Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Isä teki rikosilmoituksen!

Vierailija
04.01.2015 |

Meilläon erittäin, erittäin tulehtuneet välit lapsen isän, ex-mieheni kanssa. Exä on kunnostautunut kiusaamisrintamalla, vaikeuttaa elämäämme kaikin keinoin. Vastuuta/apua lapsen kanssa ei tipu, ainoastaan toinen toistaan sekopäisempiä vaatimuksia liittyen lapseen. Isä näkee omasta toiveestaan lasta joka toinen viikonloppu, ja silloinkin vie lapsen sanojen mukAan hänet isoäidin huomaan ja lähtee juopottelemaan.

nyt tilanne on se että isä ilmoitti äsken tehneensä rikosilmoituksen minusta, kun en päästänyt lasta hänen luokseen uuten vuotena. Olimme vaihtaneet viime vuonna niin että lapsi oli viime uuden vuoden isällään (olin noroviruksessa kotona, ja tällöinkin jouduin hakemaan lapsen kesken kaiken isältään pois koska isä oli humalassa- pahoinpiteli minut- tein lastensuojeluilmoituksen joka ei johtanut mihinkään koska isä kiisti kaiken ja minä olin yhtäkkiä huijari). Koska lapsi voi selvästi huonosti isävierailujen jälkeen, sanoin isälle että pidetään nyt säntillisesti kiinni tapaamisrutiineista eikä muutella niitä jatkuvasti, kuten isä tekee (10 min varoitusajalla muuttaa hakemis/palautusaikoja/päiviä). 

Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV.

NYT TÄNÄÄN isä lähetti kopion tapaamissopimuksesta, jossa oli määritelty että parillisten vuosien uudet vuodet on hänellä! Mitään mustaa valkoisella ei vuoden takaisesta vaihdosta ole. Isä ei tehny eletkään että olisi edes halunnut lasta uudeksi vuodeksi, vain tuo yksi tekstari. 

Olen kuulemma rikkonut tapaamissopimusta ja hän ilkkuen lähettelee viestejä että kärsi ämmä tekojesi seurauksesta, poliisilaitoksella nähdään.

Mitä sanktiota tästä voi tulla? Lastenvalvojan kanssa exä on riitaantunut totaalisesti, heitteli papereita seinille ja yritti heittää mua kynällä tapaamisessa. 1 pahoinpitelytuomio exällä musta jo.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäpä säästät nämä ilkkumisviestit ja näytät ne siellä poliisilaitoksella. Jos nyt ikinä homma etenee edes niin pitkälle. Ei ne poliisitkaan välttämättä aivan tyhmiä ole, lisäksi ne on nähneet enemmän kuin tarpeeksi vanhempien keskinäistä sekoilua ja vittuilua.

Kirjoita lisäksi oma näkemyksesi muistiin noista tapaamisista nyt heti, niin ei unohdu. Oikeuden käynti ei suomessa tunnetusti ole mitenkään nopeaa.

Vierailija
2/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tapaamissopimuksessa sovittu, että sinä viet lapsen aina sovittuun paikkaan? Isähän ei siis tullut hakemaan, laittoi vain tekstarin? Eikö tuota voi siis tulkita myös niin, että tapaamisoikeudestaan huolimatta isä ei hakenut lasta tapaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole hädissäsi. Kyllä tuollaiset kiusaajakusipäät tiedetään

Vierailija
4/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:27"]

Onko tapaamissopimuksessa sovittu, että sinä viet lapsen aina sovittuun paikkaan? Isähän ei siis tullut hakemaan, laittoi vain tekstarin? Eikö tuota voi siis tulkita myös niin, että tapaamisoikeudestaan huolimatta isä ei hakenut lasta tapaamiseen.

[/quote]

ei, vaan isän pitäisi aina hakea lapsi. Esim. Tänä viikonloppuna isän auto oli rikki, ilmoitti ettei jaksa julkisilla tulla hakemaan lasta perjantaina, että meidän pitäisi la tuoda lapsi. Teimme sen, vaikka tapaamissopimuksessa lukee että isä tuo/hakee koska isä itse on muuttanut toiselle paikkakunnalle eron jälkeen.

ero tuli siis exän pettämisen ja väkivaltaisuuden vuoksi 3 v sitten.

Vierailija
5/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:21"] Lastenvalvojan kanssa exä on riitaantunut totaalisesti, heitteli papereita seinille ja yritti heittää mua kynällä tapaamisessa. 1 pahoinpitelytuomio exällä musta jo.

