Ajatuksianne Thl:n tiedotustilaisuudesta?
Mitä ajattelette tämän päiväisestä tiedotustilaisuudesta? Mulle jäi mieleen seuraavat asiat:
-Rokotuksilla saadaan erinomainen suoja, mutta varsinkin riskiryhmäläisten silti syytä käyttää myös muita suojaustoimenpiteitä välttääkseen sairastumisen. (Erinomainen suoja ei olekaan niin erinomainen?)
-Kun sairastuneet vievät n. 50 tehohoitopaikkaa, ollaan kuormittumispisteessä. Jostain syystä kuitenkin media laukoo uutisia järkyttävästä kuormituksesta, vaikka teholla vain reilut 30. Miten on mahdollista, ettei Suomen tehohoito kestä 30 koronatehohoidettavaa?
-Virus ei tunne rokotekattavuutta. Siksi välttämättä 80% rokotuskattavuuskaan ei riitä purkamaan rajoituksia, mihin oli tarkoitus päästä ensiviikon aikana. (Huomaatteko, miten se luvattu vapaus siirretään aina seuraavan ja seuraavan etapin päähän?)
-Koronapassin piti olla vaihtoehto rajoituksille. Nyt jo kuitenkin mietitään mahdollisuutta laajentaa sen käyttöä paikkoihin, missä rajoituksia ei edes ole voimassa. Tää on mielenkiintoista ottaen huomioon miten rokotuskattavuus on kuitenkin kohta se 80% ja miten suojan piti olla erinomainen. Jopa jo yhden piikin jälkeen.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Suomessa on nyt todettu deltan uutta varianttia? Iso-Britanniassa osuus on jo 6% tartunnoista ja sen on todettu alustavissa tutkimuksissa olevan 10-15% tartuttavampi. Italiassakin on ollut hyvä tilanne, mutta nyt viimeisten 2 vkon aikana sekä tartunta- että sairaanhoitokäyrät ovat nousussa. Ainoastaan tehohoidon tarve ei vielä ole noussut. Nämä tiedot Gimbestä (Italian terveysministeriön infosta).
Mitä merkitystä sillä on? Rokotteet talvea varten on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla tuo mainitsemanne kansan kahtiajako näkyy kuin täällä netissä? Itse en huomaa sitä arjessani missään. En kyllä tunne yhtään ihmistä, joka ei ole ottanut rokotetta, siis tietääkseni. Voihan niitä olla, mutta ei tule esille missään. En siis nyt osaa olla kauhean huolissani tilanteesta. Pitäisikö?
No tokkopa rokottamaton suurta ääntä pitää päätöksestään, kun olethan huomannut miten kiihottavasti heihin suhtaudutaan? Todnäk kuljet vaan niin laput silmillä tuolla ulkona niin et siksi huomaa mitään.
Kerro missä heitä syrjitään ja miten?
Kohta varmaan aika monessakin paikassa, jos passihömpötys saadaan läpi. Ystäväni raivokkaasti avautui minulle miten kaikki rokottamattomat on yksiä itsekkäitä p*skoja ja saisi viedä saunan taakse. Arvaa tekikö siinä mieli sanoa, että jooo minä en ole ottanut rokotetta enkä ota. Tämä on se asenne jota mediassa herätellään rokottamattomia kohtaan.
"Kohta varmaan aika monessakin paikassa..." Eli ei siis syrjitä yhtään missään (ja meillä on pandemia!) Onhan sitä jo esitettykin, että se "painostus" ja "syrjintä" tapahtuu keskustelupalstalla ja jos laittaa netin kiinni, loppuu painostuskin.
Vierailija kirjoitti:
50 tehohoitopaikkaa ja maan terveydenhuolto on kriisissä ja ylikuormittunut. Asiat tärkeysjärjestykseen ja enemmän resursseja terveydenhuoltoon ja samalla resursseja pois EU:n monikulttuuripaneeleista, ilmastoahdistus terapiasta sekä kehitysmäärärahoista.
Kuormittuminen on terveydenhuollossa kausiluonnossa, aivan kuten matkailua-alalla ja maataloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla tuo mainitsemanne kansan kahtiajako näkyy kuin täällä netissä? Itse en huomaa sitä arjessani missään. En kyllä tunne yhtään ihmistä, joka ei ole ottanut rokotetta, siis tietääkseni. Voihan niitä olla, mutta ei tule esille missään. En siis nyt osaa olla kauhean huolissani tilanteesta. Pitäisikö?
No tokkopa rokottamaton suurta ääntä pitää päätöksestään, kun olethan huomannut miten kiihottavasti heihin suhtaudutaan? Todnäk kuljet vaan niin laput silmillä tuolla ulkona niin et siksi huomaa mitään.
Kohta varmaan aika monessakin paikassa, jos passihömpötys saadaan läpi. Ystäväni raivokkaasti avautui minulle miten kaikki rokottamattomat on yksiä itsekkäitä p*skoja ja saisi viedä saunan taakse. Arvaa tekikö siinä mieli sanoa, että jooo minä en ole ottanut rokotetta enkä ota. Tämä on se asenne jota mediassa herätellään rokottamattomia kohtaan.
"Kohta varmaan aika monessakin paikassa..." Eli ei siis syrjitä yhtään missään (ja meillä on pandemia!) Onhan sitä jo esitettykin, että se "painostus" ja "syrjintä" tapahtuu keskustelupalstalla ja jos laittaa netin kiinni, loppuu painostuskin.
Ei ole pandemia. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei jengi näe että pikkuhiljaa hivutetaan käyttöön lisää rajoituksia, kontrollia, viedään vapauksia... Vaikka tehokkaalla rokotteella rokotettuja on miljoonia ihmisiä eikä tämän vaikutukset näy yhtään missään, ainakaan positiivisesti!
Miksi näitä rokotuksia jatketaan kun ensimmäiset kaksi piikkiäkäänneivät tehonneet? Ratkaisuksi piikittää lisää samaa sontaa? Eihän noita rokotteita ole edes tutkittu alunperin (muutaman kuukauden, heh) useammalle annokselle kuin kahdelle, ja nyt sitten pidetäänkin itsestäänselvyytenä että kohta kaikki ottavat kolmannen, neljännen... Mihin tämä johtaa? Pian et saa tehdä mitään ilman rokotteita???
Nämä rokotteet otettiin käyttöön, koska muutakaan ei ollut.
Oli toki, ivermektiini ja hydroksiklorokiini mutta ne saatiin kätevästi mustamaalattua, jotta oikeutettiin kalliit rokotekaupat piikkijättien kanssa. Eikä missään vaiheessa kansanterveyden edistäjä THL kehottanut ihmisiä huolehtimaan vitamiinien riittävästä nauttimisesta estämään (vakavammin) sairastumista.
Jos ajattelette, että ei kai sentään Suomessa syrjitä- kyllä passi jo tässä muodossaan on syrjintää, ja nythän sitä aiotaan laajentaa.
Tärkeämpi pointti kuitenkin on se, että EU päättää. Jos esim passin vaatiminen työpaikoilla menee läpi Italiassa, tulee se tännekin. Suomi ei ole itsenäinen siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää tuo miksi koronapassi pitäisi olla käytössä silloin, jos ei ole mitään rajoituksia.
Koska se passi on ollut alunperinkin kaiken tämän tavoite. Passi pitää saada nyt ujutettua kaikille yhteiskunnan osa-alueille, ja pian ilman passia ei voi tehdä mitään. Ei voi käydä töissä, ostamassa ruokaa, lääkärissä, koulussa. Jos haluat pitää passi sinun on otettava rokote x kertaa vuodessa. Näin on jo monessa maassa.
Tätä kehitystä pitää vastustaa!!
Pahoin pelkään ettei tule mitään, kun valtaosaa ihmisistä ei vaan kiinnosta ja tekevät kiltisti mitä käsketään. Ei kohta eroa mitenkään Kiinan valvontameiningistä touhu täällä meilläkään. Siellä jos on väärää mieltä asioista niin lasketaan luokitusta ja evätään oikeus esim. ostaa junalippu. Tähän täälläkin tähdätään. Aluksi toki viattoman oloisesti muka vain koronan vuoksi, mutta kuten sanottua niin järjestelmää on siitä sitten helppoa laajentaa kun kerran saadaan se voimaan.
Sepä se. Ongelma on, että
a) suurimmalla osalla ei tulisi mieleenkään, että tällainen maailmanlaajuinen kusetus ja kontrolliuhteiskunnan luominen olisi edes mahdollista
b) kaikki informaatio saadaan valtamediasta ja se uskotaan myös sokeasti
c) kaikki on hyvin niin kauan kun itse pääsee ryyppäämään passin turvin. Mitä sitten vaikka loppujen oikeuksia ja vapauksia rajoitetaan.Edes silloinkaan ei kyseenalaisteta mitään kun passia aletaan ehdottaa yhä useammalle osa-alueelle, vaikka tälle ei ole tieteellisesti mitään perusteita.
Ihmiset, tutkikaa asioita. Kiinassa on siis AIVAN OIKEASTI tällainen absurdi kyttäyssysteemi joita olette nähneet ehkä korkeintaan elokuvissa tähän saakka. Haluatteko, että sellainen tulee meillekin? Media ei ymmärrettävästikään kerro näistä asioista mitä ulkomailla tapahtuu ja ihmiset on siksi ihan pihalla.
