Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te narttukoiran omistajat, voisitteko edes mainita

Vierailija
04.01.2015 |

että koirallanne on juoksu ENNEN kuin päästätte se nuuhkimaan vierasta uroskoiraa? Monet urokset menevät sekaisin tällaisesta lähikontaktista ja ulisevat ja vinkuvat sitten koko lopun iltaa ja yötä. Jos viitsisitte mainita koiranne juoksuajasta heti niin uroksen ulkoiluttajalla olisi vielä mahdollisuus päättää haluaako viettää iltansa kuunnellen vikinää.

Turha sitten joidenkin riidanhaluisten kommentoida tähän, että mitäs itse päästätte koiranne nuuhkimaan. Minä en päästä koiriani koskaan nuuhkimaan lenkillä vieraita koiria, joten kyllä aloite on poikkeuksetta toisen osapuolen. En myöskään aio leikkauttaa uroksiani tämän takia.

Vaiva olisi pieni narttukoiran omistajlta, joten kiitos jos viitsisitte mainita asiasta ajoissa! Tai ette päästäisi koiraanne ollenkaan lähestymään vierasta koiraa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 08:08"]että koirallanne on juoksu ENNEN kuin päästätte se nuuhkimaan vierasta uroskoiraa? Monet urokset menevät sekaisin tällaisesta lähikontaktista ja ulisevat ja vinkuvat sitten koko lopun iltaa ja yötä. Jos viitsisitte mainita koiranne juoksuajasta heti niin uroksen ulkoiluttajalla olisi vielä mahdollisuus päättää haluaako viettää iltansa kuunnellen vikinää.

Turha sitten joidenkin riidanhaluisten kommentoida tähän, että mitäs itse päästätte koiranne nuuhkimaan. Minä en päästä koiriani koskaan nuuhkimaan lenkillä vieraita koiria, joten kyllä aloite on poikkeuksetta toisen osapuolen. En myöskään aio leikkauttaa uroksiani tämän takia.

Vaiva olisi pieni narttukoiran omistajlta, joten kiitos jos viitsisitte mainita asiasta ajoissa! Tai ette päästäisi koiraanne ollenkaan lähestymään vierasta koiraa.
[/quote]
miksi et voi sanoa sitä niille vastaantuleville ihmisille ja lopettaa vauvapalstalla asiasta ruikuttamisen, tuottaa varmasti enemmän tulosta. Ymmärrän kyllä että uroskoiran kiimainen ulina ärsyttää, mutta en ymmärrä miksi et voi itse sanoa ääneen asiasta vaan kirjoitat mielummin vihaisen viestin internettiin.

Vierailija
22/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ihan vastakkainen ongelma, uroskoiran omistajat päästävät rakkinsa kiimaisen nartun luo ja minä sitten potkin sitä urosta helvettiin ja manaan että tällä on juoksut, älä päästä sitä lähelle ettei tule vahinkopentuja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Kyllä voin mainita ja mainitsenkin. Tietenkin. Onhan selvä, että kaikkien ulkoilijoiden hyvät ja asialliset käytöstavat tekevät jokaisen elämästä helpompaa ja mukavampaa. Valitettavasti meillä on kuitenkin käynyt niinkin, että yhdellä nartulla oli juoksu alkanut, mutta siitä ei ollut mitään merkkejä, enkä tiennyt asiasta. Uroskoira sen sitten huomasi ja sen omistaja oli äkäinen.

Silloin jos nartulla ei ole juoksua eikä ulkoilutettava koira ole arvaamaton ja vihainen, minun on kyllä vaikeaa ymmärtää miksi vieraat koirat eivät saisi tervehtiä toisiaan. Voihan sitä nopeasti kysäistä/kertoa jos koira ei siedä muita koiria. Mutta ovathan koirat uteliaita ja sosiaalisia eläimiä, joiden on hyvä osata tulla toimeen muiden koirien kanssa. Toki niitä ei kannata altistaa huonoille kohtaamisille, mutta en myöskään ymmärrä miksi ei voisi antaa koirien tervehtiä vastaantulevia koiria. Eihän siihen ole pakko juttua turisemaan pitkäksi aikaa.

Joka tapauksessa, käytöstavat ja ystävällisyys kunniaan! Kun sekä nattujen että urosten omistajat että koirattoan ulkoilijat huomioivat toisensa hyvällä käytöksellä, on kaikilla mukava olla.

Vierailija
24/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, puhuit just musta ja mun kiimaisesta narttukoirasta miten kehtaat! Minä teen mitä haluan ja päästän koirani mihin haluan, leikkaa SINÄ koirasi äläkä valita! Teen susta syytteen oikeuteen kunnianloukkauksesta!

Tää on taas tätä av laatua :DD

Vierailija
25/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siihen ei usein kyllä tarvita sitä narttua, kun uros sekoaa. Leikattukin.

Mulle itseasiassa naapurin uros kertoo, että milloin narttukoiralleni on juoksut tulossa. Ei tuo muuta käyttäytymistä ollenkaan niiden tullessa/ollessa, ja vuotaakin pirun vähän.

Vierailija
26/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 09:15"]Juoksut? Koirat juoksee aina, mä en tuollaista ilmausta tajuaisi kiimaksi, aattelisin vaan että näen kyllä että ootte juoksulenkillä miksi se pitää sanoa.
[/quote]
Syyttömiä me siihen ollaan jos sinä et tajua.