Olenko velvoitettu kertomaan kihlatulleni lukuisista maksullisista naisista?
Ollaan menty vähän aikaa sitten kihloihin. Kummatkaan ei olla avauduttu "seksihistoriasta" ja en haluaisi avautua.
Miksi? Koska olen harrastanut seksiä yli 20 maksullisen naisen kanssa. Myös yhden ladyboyn (testimielessä Thaimaan reissulla). Pitääkö minun kertoa asiasta vai saanko tarvittaessa valehdella (sitä vissiin moni nainen harrastaa ja sanoo alakanttiin kumppanien määrän)?
Myös kukaan nainen ei varmasti oleta, että olen maksullisia naisia käyttänyt, koskan omaan komean ulkonäön ja hyvän ammatin. Mutta maksullisten kanssa seksi on niin helppoa, voi mennä suoraan asiaan ja ei tartte jäädä.
Onko oikein jos jätän kertomatta? Jos eksytään naimisiin, niin en usko, että kihlattuni voisi pitää seksiä hääyönä mitenkään spesiaalina tietäen "likaisen" historiani.
Kommentit (341)
Komea mies käy maksullisissa kokeilunhalusta. Olisihan sitä kiva tietää kuinka hyvä on "ammattilainen" sitten oikeasti. Mikäli oletetusti kyseessä ei ole 1. alaikäinen prostituoitu 2. ihmiskaupan uhri 3. maksullisissa ei ole käyty suhteen aikana, niin mitä väliä!? Jos oma mies kertoisi vastaavaa, kysyisin yksityiskohtia. Voisin kokeilla ehkä itsekin, jos kokisin että mieshuorat olisivat yhtä yleisiä kuin naispuoliset kolleegansa enkä seurustelisi.
voit kirjoittaa myös turskafoorumi.org kokemuksistasi
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 04:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:27"]
Etkö millään ymmärrä piparimies, että seksin ostamisella vahvistat lieveilmiötä kuten ihmiskauppaa ja olet pilaamassa prostituoidun mielenterveyttä?
Nämä asiat eivät haittaa, kun mies haluaa piparia. Ihan sama jos kymmeniä tuhansia naisia ja lapsia kaupataan vasten tahtoaan. Ihan sama, jos vapaaehtoisesti itseään myyvä kokee ahdistusta ja masennusta ja käyttää päihteitä turruttaakseen pahan olonsa. Ihan sama vaikka hänet olisi raiskattu lapsena, kunhan minä pääsen ruiskimaan hänen sisäänsä. Ihan sama vaikka hän ei minua oikeasti halua.
Ihan vitun sama.
[/quote]tämä on oikeastaan se oleellinen asia. Olettamus on, että seksiä myyvä kokee ahdistusta muita enemmän ja hänen taustallaan on seksuaalista hyväksikäyttöä. Tästä ymmärtäisi myös, että lapsena kohdatulla seksuaalisella hyväksikäytöllä olisi jotain tekemistä prostituoiduksi ryhtymisen kanssa, mutta se kerrotaan vain implisiittisesti ja voinhan minä nyt ymmärtää kirjoittajan tarkoitusperät väärin.
Olen linkannut THLn ja Pro tukipisteen tutkimuksen suomalaisista prostituoiduista. Sieltä käy ilmi, että esimerkiksi tyytyväisyys elämään on jopa korkeampi kuin nuorilla suomalaisilla aikuisilla. Viite siihen toiseen tutkimukseen, jota kannattaa verrata prostituoitujen tilanteeseen löytyy blogikirjoituksestani, jolle annoin myös linkin.
Siten tämä seksuaalinen hyväksikäyttö. Siihen saimme muualta erinomaisen metatutkimuksen, josta lainasin paloja. Kertaan nyt vielä.
On tutkimusnäyttöä, että tietyissä prostituutioryhmissä on esiintynyt seksuaalista hyväksikäyttöä lapsuudessa. Kyse on kuitenkin pääosin katuprostituoiduista ja huumeidenkäyttäjistä. Tutkimukset ovat otokseltaan vinoja ja ne eivät edusta koko prostituutioilmiötä. Niistä ei voi pätellä, että tämä koskee kaikkia prostituoituja. Missään tapauksessa ei ole näyttöä, että prostituutio johtuisi seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Lisäksi on olemassa mahdollisuus, että seksuaalinen hyväksikäyttö ei ole missään yhteydessä prostituutioon vaan johtuu vaan siitä, että otokset edustavat väestöä, jolla on enemmän seksuaalisen hyväksikäytön kokemuksia. Vaikka seksuaalista hyväksikäyttöä olisi, sitä on mitattu yhteismitattomilla kysymyksillä ja ei ol tietoa millaisia seurauksia sillä on ollut tutkituille.
Ne linkkaamani otosvirheet muuten koskevat myös niitä tutkimuksia, joissa prostituoiduilla todetaan masennusta ja ahdistusta. Kovin usein kohderyhmänä katuprostituoidut. Kadulla elävillä nyt yleensä on asiat aika huonosti.
Mitä tulee minuun, en osta kadulta. Toisaalta mietitään tätä asiaa enemmän. Afroamerikkalaisilla naisilla esiintyy seksuaalista hyväksikäyttöä useammin kuin muilla ryhmillä. Jos kapakassa tapaan kyseiseen ryhmään kuuluvan, pitääkö kännipano jättää väliin koska hänellä todennäköisyys traumaattisesta seksuaalisesta kokemuksesta on suurempi. Vastaan itse. Ei tarvitse. Tosin jos homma näyttää vastenmieliseltä, silloin voisi jättää väliin. Niin minä jätän jos homma näyttää vastenmieliseltä prostituoidulle.
Piparimies (seksinostaja ja bloggari)
[/quote]
Yrität pikkuleipämies julistaa täällä omaa agendaasi keskittymällä epäoleellisuuksiin. Painotan nyt vielä kerran, etten ole sanonut missään vaiheessa, että lapsuuden aikainen seksuaalinen hyväksikäyttö johtaa suoraan itsenä myymiseen. Olen todennut, että osa heistä on käytetty hyväksi. Linkkaamani tutkimus ei ole yleistettävissä kaikkiin maailman prostituioituihin, he kun ovat hyvin heterogeeninen joukko. Siinä olet oikeassa. Jos on edes pieni mahdollisuus, että prostituoitua on saatettu käyttää hyväksi ja se on ollut osasyynä seksuaalisen minäkuvan vääristymään ja itsensä myymiseen, on mielestäni vastenmieleistä ostaa häneen käyttöoikeus. Tätä ei voi verrata yhdenillanpanoon, johon viittaat.
Erikoista, että linkkaat tänne vain tutkimuksia suomalaisten seksityöntekijöiden koetusta hyvinvoinnista, vaikka blogisi perusteella käyt ostamassa nuoria naisia mm. Venäjällä, Tsekeissä ja Virosssa. Ethän siis yleistä suomalaisten seksityöntekijöiden hyvinvointia koskemaan koko maailman seksityöntekijöiden populaatiota.
En ota kantaa sen enempää tuohon kertomisasiaan, nuorena eksäni kertoi kerran maksaneensa huoralle, suiloin en oikeastaan ollut moksiksaan, nykyään vaikuttaisi huomattavasti enemmän. En näe sinällään seksin ostamista tai myymistä vääränä niin kauan kuin swksin myyjä tekee sen oikeasti omasta vapaasta tahdostaan. Eli toisin sanoen en kannata ihmiskauppaa tai toisen ahdingon hyväksikäyttämistä. Mulle olisi luultavasti tieto siitä että mies on käynyt thaimassa huorissa kovempi paikka kuin se, että maksanut jollekkin suomalaiselle prostituoidulle, koska edellä mainitut syyt.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:18"]
Olisi kiinnostavaa nähdä jokin tutkimus siitä, ovatko kymmeniä irtosuhteita harrastaneet naiset tai miehet psyykeeltään tasapainoisia, kun sitä tunnutaan tarjoavan hyvänä harmittomana vaihtoehtona. Kuitenkin on selvää, että myös siihen elämäntyyliin liittyy paljon vilpillisyyttä, henkistä itsensä kylmettämistä jne. Jo pelkästään pimperon vonkaaminen ravintolasta edellyttää usein silkkaa valehtelua - ainakin miehen on kehuttava naista kauniiksi, ainutlaatuiseksi, ehkä väitettävä juuri hänen tekevän erityinen vaikutus, vaikka tosiasiassa asia olisi useimmiten aivan toisin.
