60 kg ylipainoa
Mulla on 60 kg ylipainoa. Alotin laihdutusurakan vuodenvaihteesta. On tää älyttömän työlästä ja vaikeaa. :'( Tuntuu, että ei se paino ikinä ole normaalilukemissa. Viimeks oon painanut sen verran 11-vuotiaana. :-(
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:54"]mua ihmetyttää miten ette oo aiemmin havahtunu siihen et sitä painoo alkaa olla :o vaatteet jää jo 5kg painonnousun jälkeen pieniks nii miten paino voi nousta useita kymmeniä kiloja huomaamatta? en tarkota tätä ilkeilynä vaan ihan oikeesti ihmettelen
[/quote]
Tiedätkö, kaikki ei voi pahoin ylipainoisina. Itselläni oli aina vientiä vaikka olin sairaalloisen lihava. Itsevarma luonne ja kannoin ylpeydellä kaiken mitä olin ympärilleni kerännyt. Olen aina tykännyt pukeutua. Terveyteni on ollut hyvä, verenpaine/sokerit/kolesteroli. Tarve laihtua iski vasta kuopukseni syntymän jälkeen kun mietin mitä eväitä annan lapsilleni elämään. Paremmin normaalipainoinen äiti jaksaa lasten kanssa ja toivottavasti olen vähemmän hävettävä heidän silmissään. Ei iso rumaa ole ja jos kantaa itse kilonsa niin mitä se muita nyppii? Kyllähän sen painon nousun huomaa vaikka sokea mutta mieli sivuuttaa sen tuosta vaan ja uudestaan ja uudestaan. Osa havahtuu vasta kun ei normaalikaupasta löydy vaatetta...itse siirryin siinä vaiheessa tilaamaan ulkomailta...kieltämistä sitä se on, valitettavasti.
Terv.nro 7
-20 kg 2 vuodessa ja kaikki rytinällä takaisin. Ei ollut edes nopea pudotusvauhti, mutta ei vaan kestänyt. Vaikeaa tämä on. Vaihtaisin tilanteeni kenen kanssa vain, saa tulla karistamaan näitä kiloja. Väsyttää.
Saataisko mitään suljettua ryhmää meille laihduttajille, voitais tsempata toisiamme???
Mä oon 177cm ja 75kg ja oon omasta mielestäni niin läski, etten sais olla edes julkisilla paikoilla...
Mä aloitin laihduttaa neljä vuotta sitten. Pituus 158, paino 187. Kyllä, näin päin. Netin bmi laskuri herjasi että hups, taisi mennä numerot väärin päin. Eipä mennyt. 85 kg sain pois, 15 tullut takaisin piiiitkän sairasloman vuoksi, silloin ei tullut liikuttua ja syöty huonosti. Nyt taas lähtee. Tsemppiä vaan, kyllä Se on mahdollista jos minäkin tuolla aloituspainolla sain itseni tähän jamaan. Ja nainen, kyllä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:32"]Saataisko mitään suljettua ryhmää meille laihduttajille, voitais tsempata toisiamme???
[/quote]
Ois kyl hyvä. Mä liityin kalorilaskuriin, siel on ainakin blogeja yms. Ja jotain keskustelujakin kai.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:44"]
Kuin myös. Kerro sun mitat? Mulla 157cm/ 118 kg.
[/quote]
Herranjeesus ja stana sentään. Mä olen 157/63, ja olen aivan liian läskinen, enkä tahdo vaatteita löytää kaupoista. Lyhyt ja tanakka kun olen. Mistä sä nuo rievut päälles löydät?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:46"]Mä aloitin laihduttaa neljä vuotta sitten. Pituus 158, paino 187. Kyllä, näin päin. Netin bmi laskuri herjasi että hups, taisi mennä numerot väärin päin. Eipä mennyt. 85 kg sain pois, 15 tullut takaisin piiiitkän sairasloman vuoksi, silloin ei tullut liikuttua ja syöty huonosti. Nyt taas lähtee. Tsemppiä vaan, kyllä Se on mahdollista jos minäkin tuolla aloituspainolla sain itseni tähän jamaan. Ja nainen, kyllä.
[/quote]
Wau, mieletön saavutus!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:46"]Mä aloitin laihduttaa neljä vuotta sitten. Pituus 158, paino 187. Kyllä, näin päin. Netin bmi laskuri herjasi että hups, taisi mennä numerot väärin päin. Eipä mennyt. 85 kg sain pois, 15 tullut takaisin piiiitkän sairasloman vuoksi, silloin ei tullut liikuttua ja syöty huonosti. Nyt taas lähtee. Tsemppiä vaan, kyllä Se on mahdollista jos minäkin tuolla aloituspainolla sain itseni tähän jamaan. Ja nainen, kyllä.
[/quote]
Wau :O sä olet laihduttanut ison miehen. Upeaa :)
[/quote]
Hui kauhistus. Hienosti sait kuitenkin painoa pudotettua. Minkälaiseksi tunsit olosi, kun olit painavimmillasi?
MI mä painoin 145 kg ja pituutta 170. Nyt 10 vuotta myöhemmin painan 90 kg. Vaikka ylipainoa on vielä useampi kymmenen kiloa, tunnen itseni laihaksi entiseen verrattuna. Paino lähti putoamaan kun lakkasi lohduttamaan itseäni ruualla. Tsemppiä ap:lle ja muille laihduttajolle!
Miten teillä paljon laihduttaneilla on iho, varsinkin vatsassa, palautunut? Itse kammoksun ajatusta löysästä ihonahkasta. Pituutta 160 ja painoa 90, kilot kertyneet vatsaan, takapuoleen ja reisiin. Jalat on paksut tukit ja aineenvaihdunta surkea. Jotain pitäisi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:54"]Miten teillä paljon laihduttaneilla on iho, varsinkin vatsassa, palautunut? Itse kammoksun ajatusta löysästä ihonahkasta. Pituutta 160 ja painoa 90, kilot kertyneet vatsaan, takapuoleen ja reisiin. Jalat on paksut tukit ja aineenvaihdunta surkea. Jotain pitäisi tehdä.
[/quote]
Hidas laihdutus, rasvaus ja ikä auttavat. Lääkäriltä kyselin asiasta kun vatsanahkani roikkui reisissä, hän sanoi että painon pitää olla vähintään vuoden normaali ja sama jotta leikkausta harkitaan ja ihon pitää haitata elämistä. Vaikka reisissä oleva iho hakkasi vasten toisiaan ja rikki niin ei kuulemma julkinen puoli auttaisi. Lihastreeni on siis olennainen osa laihdutusta, itseasiassa todella olennainen. Ilman treeniä jää roikkuva nahka. Mulle meinasi käydä pahasti kun alkuun paino laski jopa liian nopeaan mutta tahdin hidastuessa onneksi iho jaksaa pysyä mukana. Työtä on edelleen mutta loppuelämä aikaa :) nro.7
OOtteko miettineet lihavuusleikkausta, teillä, joilla noin kovasti ylipainoa? Omasta kokemustani(ei itselle) OLEN KYLLÄ TODENNUT, ETTÄ ON TEHOKAS KEINO, JOLLA SE JOJOILU JÄÄ POIS. 60 KILOA ON AIKA MAHDOTON PAINO TIPUTTAA . Oho vahingossa tuli isot kirjaimet, 10 kioakin on tuskaa, saati sitten 60 kiloa. No tsemppiä anyway.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]OOtteko miettineet lihavuusleikkausta, teillä, joilla noin kovasti ylipainoa? Omasta kokemustani(ei itselle) OLEN KYLLÄ TODENNUT, ETTÄ ON TEHOKAS KEINO, JOLLA SE JOJOILU JÄÄ POIS. 60 KILOA ON AIKA MAHDOTON PAINO TIPUTTAA . Oho vahingossa tuli isot kirjaimet, 10 kioakin on tuskaa, saati sitten 60 kiloa. No tsemppiä anyway.
[/quote]
Noissa leikkauksissa on ISOT riskit ja sen jälkeen et voi enää ikinä syödä normaalisti. Vaikka mulla oli ylipainoa yli 70kg en edes harkinnut leikkausta koska se olisi niin iso juttu. Onneksi pystyin kutistumaan ilman leikkausta. Toisaalta onneksi se on keksitty kun on ihmisiä jotka eivät pysty itse laihduttamaan tarpeeksi. Kolikolla on aina se kääntöpuoli :) nro.7
Täällä myös koko elämänsä painon kanssa jojoillut. Kiva kuulla onnistumisista! Tsempataan toisiamme.