Apua! Isä teki rikosilmoituksen!
Meilläon erittäin, erittäin tulehtuneet välit lapsen isän, ex-mieheni kanssa. Exä on kunnostautunut kiusaamisrintamalla, vaikeuttaa elämäämme kaikin keinoin. Vastuuta/apua lapsen kanssa ei tipu, ainoastaan toinen toistaan sekopäisempiä vaatimuksia liittyen lapseen. Isä näkee omasta toiveestaan lasta joka toinen viikonloppu, ja silloinkin vie lapsen sanojen mukAan hänet isoäidin huomaan ja lähtee juopottelemaan.
nyt tilanne on se että isä ilmoitti äsken tehneensä rikosilmoituksen minusta, kun en päästänyt lasta hänen luokseen uuten vuotena. Olimme vaihtaneet viime vuonna niin että lapsi oli viime uuden vuoden isällään (olin noroviruksessa kotona, ja tällöinkin jouduin hakemaan lapsen kesken kaiken isältään pois koska isä oli humalassa- pahoinpiteli minut- tein lastensuojeluilmoituksen joka ei johtanut mihinkään koska isä kiisti kaiken ja minä olin yhtäkkiä huijari). Koska lapsi voi selvästi huonosti isävierailujen jälkeen, sanoin isälle että pidetään nyt säntillisesti kiinni tapaamisrutiineista eikä muutella niitä jatkuvasti, kuten isä tekee (10 min varoitusajalla muuttaa hakemis/palautusaikoja/päiviä).
Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV.
NYT TÄNÄÄN isä lähetti kopion tapaamissopimuksesta, jossa oli määritelty että parillisten vuosien uudet vuodet on hänellä! Mitään mustaa valkoisella ei vuoden takaisesta vaihdosta ole. Isä ei tehny eletkään että olisi edes halunnut lasta uudeksi vuodeksi, vain tuo yksi tekstari.
Olen kuulemma rikkonut tapaamissopimusta ja hän ilkkuen lähettelee viestejä että kärsi ämmä tekojesi seurauksesta, poliisilaitoksella nähdään.
Mitä sanktiota tästä voi tulla? Lastenvalvojan kanssa exä on riitaantunut totaalisesti, heitteli papereita seinille ja yritti heittää mua kynällä tapaamisessa. 1 pahoinpitelytuomio exällä musta jo.
Kommentit (45)
No hyvä ettet huomannut viestiä, säilyi lapselta silmät jne. ei käynyt juopon raketti. Ja vapaasti voi tehdä rikosilmoituksia, ensinnäkin et ole tehnyt rikosta. Ei kannata olla niin herkkäuskoinen, kunhan pompottaa hulluuttaan. Sitä vähemmän tapaamisia mitä huonompi käytös.
Tekstarien lukemiseen: eli puhelimeen ei tullut ilmoitusta että uusi viesti tullut. Eli en siis selaillut viestejä koska mulle ei ollut tullut ilmoitusta uudesta viestistä. Vasta kum monen päivän jälkeen, ehkä 1.1. (?) olin laittamassa mun äidille tekstaria huomasin lukemattoman viestin exältä. Toivottavasti selvensi asiaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:44"]"Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV." Tässä tapauksessa kyllä mokasit ja teit itse saman kuin hän, eli käyttäydyit huonosti. Olisit antanut lapsen hänelle, niin olisi mennyt sovitun mukaan. [/quote] Miksi mies ei hakenut lastaan?
[/quote]Mennyt tappelemaan, vai? Hyviin tapoihin kuuluu vastata viestiin. Kun mies on hankala, ei kannata itse laittaa vettä myllyyn vaan mennä juuri kuten tapaamissopimuksessa on sovittu, tällöin siihen voi aina vedota.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:58"]
Tekstarien lukemiseen: eli puhelimeen ei tullut ilmoitusta että uusi viesti tullut. Eli en siis selaillut viestejä koska mulle ei ollut tullut ilmoitusta uudesta viestistä. Vasta kum monen päivän jälkeen, ehkä 1.1. (?) olin laittamassa mun äidille tekstaria huomasin lukemattoman viestin exältä. Toivottavasti selvensi asiaa. Ap
[/quote]Et katsonut viestejäsi KUUTEEN päivään...aha.
Jatkan vielä: en siis valita että isä vie lapsen isoäidille. Lapsi viihtyy siellä. Mutta on toku surullinen että koska näkee isäänsä muutenkin tosi vähän, että silloinkin kun isä voisi olla lapsen kanssa, hän dokaa ennemmin kuin on lapsen kanssa. Hän ei oikeasti piittaa lapsesta.
Miksikö tein lapsen tällaisen sekopään kanssa? Olin nuori, 25 vuotias, lapsi oli vahinko ja mies oli aluksi täydellisen ihana. Kondomi hajosi, pamahdin paksuksi ja siitä se alamäki alkoi. Olin tyhmä.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:44"]
"Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV."
Tässä tapauksessa kyllä mokasit ja teit itse saman kuin hän, eli käyttäydyit huonosti. Olisit antanut lapsen hänelle, niin olisi mennyt sovitun mukaan.
[/quote]
5 päivään ainakaan (27-31.12.)AP ei mukamas huomannut isältä tullutta tekstaria, mutta kuitenkin tuossa myöntää "EN VASTANNUT, LUULIN ETTÄ PIDÄMME KIINNI VAIHDOSTA", eli oikeasti huomasi, ei vaan välittänyt vastata. Toisaalta olisi olettanut, että isä tulisi hakemaan joka tapauksessa, jos oletti että oli hänen uusi vuosi kyseessä. Mutta eihän isä näin olettanut, koska miksi olisi kysellyt "mites toi uusi vuosi", eli isä tiesi ettei ollut hänen vuoro, joten siksi jätti väliin ja sai näin mukamas hyvän "aseen" Ap:ta vastaan. Typerää molemmilta.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:58"]
Tekstarien lukemiseen: eli puhelimeen ei tullut ilmoitusta että uusi viesti tullut. Eli en siis selaillut viestejä koska mulle ei ollut tullut ilmoitusta uudesta viestistä. Vasta kum monen päivän jälkeen, ehkä 1.1. (?) olin laittamassa mun äidille tekstaria huomasin lukemattoman viestin exältä. Toivottavasti selvensi asiaa. Ap
[/quote]
Miksi jankkaat? En oikeasti tekstaile kenenkään kanssa? Miksi valehtelisin kun kerran pyydän apuanne?!
Ap
Vaikka mis käyttäytyy noinkin huonosti, edelleen uskot hänen pitävän kiinni jostain suullisesta sopimuksesta. Herää jo ja ryhdistäydy! Alat toimimaan sovitun mukaisesti, ettekä enää tee yhtään vaihtoa! Jos miehellä on auto rikki, vie lapsi, ei siitä tarvitse alkaa ruikuttamaan. Elä mahdolisimman neutraalisti tuon miehen kanssa.
Ei sinun tarvitse näille kirjoittajille enää puolustautua, sinulla on tarpeeksi taakkaa kun exäsi on vastaava idiootti :)
Kaikkia viestejä ei tarvitse nähdä eikä reagoida, ota päätösvalta omiin käsiisi. Lapsen parhaaksi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:19"]Ohis, mutta miten hitossa jengi hankkii lapsia tollasten miesten kanssa? Vai onko se ollut enkeli koko suhteen ajan, sitten yhtäkkiä pettää ja rupeaa riehumaan? Omituista, ettei miehen todellisesta luonteesta ole näkynyt merkkejä ennen lapsen saamista... [/quote] Miksi hitossa tollaset sekopäiset väkivaltaiset mulkut hankkivat lapsia? Voisiko heitä syyttää asiasta joskus?
[/quote]
No tuossa lauseessasihan tuli se syy: he ovat sekopäisiä. Siksi en minäkään älyä, miksi normaali nainen heidän kanssaan sikiää, miten koskaan edes päätyy tuollaisen sekopään kanssa sänkyyn niin moneksi kerraksi, että lapsen saa aikaan, tuskin ne kaikki kertalaakista syntyvät. Siksi syytetään tässä nyt naisia, jotka noiden kanssa sikiää. Ilman heidän typeryyttään, ei nuo sekopäät lisääntyisi ja loisi uusia sekopäitä muiden kiusaksi.
Tuohon viestien lukemattomuuteen, että minä en edes muista milloin viimeksi olisin tekstiviestit lukenut. Mainoksia kuitenkin vain, jos jotain. Viestittelyt hoidan täysin messengerin tai whatsappin kautta.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:09"]
Tuohon viestien lukemattomuuteen, että minä en edes muista milloin viimeksi olisin tekstiviestit lukenut. Mainoksia kuitenkin vain, jos jotain. Viestittelyt hoidan täysin messengerin tai whatsappin kautta.
[/quote]
ei sinun tarvitse selittää
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:58"] Tekstarien lukemiseen: eli puhelimeen ei tullut ilmoitusta että uusi viesti tullut. Eli en siis selaillut viestejä koska mulle ei ollut tullut ilmoitusta uudesta viestistä. Vasta kum monen päivän jälkeen, ehkä 1.1. (?) olin laittamassa mun äidille tekstaria huomasin lukemattoman viestin exältä. Toivottavasti selvensi asiaa. Ap [/quote]Et katsonut viestejäsi KUUTEEN päivään...aha. [/quote] Miksi jankkaat? En oikeasti tekstaile kenenkään kanssa? Miksi valehtelisin kun kerran pyydän apuanne?! Ap
[/quote]Ukko kuriin, viestittely minimiin. Lopetatte kokonaan viestittelyn kun kerran hakemiset ja tuomisetkin on sovittu. Ja tosiaan vaikka olet sairas, et vaihda tapaamista.
huomaatko, että selittelet jo ristiin? Ensin kerroit, että näit viestin päiviä myöhässä ja ettet vastannut, koska ajattelit, että lapsi sulla, koska oli viime uuden vuoden isällään - seuraavaksi kerrotkin, miten näit viestin vasta uuden vuoden jälkeen.
Turha tuota on selitellä, et halunnut vastata, kanna vastuu siitä. Isä selkeästi kysyy uudesta vuodesta, ja sinä jätät vastaamatta - isän viestistä on helppo päätellä, ettei hän ole varma, miten uusi vuosi menee. Ei tuollaisiin jätetä vastaamatta.
Aina kannattaa vastata, varsinkin jos välit huonot. Omaa aseemaasi vain huononnat tuollaisilla selittelyillä en huomannut viestiä/ luulin, että menee viime vuotisen mukaan. Hankalan exän kanssa kannattaa kaikki vääntää rautalangasta ja nimenomaan kirjallisesti ( jotta jää todiste).
Tämän uuden vuoden suhteen pelastuksesi on se, ettei exäsi tullut hakemaan lasta eikä ehdottanut tapaamista sen tarkemmin. Älä mokaa toista kertaa, aina kannattaa turvata oma selusta.
Voi lapsi parkaa kun on tuollaiseen tilanteeseen joutunut. :(
Tässä maassa ei lastensuojelu auta. Olen läheltä seurannut ystäväni taistelua lapsistaan sekopää exää vastaan. Ukko käyttää vain yhteiskunnan varoja oikeudenkäynteihin (mitäänhän se ei itse maksa kun ei viitsi töitäkään tehdä). Ihan mielipuolisia väitteitä exästään ja lapsistaan. Jos lapset sairastuvat tämän hullun luona, ukko ei vie lääkäriin ja kun äiti sitten vie niin tästä alkaakin äidin syyttely, että ei vie ajoissa lääkäriin.
Lastensuojelu ei tee mitään paitsi ymmärtää ukkoa, lastenvalvojat ei tee mitään paitsi ymmärtää ukkoa.
Alle kouluikäiset ovat jo terapiassa jonka ukko yritti estää viimeiseen asti.
Että tämmöistä lastensuojelua tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:58"]
[/quote]Mullakin voi mennä monta päivää, jos kukaan ei soita. Viikko on ihan normaali väli, kun vilkaisen puhelinta.
ohis
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:10"]
huomaatko, että selittelet jo ristiin? Ensin kerroit, että näit viestin päiviä myöhässä ja ettet vastannut, koska ajattelit, että lapsi sulla, koska oli viime uuden vuoden isällään - seuraavaksi kerrotkin, miten näit viestin vasta uuden vuoden jälkeen.
Turha tuota on selitellä, et halunnut vastata, kanna vastuu siitä. Isä selkeästi kysyy uudesta vuodesta, ja sinä jätät vastaamatta - isän viestistä on helppo päätellä, ettei hän ole varma, miten uusi vuosi menee. Ei tuollaisiin jätetä vastaamatta.
Aina kannattaa vastata, varsinkin jos välit huonot. Omaa aseemaasi vain huononnat tuollaisilla selittelyillä en huomannut viestiä/ luulin, että menee viime vuotisen mukaan. Hankalan exän kanssa kannattaa kaikki vääntää rautalangasta ja nimenomaan kirjallisesti ( jotta jää todiste).
Tämän uuden vuoden suhteen pelastuksesi on se, ettei exäsi tullut hakemaan lasta eikä ehdottanut tapaamista sen tarkemmin. Älä mokaa toista kertaa, aina kannattaa turvata oma selusta.
[/quote]
Ei se ihan noin yksinkertaisesti mene. Ukko olisi voinut lähettää viestin uudestaan, tai vaikka soittaa tai tulla ovelle hakemaan lasta. Toisaalta aika turha selitellä ettei lue tekstiviestejä. Pakko niitä nyt vaan on lukea jos on sen numeron ihmisille antanut yhteydenpitoon. Sama sähköpostien kanssa.
Käy kuitenkin viestintä ukkosi kanssa vain kirjallisesti vastaisuudessa ja muista pitää omalta osaltasi huoli siitä, että vastaat vaikka vituttaisikin ja vieläpä asiallisesti. Mieti vaikka että jos joudut joskus poliisille näyttämään sitä viestittelyä todisteena.
Googlaa ittelles hyvä asianajaja omasta kaupungistasi, tarkista että on perehtynyt perheoikeudellisiin asioihin. Hae oikeuden päätös noista tapaamisista. Sossu on mitä on, älä anna kiusata itteeS ja lasta.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:44"]"Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV."
Tässä tapauksessa kyllä mokasit ja teit itse saman kuin hän, eli käyttäydyit huonosti. Olisit antanut lapsen hänelle, niin olisi mennyt sovitun mukaan.
[/quote]
Miksi mies ei hakenut lastaan?