Jösses. Mun veroprosentti on 38 :(
Ei voi muuta sanoa, kuin solen skiner och vädret är vackert...
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:16"]
"Yhyy, mulla jää palkasta verojen ja muiden jälkeen vaan viis tonnia käteen". "Yhyy, mulla jää vaan kuus tonnia kun mulla on vapaa autoetu ja työsuhdeasunto, ilmaisen koulutuksen sain, miksi pitäisi mahdollistaa se muillekin".
[/quote]
Nyt teillä menee puurot ja vellit sekaisin, tai sitten ette lue koko ketjua.
Mainitsin, että maksan kyllä veroni kiltisti; sehän on suorastaan sivistysvaltion mittari, että veroja maksetaan.
Miksi on niin mahdotonta ymmärtää, että kun koko pidätettävä summa otetaan isommasta palkasta, niin kyllä se lohkaisee siitä aimo osan.
Sitäpaitsi nuo työttömyysvak.maksut ja eläkemaksut pitäisi sisällyttää veroprosenttiin, olisi prosenttiluku jo omilla sfääreillään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:16"]
"Yhyy, mulla jää palkasta verojen ja muiden jälkeen vaan viis tonnia käteen". "Yhyy, mulla jää vaan kuus tonnia kun mulla on vapaa autoetu ja työsuhdeasunto, ilmaisen koulutuksen sain, miksi pitäisi mahdollistaa se muillekin".
[/quote]
Nyt teillä menee puurot ja vellit sekaisin, tai sitten ette lue koko ketjua.
Mainitsin, että maksan kyllä veroni kiltisti; sehän on suorastaan sivistysvaltion mittari, että veroja maksetaan.
Miksi on niin mahdotonta ymmärtää, että kun koko pidätettävä summa otetaan isommasta palkasta, niin kyllä se lohkaisee siitä aimo osan.
Sitäpaitsi nuo työttömyysvak.maksut ja eläkemaksut pitäisi sisällyttää veroprosenttiin, olisi prosenttiluku jo omilla sfääreillään.
[/quote]
Kummalla siis ostat leipää: prosenteilla vai euroilla?
Minulla 10% ja sekin liikaa ja saan veronpalautuksia
Mulla on 15%
En oikein usko, että voi olla totta. On tullut joku virhe.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:16"]Mulla 60. Verokortti hukassa. Revi.
[/quote]
No ei ole iso homma tilata uutta, muutama klikkaus hiirellä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:16"] "Yhyy, mulla jää palkasta verojen ja muiden jälkeen vaan viis tonnia käteen". "Yhyy, mulla jää vaan kuus tonnia kun mulla on vapaa autoetu ja työsuhdeasunto, ilmaisen koulutuksen sain, miksi pitäisi mahdollistaa se muillekin". [/quote] Nyt teillä menee puurot ja vellit sekaisin, tai sitten ette lue koko ketjua. Mainitsin, että maksan kyllä veroni kiltisti; sehän on suorastaan sivistysvaltion mittari, että veroja maksetaan. Miksi on niin mahdotonta ymmärtää, että kun koko pidätettävä summa otetaan isommasta palkasta, niin kyllä se lohkaisee siitä aimo osan. Sitäpaitsi nuo työttömyysvak.maksut ja eläkemaksut pitäisi sisällyttää veroprosenttiin, olisi prosenttiluku jo omilla sfääreillään. [/quote] Kummalla siis ostat leipää: prosenteilla vai euroilla?
[/quote]
Aiheena taisi olla veroprosentti tässä ketjussa :))
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:16"] "Yhyy, mulla jää palkasta verojen ja muiden jälkeen vaan viis tonnia käteen". "Yhyy, mulla jää vaan kuus tonnia kun mulla on vapaa autoetu ja työsuhdeasunto, ilmaisen koulutuksen sain, miksi pitäisi mahdollistaa se muillekin". [/quote] Nyt teillä menee puurot ja vellit sekaisin, tai sitten ette lue koko ketjua. Mainitsin, että maksan kyllä veroni kiltisti; sehän on suorastaan sivistysvaltion mittari, että veroja maksetaan. Miksi on niin mahdotonta ymmärtää, että kun koko pidätettävä summa otetaan isommasta palkasta, niin kyllä se lohkaisee siitä aimo osan. Sitäpaitsi nuo työttömyysvak.maksut ja eläkemaksut pitäisi sisällyttää veroprosenttiin, olisi prosenttiluku jo omilla sfääreillään. [/quote] Kummalla siis ostat leipää: prosenteilla vai euroilla?
[/quote]
[/quote]
Joo huomasin kyllä ette teillä päin pelaillaan prosenteilla. .. Täällä IRL ostella ihan vaan euroilla.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
Mutta mikäs olikaan kysymys joka sulle esitettiin?
Ja minä maksan pienestä palkasta vielä autoni kulut ihan itse. Tasan ei käy onnen lahjat.
Keskustelun taso laskee siinä määrin, että tämä loppuu tähän ja lähden kakkosasunnollemme..
ap
Ap, taidat tehdä vähän liikaa töitä. Yli 50 000 euroa vuodessa ei kannata missään nimessä tienata ansiotuloina. Sen jälkeen verotus menee niin överiksi, ettei lisätuloista ole käytännössä mitään hyötyä parin vaivaisen kymppitonnin takia.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:37"]Keskustelun taso laskee siinä määrin, että tämä loppuu tähän ja lähden kakkosasunnollemme..
ap
[/quote]
...sillä työsuhdeautolla. Onhan se muuten Audi A8?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:37"]
Keskustelun taso laskee siinä määrin, että tämä loppuu tähän ja lähden kakkosasunnollemme..
ap
[/quote]
Pääseekö koskettamaan sinun nahkaista autonrattia?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:37"]
ap
[/quote]
Eipä ollut ap tuon kirjoittaja, hmm.
oikea ap
Progressiivinen verotus on kerrankin hieno asia omalla kohdallani. Vaihdoin hieman yli vuosi sitten työpaikkaa ja silloin harmittelin palkan pienenemistä mutten enää. Tuloni laskivat hieman mutta progressiivisen verotuksen ansiosta minulla jäi viime vuonna käteen enemmän rahaa kuin edellisenä vuotena. Tänäkään vuonna en ylitä sitä summaa josta taas verotettaisiin ankarammin.
niin, eikä siinä vielä kaikki, kun lisäät vielä työttömyysvakuutusmaksun ja eläkemaksun, niin lukema nousee vielä. Tosi kiva saada tilille vain puolet siitä mitä tienaa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:27"]Etkö hallitse verosuunnittelua? T. 120000€/vuosi ja veroprosentti 21
[/quote]
No ei tavallinen palkansaaja kamalasti pysty verotustaan pienentämään. 121000/v, veroprosentti 42 muistaakseni, ystävällisesti oli verottaja vielä arvioinut vuoden 2015 tulot 126000. Enempää vähennyksiä en keksi:asuntolainaa ei ole, työhuonevähennys, ammattikirjallisuus, sivutoimea en enää harjoita (sillä voisi kyllä kiertää vaate- ja puhelinluettelo), datamaksun vähennät työhuonemenoina, siivouslaskut. Kerro toki vinkkejä! Kuntatyönantaja ei varmaan suostu kaikkiin kikkoihin.
Saat elättää myös pari elämäntapatyötöntä. Ei paljo kannusta noi prosentit...