Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen huutomyrsky sohvan ostossa

Vierailija
04.01.2015 |

Käytiin tänään ostamassa sohva jota etsitty kissojen ja koirien kanssa, kun sopivaa ei ole löytynyt. Noh, nyt löytyi sohva joka miestäkin miellyttää ja ajattelin, että jos vaan on ok niin se sitten ostetaan. Erehdyin ennen kauppaan lähtöä katsomaan liikkeen vanhaa tarjouslehteä jossa kampanja alennuksella sohva 5.12 asti 995...Nyt oli sitten jo normihinta 1559 josta myyjän kuitenkin antoi tarjouksen 1160. Ehdin siinä sitten jo sanoa myyjälle, että juu kyllä tämä sohva me otetaan..Ukko veti siinä herneet nenään ja sanoi että ei me nyt tätä oteta, että katotaas muita...olin että mitäs hittoa eikö tämä nyt sitten ollutkaan ok..kyse olikin siitä, että hänen mielestään minä pilasin kaupat kun hän olisi halunnut tinkiä siihe 995..ja myyjä sen tarkisti niin ei voinut siihen hintaan antaa. tuli kuitenkin vielä  vastaan, että 1100 euroa.Olin siitä eteenpäin ihan hiljaa, kun arvasin että huudot tulee. Sohva ostettiin ja autossa ukko alkaa huutaa ja raivota, että pilasin kaupanteon kun erehdyin sanomaan myyjälle liian aikaisin, että tämä sohva on sellanen mikä otetaan. Ja minusta tuo 1160 sen laatusesta sohvasta oli kohtuullinen..mutta miehen periaate oli että olisi pitänyt saada siihen 995 hintaan, joka oli vanhassa tarjouslehdessä. Itkuksihan se meni, kun kotiin päästiin ja huuto senkun jatku ettei ikinä ota minua mukaan mihinkään. veti vielä vanhan oman autokaupan siihen samaan, että senkin minä muka pilasin että olis voinut tinkiä lisää. Helvetti sen autohan se oli ja minä olin lähinnä makutuomarina mukana. Tästä lähin tosiaan en kaupoille sen kanssa lähde kun saa hävetä silmät päästään käytöstä myyjiäkin kohtaan. Kyykyttää ja tivaa tosi tylyyn sävyyn. Itse olen palvelualalla töissä ja arvostan myös myyjän työtä. Ja tiedän kyllä, että alennuksilla ja kampanjoilla on rajat eikä niitä aleja hatusta heitellä ja kauppoja tehdä millä hinnalla hyvänsä. Myyjä ei tee kauppaa, jossa sen oma provikka on nolla..Tätä ei tunnu tajuavan vaan ajattelee, että asiakas on kuningas..vituttaa just nyt niin paljon, että tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja jättää makoilemaan itekseen sille helvetin sohvalle!! Sanoin, että maksan sille puolet ja erotuksen päälle jos se satanen niin kovasti kirvelee!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh mistä te noita idioottikusipäitä oikein onnistutte naaraamaan ja menette vielä lisääntymäänkin niiden kanssa

Vierailija
2/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntyminen ei kyllä ole vaihtoehto tässä tapauksessa.. onneksi. (ap). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele akka tinkaamaan

Vierailija
4/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ukkos pihi eteläpohjalainen juntti joiden pitää saada tingata joka tavaran ja palvelun hinnasta?

Vierailija
5/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en edes ota miestä mukaan kaupantekoon. Käy koeistumassa ja erikerralla menen tekemään kaupat. Tinkaan itse ja varmistan, että miehelle on ok, että maksaa puolet. Ikävä, että teille meni noin.

Vierailija
6/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:20"]Onko sun ukkos pihi eteläpohjalainen juntti joiden pitää saada tingata joka tavaran ja palvelun hinnasta?
[/quote]Tuli ihan sama mieleen. Mulla on tällainen pihi etelä-pohjalainen tinkaaja (Nurmosta) ollut miehenä kohta 10 v ja jessus kun on rasittava välillä

Vierailija
7/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ottaa minut aina mielellään mukaan, olen ehkä hiukan hölmö (en nyt sano tyhmä...). Kyselen mitä mieleen juolahtaa ja joskus ne kysymykset on naiiviudessaan ihan nerokkaita. Viimeksi sain autokaupassa puolivahingossa tingattua lainamarginaalia 1,5 % alemmas, kun kaivelin kassistani naapuriautokaupan jättämän tarjouksen ja aloin ihmettelemään heidän prosenttejaan. 

Vierailija
8/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. Satasen takia ei kannata vaimoaan suututtaa.

Sano sille että loukkaannuit niin sen käytöksestä, että kusit sen aamukahviin.

Ukko saa tietysti valtavat raivarit.

Anna raivota ja kun rauhoittuu hetkeksi, kerro ettei se ollutkaan totta, mutta että seuraavalla kerralla kun äijä vetää kilarit tyhjästä, et voi ehkä pidätellä itseäsi kusaisemasta sen aamupuuroon tai saunakaljaan.

Vierailija
9/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin sohvassa on vähintään 500 ilmaa joka tapauksessa. Miten hitossa tässä maassa joka on jokseenkin täynnä metsiä voi joku hiton puurunkoinen perussohva maksaa melkein kaksi tonnia?

Vierailija
10/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tai sitten teet niin, että kun olet vielä itkuissasi, palaat takaisin kauppaan ja sanot myyjälle, että voivoi kun tuon sohvan haluaisit, mutta mies huutaa ja kiukkuaa, ettei osta sitä muuta kuin alehintaan...

Ehkä myyjä tulee vastaan :)

Vierailija
11/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon kyllä vähän miehen puolella tässä. Jos tinkiminen menossa niin turha sitä on sit kesken lopettaa, kuten menit nyt kommentillas tekemään. Ja aika paljonhan toi hinta jo laski, eli varmaan siihen 955e asti ois laskenut. Kyllähän siinäkin vielä on katteet ihan kohdillaan kerta sillä aiemmin möivät. Vaikutat vähän sellaiselta höntiltä ap, mikä voi toki välillä olla suloista mutta väärässä kohdassa ärsyttävää. Ja ymmärrä miestäkin, on tieteellisesti tutkittu että miehille sopivan hinnan etsiminen (tinkiminen ja tarjousten etsiminen) on tärkeää, tuo voitontunnetta. Itsellä vähän sama vika, joten ymmärrän kyllä miestäs.

Vierailija
12/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myyjänä vastaavassa tilanteessa ja tiesin, mihin hintaan tuotteen voi myydä, ettei tule yritykselle ongelmia. Mies tinki ja tinki, minä olin jo saavuttanut sen ehdottoman hinnan. Lopulta alkoi koko homma tympiä, nainen oli jo selkeästi ostamassa tuotetta, mutta mies vielä intti. Sanoin miehelle, että varmaan heidän kannattaa etsiä sitä tuotetta muualta, koska meillä ei voida tulla enempää vastaan. Jos sopii, niin palvelen nyt muita asiakkaita, josko heidän kanssaan pääsisi yhteisymmärrykseen. Käänsin selkäni ja jatkoi työtä muiden kanssa.

Seuraavana päivänä se mies tuli yksin ostoksille, mutta otti niin paljon päähän, että sanoin menneiden olleen menneitä, tänään ollaan listahinnoissa. Ja se osti sen silti!

Vierailija
13/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:20"]Olen ollut myyjänä vastaavassa tilanteessa ja tiesin, mihin hintaan tuotteen voi myydä, ettei tule yritykselle ongelmia. Mies tinki ja tinki, minä olin jo saavuttanut sen ehdottoman hinnan. Lopulta alkoi koko homma tympiä, nainen oli jo selkeästi ostamassa tuotetta, mutta mies vielä intti. Sanoin miehelle, että varmaan heidän kannattaa etsiä sitä tuotetta muualta, koska meillä ei voida tulla enempää vastaan. Jos sopii, niin palvelen nyt muita asiakkaita, josko heidän kanssaan pääsisi yhteisymmärrykseen. Käänsin selkäni ja jatkoi työtä muiden kanssa.

Seuraavana päivänä se mies tuli yksin ostoksille, mutta otti niin paljon päähän, että sanoin menneiden olleen menneitä, tänään ollaan listahinnoissa. Ja se osti sen silti!
[/quote]

No etkö sä ois voinut sanoa, että hinta on X joten ottakaa tai jättäkää? Ei toi nyt mikään ihme ole, että hinnoista tingitään jos myyjä sanoo "no 1500e on kyllä viimenen, --, no 1350e siihen voin laskea, --, no hyvä on 1200e muttei enempää" eli mistä se ostaja voi tietää mikä on se OIKEA viimeinen hinta jos se kuitenkin jatkuvasti laskee? Toki varmasti tää mies oli ärsyttävä tinkijä, mutta tollastahan toi on. Itse en kyllä tingi, seuraan vain tarjouksia ja saatan kyllä kysyä esim saako toisesta liikkeestä tuotteen samaan hintaan kuin liikkeessä X, yleensä saa.

Vierailija
14/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:13"]Huhuh mistä te noita idioottikusipäitä oikein onnistutte naaraamaan ja menette vielä lisääntymäänkin niiden kanssa
[/quote]

Ja mä ihmettelee vielä sitäkin että noiden kanssa nää akat on vuosia! Jos mä naan miehessä vähänkään vastaavaa niin lähtee.

Vierailija
15/15 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanopa sille herralle ja hidalgolle, että sinusta tuollainen kiukuttelu on huonoa käytöstä, ja jatkossa mies saa rauhassa hoitaa tuollaiset ostokset itse. Voitte etsiä tavaran ja tehdä valinnan, mutta sinua hävettää tuollainen tinkiminen, ja jos se on miehellesi perherauhaa tärkeämpää, niin saa käydä ostamassa kalliimmat  jutut itse.

Turhaa sinä nyt mieltäsi pahoitat, joillekin tinkiminen on jotenkin hiton tärkeää, kokevat, että heitä muuten "viilataan linssiin". Siinä ei paljon järkipuhe auta, parempi antaa moisten toteuttaa itseään.

Ja ketjun tyypilliset JSSAP-kommentit ("jätä se sika ansaitset parempaa") nyt tietysti jätät lapsellisina omaan arvoonsa. Kukaan ei riko perhettä siksi, että puoliso on neuroottisuuteen asti tinkaaja, niin ärsyttävää kuin se onkin. Kukaan meistä ei ole täydellinen, harvoin miehetkään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi