Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä oikeasti meni ketogeenisen ruokavalion kanssa?

Vierailija
27.10.2021 |

Laihduit, ja kaikki veri- ja maksa-arvot paranivat? Vai jotain ihan muuta?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harjoittaa pätkäpaastoa eikä sillä tavalla että lopettaa hiilarit pitkäksi aikaa. Hiilareita tarvitaan aina kyllä jos harrastaa esim. liikuntaa. Ei se ilman hiilareita onnistu.

Mutta: Sen sijaan hiilareiden laatuun kannattaa kiinnittää kyllä huomiota kuitenkin eli varsinkin sokerin kanssa kannattaa olla varovainen. Sokeriahan tulee salakavalasti ties minkä elintarvikkeiden mukana ilman että itse edes välttämättä huomaa ja jos samaan aikaan ei ole reippaasti liikuntaa mukana, niin sokeri todella nopeasti muuttuu läskiksi, koska sokeri aiheuttaa ns. insuliiniresistenssiä. Rasvahan on tässä suhteessa paljon vähemmän haitallista. Rasvan haitat on enemmän siinä, että haitalliset rasvat nostavat haitallista LDL-kolesterolia mikä taas altistaa sydän- ja verisuonitaudeille. Mutta kaiken kaikkiaan sanoisin, että sokeri on vielä haitallisempaa mitä rasva.

Vierailija
62/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hito hyvin. 6kk ja 15kg lähti. Eka viikko vaikein, tokalla viikolla rupes energiaa olemaan enemmän kuin tarpeeks. Lihakuntoa jaksoi treenata taas siinä ekan kk jälkeen aika hyvin eikä nälkä ollut missään vaiheessa. Täysi suositus jos asiaan jaksaa perehtyä ja tehdä sen oikein. Hiilareihin pitää oikeasti jaksaa kiinnittää huomiota etenkin alussa ja ottaa tosissaan ne maksimimäärät (10mg-20mg/pvä) Sitten kun oppii sallitut aineet ja hiilarimäärät sujuu touhu kuin itsestään. Rasvakahvi oli itelle aamusta tosi jees. Ite taisin lurauttaa sekaan kookosöljyä tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli nousi pilviin, ruoka oli tylsää ja vaivalloista tehdä. Ahmimiskohtauksia. Kaksi kuukautta kestin.

Aluksi kolesteroli nousee, mutta kun keho oppii käyttämään rasvoja tehokkaasti hyödykseen, niin ne laskee. Tähän menee noin puoli vuotta. Ruoan tylsyys on ihan itsestään kiinni enkä ymmärrä, miten muka voi ketoruoan teko olla vaivalloista? Itse tekemäni ruoat ainakin on melko simppeleitä. Helpompia kuin ns normiruoat. Ahmimiskohtaukset voi johtua melkein mistä vain.

Vierailija
64/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ketodieetin läpi käyneet on epäonnistuneet. Ennemmin tai myöhemmin.

Ja mikähän on tuo "epäonnistuminen"?

kilot tulee korkoinen takas.

Näytä mulle se ihminen, jolle on ketoillessa tullut kilot takaisin korkojen kera.

Se on sitten eri asia, jos ketoilun lopettaa ja rupee kaksin käsin mättämään pullaa ja roskaruokaa naamaansa ja siksi lihoo. Sillä ei ole enää mitään tekemistä keton kanssa.

Vierailija
65/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15 vuoden aikana laihduttanut kolmesti ketolla ja aina laihtunut huomattavan määrän, mutta lihonnut sitten kaiken takaisin. Olen kyllä laihduttanut muillakin metodeilla (liikuta ja kaloreiden laskeminen) ja lihonnut myös tällöin kaiken takaisin 😅

Viimeksi lopetin keton, koska hiukset ohenivat liikaa ja säikähdin tätä.

Vierailija
66/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerogeeninen ruokavalio lukeutuu itselleni näihin pika- ja ihmedieetteihin. Halutaan nopeasti kiloista eroon mahdollisimman välillä vaivalla ja ilman liikuntaa tietenkin.

Onpas hyvin rajoittunut kuva ketogeenisestä RUOKAVALIOSTA. Ihmeen moni täällä muutenkin puhuu vain dieetistä, ihan kuin ketogeenisellä ruokavaliolla ei muuta hyötyä tai tarkoitusta olisi kuin tiputtaa kiloja.

