Rasittavat puhelut ulkomaisista numeroista!
Millä ihmeellä nämä saisi loppumaan. Välillä on hiljaista, mutta tänäänkin on tullut 15 puhelua Iso-Britanniasta. Ja kun hylkää puhelun niin sekunnin päästä soittaa toinen numero. Laitan kyllä kaikki saman tien estolistalle, mutta ei tunnu auttavan.
Toisinaan puhelut tulevat Irlannista, Hollannista tai Espanjasta ja Ruotsista.
Helppo olisi laittaa puhein äänettömälle, mutta kun odotan tänään ihan asiallisiakin puheluita tulevaksi.
Kommentit (41)
Joo mullekin tulee noita välillä sellaisissa ryppäissä ja sitten on taas pari viikkoa hiljaista. En vastaa tai hylkään ja sitten estän, mutta eipä se niitä hidasta :(
No täytyy kokeilla tuota nurinpäin laittamista. Numeroa en haluaisi vaihtaa kun sama numero ollut jo parikymmentä vuotta
Voiko laittaa vastausviestin suomeksi ja englanniksi, että kerjääminen (myös "sen", auervaaroilta) ja kaupustelu kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Älä hylkää niitä. Se on reaktio siitä, että numeron päässä on ihminen.
Anna soida vaan. Mulla saa puhelun äänettömälle kääntämällä puhelimen näyttö alaspäin. En koskaan lyö kellekään luuria korvaan, käytän aina tuota, kun en pysty vastaamaan. Ulkomaisiin numeroihin en vastaa ollenkaan.
Kyllähän se puhelinnumeron aktiivisuus selviää soittajalle jo siitä, millainen hälytysääni numeroon soittaessa tulee.
Oletko kokeillut vastata? Puhut vaan suomea vastaamisen jälkeen. Kuka siellä? Mitä häh? jne. Eivät turhaan yritä enää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna soida vaan. Mulla saa puhelun äänettömälle kääntämällä puhelimen näyttö alaspäin. En koskaan lyö kellekään luuria korvaan, käytän aina tuota, kun en pysty vastaamaan. Ulkomaisiin numeroihin en vastaa ollenkaan.
Kyllähän se puhelinnumeron aktiivisuus selviää soittajalle jo siitä, millainen hälytysääni numeroon soittaessa tulee.
Tietokone noita soittelee.
Mun isälleni, 98-v, tulee noita myös.
Kohtuutonta häirintää, mutta estämään ei pysty.
Numeron vaihto on hankalaa, kun niin monessa paikassa on jo tuon numeron kautta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut vastata? Puhut vaan suomea vastaamisen jälkeen. Kuka siellä? Mitä häh? jne. Eivät turhaan yritä enää uudelleen.
En ole ap. Puhun sinne aina suomea ja siellä puhutaan epäselvää englantia tai taustalta kuuluu sitä epäselvää englantia.
Soittoja tulee vaan. Ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ajatella, että hokee jollekin huijarille kerta toisensa perään "PUHU SUOMEE! MÄ EN TAJUA! HEI MÄ EN YMMÄRRÄ MITÄ SÄ PUHUT! PUHU SUOMEE! ETKÖ SÄ KUULE?" :D
Mitä siellä sanotaan jos vastaa? Tai mikä näiden soittajien agenda on? Tuskin mitään kilttiä?
Ei se numeron vaihto auta. Numero ei ole vuotanut minnekään, niissä soitellaan automaattisesti koko numeroavaruus läpi.
Toki merkitsevät ylös mistä numeroista on vastattu ja mitkä ovat käytössä ja yrittävät uusiksi juuri niihin.
Ja operaattorit ei muka voi estää ulkomaan saapuvia puheluja jostain syystä.
Mulle ei ole tullut yhtään. Mikä minussa on vikana?
haittaa ja ärsyttää, pahinta on, että vaikka soittavat ulkomailta, ovat kikkailleet numeron suhteen siten, että se näkyy +358 alkuisena, mistä voisi olettaa, että puhelu tulee suomesta, mutta mitä luultavimmin kuitenkin virosta (heillä suuntanumero on +35)
minä olen vastannut niihin ja kun on tullut selväksi, että ulkomailta tulee, olen tylysti mitään sanomatta painanut luuria ja sitten estolistalle. Sitten kuluu pari viikkoa ja uusi soitto, uusi numero, teen saman, jonain päivänä useamminkin, näihin en tietenkään sitten enää vastaa, kun osaan jo olla varuillani. Sitten välillä soittavat tuntemattomasta numerosta, niihin en koskaan vastaa. Joskus otin yhteyttä operaattoriini, että eikö näille voi tehdä mitään estoa, että esim. automaattisesti estetään kaikki ulkomailta tulevat puhelut, niin ei kuulemma voi. lohduttivat, että vastaamisesta ei sinulle tule laskua ja että ei kannata sitten vastata heille mihinkään kyllää eikä edes "yes" tä, ihan vain luuria korvaan, heti kun tajuaa, että soittaja ei ole asiallisella asialla liikkellä tai soittelee puhelinmyynnistä/huijaustoimistosta.
Kannattaa vastata ja sanoa että eat shit and die n i g g a. Loppuu nimittäin soittelu.
Älkää missään tapauksessa vastatko ulkomailta tulevaan puheluun, ellette osaa sellaista odottaa!
Asiallinen soittaja yrittää uusiksi tai pistää tekstarin ja kertoo miksi on tavoitellut.
Vierailija kirjoitti:
haittaa ja ärsyttää, pahinta on, että vaikka soittavat ulkomailta, ovat kikkailleet numeron suhteen siten, että se näkyy +358 alkuisena, mistä voisi olettaa, että puhelu tulee suomesta, mutta mitä luultavimmin kuitenkin virosta (heillä suuntanumero on +35)
minä olen vastannut niihin ja kun on tullut selväksi, että ulkomailta tulee, olen tylysti mitään sanomatta painanut luuria ja sitten estolistalle. Sitten kuluu pari viikkoa ja uusi soitto, uusi numero, teen saman, jonain päivänä useamminkin, näihin en tietenkään sitten enää vastaa, kun osaan jo olla varuillani. Sitten välillä soittavat tuntemattomasta numerosta, niihin en koskaan vastaa. Joskus otin yhteyttä operaattoriini, että eikö näille voi tehdä mitään estoa, että esim. automaattisesti estetään kaikki ulkomailta tulevat puhelut, niin ei kuulemma voi. lohduttivat, että vastaamisesta ei sinulle tule laskua ja että ei kannata sitten vastata heille mihinkään kyllää eikä edes "yes" tä, ihan vain luuria korvaan, heti kun tajuaa, että soittaja ei ole asiallisella asialla liikkellä tai soittelee puhelinmyynnistä/huijaustoimistosta.
Viron suuntanumero on +372.
Mun puhelin kertoo sanallisesti mistä maasta puhelu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ja operaattorit ei muka voi estää ulkomaan saapuvia puheluja jostain syystä.
HUIJARI PYSTYY SOITTAMAAN MISTÄ TAHANSA NUMEROSTA.
Miehelleni sattui eräs huijausasia. Sen selvittelyn yhteydessä ulkomaalaisiin verkkohuijauksiin erikoistunut rikospoliisi sanoi, että huijarit pystyvät helposti muuttamaan tulevan puhelunsa numeron tulemaan ihan mistä tahansa maasta, kaupungista tai jopa poliisin numerosta. (miehelleni tullut puhelu näytti suomea ja Helsingin lankanumeroa, mutta oikeasti se tuli luultavasti Intiasta)