Frozen liian pelottava 7-vuotiaalle
7-v tyttömme ei uskalla katsoa ko. elokuvaa kruunajaistanssiaisia pidemmälle. Katsoimme sen sitten miehen kanssa yhtenä iltana loppuun ja elokuvassa on itse asiassa todella pelottavaa tavaraa. Eli pistämme sen suosiolla ylähyllylle odottamaan tytön siirtymistä uudelle kymmenluvulle :)
Kommentit (64)
Kyllä mäkin pelkäsin Keisarin Salaisuutta pienenä, se kalkkuna oli hirveä. :(
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan järkyttävää, kuinka moni antaa lapsen katsoa elokuvia ja tuijottaa muutenkin millon minkäkinlaista kuvaruutua jo 2-4v iässä. Meillä lapset leikkii ulkona, piirtää, kasaa ja purkaa rakennelmia, lukee kirjoja jne. En ymmärrä ollenkaan, missä vaiheessa siitä tuli "normi" että lapset kasvatetaan television ääressä. Hyi.
Niin meilläkin mutta saavat kyllä katsoa elokuvia, pelata tabletilla, tietokoneella tai XBoxilla päivittäin. Eivät nämä sulje pois toisiaan kunhan vain muistaa että kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö menee tosi empaattisesti mukaan elokuvaan ja siksi esim kruunajaiskohtaus oli pelottava kun jännäsi niin kovasti Elsan puolesta, kykeneekö pitämään voimansa piilossa. Myös ihmisten väliset konfliktit ovat pelottavia empaattiselle pienelle.
Ja ei, ei olla pahemmin muitakaan Disney-elokuvia vielä katsottu :) Tähkäpää katsottiin ja siitä tykkäsimme koko perhe.
Itse näin Disney-leffoja vasta 17-vuotiaana ja ihan hyvin ne sopivat sen ikäiselle ;)
Kannattaisi ehkä aloittaa aiemmin ja yhdessä perheen kanssa katsoa ja todeta.
"ei tarvitse pelätä, tämä on vain satua/näyteltyä"
Lapselle tulee tehdä selväksi, mikä on totta, mikä ei. Ja että hän voi itse tehdä myös animaation tai näytellä. Mutta se ei ole totta.
Lasta ei tule pelotella, että tv-ohjelmissa olisi jotain pelottavaa. Lasta tulee kasvattaa siihen, ette EI pelkää televisiota. Eihän aikuisetkaan pelkää. En ole ikinä pelotellut lapsiani, tv on voinut olla päällä, vaikka lapsia kotona. Kun koti on turvallinen ja kun lapsi vauvasta asti tottuu televisioon, ei hän ala sitä pelätä. Ihan sama muidenkin asioiden kanssa. Jos lapsi ei näe miehiä ja niillä pelotellaan, hän takuulla pelkää miehiä. Tai hämähäkkejä, käärmeitä tai pimeää.
Eroja tosiaan lapsissa. Frozen on mun kaverin 4-vuotiaan tytön lemppari. Kaiken pitää olla aina Elsaa, synttäreilläkin oli Elsa-teema.:) Katsottiin se miesystävän kanssa joku aika sitten ja ihana elokuva oli.