Haluaako kukaan nainen pk-seudulta enää perinteistä parisuhdetta?
En tarkoita 50-lukua vaan sellaista okt-koira-lapset-työt-matkat-harrastukset-kiire?
Haluaisin itse just tuota, mutta tutut naiset haluaa enemmän uraa, kerrostaloasumista ja korkeintaan olla koirien kummeja tai lenkittää naapurin koiraa kun jaksavat / ehtivät.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti haluaisin, että myös puoliso harrastaa ja liikkuu ja näkee ihmisiä. Eikä ole mikään vanki omassa kodissaan. Lapset on ok ja koen että olen niidenkin kanssa hyvä 😁 Lähinnä se että vien veljenkin lapsia kaikkialle. Usein ajatellaan ettei voi, kun vaan vie niin homma toimii. Musta olis mahtavaa käydä aamupalalla kahviloissa, viedä niitä metsään matkoille yms.
Tuntuu että tuntemani naiset ovat älykkäitä ja verbaalisia mutta eivät just hallitse arkea kovin hyvin. Moni on tavallaan laiska muuttamaan omia mukavia kaavojaan.
Ap
Naiset tietävät miten siinä useimmiten käy. Miehen harrastukset ja kaverimenot menevät surutta naisten vastaavien ohi, ja päävastuu arjen pyörittämisestä ja lasten kasvattamisesta jää naiselle. Ei moniakaan houkuta perheen perustaminen miehen kanssa jolla on jo valmiiksi aina kiire joka paikkaan.
Mun mielestä ulkopuolinen apu ja siitä maksaminen on todella ok. Esim just lapsiin ja kotiin liittyvät palvelut. En haluais mitään katkeraa puurot rinnuksilla, kyyneleet silmissä katastrofipuolisoa itsekään. Kyl ne miehet jotka ei mahdollista molempien harrastuksia aiheuttaa itselleen vaikeutta vaan, sama tietty joillain on toisinkin päin.
Ap
Kyllä sun täytyy itsekin ymmärtää, ettei tuo ole miltään kantilta optimaalinen tilanne alkaa rakentaa yhteistä elämää ja perustaa perhe. Työt, okt, mökki, "pari muuta projektia", koira, vanhempien mökin kunnossapito, useita sijoitusasuntoja, molempien harrastukset... Ja sitten lapsille hoitaja että kaiken ehtii.
Kuulostaa täysin painajaimaiselta. Usein kuulee että ihmiset katuvat pikkulapsiarjessa eniten sitä, etteivät ole viettäneet lasten kanssa enemmän rauhallista yhteistä aikaa vaikka lautapelien parissa. Että arki on ollut suorittamista ja kiireistä rumbaa, ja sitten lapset ovatkin jo teinejä.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
20. Olen kokeillut suhteita ilman oletuksia ja ne on tyssänneet just näihin osin arvo- ja tavoiteasioihin.
Mulle lapset ja asumismuoto on tärkeitä juttuja jotka haluan kyllä tinkimättä.
Sit mitä aikaan tulee, niin juuri nyt töihin menee 7-8h/pv joskus harvoin työmatkat 1-3vrk. Ja sijoituskämpät rempattu, toinen vuokralla jo. Eli vapaata aikaa on kyllä.
Ap
Helsinki on iso paikka ja eiköhän siellä ole kaikenlaisia haaveitakin ihmisillä. Hiukan epäilen kyllä aloittajan idean toimivuutta, kun nyt jo on niin kiireistä. Miksi pitäisi hankkia kaiken kiireen keskelle vielä lapsia? Lapset ansaitsevat mukavan ja kiireettömän arjen vanhempiensa kanssa.
Oma tavoite on tiputtaa työaikaa tästä vielä n. 6 tuntiin/pvä. Tai noi tietty nuo sijoitusjutut tulee sitten määrittämään enemmän, mutta käytännössä niin että niihin + työhön ei mene nykyistä enempää.
Kyllä haluan just sitä lautapeliarkea ja yhdessä harrastamista. Käyn nytkin veljen lasten kanssa tekemässä kaikkea.
Rehellisesti tuntuu että moni nainen ei jaksa olla kovin energinen vaikkei olis lapsiakaan. Liikunnallinenkin nainen on aika passiivinen muuten 😁
Mutta joo, voi olla että olen taas kuvitellut jotain mitä ei ole olemassa. Sorrun näihin välillä.
Ap
Minkä ikäinen aloittaja on? Ikäryhmäsi voi vaikuttaa, koska monet eivät esim kovin nuorena uskalla vielä lähteä tuohon, sillä asuntolainat ja muut hirvittää. Olettaisin tosin että olet ehkä kolmekymppinen?
Uskoisin että löytyy naisia, jotka haluavat perinteisen keskiluokkaisen elämän. Itse ainakin kuulun heihin ja monet noista sun haaveista kuulostaa tosi kivoilta. Minulla on tosin se haaste, etten tiedä haluanko lapsia.
Ainoa mikä tuossa jäi mietityttämään on se, toivotko ”liikaa” asioita. Tarkoitan tällä sitä, että tekemistä on niin paljon, ettei suhteelle jää aikaa. Jos miehellä on suuri määrä projekteja niin usein tuppaa käymään niin, että mies unohtuu sinne projekteihinsa ja nainen jää yksin pyörittämään kotia. Itse en ainakaan haluaisi sellaista elämää, jossa miehellä ei ole minulle ja perheelle aikaa. Uskon, että aikomukseni on viettää perheen kanssa aikaa, mutta todellisuudessa on iso riski siihen ettei aikaa sitten ole jos on paljon yhtä aikaa meneviä rakennus- ja remonttiprojekteja työn lisäksi.
Ja sitten tietty se, että puolisolla on myös ne omat haaveensa. En tiedä pystyykö kukaan löytämään kumppania, joka haluaa kaikkia samoja asioita mitä itse haluaa. Jos löytyy sellainen henkilö, johon on ihastunut ja joka täyttää tärkeimmät asiat niin voisiko se riittää? Yhdessähän sitä elämää lähdetään muovaamaan.
Ei ole kuin maaseudulla Pohjanmaalla perinteisia naisia.