Vierailija
67/88 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerogeeninen ruokavalio lukeutuu itselleni näihin pika- ja ihmedieetteihin. Halutaan nopeasti kiloista eroon mahdollisimman välillä vaivalla ja ilman liikuntaa tietenkin.

Onpas hyvin rajoittunut kuva ketogeenisestä RUOKAVALIOSTA. Ihmeen moni täällä muutenkin puhuu vain dieetistä, ihan kuin ketogeenisellä ruokavaliolla ei muuta hyötyä tai tarkoitusta olisi kuin tiputtaa kiloja.

Se on tiedon puutetta.

Vierailija
68/88 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas tätä ketjua vähän.

Lopetin muutama viikko sitten melkein vuoden ketoilun, koska liikunnasta palautuminen oli niin tuskaista ja vei ihan kohtuuttoman kauan. Olen lopetuksen jälkeen huomannut muitakin positiivisia vaikutuksia hiilareitten lisäyksellä. Ensinnäkin ajatus on kirkastanut. Sitä ei aiemmin edes tajunnut tai huomannut sitä aivosumua, ihmetteli vaan miksi tekee niin hölmöjä virheitä töissä. Siis ihan älyttömiä... Mutta, kun ei vaan ole aivot toimineet niin kuin pitäisi. Myös ketoilun loppuaikoina toistuvasti vaivanneet ja liikuntaa haitanneet suonenvedot on jo lähes kokonaan poissa.

Toki negatiivisiakin juttuja keton lopetuksesta on huomannut. Nukahtaminen on nykyään vaikeampaa ja vireystaso on laskenut. Turvotusta tullut lisää, varsinkin mahaan. Mutta näistä huolimatta olen todennut, että ei se keto taida ihan mua varten olla.

Vierailija
69/88 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin muutama viikko sitten melkein vuoden ketoilun, koska liikunnasta palautuminen oli niin tuskaista ja vei ihan kohtuuttoman kauan. Olen lopetuksen jälkeen huomannut muitakin positiivisia vaikutuksia hiilareitten lisäyksellä. Ensinnäkin ajatus on kirkastanut. Sitä ei aiemmin edes tajunnut tai huomannut sitä aivosumua, ihmetteli vaan miksi tekee niin hölmöjä virheitä töissä. Siis ihan älyttömiä... Mutta, kun ei vaan ole aivot toimineet niin kuin pitäisi. Myös ketoilun loppuaikoina toistuvasti vaivanneet ja liikuntaa haitanneet suonenvedot on jo lähes kokonaan poissa.

Toki negatiivisiakin juttuja keton lopetuksesta on huomannut. Nukahtaminen on nykyään vaikeampaa ja vireystaso on laskenut. Turvotusta tullut lisää, varsinkin mahaan. Mutta näistä huolimatta olen todennut, että ei se keto taida ihan mua varten olla.

Et kokeillut hiilareiden rytmittämistä liikuntaa ennen ja liikunnan jälkeen? Tällöin palautuminenkin on helpompaa. Pysyt kyllä ketoosissa, vaikka söisitkin liikunnan vuoksi enemmän hiilareita.

Vierailija
70/88 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kokeillut hiilareiden rytmittämistä liikuntaa ennen ja liikunnan jälkeen? Tällöin palautuminenkin on helpompaa. Pysyt kyllä ketoosissa, vaikka söisitkin liikunnan vuoksi enemmän hiilareita.

Kokeilin mä sitäkin, mm banaania, mutta ei siitä ollut apua. Tai ehkä niitä olisi pitänyt syödä vaan vielä enemmän...

Mutta siis jälkeenpäin ajateltuna pahinta tosiaan oli se aivosumua, joka vaikutti ihan töissäkin suoriutumiseen.

Vierailija
71/88 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain refluksitaudin

Vierailija
72/88 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain refluksitaudin

Mistä tiedät, että oli nimenomaan ketoilun aiheuttamaa?

Vierailija
73/88 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain refluksitaudin

Mistä tiedät, että oli nimenomaan ketoilun aiheuttamaa?

Tähän olisi kiva saada vastaus kyllä.

Vierailija
74/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle, pitää löytää se oma tie.

Mä oon ketoillu yli 15v enkä aio lopettaa.. mun ADD pysyy enemmän hanskassa ilman sokeria ja paino on ok, 170cm/63kg. Ei mulla ole mitään sokerihinkuja, en koe luopumeeni mistään. Ja kauppalaskukin on pieni 😎

Leivon ketoherkkuja silloin tällöin ja syön hyvällä omatunnolla.

Ärsyttää vähän tuo ’pelkkää pekonia-juustoa-rasvaa’ puhe, jota harrastaa ihmiset jotka ei tiedä asiasta mitään. Ketoiluun nimenomaan kuuluu runsaasti vihanneksia! Mun jokapäiväiseen ateriarytmiin, joka ei siis ole 5xpv vaan 3xpv ilman välipaloja ja nälkää, kuuluu aina, jokaikisellä aterialla vihanneksia n 150-200g.. Ketoiluun kuuluu myös aterioiden valmistaminen alusta saakka itse, niin että tiedän mitä ruokani sisältää=mahdollisimman puhtaan ruua syöminen. En tiedä ketään tosissaan ketoilevaa, joka käyttäisi lisäravinteita..

Mutta, niinkuin aluksi totesin, jokainen tyylillään..

Vierailija
75/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti. Hiuksia lähti päästä, paha haju ja väsy ja voimattomuus.. niin kuin olisi sairaana koko ajan. Kammottava kokemus. Täysin tehoton ruokavalio

Vierailija
76/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain refluksitaudin

Minulla taas loppui närästys ketolla. Sittemmin olen lisännyt hiilareita jonkin verran ruokavalioon, mutta ei närästä, kun en syö enää ruisleipää.

Vierailija
77/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huonosti. Hiuksia lähti päästä, paha haju ja väsy ja voimattomuus.. niin kuin olisi sairaana koko ajan. Kammottava kokemus. Täysin tehoton ruokavalio

Turhaan sä ruokavaliota morkkaat. Se, että kyseinen ruokavalio ei sovi sinulle ei tee siitä huonoa.

Vierailija
78/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin ketolla 70kg-48kg noin kolmessa kuukaudessa, samalla hävisi kaikki naposteluhalut, herkkuhimot, hiilareihin liittyvä väsymys ja turvotus.

Tuosta aikaa reilusti yli 10v,  nykypaino 52kg eikä tarvitse syömisiä miettiä kun ei vaan ole mielihaluja muuhun kuin ns. kunnon ruokaan 2-3krt/vrk.

Vierailija
79/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli kurja koko ajan. Hiuksia lähti, iho kuivui ja haju tunki suusta ja huokosista. Aiemmin olin ollut varsinainen duracel-pupu mutta keton aikana jo kevyen toimistotyön tekeminen oli tuskaa. Ajatus pätki ja keskittymiskyky oli olematon. 

Pahinta oli kuitenkin se, etten tajunnut, miten mahdoton minusta oli tullut. Oli vähällä, että ei tullut avioeroa. Vieläkään ei ole luottamus ihan palautunut, sillä mies pelkää, että alan taas ketodieetille. Lapset myös pelkäsivät minua, sillä olin ihan sietämättömän kärsimätön. Kahden pitkäaikaisen työkaverin kanssa tulehtuivat välit, eivätkä ne ole vieläkään ennallaan. 

Se, että laihduin 12 kiloa ei paljon lohduta, varsinkin kun kilot hiipivät pikkuhiljaa takaisin. Ihanaa on kuitenkin, että sain liikunnan ilon takaisin. Paikat oli keton aikana niin tukossa, että liikkuminen oli tosi raastavaa.

Vierailija
80/88 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että ketodieetti tyhmentää kun aivot eivät saa hiilihydraatteja, sillä niiden voimalla aivot toimivat. Sain potkut töistä, kun en enää osannut/muistanut miten töitäni tehdään. Lisäksi tuli saikkupäiviä voimattomuuden vuoksi liikaa. No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Piti myös opiskelut keskeyttää, kun ei vaan ole aivotoimintaa ja keskittymiskykyä.

Ei enää ikinä ketodieetille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän