Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä oikeasti meni ketogeenisen ruokavalion kanssa?

Vierailija
27.10.2021 |

Laihduit, ja kaikki veri- ja maksa-arvot paranivat? Vai jotain ihan muuta?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme keraa ehkä yrittänyt ja pisimmillään olin 2kk. Mutta en enää jaksa sitä. Oli stressaavaa, varsinkin kun hedelmätkin pannassa, En kokenut hyvän olon tunteita mistä puhuvat. Nyt paljon parempi kaikkeasyövänä. Mutta sai siitä tietoa ja reseptejä oppi.

Vierailija
42/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerogeeninen ruokavalio lukeutuu itselleni näihin pika- ja ihmedieetteihin. Halutaan nopeasti kiloista eroon mahdollisimman välillä vaivalla ja ilman liikuntaa tietenkin.

No mitä sillä on väliä jos se toimii?

Toimiiko? No ehkä jos ei välitä terveydestä, ainoastaan puntarin lukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ketodieetin läpi käyneet on epäonnistuneet. Ennemmin tai myöhemmin.

Vain ne epäonnistuvat, jotka ei perehdy asiaan kunnolla.

Koska me kaikki ollaan täsmälleen sanallisia, ja se mikä toimii sulle, toimii kaikille?

Vierailija
44/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänsärkyä ja kamala olo. Pienillä hiilareilla, esim ruisleivästä tai pienestä määrästä perunaa, niin laihduin todella nopeasti. Sitten oli vaan paha mieli, kun teki mieli hiilaria, koko ajan.

Kivenaineiden puute aiheuttaa päänsärkyä ketoosissa. Suoloja lähtee kehosta runsaasti. Hiilareita teki mieli koska et syönyt tarpeeksi rasvaa. Mutta toivottavasti jatkat diabeetuksen elämäntapoja, ei susta muuhun olekaan.

Vierailija
45/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin reilu 10kg, vaikeaa oli luopua hiilareista ja ketoosissa en missään viaheessa ollut. kolesteroli nousi ad.7.8

Kun lopetin ketoilun, alkoivat mahavaivat :( suolistotulehduksia toistuvasti. Lisäksi hyvpotyreoosi (45v:na).

Vierailija
46/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ei mulle sovi, mutta ei myöskään virallisterveellinen eikä varsinkaan mikään hiilari-transrasvamättö. Mutta sellainen sopivasti hiilareita karsiva ja eläinrasvaperustainen vhh toimii oikein hyvin. Ei ketoosiin asti vaan siihen rajalle optimoitu hh määrä eli 30-50g hh per päivä. Paino on nyt pysyvästi normaalissa ja veriarvoista sen verran, että sokerit ok, kolesteroli ok ja maksa ok, jotka ennen olivat ei-niin-ok.

Vierailija
47/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Olen ollut sillä nyt 4kk. Veriarvot ovat kohdillaan, painoa lähtenyt 7kg, ihon kunto parantunut paljon.

Ihon kunnosta tuli mieleen, se Selviytyjien teinityttö jonka iho kukki tosi pahasti saarelle mentäessä, mutta muutama viikko riisiä, kookosta ja aurinkoa ilman kamalaa pakkelikerrosta poisti kaikki ongelmat. Katsokaapa huviksenne.

No itse asiassa ei kukkinut, luultavasti oli joskus aiemmin vetänyt isotretinoiinikuurin. Jossain toisessa ohjelmassa kukki ja pahasti, muistan myös. Että ei kyllä mistään Selviytyjät-kuurista johtunut ihon paraneminen.

Kyllä vaan johtui. Katso uudelleen.

Farmi-ohjelmassa kukki iho ihan samalla tavalla. 

-eri

Vierailija
48/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk -30kg pudotettavaa oli reilusti ja enemmänkin olisi voinut pudottaa. Helpommalta olisi varmasti tuntunut alku jos olisi edes vähän kyennyt keventämään aikaisemmin eikä vetänyt nollille kerrasta. Missään vaiheessa makean himo ei lakannut, mutta nälkä ei ollut ja voin ihan hyvin. Koin ruokavalion todella rajoittavaksi ja sosiaalisesti hankalaksi, mutta vatsa ei ole koskaan voinut niin hyvin kuin tuona aikana. Sen innoittamana löysinkin muutaman itselleni sopimattoman ruoka-aineen jotka ovat jääneet pois pysyvästi ja voin paljon paremmin.

Vuosi meni ennen kuin paino alkoi nousta. 

En ajatellut uudelleen ketogeenisellä ruokavaliolla painoa pudottaa. Ei ole pidemmän päälle kestävä ratkaisu ainakaan minulle.

