Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun bloggaaja esittelee itsensä "Äiti ja vaimo"

Vierailija
04.01.2015 |

Eli blogin esittelytekstissä lukee tyyliin "Minna, 27v. Äiti ja vaimo"

Mitä ajatuksia herättää? Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että etkö sä ole mitään muuta...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"] Mutta vaimo se on avovaimokin, eikö? [/quote] Ei siinä mielessä kun tässä tarkoitetaan. Vaimo on sen kanssa jonka kanssa ollaan naimisissa, Suomessa ei saa olla kuin yksi vaimo kerrallaan. Avovaimoja voi olla vaikka 100, sitä ei laki kiellä. Mutta erotuksesi vaimosta, aviovamon kanssa ei olla naimisissa. Ero tehdään myös sanojen vaimon ja avovaimon välillä, ihmiset kutsuvat vaimoa vaimoksi ja avovaimoa avovaimoksi tai vastaavaksi, ei vaimoksi. Miksi siis mainostaa, että "yhden miehen vaimo" koska ei ole mahdollista olla monen miehen vaimo Suomessa? [/quote] Useimmat avoliitossa olevat kyllä puhuvat vaimosta, eivätkä avovaimosta. ;)

[/quote]

Ei minun tuttava/ystävä/sukulaispiirissä.
[/quote]

No teillähän varmaan kaikki ovatkin naimisissa? ;)

Vierailija
22/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siinä pitäisi lukea? Olisiko parempi jos siinä lukisi "kenkäfriikki", "diplomi-insinööri" vai ihan vaan "Tuija"? Toisille on merkittävää saada olla äiti tai saada olla vaimo.

Pienet on teillä ongelmat, ottakaa ne kultalusikat jo pois SIELTÄ.

Terveisin yhden ihanan miehen avovaimo ja kahden suloisen lapsen äiti <3 Ja sisäänostaja, muttei Tuija ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka puhuisi avovaimostaan vaimona.

Vierailija
24/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta meidän ajasta kertoo paljon se, että ihmisistä on säälittävää, jos ihminen hahmottaa itsensä läheisten ihmissuhteiden kautta, MUTTA jos hän määrittelisi itsensä kuluttamisen kautta, niin se olisi jotenkin hienoa. On säälittävää olla äiti, vaimo, tytär jne, mutta ei ole ollenkaan säälittävää olla laukkufriikki tai intohimoinen sisustaja. Ei kukaan tule sanomaan, että eikö susta muuhun ole kuin ostelemaan tavaroita.

Vierailija
25/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:55"]

Eli blogin esittelytekstissä lukee tyyliin "Minna, 27v. Äiti ja vaimo"

Mitä ajatuksia herättää? Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että etkö sä ole mitään muuta...

[/quote]

Kyllä mullekin tulee sama mieleen... Tärkeitä toki nekin, mutta voiko koko identiteetin perustaa noiden varaan? Eikö ole koulutusta tai uraa, harrastuksia tai muita intohimon kohteita?

Kuinka moni mies esittelisi itsensä "isänä ja aviomiehenä" eikä minään muuna? 

Vierailija
26/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että blogi liittyy näihin asioihin. Eihän blogissa välttämättä avata kaikkia puolia omasta elämästä. Monet bloggaavat vaikka kodisn sisutuksesta tai lastenvaatteista. Tokivoi olla ammatti, vaikka sitä ei mainitse. 

Itse olen muuten akateemisesti koulutettu virkanainen, mutta täytyy sanoa, että tapa, jolla olen äitiyden hoitanut, on kyllä mielestäni ehdottomasti suurin saavutuksei. Näin on, vaikka olen alallani arvostettu ja hyvätuloinen.

Vierailija
27/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:42"]En tiedä ketään, joka puhuisi avovaimostaan vaimona.
[/quote]

Minä en tiedä ketään, joka puhuisi avo/aviovaimosta.

Vierailija
28/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:01"]

Tai sitten miesbloggari - "30-vuotias poikanen, joka rakastaa kaikkea miehistä". Street cred.

[/quote]

totaalireps tälle :D

Vierailija
29/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:44"]

Kuinka moni mies esittelisi itsensä "isänä ja aviomiehenä" eikä minään muuna? 

[/quote]

Varmaan aika moni mies, joka pitäisi blogia isyydestään. Se on se olennaisin tieto, koska ei sillä tee vanhemmuudessa oikein mitään, että minkä tasoinen tutkinto tuli hankittua. Jonkun mielestä voi olla helpottavaakin, että netissä anonyyminä bloggarina ei tarvitse leväyttää cv:tään kaikkien nähtäville.

Vierailija
30/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:43"]

Toisaalta meidän ajasta kertoo paljon se, että ihmisistä on säälittävää, jos ihminen hahmottaa itsensä läheisten ihmissuhteiden kautta, MUTTA jos hän määrittelisi itsensä kuluttamisen kautta, niin se olisi jotenkin hienoa. On säälittävää olla äiti, vaimo, tytär jne, mutta ei ole ollenkaan säälittävää olla laukkufriikki tai intohimoinen sisustaja. Ei kukaan tule sanomaan, että eikö susta muuhun ole kuin ostelemaan tavaroita.

[/quote]

Minusta on aivan yhtä järjetöntä kertoa olevansa vaikkapa kenkäfriikki. Itse asiassa useimmat "nokkelat" esittelytekstit aiheuttavat vain myötähäpeää. "Milla, 24v. Rakastaa kissoja, kuntoilua ja lapsiaan. Intohimoinen valokuvaaja ja ruokahifistelijä." Argh! Ei muuta vikaa, mutta kun kaikilla on noissa aina samat jutut...

Vierailija
31/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä lukisi, että "Kirsi, opettaja", voisi ajatella että voi raukkaa, määrittelee itsensä ihmisenä vain työn kautta.

Vierailija
32/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naiseus, naisellisuus, tyttömäisyys jotenkin noloja teistä? Surullista, jos näin on. Minulle äitiys ja parisuhde ovat tärkeimmät asiat, vaikka olen akateemisessa ammatissa myös.

Vierailija
33/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:59"]Mieleen tulee, että naisella ei ole koulutusta eikä ammattia. [/quote] Minulle tuli nyt mieleen että sinä olet melko negatiivinen ihminen.

[/quote]

ja minulle tulee mieleen, että kirjoittaja osui oikeaan: harvemmin ne "äidit ja vaimot" niitä verisuonikirurgeja on.

Vierailija
34/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:44"]

Itse olen muuten akateemisesti koulutettu virkanainen, mutta täytyy sanoa, että tapa, jolla olen äitiyden hoitanut, on kyllä mielestäni ehdottomasti suurin saavutuksei. Näin on, vaikka olen alallani arvostettu ja hyvätuloinen.

[/quote]

Hyvin sanottu. Tavallisen ihmisen elämässä hyvin hoidettu vanhemmuus on tärkein ja vaativin asia mitä ihminen elämänsä aikana tekee. Jos sen menee mokaamaan, tarvitaan iso koneisto korjaamaan niitä vaurioita mitä lapsi on kärsinyt, se maksaa miljoonia eikä lapsi siltikään saa elämäänsä koskaan raiteilleen. Useimmat meistä eivät edes vosi kämmätä töissään niin, että aiheuttaisi yhteiskunnalle yhtä suuren laskun ja toiselle ihmiselle yhtä suurta kärsimystä, kuin mitä siitä aiheutuu ettei hoida hyvin omaa osaansa äitinä tai isänä.

Vierailija
35/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:59"]Mieleen tulee, että naisella ei ole koulutusta eikä ammattia. [/quote] Minulle tuli nyt mieleen että sinä olet melko negatiivinen ihminen.

[/quote]

ja minulle tulee mieleen, että kirjoittaja osui oikeaan: harvemmin ne "äidit ja vaimot" niitä verisuonikirurgeja on.

[/quote]

Erittäin suuri osa suomalaisista lääkäreistä on vaimoja ja äitejä. Itsekin tunnen monia. Nämä tuntemani eivät mitenkään korosta lääkärin ammattiaan vapaa-ajallaan, paitsi yksi eläinlääkäri.

Vierailija
36/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

Harvemmin kukaan niitä verisuonikirurgeja on :D

Vierailija
37/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:47"]

Onko naiseus, naisellisuus, tyttömäisyys jotenkin noloja teistä? Surullista, jos näin on. Minulle äitiys ja parisuhde ovat tärkeimmät asiat, vaikka olen akateemisessa ammatissa myös.

[/quote]

Feministit. 

Kummaa kun niiden mielestä naisten pitäisi olla ylpeitä naiseudestaan, mutta sitten sen naiseuden pitäisikin olla mieheyttä. 

Vierailija
38/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellän siitä blogin olevan perhe-/kotiblogi ja aiheiden keskittyvän niihin. Siinä kaikki.

Vierailija
39/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/69 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia "Minna, äiti, vaimo"- ihmisiä täällä itkemässä. :D