Kyllä ihmiset ovat olleet tietoisia Kiinan kansalaisten seurannasta jo vuosia. Onko se tullut sinulle yllätyksenä?
En ole tuo kenelle kommentoit, mutta itse olen hyvin hämmästynyt siitä ihmismäärästä, joiden mielestä tällainen kontrolliyhteiskunta on hyvä asia. Luulin, että enemmistö olisi oikeasti tasa-arvoisen kohtelun ja vapauden kannattajia.
Koronapassi on eri asia kuin kontrolliyhteiskunta. Jokainen toimenpide hallituksen taholta vain on negatiivinen rokotekielteisen mielestä. Koronaa ei saisi ilmeisesti hillitä minkäänlaisilla toimenpiteillä. Sitä vastaan ei myöskään saisi rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pandemia. -eri
Olet siis näitä "se on vain pikku nuha"-ihmisiä...
Vierailija kirjoitti:
Eiväy vastanneet kovin moneen kysymykseen. Olin vähän pettynyt.
Olisin halunnut kuulla esim. tutkivatko rokotteiden sisältöä Suomessa itse mitenkään tai vastaavaa, että mitä mieltä ovat näistä käytettävistä ainesosista esimerkiksi.
Mitä hittoa sä tollasia edes odotit tältä infolta? 🙄
Talvesta voi tulla melko hirveä. Tartuntoja jatkuvasti vain enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Talvesta voi tulla melko hirveä. Tartuntoja jatkuvasti vain enemmän...
Jätevedestä löytyy kokojan vain enemmän koronaviruksia.
Olen kuunnellut lähiomaiseni ajatuksia rokottautumisesta, mutta itsestäni en puhu mitään. Kuuntelen vain. Ajattelen asiaa mahdollisimman optimistisesti hänen kannaltaan. Olimme rokotteista vahvasti eri mieltä, eikä väittelyn jatkaminen olisi mitään auttanut.
Keväällä sanoin, ettei ole kannattavaa rokottautua hengitystieinfektiota ajatellen vasten kesää - ja ettei ehkä muutenkaan, kun ei edes influenssarokotetta ole koskaan ottanut. Mutta pelkkä altistuminenkin taudille on synti, ainakin ilman rokotetta. Hän ei lykännyt rokotteen ottamista, vaan hoiti sen ja toisenkin heti kun mahdollista. Hänellä on kymmenien miljoonien eurojen arvoinen firma ja vastuu monen toimeentulosta. Minä omahyväisesti kuvittelen, ettei hän siksi usko minua. Toisaalta tiedän, ettei hän ole sen tyyppinen, että ottaisi riskejä asioissa jotka on jo mietitty. Hän ei ärsyynny yhteiskuntajärjestelmän oikuista, tai ei ainakaan näytä sitä. Näyttää keskittyvän aina olennaiseen. Mutta kyllä hän sitä toista rokotetta taisi vähän jännätä, kun oli helpottunut sen otettuaan. Oli joutunut odottamaan sitä viikkoja, ja halusi puhua minulle siihen liittyvistä eduista, kun asia oli viimein hoidettu.
En ole puhunut hänen kanssaan rokotteista kolmeen kuukauteen enkä halua ottaa puheeksi, koska minua ärsyttää, että rokoteohjelman laajuudesta ei ole kerrottu. Moni ihminen on kuvitellut, että rokotteita on 1-2, niin minäkin käsitin. Vaikka näin jälkeenpäin ajateltuna, kun taudin luonnetta miettii, on täysin selvää että rokotteita tulee olemaan monia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää tuo miksi koronapassi pitäisi olla käytössä silloin, jos ei ole mitään rajoituksia.
Koska se passi on ollut alunperinkin kaiken tämän tavoite. Passi pitää saada nyt ujutettua kaikille yhteiskunnan osa-alueille, ja pian ilman passia ei voi tehdä mitään. Ei voi käydä töissä, ostamassa ruokaa, lääkärissä, koulussa. Jos haluat pitää passi sinun on otettava rokote x kertaa vuodessa. Näin on jo monessa maassa.
Pahoin pelkään ettei tule mitään, kun valtaosaa ihmisistä ei vaan kiinnosta ja tekevät kiltisti mitä käsketään. Ei kohta eroa mitenkään Kiinan valvontameiningistä touhu täällä meilläkään. Siellä jos on väärää mieltä asioista niin lasketaan luokitusta ja evätään oikeus esim. ostaa junalippu. Tähän täälläkin tähdätään. Aluksi toki viattoman oloisesti muka vain koronan vuoksi, mutta kuten sanottua niin järjestelmää on siitä sitten helppoa laajentaa kun kerran saadaan se voimaan.
a) suurimmalla osalla ei tulisi mieleenkään, että tällainen maailmanlaajuinen kusetus ja kontrolliuhteiskunnan luominen olisi edes mahdollista
c) kaikki on hyvin niin kauan kun itse pääsee ryyppäämään passin turvin. Mitä sitten vaikka loppujen oikeuksia ja vapauksia rajoitetaan.Edes silloinkaan ei kyseenalaisteta mitään kun passia aletaan ehdottaa yhä useammalle osa-alueelle, vaikka tälle ei ole tieteellisesti mitään perusteita.
Ihmiset, tutkikaa asioita. Kiinassa on siis AIVAN OIKEASTI tällainen absurdi kyttäyssysteemi joita olette nähneet ehkä korkeintaan elokuvissa tähän saakka. Haluatteko, että sellainen tulee meillekin? Media ei ymmärrettävästikään kerro näistä asioista mitä ulkomailla tapahtuu ja ihmiset on siksi ihan pihalla.
Kyllä ihmiset ovat olleet tietoisia Kiinan kansalaisten seurannasta jo vuosia. Onko se tullut sinulle yllätyksenä?
En ole tuo kenelle kommentoit, mutta itse olen hyvin hämmästynyt siitä ihmismäärästä, joiden mielestä tällainen kontrolliyhteiskunta on hyvä asia. Luulin, että enemmistö olisi oikeasti tasa-arvoisen kohtelun ja vapauden kannattajia.
Mitä hiton tasa-arvoa se on, jos pieni imbesillien vähemmistö tekee kaikkensa estääkseen paluun normaaliin elämään? Haistakaa rokotevastaiset pitkä v! Oikeasti te ette työpaikkaa edes ansaitse, jos ette ymmärrä millaiset taloudelliset vaikutukset sillä on, jos vieläkin tulee rajoituksia. Tyhmintä pohjasakkaa ikinä! Eri asia ne, joilla oikeat syyt olla ottamatta rokotetta. Mutta nämä, jottka vastustaa kuin pennut jotain kontrolliyhteiskuntaa 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pandemia. -eri
Olet siis näitä "se on vain pikku nuha"-ihmisiä...
Tiedän, että väitteeni kuulostaa äkkiseltään röyhkeältä. Mutta: epidemiahuippujen perusteella korona on kausiluonteinen tauti, jolloin se ei voi olla pandemia. Kausiluonteinen tautikin voi olla vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton tasa-arvoa se on, jos pieni imbesillien vähemmistö tekee kaikkensa estääkseen paluun normaaliin elämään? Haistakaa rokotevastaiset pitkä v! Oikeasti te ette työpaikkaa edes ansaitse, jos ette ymmärrä millaiset taloudelliset vaikutukset sillä on, jos vieläkin tulee rajoituksia. Tyhmintä pohjasakkaa ikinä! Eri asia ne, joilla oikeat syyt olla ottamatta rokotetta. Mutta nämä, jottka vastustaa kuin pennut jotain kontrolliyhteiskuntaa 👎
Nyt on kyllä päässyt käymään niin, että se olet sinä joka ei ymmärrä taloudesta mitään. Et myöskään selvästikään ole tietoinen, mihin tällä tähdätään. Ei se ole mikään ihme, tästä asiasta päättäjät pitävät suunsa visusti supussa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ehdottoman tärkeää laittaa syrjään keskinäiset näkemyserot ja yhtenä rintamana vastustaa näitä suunnitelmia!
Oletteko koskaan tunteneet voimattomuutta maailman epäreiluutta kohtaan? On syynsä siihen miksi maailma on epäreilu ja nyt on tilaisuus tehdä oikeasti muutos.
Joo. Ota rokote ja keskustellaan sitten.
Ei tässä ole kyse mistään kahtiajaosta. Enemmistä suomalaisista ei vastusta rokotuksia ja on muutenkin täyspäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä päässyt käymään niin, että se olet sinä joka ei ymmärrä taloudesta mitään. Et myöskään selvästikään ole tietoinen, mihin tällä tähdätään. Ei se ole mikään ihme, tästä asiasta päättäjät pitävät suunsa visusti supussa.
Nyt on kyllä päässyt käymään niin, että juuri todistit olevasi yksi imbesilleistä. Ei näiden kanssa ole syytä neuvotella mistään vaan koronapassi on ihan hyvä keino rajata pipipäät pois kuleksimasta ihmisten ilmoilta.
Te hölmöt uskotte, että kohta 80% rokotettu, ja tämä on rokottamattomien pandemia? 😂 Joko A) ei ole rokotettu noin paljoa, tai sitten B) tartuntoja on kerrottua enemmän rokotetuilla, tai sitten C) molemmat.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008366594.html Tänään 64 kuolemaa