Rasittavat puhelut ulkomaisista numeroista!
Millä ihmeellä nämä saisi loppumaan. Välillä on hiljaista, mutta tänäänkin on tullut 15 puhelua Iso-Britanniasta. Ja kun hylkää puhelun niin sekunnin päästä soittaa toinen numero. Laitan kyllä kaikki saman tien estolistalle, mutta ei tunnu auttavan.
Toisinaan puhelut tulevat Irlannista, Hollannista tai Espanjasta ja Ruotsista.
Helppo olisi laittaa puhein äänettömälle, mutta kun odotan tänään ihan asiallisiakin puheluita tulevaksi.
Kommentit (41)
Pienikin maksu Suomeen soitettaessa estäisi nämä.
Jos ulkomailta Suomeen soittaminen maksaisi muun hinnan liäski 5 cnt per puhelu, loppuisi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää missään tapauksessa vastatko ulkomailta tulevaan puheluun, ellette osaa sellaista odottaa!
Asiallinen soittaja yrittää uusiksi tai pistää tekstarin ja kertoo miksi on tavoitellut.
Minulle soitettiin 2 kertaa 029-alkuisesta numerosta ja myöhemmin tutkin että se saattaa olla joku virastonumero. Mitään viestejä en ole kuitenkaan saanut mistään joten pitäneekö nyt olettaa ettei ollut mitään tärkeää. Vähän aikaa aikaisemmin olin täytellyt verotietojani nettiin joten mietin olisiko liittynyt siihen.
Voi hyvin oll vitaatonumeto. Eikö työkkärin ole 0295-alkuinen
Miksi vastaatte tuntemattomiin numeroihin? Ei kannata vastata, vaan nehän voi myös suoraan kaikki estää Androidin puhelimissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää missään tapauksessa vastatko ulkomailta tulevaan puheluun, ellette osaa sellaista odottaa!
Asiallinen soittaja yrittää uusiksi tai pistää tekstarin ja kertoo miksi on tavoitellut.
Minulle soitettiin 2 kertaa 029-alkuisesta numerosta ja myöhemmin tutkin että se saattaa olla joku virastonumero. Mitään viestejä en ole kuitenkaan saanut mistään joten pitäneekö nyt olettaa ettei ollut mitään tärkeää. Vähän aikaa aikaisemmin olin täytellyt verotietojani nettiin joten mietin olisiko liittynyt siihen.
Mikään ulkomainen suunta ei ole 02. Ulkomaan numerot näkyvät puhelimessa joko +123 jne. tai 00123 jne.
029-alkuiset numerot ovat suomalaisia virastonumeroita, mm. Kela, verottaja ja työkkäri.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaatte tuntemattomiin numeroihin? Ei kannata vastata, vaan nehän voi myös suoraan kaikki estää Androidin puhelimissa.
1. Työpuhelimeen on pakko vastata, kun soi.
2. Omaan numeroon vastaan, koska kyseessä voi olla työnhakuun, lapsiin tai terveyteen liittyvät asiat.
Ulkomaisiin en vastaa silti kumpaankaan numeroon, koska työni ei ole millään lailla kansainvälistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset käyttävät nykyään turvasähköpostia. Ei kukaan viranomainen nykyään enää soita ja osaavat kyllä lähettää tekstarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haittaa ja ärsyttää, pahinta on, että vaikka soittavat ulkomailta, ovat kikkailleet numeron suhteen siten, että se näkyy +358 alkuisena, mistä voisi olettaa, että puhelu tulee suomesta, mutta mitä luultavimmin kuitenkin virosta (heillä suuntanumero on +35)
minä olen vastannut niihin ja kun on tullut selväksi, että ulkomailta tulee, olen tylysti mitään sanomatta painanut luuria ja sitten estolistalle. Sitten kuluu pari viikkoa ja uusi soitto, uusi numero, teen saman, jonain päivänä useamminkin, näihin en tietenkään sitten enää vastaa, kun osaan jo olla varuillani. Sitten välillä soittavat tuntemattomasta numerosta, niihin en koskaan vastaa. Joskus otin yhteyttä operaattoriini, että eikö näille voi tehdä mitään estoa, että esim. automaattisesti estetään kaikki ulkomailta tulevat puhelut, niin ei kuulemma voi. lohduttivat, että vastaamisesta ei sinulle tule laskua ja että ei kannata sitten vastata heille mihinkään kyllää eikä edes "yes" tä, ihan vain luuria korvaan, heti kun tajuaa, että soittaja ei ole asiallisella asialla liikkellä tai soittelee puhelinmyynnistä/huijaustoimistosta.
Viron suuntanumero on +372.
Mun puhelin kertoo sanallisesti mistä maasta puhelu tulee.
hyvä huomio, katsoin äsken netistä ja se +35 onkin narvan suuntanumero, siis niinkuin maan sisäinen suuntanumero, ei pitäisi koskaan muistinvarassa näitä numeroasioita kirjoitella... minulle on tuollainen kuin +353 soitellut usein (irlanti), en jaksanut selata koko estolistaa. Ärsyttää jo pelkkä ajatus, että ajattelin noita puhelinhäirikköjä, niille pitäisi kyllä saada jo ku stoppi tai ainakin ihmisille oikeus kieltää ulkomailta tulevat puhelut. Minulla yksi perheenjäsen asuu ulkomailla ja häneltä kyllä otan puhelut vastaan, muuten ei ole mitään syytä odottaa ulkomaanpuheluja. JOs viranomaiset kaipaa, osaavat kyllä ottaa suomen viranomaisiin yhteyttä ja he minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset käyttävät nykyään turvasähköpostia. Ei kukaan viranomainen nykyään enää soita ja osaavat kyllä lähettää tekstarin.
kyllä soittaa. veroviranomainen soitti minulle vuoden alussa, poliisi joskus vuoden keskivaiheilla, kun kaipasivat oven avaajaa
Mulle ei ole koskaan tullut näitä huijaussoittoja, ei viestejä, eikä sähköposteja. Eikä tule soittoja kotimaisista puhelinmyynneistä. En siis valita, en haluaisikaan, mutta ihmettelen vain tätä, kun tuntuu että kaikille muille tulee solkenaan.
Ilmeisesti olen kaikilla tavoin unohdettu henkilö, kun eivät edes huijarit ja puhelinmyyjät halua/muista lähestyä. :D
Vierailija kirjoitti:
Pakko vastata, koska ne voivat liittyä työhöni. Ulkomaisiin numeroihin en, mutta se ei estä huijareita soittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole koskaan tullut näitä huijaussoittoja, ei viestejä, eikä sähköposteja. Eikä tule soittoja kotimaisista puhelinmyynneistä. En siis valita, en haluaisikaan, mutta ihmettelen vain tätä, kun tuntuu että kaikille muille tulee solkenaan.
Ilmeisesti olen kaikilla tavoin unohdettu henkilö, kun eivät edes huijarit ja puhelinmyyjät halua/muista lähestyä. :D
Minulla on salainen numero eikä tullut ennen puhelinmyyjien soittoja, mutta kun vaihdoin liitymää telialle, ei alettu ainoastaan soitella telian puhelinmyynnistä minulle,vaan alkoi näitä ulkomaisia huijarisoittoja tulla. Ennen ulkomaisia huijarisoittoja, säännöllisen epäsäännöllisesti heräsin yöllä siihen, että puhelimeni soi yhden kerran, silti näytössä ei ollut minkäänlaista ilmoitusta tulevasta puhelusta. JA puhelimen soitto ei ollut mikään univalvetilan häiriö, vaan se ihan oikeasti soi. Varmistuin tästä, kun sitten joskus puhelimeni soi samalla lailla päiväaikaan ja satuin istumaan ihan puhelimen vieressä, joten näin, että tuli ruudulle tulevan puhelun ilmoitus, mutta se hävisi saman tien, kun puhelin oli soinut kerran - eikä taaskaan mitään jälekä puhelimen lokiin, että joku olisi soittanut. Sitten alkoi noi ulkomaiset soitot, joihin siis epähuomiossa ja vahingossa vastasin pari kertaa. En voi suoraan syyttää teliaa tästä asiasta, mutta ennen telian asiakkaaksi siirtymistä, ei ollut mitään tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen numero eikä tullut ennen puhelinmyyjien soittoja, mutta kun vaihdoin liitymää telialle, ei alettu ainoastaan soitella telian puhelinmyynnistä minulle,vaan alkoi näitä ulkomaisia huijarisoittoja tulla. Ennen ulkomaisia huijarisoittoja, säännöllisen epäsäännöllisesti heräsin yöllä siihen, että puhelimeni soi yhden kerran, silti näytössä ei ollut minkäänlaista ilmoitusta tulevasta puhelusta. JA puhelimen soitto ei ollut mikään univalvetilan häiriö, vaan se ihan oikeasti soi. Varmistuin tästä, kun sitten joskus puhelimeni soi samalla lailla päiväaikaan ja satuin istumaan ihan puhelimen vieressä, joten näin, että tuli ruudulle tulevan puhelun ilmoitus, mutta se hävisi saman tien, kun puhelin oli soinut kerran - eikä taaskaan mitään jälekä puhelimen lokiin, että joku olisi soittanut. Sitten alkoi noi ulkomaiset soitot, joihin siis epähuomiossa ja vahingossa vastasin pari kertaa. En voi suoraan syyttää teliaa tästä asiasta, mutta ennen telian asiakkaaksi siirtymistä, ei ollut mitään tällaisia ongelmia.
Mulla on Telian liittymä ollut aina, samoin lapsella ja vanhemmilla, eikä hekään saa tällaisia huijaussoittoja. Puhelinmyyntisoittoja tulee kuulemma vanhemmille joskus, mutta ei vuosittain mitenkään häiritsevästi. Lapsi (aikuinen) ei ole maininnut mitään, joten oletan ettei hänkään saa soittoja.
Sisaruksella on muun operaattorin liittymä ja hänelle soitellaan jatkuvasti puhelinmyynnistä. Olen ollut hänen luonaan useamman päivän ja saattaa kymmenenkin puhelua tulla päivässä puhelinmyynnistä. Olen ehdottanut estoa, mutta en tiedä miksi ei halua laittaa ja helpottaa elämäänsä.
Minulle ei soita edes Telian myynti, eli helpolla pääsen, kun puhelin soi n. 1-3 krt/kk, kun äiti kyselee kuulumisia tai lapsella on jotain asiaa.
- Se kelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Telian liittymä ollut aina, samoin lapsella ja vanhemmilla, eikä hekään saa tällaisia huijaussoittoja. Puhelinmyyntisoittoja tulee kuulemma vanhemmille joskus, mutta ei vuosittain mitenkään häiritsevästi. Lapsi (aikuinen) ei ole maininnut mitään, joten oletan ettei hänkään saa soittoja.
Sisaruksella on muun operaattorin liittymä ja hänelle soitellaan jatkuvasti puhelinmyynnistä. Olen ollut hänen luonaan useamman päivän ja saattaa kymmenenkin puhelua tulla päivässä puhelinmyynnistä. Olen ehdottanut estoa, mutta en tiedä miksi ei halua laittaa ja helpottaa elämäänsä.
Minulle ei soita edes Telian myynti, eli helpolla pääsen, kun puhelin soi n. 1-3 krt/kk, kun äiti kyselee kuulumisia tai lapsella on jotain asiaa.
- Se kelle vastasit
EI muuta kuin onneksi olkoon ja muista nauttia tuosta onnesta. Olet onnenpekka/onnenpirkko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 029707-alkuiset on puhelinmyyjiä tai joitain muita härikköjä.
lontoosta yks soittelee sitkeesti mulle tapahtuneesta onnettomuudesta.
tunnen sen naisen jo äänestä.
kerran leikin mukana ja yhdisti eteenpäinmiehelle,
mikä huiputus mahtaa olla?
Apuva kirjoitti:
Mulle ei ole tullut yhtään. Mikä minussa on vikana?
Ei minullekaan. Ihmettelen aina, minne nämä ihmiset jakelevat numeroaan, joille tulle päivittäin lukuisa määrä näitä huijarisoittoja. Minulle ei edes suomalaiset puhelinmyyjät juurikaan soita. Mutta en jaakaan puhelinnumeroani netissä eikä minulla ole some-tilejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö-höpö. Esim. poliisi ei todellakaan tekstarilla ilmoittele, jos läheisesi on ollut onnettomuudessa tai lapsesi löydetty kännissä puistosta tms. Kyllä he soittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ulkomainen suunta ei ole 02. Ulkomaan numerot näkyvät puhelimessa joko +123 jne. tai 00123 jne.
029-alkuiset numerot ovat suomalaisia virastonumeroita, mm. Kela, verottaja ja työkkäri.
Virastonumeroissakin on Suomen suunta eli +358 alussa.