Vierailija
49/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla suolistosairauteni takia kymmenenvuotta. Kesällä saattaa tulla syötyä varhaisperunoita ja se muistuttaa miksi ketogeeninen on minun elämäntapani, eikä mikään dieetti.

Vierailija
50/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerogeeninen ruokavalio lukeutuu itselleni näihin pika- ja ihmedieetteihin. Halutaan nopeasti kiloista eroon mahdollisimman välillä vaivalla ja ilman liikuntaa tietenkin.

Kuinka hiilihydraattien pois jättäminen ruokavaliosta on mielestäsi niin suunnattoman epäterveellistä? Syöt ihan niitä samoja ruoka-aineita kuin ennenkin, mutta ilman sitä perunamuussia.

Vierailija
51/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hiilihydraattien pois jättäminen ruokavaliosta on mielestäsi niin suunnattoman epäterveellistä? Syöt ihan niitä samoja ruoka-aineita kuin ennenkin, mutta ilman sitä perunamuussia.

Tämä minuakin ihmetyttää.

Vierailija
52/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mielestäsi kovien rasvojen ja kolesterolin syöminen järjettömiä määriä on taas terveellistä? Ihan niitä samoja ruoka-aineita kuin ennenkin? Edes porkkanaa ei voi syödä. Ethän sä ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
53/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli nousi pilviin, ruoka oli tylsää ja vaivalloista tehdä. Ahmimiskohtauksia. Kaksi kuukautta kestin.

Vierailija
54/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Olen ollut sillä nyt 4kk. Veriarvot ovat kohdillaan, painoa lähtenyt 7kg, ihon kunto parantunut paljon.

Ihon kunnosta tuli mieleen, se Selviytyjien teinityttö jonka iho kukki tosi pahasti saarelle mentäessä, mutta muutama viikko riisiä, kookosta ja aurinkoa ilman kamalaa pakkelikerrosta poisti kaikki ongelmat. Katsokaapa huviksenne.

Eiks noi oo hiilareita?

Vierailija
55/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin verikokeissa kesällä ihan toisista syistä ja tuloksia katsonut lääkäri oli ällistynyt, miten hyvät veriarvot minulla on. Että se siitä terveydestä ei-välittämisestä.

Vierailija
56/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 4kg kuukaudessa. Maha ei kestänyt pitempään jatkuvaa rasvaripulia ja jatkuvaa nälkää. Laihdutin tavallisella ruualla 15kg sen jälkeen.

Vierailija
57/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki dieetit toimii jos vaan noudatat niitä ja yleensä vielä loppuelämän.

Ketodieetti toimii nopsaan mutta vuoden päästä muilla dieeteillä olevat ovat tiputtaneet saman verran. Ketodieetti usein epäonnistuu koska se on niin rajoittava.

Parin kuukauden ketoilua en lähtis vielä hehkuttamaan. Katsotaan sitten parin vuoden päästä onko paino pysynyt poissa. Koskee kaikkia dieettejä ja elämäntapamuutoksia. Yleensä vaikein homma on pitää se paino poissa ja kurissa.

Vierailija
58/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastin hölkkää ja juokseminen hirtti kiinni tavalla jota ei voinut hyväksyä.

Mulla oli samaa, mutta sitten ymmärsin rytmittää päivän hiilarit liikunnan ympärille, eikä ongelmia enää tullut.

Vierailija
59/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla suolistosairauteni takia kymmenenvuotta. Kesällä saattaa tulla syötyä varhaisperunoita ja se muistuttaa miksi ketogeeninen on minun elämäntapani, eikä mikään dieetti.

Itse en ole ollut millään dieeteillä, mutta varhaisperunat vetää mahan niin kuralle, että en osta. "Vanhoja" perunoita syön ongelmitta. Samoin en syö raakaa omenaa, kun maha turpoaa aivan palloksi, kypsennetyllä omenalla ei mitään ongelmia ilmene.

Vierailija
60/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ketoilussa jätetään paljon hyödyllisiä ruoka-aineita pois ja joutuu elämään aika rajoitetusti vaikka muuta väittävät. Sitten pitää vetää kaikenmaailman superfoodeja ja vitamiineja että kroppa toimii. Joillekin passaa ja suurimmalle osalle ei.

Paskoja hiilareita on hyvä vähentääkin mutta ei kaikki hiilarit ole epäterveellisiä.

Ja edelleen sekin toimii ihan vaan siksi että kaloreita tulee vähemmän mitä kuluttaa. Siitähän se laihdutus on aina kiinni vaikka kuinka joku väittää muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan