Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeän lastani

Vierailija
04.01.2015 |

Olen jo pari vuotta kirjainellisesti hävennyt 3. luokkalaista tytärtäni. Tyttö on reilut 10 kiloa ylipainoinen ja menestyy koulussa huonosti vaikka yritän häntä kuinka kannustaa. Käsken hänen myös käydä päivittäin hölkkälenkeillä jotta paino putoaisi, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ja tyttö yrittää luistaa lenkeistä ties millaisilla tekosyillä (jalka kipeä, mahaan sattuu yms...). Miten pääsisin tästä häpeän tunteesta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, porkkana ym. ovat aika halpoja jos olet kotona etkä töissä niin yritä vähän itsekin ja tee itse ruokaa lapsellesi ja lähde mukaan ulkoilemaan. Minusta olet kohtuuton ja epäreilu äiti ja esimerkki lapsellesi. :(

Vierailija
22/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, ketjussa röökaava yh mamma Vantaalta, joka ei viitsi laittaa ruokaa lapselleen ja valittaa lapsen lihavuudesta... :D Hyvä provoilija ei olisi liittänyt stooriinsa ihan kaikkia wt-kliseitä ekan sivun aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:46"]

Urheilisin mielelläni mutta (omaa tyhmyyttäni) olen valitettavasti tupakoinut keuhkoni siihen kuntoon että itse en voi pahemmin hengästyä. Ja lähes kaikki harrastukset kyllä maksavat ainakin Vantaalla.

[/quote]

Sä olet työtön korsteenina sauhutteleva YH-mutsi Vantaalta, jolla ei ole rahaa edes halpoihin harrastuksiin (vaikka tupakkaan ja eineksiin ilmeisesti on) ja joka ei jaksa tehdä edes ruokaa itse. 

Mun mielestä sun lapsellasi olisi syytä hävetä sinua, ei toisin päin. Ala nyt oikeasti tehdä edes sitä ruokaa itse. Sinulla ei muuta työttömänä olekaan kuin aikaa. Käytä se vauvapalstailun sijaan siihen, että pidät huolta lapsesi ravitsemuksesta, etkä aiheuta hänelle enää nykyistä pahempää ylipainoa. Niistä eineksistä ja liikkumattomuudesta nykyisetkin lisäkilot ovat kertyneet ja se on sinun syytäsi.

Ihan mielenkiinnosta, olitko itse hyvä koulussa ja minkälainen tutkinto sinulla on, kun vaadit menestystä lapseltasi?

Vierailija
24/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten sulla ei ole aikaa ruoanlaittoon jos olet työtön? Ruokaakin voi laittaa vaikka kahdelle tai kolmelle päivälle kerralla, niin sitä ei tarvitse joka päivä väsätä. Huolehdithan myös siitä, että lapsi saa tarvittavat vitamiinit einesdieetistä huolimatta? Jos käsityksesi kannustuksesta on lapsen patistaminen hölkkälenkeille, niin en ihmettele miksei tyttö halua liikkua ja koulukin menee penkin alle. Tee sen tyttösi kanssa asioita yhdessä äläkä oleta, että hän yksin hoitaa koulu- ja paino-ongelmansa kuntoon.

Vierailija
25/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:20"]

Aikaa ruuan laittoon ei valitettavasti paljoa löydy joten meillä syödään yleensä eineksiä. Olen kuitenkin yrittänyt valita vähärasvaisia vaihtoehtoja joten ruuan ei pitäisi olla ongelma. Työttömänä YH:na ei myöskään ole paljoa varaa kustantaa lasten liikuntaharrastuksia. -AP

[/quote]

Minun äitini oli pitkiä duunipäiviä tekevä YH, joka ehti laittaa aina ruokaa itse. Eineksiä ei ollut ikinä. Viikolla oli välillä kiireisempiä päiviä, mutta sitä varten ruokaa tehtiin viikonloppuna runsaammin ja pakastettiin arkipäiviä varten. Joten en käsitä miksi työtön olisi niin kiireinen, ettei ikinä ehdi laittaa ruokaa.

Äidilläni oli tosin tutkintonsa takaamaan hyvän palkkatason ansiosta varaa kustantaa minulle harrastuksia. Hänen ahkeruutensa antoi minulle myös hyvän esimerkin, jonka ansiosta pärjäsin koulussa erinomaisesti. Millaisen esimerkin sinä annat?

Vierailija
26/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on vain pieni rooli laihtumisessa, tärkeintä on terveellinen ruokavalio. 2000 kaloria korkeintaan tyttärellesi

Vierailija
27/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:10"]Olen jo pari vuotta kirjainellisesti hävennyt 3. luokkalaista tytärtäni. Tyttö on reilut 10 kiloa ylipainoinen ja menestyy koulussa huonosti vaikka yritän häntä kuinka kannustaa. Käsken hänen myös käydä päivittäin hölkkälenkeillä jotta paino putoaisi, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ja tyttö yrittää luistaa lenkeistä ties millaisilla tekosyillä (jalka kipeä, mahaan sattuu yms...). Miten pääsisin tästä häpeän tunteesta?
[/quote]

Vähän väärä asenne kun 9-vuotiasta painostat lenkille. Eikö jokin harrastus voisi olla motivoivampaa kuten tanssitunnit missä monet tuonikäiset ovat tai eikö häntä kiinnostaisi mikään muu liikuntalaji? Kannattaa myös peiliin itsekin katsoa, sillä missä vaiheessa lapsi on alkanut lihota? Kyllä se ruokavalio, joka sinun vanhempana pitäisi huolehtia, ratkaisee asian. Ne herkut viikolla pois ja terveellistä ruokaa lapsen suuhun. Voisit jutella ylipainosta lapsesi kanssa ja miettiä yhdessä miten siitä pääsisi eroon. Murrosiässä on vaikeampi lähteä laihduttamaan että se kannattaa tehdä nyt.

Vierailija
28/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:10"]Olen jo pari vuotta kirjainellisesti hävennyt 3. luokkalaista tytärtäni. Tyttö on reilut 10 kiloa ylipainoinen ja menestyy koulussa huonosti vaikka yritän häntä kuinka kannustaa. Käsken hänen myös käydä päivittäin hölkkälenkeillä jotta paino putoaisi, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ja tyttö yrittää luistaa lenkeistä ties millaisilla tekosyillä (jalka kipeä, mahaan sattuu yms...). Miten pääsisin tästä häpeän tunteesta?
[/quote]

Vähän väärä asenne kun 9-vuotiasta painostat lenkille. Eikö jokin harrastus voisi olla motivoivampaa kuten tanssitunnit missä monet tuonikäiset ovat tai eikö häntä kiinnostaisi mikään muu liikuntalaji? Kannattaa myös peiliin itsekin katsoa, sillä missä vaiheessa lapsi on alkanut lihota? Kyllä se ruokavalio, joka sinun vanhempana pitäisi huolehtia, ratkaisee asian. Ne herkut viikolla pois ja terveellistä ruokaa lapsen suuhun. Voisit jutella ylipainosta lapsesi kanssa ja miettiä yhdessä miten siitä pääsisi eroon. Murrosiässä on vaikeampi lähteä laihduttamaan että se kannattaa tehdä nyt.
[/quote]

Ja lapsilisillä saa kyllä maksettua tiettyjä harrastuksia. Ei sen tarvitse olla mikään kilpalaji johon pitää varusteet yms hankkia kylkeen

Vierailija
29/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menisitte yhdessä lenkille (jota jo ehdotettiin) ja kertaisitte kokeisiin yhdessä ja muutenkin ko. asioita yhdessä?

Vierailija
30/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisättävää. KOTI ruokaa ja yhdessä oloa reippaan kävelyn merkeissä.

Vierailija
31/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino-ongelma sitä paitsi on itsesi aiheuttama! Kouluruoka ei lihota eikä lapsesi ikäisellä ole yleensä rahaa ostella lihottavia juttuja eli katso tosiaan siihen peiliin ja häpeä.

Vierailija
33/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:20"]Aikaa ruuan laittoon ei valitettavasti paljoa löydy joten meillä syödään yleensä eineksiä. Olen kuitenkin yrittänyt valita vähärasvaisia vaihtoehtoja joten ruuan ei pitäisi olla ongelma. Työttömänä YH:na ei myöskään ole paljoa varaa kustantaa lasten liikuntaharrastuksia.

-AP
[/quote]
Työtön yh? Eikä ehdi laittaa ruokaa? Einekset ovat kalliita. En tajua?

Vierailija
34/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:20"]

Aikaa ruuan laittoon ei valitettavasti paljoa löydy joten meillä syödään yleensä eineksiä. Olen kuitenkin yrittänyt valita vähärasvaisia vaihtoehtoja joten ruuan ei pitäisi olla ongelma. Työttömänä YH:na ei myöskään ole paljoa varaa kustantaa lasten liikuntaharrastuksia. -AP

[/quote]

.. Jos sä ole työtön miten ihmeessä sulla ei muka ole aikaa laittaa ruokaa?
[/quote]No katsos kun täti kompastu jo heti alkumetreillä. Eikö kukaan osaa enää edes provota kunnolla? Olkaa johdonmukaisia ja tarkkoja yksityiskohdissa, muuten nää lässähtää heti.

Vierailija
35/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:20"]Aikaa ruuan laittoon ei valitettavasti paljoa löydy joten meillä syödään yleensä eineksiä. Olen kuitenkin yrittänyt valita vähärasvaisia vaihtoehtoja joten ruuan ei pitäisi olla ongelma. Työttömänä YH:na ei myöskään ole paljoa varaa kustantaa lasten liikuntaharrastuksia.

-AP
[/quote]

Jos olet työtön yh niin mihin hittoon hukkaat aikasi. Ja ihan tiedoksi, että einekset on saatanasta. Ihan ok syödä kerta kuukaudessa, mut joka päivä... mietipäs se piilosuolan määrä, ei ihme että tyttö on vähän turvonnu :(

Vierailija
36/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat käsityksesi lapsen kymmenestä ylimääräisestä kilosta? Painoindeksiin? Omaan mielipiteeseesi lapsesi ihannepainosta? 

Porvoostahan tämä taitaa olla, mutta sanonpa silti. Oma äitini kuittaili aikoinaan minulle jatkuvasti koostani - vaikka olin todella pitkä ja hoikka - ja painosti urheilemaan. Kun on ikänsä kuullut kommentointia siitä, miltä minun tulisi näyttää, alkaa se pitemmän päälle vaivata. Kamppailen edelleen sen kanssa että hyväksyisin itseni, nauttisin urheilusta oikeasti ja olisin laskematta kaloreita.

Vierailija
37/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tässä maassa on paljon väkeä, jonka mielestä on hauskaa kirjoitella provoja näille palstoille. "Häpeän lastani joka ei lenkkeile enkä työttömänä yh-äitinä ehdi tehdä hänelle kunnon ruokaa". Joopa joo.

Vierailija
38/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
39/47 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/47 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani sun lapsen puolesta, kun äiti on tollanen kusipää.