[/quote]

Tämä on isän kannalta tosi huono juttu. Jos juttu menee oikeuteen, niin voit pyytää lastenvalvojan todistajaksi isän käytöksestä. Tosin tuskin yhtä tapaamisen väliin jättämistä edes viedään oikeuteen. Korkeintaan saat jonkin huomautuksen. Tarkista tästä lähtien tekstiviestit säännöllisesti. Nykyaikana kukaan ei pidä oikein uskottavana, että joku alle 50-vuotias ei lukisi tekstiviestejään neljään päivään.

Vierailija
6/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis MISTÄ isä on nyt tehnyt sen rikosilmoituksen? Siitä, ettei itse noudattanut sopimusta ja hakenut lasta? Huomaatko itse, että panikoit nyt aivan turhasta? Kai sulta nyt maalaisjärkeä löytyy...

Vierailija
7/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:36"]Niin siis MISTÄ isä on nyt tehnyt sen rikosilmoituksen? Siitä, ettei itse noudattanut sopimusta ja hakenut lasta? Huomaatko itse, että panikoit nyt aivan turhasta? Kai sulta nyt maalaisjärkeä löytyy...
[/quote]
Ymmärrän, että ap on huolissaan toisen kiusanteosta eikä välttämättä huolensa, suuttumuksensa ja pettymyksensä seassa kykene näkemään näitä "pikkujuttuja" kuten tuota, että isän olisi pitänyt hakea lapsi eli hän ITSE mokasi. Onneksi täällä joku otti sen puheeksi :) tsemppiä ap. Eiköhän nuo sekopäiset kiusaajat tosiaan ole ihan tuttuja, anna isän toimia noin niin ajaa itsensä vaan syvemmälle.

Vierailija
8/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:21"] Lastenvalvojan kanssa exä on riitaantunut totaalisesti, heitteli papereita seinille ja yritti heittää mua kynällä tapaamisessa. 1 pahoinpitelytuomio exällä musta jo.

[/quote]

Tämä on isän kannalta tosi huono juttu. Jos juttu menee oikeuteen, niin voit pyytää lastenvalvojan todistajaksi isän käytöksestä. Tosin tuskin yhtä tapaamisen väliin jättämistä edes viedään oikeuteen. Korkeintaan saat jonkin huomautuksen. Tarkista tästä lähtien tekstiviestit säännöllisesti. Nykyaikana kukaan ei pidä oikein uskottavana, että joku alle 50-vuotias ei lukisi tekstiviestejään neljään päivään.

[/quote]

luin viestit toki, mutta kun mun puhelin ei ilmoittanut että isältä oli tullut uusi viesti. Ja käytämme aina ystävieni yms kanssa whatsappia, en käytä lainkaan normaalisti tekstareita.

Ap

Vierailija
9/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran todistamassa oikeudessa vastaavanlaisessa ystäväni väkivaltaista vainoaja-exää. Kyllä se oli aika selvä peli, tuomari jopa sanoi tälle exälle, koka yritti alkaa urputtamaan siellä, että oo nyt jo hei hiljaa oikeesti tms. Ota iisisti. Se myös harrastaa nyt henkistä väkivaltaa sua kohtaan noin.

Vierailija
10/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:36"]Niin siis MISTÄ isä on nyt tehnyt sen rikosilmoituksen? Siitä, ettei itse noudattanut sopimusta ja hakenut lasta? Huomaatko itse, että panikoit nyt aivan turhasta? Kai sulta nyt maalaisjärkeä löytyy... [/quote] Ymmärrän, että ap on huolissaan toisen kiusanteosta eikä välttämättä huolensa, suuttumuksensa ja pettymyksensä seassa kykene näkemään näitä "pikkujuttuja" kuten tuota, että isän olisi pitänyt hakea lapsi eli hän ITSE mokasi. Onneksi täällä joku otti sen puheeksi :) tsemppiä ap. Eiköhän nuo sekopäiset kiusaajat tosiaan ole ihan tuttuja, anna isän toimia noin niin ajaa itsensä vaan syvemmälle.

[/quote]

Siksi se pitikin kopauttaa, jotta tajuaa todellisen tilanteen ja lopettaa turhan stressaamisen.

Vierailija
11/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä vinkki!!! Käy kaikki keskustelut kirjallisina, siis ei suullisesti. Näin voit käyttää todistisaineistona poliisille ja oikeudessa. Älä lähde mukaan uhkauksiin tms sanoin vaikka kuinka suututtaisi. Tehkää vaihdot julkisilla paikoilla aina. Älä päästä häntä koskaan luoksesi äläkä mene hänen luokseen. Olen pahoillani, että olet joutunut tällaiseen tilanteeseen.

Vierailija
12/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:55"]Tärkeä vinkki!!! Käy kaikki keskustelut kirjallisina, siis ei suullisesti. Näin voit käyttää todistisaineistona poliisille ja oikeudessa. Älä lähde mukaan uhkauksiin tms sanoin vaikka kuinka suututtaisi. Tehkää vaihdot julkisilla paikoilla aina. Älä päästä häntä koskaan luoksesi äläkä mene hänen luokseen. Olen pahoillani, että olet joutunut tällaiseen tilanteeseen.
[/quote]

Ja mahdollisuuksien mukaan suullisista keskusteluista vielä viestillä varmistus että jää mustaa valkoiselle, tyyliin. "eli 22 pvä et haluakkaan lasta vaan 30¿" vaikka olisit asian aikaisemmin jo suullisesti ymmärtänyt

Vierailija
13/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miten hitossa jengi hankkii lapsia tollasten miesten kanssa? Vai onko se ollut enkeli koko suhteen ajan, sitten yhtäkkiä pettää ja rupeaa riehumaan? Omituista, ettei miehen todellisesta luonteesta ole näkynyt merkkejä ennen lapsen saamista...

Vierailija
14/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:19"]Ohis, mutta miten hitossa jengi hankkii lapsia tollasten miesten kanssa? Vai onko se ollut enkeli koko suhteen ajan, sitten yhtäkkiä pettää ja rupeaa riehumaan? Omituista, ettei miehen todellisesta luonteesta ole näkynyt merkkejä ennen lapsen saamista...
[/quote]

Miksi hitossa tollaset sekopäiset väkivaltaiset mulkut hankkivat lapsia? Voisiko heitä syyttää asiasta joskus?

Vierailija
15/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi teet lastensuojeluilmoituksen pahoinpitelystä! Olisit hyvä ihminen soittanut poliisit. Sossu ei tutki rikoksia.

Vierailija
16/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy rauhallisena, ja selitä LASTENVALVOJALLE tyynesti, miten asia on. noita asioita ei hoideta poliisin kanssa, vaan lastenvalvojan :D Että exäs vaan pelottelee sinua.

Ja voisitko nyt ystävällisesti lapsen puolesta ilmoittaa, että haluat valvotut tapaamiset, koska isä on niin epävakaa, ja lapsen terveydelle vaarallinen(dokaaminen jne.)

Vierailija
17/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen miehen kanssa, en vaihtaisi yhtään tapaamissopimuksessa sovittua kohtaa, vaikka olisin kuolemantaudissa. Ja tuossa tapauksessa kun olit vaihtanut olisin antanut nyt lapsen isälleen, en lähtisi ollenkaan kinaamaan mistään.  Lapsen on hyvä nähdä sitä isoäitiäänkin, joten siltä osin sinun ei kannata häntä haukkua vaikka viekin lapsen isoäidilleen.

Vierailija
18/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:35"]

[/quote]

[/quote]

luin viestit toki, mutta kun mun puhelin ei ilmoittanut että isältä oli tullut uusi viesti. Ja käytämme aina ystävieni yms kanssa whatsappia, en käytä lainkaan normaalisti tekstareita.

Ap

[/quote]

Pakko tarttua vielä tuohon tekstariin... Luit viestit, mutta et kuitenkaan lukenut? Miten voi yksi viesti jäädä huomaamatta, jos kuitenkin luit muut? Ei munkaan puhelin erikseen hälyytä "exältä viesti, exältä viesti", vaan pitää ihan itse katsoa kuka lähetti. Ja jos nyt puhelinta usein käytät, niin eihän tekstari nyt millään jää huomaamatta vaikka ei olisi erikseen "puhelin ilmoittanut", että nyt on pikkasen selityksen makua sulla. Taisi jäädä tarkoituksella lukematta. Sori nyt vaan.

Vierailija
19/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä kun isä vie lapsen isoäidille.

Vierailija
20/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isä laittoi tekstarin 27.12. "Mites toi uusivuosi". Huomasin viestn vasta monta päivää myöhemmin koska puhelimeni on huono eikä ilmoita aian viesteistä. En vastannut, luulin että pidämme kii vaihdosta, eli että lapsi on mun kanssa kun oli isänsä kanssa viime UV."

Tässä tapauksessa kyllä mokasit ja teit itse saman kuin hän, eli käyttäydyit huonosti. Olisit antanut lapsen hänelle, niin olisi mennyt sovitun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi