Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla kokemusta voxra nimisestä lääkkeestä

Vierailija
28.10.2021 |

Piristääkö se oikeasti kuinka paljon? Onko totta, että tämä lääke on tehokkaampi ainakin kuin ssri-masennuslääkkeet? Eikö kovin helposti tätä edes määrätä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristää kyllä jonkin verran, helpottaa keskittymistä, mutta vaikuttaa kyllä negatiivisesti seksihaluihin. Ei myöskään laihduta, kuten joskus kerrotaan. Mulla ei masennustaustaa, ainoastaan keskittymisvaikeuksia.

Vierailija
2/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo lääke laihdutti, lähti ruokahali kokonaan. 5kk -12kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toimintakykyä paransi vain lievästi. Haittavaikutuksina nälän tunteen puuttuminen ja siitä seurannut laihtuminen alipainon puolelle, yöhikoilu, ahdistuksen lisääntyminen ja jatkuvasti ärsyyntynyt ja kiukkuinen olo. Ei sopinut mulle.

Vierailija
4/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristää kyllä jonkin verran, helpottaa keskittymistä, mutta vaikuttaa kyllä negatiivisesti seksihaluihin. Ei myöskään laihduta, kuten joskus kerrotaan. Mulla ei masennustaustaa, ainoastaan keskittymisvaikeuksia.

Ihmeellistä kuinka voi kokemukset olla aivan ääripäätä keskenään. Minua se todellakin laihdutti, olin lähes sairaalakunnossa ja seksihalut eivät todellakaan kadonneet vaan olin etittäin kiihottunut suurimman osan päivästä

Vierailija
5/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ahdistukseen (dopamiini, noradrenaliini), ei masennukseen, eli riippuu mihin sitä oltaisiin nyt syömässä. SSRI-lääkkeet toimii masennukseen (serotoniini). Vie kyllä pois ruokahalua.

Vierailija
6/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alussa ylivireyttä, päänsärkyä ja käsien tärinää, mutta sittemmin en ole huomannut mitään erityistä vaikutusta. Orgasmin saanti vaikeutunut mutta halut ihan ennallaan. On siis sekamuotoinen masennus/ahdistuneisuus ja Venlafaxiini rinnalla.

Vierailija
7/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi ollenkaan jos on taipumusta kaksisuuntaiseen, laukaisee manian

Vierailija
8/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii ahdistukseen (dopamiini, noradrenaliini), ei masennukseen, eli riippuu mihin sitä oltaisiin nyt syömässä. SSRI-lääkkeet toimii masennukseen (serotoniini). Vie kyllä pois ruokahalua.

Nyt vähän yksinkertaistat, etkä ihan vähääkään. Noiden välittäjäaineiden yhteys eri vaivoihin ei ole läheskään niin yksiselitteinen.

Ahdistukseen määrätään monesti myös SSRI/SNRI, ja Voxra voi pikemminkin lisätä ahdistusta, kuten stimuloivat aineet hyvin yleisesti. Voxra on nimenomaan masennuslääke, ei ahdistus.

Vierailija
9/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla antoi paremman vasteen kuin monet SSRI:t masennukseen. Piristää, useimmilla myös vähentää jonkin verran ruokahalua eli helposti laihduttaa. On piristävyydeltään jostain kahvin ja ADHD-stimulanttien väliltä, eli aika selvästi piristää kumminkin.

Jotkut kokee että vähentää esim seksihaluja mutta yleisesti paljon vähemmän kuin SSRI/SNRI, jos lainkaan, eikä aiheuta orgasmikyvyttömyyttä.

Se on kovin yksilöllistä onko tehokkaampi kuin SSRI:t, mutta mulla on ainakin tehokkaampi ja sivuvaikutukset lievempiä. Ja kyllä tuota aika helposti määrätään.

Vierailija
10/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on amfetamiinin sukuinen stimulantti, joskaan ei niin vahva (lääkkeen vanha nimi oli amfebutamoni). Vaikutukset sen kaltaisia - piristää (ja liian myöhään/suurella annoksella otettuna valvottaa), auttaa keskittymään, vähentää ruokahalua, auttaa masennukseen, voi lisätä ahdistusta.

Vierailija
11/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös aiheuttaa tupakoinnin lopettamisen jos polttaa, koska salpaa nikotiinireseptoreita. Samaa ainetta määrätään tupakoinnin lopettamiseen nimellä Zyban.

Vierailija
12/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kokeilemani masennuslääke.

Kokeiltu: essitalopraami, venlafaksiini, sertraliini, amitriptyliini, mirtatsapiini.

Paras vaste, vähiten sivuvaikutuksia. Brintellixiä en ole kokeillut, pari tiedän joilla sekin on toiminut. On vähän erilainen kuin kaikki muut listaamani.

Vierailija
13/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kuinka voi kokemukset olla aivan ääripäätä keskenään. Minua se todellakin laihdutti, olin lähes sairaalakunnossa ja seksihalut eivät todellakaan kadonneet vaan olin etittäin kiihottunut suurimman osan päivästä

Samat kokemukset! Seksi pyöri päässä koko ajan.

Vierailija
14/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ei piristänyt hyvällä tavalla. Oli kauhean levoton, ahdistunut ja ärtynyt olo. Edes tupakointiin tai ruokahaluun sillä ei ollut toivomaani vaikutusta. Hiukset harveni huomattavasti muutaman kk käytön aikana.

Vierailija
15/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mustakin tuli tuon avulla varsinainen seksihurjastelija (ja monesti juuri stimulantteja pidetään "seksihuumeina"), täysin päinvastainen vaikutus kuin SSRI-lääkkeillä.

On tarmokas ja aikaansaava olo, paino tippuu, ja halut nousee, kinuan mieheltä seksiä kun ennen se meni toisin päin. 😁 Jo nuo itsessään olisivat mulla varmaan vähentäneet masennusta mut eiköhän se lääke muutenkin vaikuttanut siihen. Mulle hyvä lääke.

Vierailija
16/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua se ei piristänyt hyvällä tavalla. Oli kauhean levoton, ahdistunut ja ärtynyt olo. Edes tupakointiin tai ruokahaluun sillä ei ollut toivomaani vaikutusta. Hiukset harveni huomattavasti muutaman kk käytön aikana.

Tuo vaikutus tupakointiin riippuu mun ja tuttavapiirin kokemusten mukaan siitä, onko vahvempi tapariippuvuus vai nikotiiniriippuvuus.

Toki jokaisella tupakoitsijalla se on jonkin verran molempia, mutta esim. mulla nikotiinipurkat, suusumutteet, laastarit ym. on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska olen enemmän koukussa siihen polttamiseen. Näin ollen myös Voxra ei vähentänyt sitä lainkaan. Pari kaveria taas lopetti tupakoinnin kun aloittivat Voxran (masennukseen) koska tupakan polttaminen tuntui turhalta, siitä ei saanut enää sitä tyydytystä mitä ennen. Heillä on ennen ollut myös hyviä kokemuksia tupakkalakosta korvaavien tuotteiden avulla.

Vierailija
17/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaikutus tupakointiin riippuu mun ja tuttavapiirin kokemusten mukaan siitä, onko vahvempi tapariippuvuus vai nikotiiniriippuvuus.

Toki jokaisella tupakoitsijalla se on jonkin verran molempia, mutta esim. mulla nikotiinipurkat, suusumutteet, laastarit ym. on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska olen enemmän koukussa siihen polttamiseen. Näin ollen myös Voxra ei vähentänyt sitä lainkaan. Pari kaveria taas lopetti tupakoinnin kun aloittivat Voxran (masennukseen) koska tupakan polttaminen tuntui turhalta, siitä ei saanut enää sitä tyydytystä mitä ennen. Heillä on ennen ollut myös hyviä kokemuksia tupakkalakosta korvaavien tuotteiden avulla.

Tämä selittäisi asian. En saa myöskään nikotiinituotteista mitään helpotusta kun yritän lopettaa. Siirryin jossain vaiheessa sähkötupakkaan, ja jätin nikotiinin aika pian pois ilman mitään vaikeuksia, mutta tavasta en päässyt millään. Nyt menee taas perinteistä tupakkaa kun sähkötupakkaan on niin hankalaa saada tarvikkeita ostettua.

Vierailija
18/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri ehdotti että nostetaan jossain kohtaa Voxraa kun ei ole tähän mennessä mitään vaikutusta oloon ollut. Nyt toinen lääkäri (nuorempi sijainen) tokaisi puhelimessa, että mitä sitä nostamaan jos ei kerran pienemmälläkäån annoksella mitään vastetta. Kuulin myös hoitajalta että Voxran purkaminen on inhottavaa touhua, joten turhaan en viitsisi purkaa jos mahdollisuus että isompi annos onkin se oikea. Välillä vähän henkimaailman asioilta vaikuttaa nämä mielialalääkejutut.

Vierailija
19/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lääkäri ehdotti että nostetaan jossain kohtaa Voxraa kun ei ole tähän mennessä mitään vaikutusta oloon ollut. Nyt toinen lääkäri (nuorempi sijainen) tokaisi puhelimessa, että mitä sitä nostamaan jos ei kerran pienemmälläkäån annoksella mitään vastetta. Kuulin myös hoitajalta että Voxran purkaminen on inhottavaa touhua, joten turhaan en viitsisi purkaa jos mahdollisuus että isompi annos onkin se oikea. Välillä vähän henkimaailman asioilta vaikuttaa nämä mielialalääkejutut.

Mielestäni outo näkemys. Mulla ei 150mg juuri auttanut mutta 300mg kyllä. Jos sitten ei auta niin eri asia, mut ei tuo musta oo mitään henkimaailman juttuja nähnytkään että voi vaatia isomman annoksen. Ihmisen psyyke ja metabolia vaihtelee yksilöstä riippuen niin paljon että sillä voi olla suuri merkitys.

Sen sijaan jos 4 eri annoksella ei enää toimi niin sit varmaan turha lähteä koittaa viidettä.

Vierailija
20/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni outo näkemys. Mulla ei 150mg juuri auttanut mutta 300mg kyllä. Jos sitten ei auta niin eri asia, mut ei tuo musta oo mitään henkimaailman juttuja nähnytkään että voi vaatia isomman annoksen. Ihmisen psyyke ja metabolia vaihtelee yksilöstä riippuen niin paljon että sillä voi olla suuri merkitys.

Sen sijaan jos 4 eri annoksella ei enää toimi niin sit varmaan turha lähteä koittaa viidettä.

Niin, mulla on kyllä tuo 150 mg nyt. Ja uuden lääkärinkin kanssa sovittiin että nostetaan annosta kun sanoin että edeltäjä ollut sen kannalla (luotan muutenkin enemmän tähän edelliseen lääkäriin). Välillä vaan tuntuu että eri ihmiset sanoo vähän eri asioita ja kaikilla on oma mielipide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän