella alapeukkua ja tunkea sen toisen peukun vaikka hanuriinne. *hymiö hymiö sydän*