Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te narttukoiran omistajat, voisitteko edes mainita

Vierailija
04.01.2015 |

että koirallanne on juoksu ENNEN kuin päästätte se nuuhkimaan vierasta uroskoiraa? Monet urokset menevät sekaisin tällaisesta lähikontaktista ja ulisevat ja vinkuvat sitten koko lopun iltaa ja yötä. Jos viitsisitte mainita koiranne juoksuajasta heti niin uroksen ulkoiluttajalla olisi vielä mahdollisuus päättää haluaako viettää iltansa kuunnellen vikinää.

Turha sitten joidenkin riidanhaluisten kommentoida tähän, että mitäs itse päästätte koiranne nuuhkimaan. Minä en päästä koiriani koskaan nuuhkimaan lenkillä vieraita koiria, joten kyllä aloite on poikkeuksetta toisen osapuolen. En myöskään aio leikkauttaa uroksiani tämän takia.

Vaiva olisi pieni narttukoiran omistajlta, joten kiitos jos viitsisitte mainita asiasta ajoissa! Tai ette päästäisi koiraanne ollenkaan lähestymään vierasta koiraa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sniff snifff auuuuuuuuuuuuuu!

Vierailija
2/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo on ihan sinun ongelmasi. Kyllä ne koirat toisensa haistaa, vaikka eivät ihan kosketusetäisyydellä olisikaan. Eikös kiimaisen nartun virtsan hastaminen saa jo ihan saman efektin aikaan?

Leikkauta se koirasi, rauhottuu kummasti naisasioiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leikattu narttu. Leikkauta säkin se hepulin saava uroksesi.

Vierailija
4/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ap juuri sanonut ettei aio leikkauttaa koiriaan? Ja meillä ihan sama ongelma, jotkut viisaasti menevät mahd. kauas ja huikkaavat että on juoksut. Mutta ei sitten kaikki, ja tämä uros ulisee, haukkuu, vinkuu eikä malta syödä... :( me kyllä leikataan keväämmällä

Vierailija
5/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että se varattu koira kielellä
Wuh wuh wuuhuhuhuhuh ismon lempi keksit

Vierailija
6/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksut? Koirat juoksee aina, mä en tuollaista ilmausta tajuaisi kiimaksi, aattelisin vaan että näen kyllä että ootte juoksulenkillä miksi se pitää sanoa.

Vierailija
7/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, koirakon vastaantullessa on tarkistettava, minkä värinen rusettu siihen on kiinnitetty.

Vierailija
8/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät narttukoirien omistajat vastailevat

Vierailija
9/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista nartuista ei huomaa koska on juoksut. Eivät vuoda. Mulla toinen koira on tällainen, ja pennuttaminen ollut melko mahdotonta kun ei tiedä koska se pitäis tehdä. Silti se haisee uroksille. Mä ihmettelen myös että eikö se uros sekoa jo niistä narttujen juoksupissoista? Itsellä ei ole kokemusta kun kaikki lähipiirin urokset ovat ihan selväjärkisiä vaikka olisivat samassa asunnossa mun juoksevien narttujen kanssa. Mä en päästä ikinä koiria haistelemaan ketään lenkillä. Ensinnäkin ne eivät edes pyri tuntemattomien koirien luo, enkä jaksa itsekään lenkkiäni käyttää vieraitten ihmisten kanssa turisemiseen.

Vierailija
10/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa mutta eikös se kiima ala vasta kun vuoto on loppunut?

Vierailija
11/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia päästätte koiranne nuuhkimaan vieraita koiria muutenkaan?! Ongelmaa ei olisi, jos ymmärtäisitte olla päästämättä.

Typeriä vastauksia täällä ihan asialliseen avaukseen. Kyllä se joillekin uroksille vaikuttaa niin, että tuollainen lähelle tuleva juoksuinen tyttökoira sekoittaa pään. Jos uroksen omistaja itse pitää koiran etäällä niin ei ole teiltä fiksua päästää omaa koiraanne luokse.

Vierailija
12/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin yks talidomi pitää narttukoiraansa lenkillä irti myös silloin kun sillä on juoksu. Kiva tulla uroksen kanssa vastaan kun sen narttu hyppää pusikosta persettään tarjoomaan. Enkä todellakaan leikkauta meidän urosta, sitä kun käytetään jalostukseen vielä.

Vierailija
13/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kerron tarvittaessa muille koirakoille, jos koirallani on juoksut. Minusta tämä ei ole mikään ongelma.

Vierailija
14/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut idiootit vievät myös juoksuista koiraansa suljetuille alueille, kuten  yleisiin koirapuistoihin. Vaikka siellä ei olisikaan juuri sillä hetkellä ketään, haju jää, ja urokset menevät siitä sekaisin.

No, hyvä suomalainen konsti olisi tietenkin päästää oman uroskoiransa tekemään temput huolimattoman juoksunartun omistajan koiralle. Silloin saisi mitä tilaa.

Vierailija
15/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on narttukoira ja kyllä varoittelen etukäteen vastaan tulevia jos näyttää siltä että ovat tulossa tutustumaan. Ymmärrän oikein hyvin aloittajaa ja onhan se ihan fiksua tällainen asia mainita. Ei kukaan voi olla niin itsekäs ja ajatella että "kun minun pikku fifini haluaa leikkiä, niin silloin on päästettävä"

Vierailija
16/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 09:15"]

Juoksut? Koirat juoksee aina, mä en tuollaista ilmausta tajuaisi kiimaksi, aattelisin vaan että näen kyllä että ootte juoksulenkillä miksi se pitää sanoa.

[/quote]Kaunis päivä tänään, vai mitä?

Vierailija
17/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Joku vastaaja oli ilmeisesti lukutaidoton: en aio leikkauttaa koiria, koska niitä käytetään jalostukseen. Kumpikin uroksistani pystyy hyvin olemaan esimerkiksi näyttelyssä, vaikka sielläkin voi olla narttukoiria, joilla on juoksu. Mutta juuri se, että jos tullaan aivan ns. iholle, saa varsinkin toiselta pasmat sekaisin. Mitkään pissat ym. hajut eivät häiritse. En muutenkaan käsitä miksi joku päästää koiransa toisen, vieraan koiran luokse lupaa kysymättä silloinkin, kun toinen koiran ulkoiluttaja selvästi osoittaa, että haluaa ohittaa - olivatpa koirat sitten narttuja tai uroksia.

Onneksi täälläpäin on toki fiksujakin narttukoirien omistajia, jollaisia tuossa pari vastaajaakin kertoi olevansa.

Vierailija
18/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huikkaan jo kaukaa, kun näen jonkun koiran olevan kiinnostunut nartustani, että sillä on juoksut. Ohitukset sujuvat ihan hyvin, kun omakin koira tottelee juoksuistaan huolimatta. 

Vierailija
19/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:09"]

Minä huikkaan jo kaukaa, kun näen jonkun koiran olevan kiinnostunut nartustani, että sillä on juoksut. Ohitukset sujuvat ihan hyvin, kun omakin koira tottelee juoksuistaan huolimatta. 

[/quote]

Juuri näin, ei tulisi mieleenkään päästää narttuani kenenkään lähistölle juoksunkaan aikaan.

Vierailija
20/26 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aijo leikkauttaa koiraasi niin älä myöskään kitise asiasta.