Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako kukaan nainen pk-seudulta enää perinteistä parisuhdetta?

Vierailija
28.10.2021 |

En tarkoita 50-lukua vaan sellaista okt-koira-lapset-työt-matkat-harrastukset-kiire?
Haluaisin itse just tuota, mutta tutut naiset haluaa enemmän uraa, kerrostaloasumista ja korkeintaan olla koirien kummeja tai lenkittää naapurin koiraa kun jaksavat / ehtivät.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ahkera ja aikaansaapa olet itse? Lähdetään nyt ensin siitä.

Vierailija
2/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sellainen keskiluokkaisuus on suorastaan ihanne. Tuntuis kivalta tilalta rakentaa sitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin työssä ja koulussa ahkera ja osaan myös rakentaa. Tykkään urheilla ja muutenkin vähän suorittaa menemään. Vastapainoksi perhearki olis tosi kiva.

Ap

Vierailija
4/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oletko valmis jakamaan tuon työtaakan tai ottamaan siitä suuremman vastuun, vai haluatko naisen hoitavan nämä sun omia harrastuksia ja työtä lukuunottamatta?

Varmasti löytyy samoista haaveilevia naisia, kun menet omien piirien ulkopuolelle.

T: Ikänsä okt:ssa pk-seudulla asunut perheellinen ja koirallinen 30+ nainen

Vierailija
5/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tuollaisia

Vierailija
6/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ainakin työssä ja koulussa ahkera ja osaan myös rakentaa. Tykkään urheilla ja muutenkin vähän suorittaa menemään. Vastapainoksi perhearki olis tosi kiva.

Ap

Tuo suorittaminen särähtää korvaan sekä alussa mainitsemasi kiire.

Miksi/mihin sinulla olisi kiire kun olisit perheellinen?

Vierailija
7/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tuollaista haluaisi?!

Vierailija
8/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinä opiskelet, teet työtä ja harrastat ja vaimo hoitaa kodin ja lapset?

Vierailija
9/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinulla sujuu siis kaikki arjen askareet niin kodin sisällä kuin ulkona reippaasti ja oma-aloitteisesti, olet aktiivinen lapsen kanssa, harrastat sellaisia asioita, joita voi tehdä lapsen kanssa, vietät vapaa-aikaa mieluusti kotosalla ja pystyt sopimaan puolison kanssa oman ajan vietosta. Pikkulapsivaiheessa se perhearki on enemmän sitä suorittamista mitä oleilua työssäkäynnin ohella.

Vierailija
10/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt epäilyttää. Siinä on paljon työtä, josta en nauti pätkääkään. Jos sinä siitä jatkuvasta puuhastelusta nautitkin, se tarkoittaa varmasti sitä että muista kotitöistä jää suurempi osuus minun harteilleni.

Okt-asuminen on harrastus, mieluummin käyttäisin sen ajan noihin muihin: lapsiin, parisuhteeseen, omiin harrastuksiin, kotiarkeen.

Ura ei ole niin tärkeä. Jos sinä pystyisit tuon unelman pääasiallisesti rahoittamaan, voisin siirtyä osa-aikaiseksi. Aika harvalla tuo kuitenkaan onnistuu pk-seudulla (en muuta kuin etelämpään).

Koira mahtuu elämään, jos sille on puitteet ja olet sitä innokas myös lenkittämään. Ihan liian usein näyttää siltä, että siitä koiran lenkityksestä tulee vain yksi kotityö muiden joukossa ja sen hoitaa perheen tunnollisin jäsen (yleensä äiti). Jos miehellä on koira jo ennestään ja hoitaa sen hyvin, niin sitten uskon että asia on kunnossa. Olen enempi kissaihminen, mutta kyllä nämä samaan taloon yleensä sopeutuu.

Vierailija
11/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti haluaisin, että myös puoliso harrastaa ja liikkuu ja näkee ihmisiä. Eikä ole mikään vanki omassa kodissaan. Lapset on ok ja koen että olen niidenkin kanssa hyvä 😁 Lähinnä se että vien veljenkin lapsia kaikkialle. Usein ajatellaan ettei voi, kun vaan vie niin homma toimii. Musta olis mahtavaa käydä aamupalalla kahviloissa, viedä niitä metsään matkoille yms.

Tuntuu että tuntemani naiset ovat älykkäitä ja verbaalisia mutta eivät just hallitse arkea kovin hyvin. Moni on tavallaan laiska muuttamaan omia mukavia kaavojaan.

Ap

Vierailija
12/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se okt on kyllä ehdoton. Ja mielellään oma mökki ja pari muutakin projektia oheen. Nyt on pari sijoitusasuntoa kaverin kanssa ja tarkoitus jossain kohti hankkia lisää

Mieluiten yksin. Niitä on rempattu itse niin en näe miksei omaa taloakin saisi toimimaan. Vanhempien mökillä oon myös rakennellut milloin mitäkin.

Harmittaa kun en löydä vastakappaletta. Suhteet ei toimi ikinä kun halutaan eri juttuja. Moni ei halua lapsia tai okt:tä tai on muuten liian erilainen. En usko että nainen merkittävästi muuttuu joten jo alussa pitäisi olla aika samalla ladulla.

Ap

Vierailija
13/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mutta en lapsia. Se aika meni ohi.

Vierailija
14/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kokee nykyään ahdistavaksi nää jutut, mutta esim ig:n herjalla tehty trendikirja on mun mielestä aivan mahtava oikeana konseptina elämälle.

Ap

Vierailija
15/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti haluaisin, että myös puoliso harrastaa ja liikkuu ja näkee ihmisiä. Eikä ole mikään vanki omassa kodissaan. Lapset on ok ja koen että olen niidenkin kanssa hyvä 😁 Lähinnä se että vien veljenkin lapsia kaikkialle. Usein ajatellaan ettei voi, kun vaan vie niin homma toimii. Musta olis mahtavaa käydä aamupalalla kahviloissa, viedä niitä metsään matkoille yms.

Tuntuu että tuntemani naiset ovat älykkäitä ja verbaalisia mutta eivät just hallitse arkea kovin hyvin. Moni on tavallaan laiska muuttamaan omia mukavia kaavojaan.

Ap

Naiset tietävät miten siinä useimmiten käy. Miehen harrastukset ja kaverimenot menevät surutta naisten vastaavien ohi, ja päävastuu arjen pyörittämisestä ja lasten kasvattamisesta jää naiselle. Ei moniakaan houkuta perheen perustaminen miehen kanssa jolla on jo valmiiksi aina kiire joka paikkaan.

Vierailija
16/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt lisäks ne lapset olis kyllä ehdoton, koirasta voin joustaa jos allergia, muuten mielellään sekin. Tykkään juosta niin samalla menis koirankin pidempi lenkki. Vois kyllä hankkia sen jo, mutta en taas sit halua sitä, että koira olis jollekin muuten hyvälle este.

Ap

Vierailija
17/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naiset tietävät miten siinä useimmiten käy. Miehen harrastukset ja kaverimenot menevät surutta naisten vastaavien ohi, ja päävastuu arjen pyörittämisestä ja lasten kasvattamisesta jää naiselle. Ei moniakaan houkuta perheen perustaminen miehen kanssa jolla on jo valmiiksi aina kiire joka paikkaan.

Mun mielestä ulkopuolinen apu ja siitä maksaminen on todella ok. Esim just lapsiin ja kotiin liittyvät palvelut. En haluais mitään katkeraa puurot rinnuksilla, kyyneleet silmissä katastrofipuolisoa itsekään. Kyl ne miehet jotka ei mahdollista molempien harrastuksia aiheuttaa itselleen vaikeutta vaan, sama tietty joillain on toisinkin päin.

Ap

Vierailija
18/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä, tämä ja tuhat kertaa tämä!

Jos miehellä on jo arki täynnä sinkkuna, niin harvemmin on ollut valmis joustamaan omista menoistaan. Jotta perheessä se nainenkin pääsisi harrastuksiinsa ja muihin menoihinsa, niin se mieskin joutuu varaamaan aikaa lapsenhoidolle. Ja joku siitä lapsesta on hoitovastuussa joka ikinen hetki vuorokaudesta, ei silloin välttämättä voi antaa jakamatonta huomiota omille projekteille. Oletuksena 12 tuntia vuorokaudesta on aika paljon, jos on tottunut vapaasti menemään ja tulemaan, sopimaan tekemisiä ja tapaamisia konsultoimatta aina puolisoa ja yhteistä kalenteria. Silloin ne toisen aktiviteetit kodin ulkopuolella on aina hyvin, hyvin konkreettisesti itseltä pois. Vaikka lapsiaan kuinka rakastaa, niin kyllä se välillä tympäiseen, ihan kaikkia.

Vierailija
19/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovan ilmeisesti jo alistuneet kohtaloonsa.

PK-seudulla on valtavan paljon enemmän naisia kuin miehiä, tasokkailla suomalaisilla miehillä on "ostajan markkinat".

Itseä ei musta makkara kiinnosta, ja vapaata älykästä ikäistäni suomalaismiestä en enää jaksa etsiä, osuu kohdalle, jos osuu.

Vierailija
20/26 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja sekoittaa asioita, esimerkiksi asumismuoto ja lemmikit eivät liity mitenkään parisuhteeseen ja ovat ihan vääriä kriteerejä jolloin suhdekin alkaa väärältä pohjalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän