Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun bloggaaja esittelee itsensä "Äiti ja vaimo"

Vierailija
04.01.2015 |

Eli blogin esittelytekstissä lukee tyyliin "Minna, 27v. Äiti ja vaimo"

Mitä ajatuksia herättää? Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että etkö sä ole mitään muuta...

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:47"]

Onko naiseus, naisellisuus, tyttömäisyys jotenkin noloja teistä? Surullista, jos näin on. Minulle äitiys ja parisuhde ovat tärkeimmät asiat, vaikka olen akateemisessa ammatissa myös.

[/quote]

Feministit. 

Kummaa kun niiden mielestä naisten pitäisi olla ylpeitä naiseudestaan, mutta sitten sen naiseuden pitäisikin olla mieheyttä. 

[/quote]

Nuo on niitä rassukka-feministejä, joiden mielestä naisella pitäisi olla kynitty tukka ja miesten puku. Muu on saatanasta!

Oikeat naiset tietävät, että voivat olla naisia ja tykätä 'tyttömäisyyksistä' eikä se huononna heitä yhtään. 

Tämä nainen rei'ittäisi jokaisen rassukkafeministin vaikka hänellä olikin blondatut hiukset ja kukkia ohjaamossa:

"Despite the predominantly male environment in which she found herself, she never renounced her femininity, and would carry on dyeing her hair blonde...  She would fashion scarves from parachute material, dyeing the small pieces in different colours and stitching them together and would not hide her love of flowers, which she picked at every available occasion, favouring red roses. She would make bouquets and keep them in the cockpit"

http://en.wikipedia.org/wiki/Lydia_Litvyak

Vierailija
42/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tuo määrittely kertoo vain siitä, mihin asioihin blogi keskittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:01"]

Aika monia "Minna, äiti, vaimo"- ihmisiä täällä itkemässä. :D

[/quote]

Enemmän näyttää olevan "Ritva, akateeminen valtion suojatyöpaikassa" -ihmisiä :D

Vierailija
44/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:05"]

[/quote]

Enemmän näyttää olevan "Ritva, akateeminen valtion suojatyöpaikassa" -ihmisiä :D

[/quote]

^ja taas yksi :D

Vierailija
45/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitatko itseäsi :D

Vierailija
46/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitatko itseäsi :D

[/quote]

Etkö äiti, vaimo tuota "^" merkkiä nähnyt? :D

Vierailija
47/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat näistä "äiti ja vaimo" -tyypeistä ovat parikymppisiä naisia, joilla ei tosiaan sitä työtä tai ammattia ole.

Vierailija
48/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"] Mutta vaimo se on avovaimokin, eikö? [/quote] Ei siinä mielessä kun tässä tarkoitetaan. Vaimo on sen kanssa jonka kanssa ollaan naimisissa, Suomessa ei saa olla kuin yksi vaimo kerrallaan. Avovaimoja voi olla vaikka 100, sitä ei laki kiellä. Mutta erotuksesi vaimosta, aviovamon kanssa ei olla naimisissa. Ero tehdään myös sanojen vaimon ja avovaimon välillä, ihmiset kutsuvat vaimoa vaimoksi ja avovaimoa avovaimoksi tai vastaavaksi, ei vaimoksi. Miksi siis mainostaa, että "yhden miehen vaimo" koska ei ole mahdollista olla monen miehen vaimo Suomessa? [/quote] Useimmat avoliitossa olevat kyllä puhuvat vaimosta, eivätkä avovaimosta. ;) [/quote] Ei minun tuttava/ystävä/sukulaispiirissä. [/quote] No teillähän varmaan kaikki ovatkin naimisissa? ;)

[/quote]

Osa on, osa ei. Ne jotka ei ole, ei puhu avovaimostaan vaimona.

Vierailija
51/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa, tuo on taas se joka on oppinut uuden sanan, "suojatyöpaikka", ja käy nyt viljelemässä sitä joka topikissa ihan niin kuin pikkulapsi.

Vierailija
52/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta riippuu ihan täysin siitä, mihin blogissa keskitytään. Jos blogi käsittelee perheasioita, se on ihan ok esittely. Käy helposti ilmi kirjoittajan aviosääty ja lasten lukumäärä. Jos blogissaan ei kirjoita muuta kuin lastenvaatteista tai äitiyslomasta, ei sen astrofyysikon tutkinnon mainitseminen tuota mitään lisäarvoa.

Vierailija
53/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti Riikka, yhden miehen vaimo, ei ole vielä oppinut kirjoittamaan, mutta osaa edelleen ostaa kaupasta liian suuria vaatteita ja blogi pyärii.

Vierailija
54/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää niitä asioita tärkeinä? Itse olisin nuorempana ajatellut kuten jotkut täällä: äitinä ja vaimona olo ei ole mitään, tai ei ainakaan arvojärjestyksen alkupäässä.

Nyt, jos minä esittelisin itseni jossain, niin kyllä ne olisi varmaan nuo asiat mitkä sydäntä on lähellä. Nimenomaan se äitinä olo on sellainen onni ja siunaus, etten olisi ikinä uskonut, ennen kuin 36-vuotiaana tein ensimmäisen lapsen.

Ja ei, minun elämäni ei ole ollut tylsää. Olen opiskellut ulkomailla, minulla on ollut oma bändi melkein kymmenen vuotta ja olen laulanut siis keikoilla, olen ollut tv:ssä, kunnallispolitiikassa, minulla on vakituinen leipätyö. Olen näytellyt teatterijutuissakin aikanani. On ollut heilastelua monenmoisten miesten kanssa ja muutama avoliittokin ennen nykyistä avioliittoa. Minusta on ollut vaikka mihin ja olen tehnyt vaikka mitä. Ja siitä huolimatta - en kaipaa niistä mitään. Lapset ovat mahtavinta maailmassa, ja koti on tärkein paikka. Minä kerron ylpeydellä olevani äiti. Ja vaimo.

Vierailija
55/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:59"]

Mieleen tulee, että naisella ei ole koulutusta eikä ammattia.

[/quote]

Ei minulle vaan tullut. Ymmärrän hyvin, miksei esim. korkeasti koulutettu asiantuntija halua tehdä äitiysaiheista blogia, jossa esittelyssä lukisi vaikka "oikeustieteen tohtori" tms. :D

Vierailija
56/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä luen perheblogeja ja tuossa kaksi olennaista asiaa. Yleensä perässä lukee vielä mistä on kiinnostunut, ja siinähän ne mitä tarvitsen kun haluan tietää millaisesta blogista on kyse :) 

Vierailija
57/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen nainen olisi onnellisimmillaan, kun saisi olla vaimo ja äiti. Kaikki eivät sitä myönnä edes itselleen, vaan paahtavat "merkityksellistä" uraa yritysmaailmassa ja tuntevat sisäistä tyhjyyttä. Kuolinvuoteellahan ei töitä muistella, vaan perhettä ja muita läheisiä. Työelämässä menestyneet äiditkin nostavat lähes poikkeuksetta onnistuneen äitiyden ja vaimouden elämänsä suurimmiksi saavutuksiksi. Vaimous ja äitiys tuo naisen elämään sitä suurinta tyydytystä. Jos tätä ei ole tullut ajatelleeksi tietoisella tasolla, se aiheuttaa epämääräisiä halveksunnan ja vihan tunteita niitä naisia kohtaan, jotka saavat olla vaimoja ja äitejä. Moni tuntee kuitenkin ihan tietoisesti puhdasta kateutta. Oman itsensä kadottaminen ei ole kuitenkaan kadehtimisen arvoista, joten elämässä on hyvä olla omiakin juttuja tasapainottamassa vaimoutta ja äitiyttä. Useimmillahan toki onkin.

Vierailija
58/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:11"]

Lähes jokainen nainen olisi onnellisimmillaan, kun saisi olla vaimo ja äiti. Kaikki eivät sitä myönnä edes itselleen, vaan paahtavat "merkityksellistä" uraa yritysmaailmassa ja tuntevat sisäistä tyhjyyttä.

[/quote]

Onpa sulla harvinaisen suppea ajatusmaailma. Eli sun mielestä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, olla äiti ja vaimo tai sitten rankassa duunissa paahtava uranainen? Entäs, jos kertoisin sulle, että on vielä muitakin tapoja olla ja elää? Esim. lapseton ja boheemi elämäntyyli, ilman huikeaa uraa tai lapsiperheruljanssia.

Vierailija
59/69 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:11"]

Lähes jokainen nainen olisi onnellisimmillaan, kun saisi olla vaimo ja äiti. Kaikki eivät sitä myönnä edes itselleen, vaan paahtavat "merkityksellistä" uraa yritysmaailmassa ja tuntevat sisäistä tyhjyyttä. Kuolinvuoteellahan ei töitä muistella, vaan perhettä ja muita läheisiä. Työelämässä menestyneet äiditkin nostavat lähes poikkeuksetta onnistuneen äitiyden ja vaimouden elämänsä suurimmiksi saavutuksiksi. Vaimous ja äitiys tuo naisen elämään sitä suurinta tyydytystä. Jos tätä ei ole tullut ajatelleeksi tietoisella tasolla, se aiheuttaa epämääräisiä halveksunnan ja vihan tunteita niitä naisia kohtaan, jotka saavat olla vaimoja ja äitejä. Moni tuntee kuitenkin ihan tietoisesti puhdasta kateutta. Oman itsensä kadottaminen ei ole kuitenkaan kadehtimisen arvoista, joten elämässä on hyvä olla omiakin juttuja tasapainottamassa vaimoutta ja äitiyttä. Useimmillahan toki onkin.

[/quote]

Sulla taitaa olla aika kapea ajatusmaailma, et ole tainnut kuulla vapaaehtoisesta lapsettomuudestakaan? :) Se kun on täysin sallittua jokaisen elää elämäänsä sen mukaan mikä onnelliseksi tekee, hyvin monille onnellisuus merkitsee eri asioita mutta toki useille läheiset, rakkaus ja terveys ovat tärkeitä arvoja mutta onnellinen voi olla niin monella eri tapaa. Jos tietoisesti ei jotain asiaa halua elämäänsä mitä toiset ihmiset haluavat koska se ei tekisi onnelliseksi, ei silloin jää mistään paitsi eikä tarvitse kadehtia. Esimerkiksi itse en halua lapsia, haluan kyllä rakastaa ja olla rakastettu parisuhteessa ja siten muut asiat elämässä tekevät minut onnelliseksi, kuten läheiset, lemmikit, työ, harrastukset ja elämä ylipäänsä. Minun ei tarvitse siis tuntea tyhjyyttä tai kateutta, koska itse valintani teen. Näin ollen ei ehkä kannattaisi toitottaa miten jokainen nainen olisi onnellisimmillaan jos olisi vaimo tai äiti, monille asia ei todellakaan ole niin. :)

Vierailija
60/69 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen 33.v. kolmen tyttären äiti ja vaimo. Bloggailen tyttö perheen arkisista iloista, missä Isi yrittää pysyä tyttöjen hömpötyksissä mukana. Blogin pitäminen on henkireikäni, äidin ihan iki oma juttu arjen keskellä." 

Joo...