[/quote]
Minua tökkii yhden illan suhteissa tuo valheellisuus ja feikkaus, ja se tyhjyyden tunne, joka jää kun partneri poistuu ja on selvää, ettei ole tarkoitus koskaan enää tavata tai edes tervehtiä, jos satutaan samaan paikkaan. En ole käynyt maksullisissa, mutta jos seksillekin saataisiin joku reilun kaupan merkki, saattasin käydä, sillä halut ne on hissukallakin ja on kiduttavaa todeta, että ilmeisesti aika monen keskeiseksi toteama osa elämää valuu kokematta ohi.
[/quote]
Jos markkinat toimisivat vapaammin, tälläkin palstalla näkyisi paljon vähemmän aloituksia aiheista "Halusiko mies sittenkin vain seksiä, vaikka kehui minua kauniiksi ja pyysi numeroni" tai Ihastuin baarissa tapaamaani mieheen, miksi hän lopetti yhteydenpidon heti, vaikka vietimme ihanan yön yhdessä".
Hyvä kommentti. Normaalit, romanttista suhdetta hakevat naiset kärsivät tilanteesta varmaan eniten kun seksiä vailla olevat miehet vakuuttavat rakkauttaan vain seksin toivossa.
Partnerin seksihistoria ei kuulu puolisolle pätkääkään. Ei naisen eikä miehen
Yrität pikkuleipämies julistaa täällä omaa agendaasi keskittymällä epäoleellisuuksiin. Painotan nyt vielä kerran, etten ole sanonut missään vaiheessa, että lapsuuden aikainen seksuaalinen hyväksikäyttö johtaa suoraan itsenä myymiseen. Olen todennut, että osa heistä on käytetty hyväksi. Linkkaamani tutkimus ei ole yleistettävissä kaikkiin maailman prostituioituihin, he kun ovat hyvin heterogeeninen joukko. Siinä olet oikeassa. Jos on edes pieni mahdollisuus, että prostituoitua on saatettu käyttää hyväksi ja se on ollut osasyynä seksuaalisen minäkuvan vääristymään ja itsensä myymiseen, on mielestäni vastenmieleistä ostaa häneen käyttöoikeus. Tätä ei voi verrata yhdenillanpanoon, johon viittaat.
Erikoista, että linkkaat tänne vain tutkimuksia suomalaisten seksityöntekijöiden koetusta hyvinvoinnista, vaikka blogisi perusteella käyt ostamassa nuoria naisia mm. Venäjällä, Tsekeissä ja Virosssa. Ethän siis yleistä suomalaisten seksityöntekijöiden hyvinvointia koskemaan koko maailman seksityöntekijöiden populaatiota.
En ymmärrä väitettäsi. Minusta hyväksikäyttö baaripanon kanssa on aivan yhtä paha asia kuin maksullisessa seksissä. En näe mitään eroa siinä. Tietenkin niitä voidaan verrata. Molemmissa voi esiintyä hyväksikäyttöä tai sitten ei. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että pyritkö välttämään hyväksikäyttöä. Minä pyrin. Niin siviilipanoissa kuin prostituoitujen kanssakin. Sinulle tuntuu nyt tuo raha aiheuttavan jonkinlaisia primitiivireaktioita.
Prositituoiduissa voi tietyissä ryhmissä olla enemmän hyväksikäytettyjä. Sitä en sinällään kiistä. Vaan tietyissä ryhmissä on jopa vähän vähemmän kuin tavallisissa naisissa. Laitan sinulle linkin yhteen tutkimukseen popularisointiin. Siitä käy hyvin ilmi minkä takia yleistyksiä prostituutiosta ei pitäisi tehdä eikä ainakaan kuvitella heidän kaikkien olevan uhreja. Prostituoitujen yläluokalla menee hyvin.
Minä olen käsitellyt niin ulkomaisia kuin kotimaisiakin tutkimuksia. Luulin, että täällä keskustellaan ilmiöstä Suomessa eikä minun panoista. Jos niistä haluat keskustella, perusta mielellään oma ketju.
Ei kai tämä muuten ole sama tutkimus, jota täällä jo käsiteltiin. Tosin oudoilla tulkinnoilla. http://www.psychologytoday.com/blog/strictly-casual/201410/do-sex-workers-have-more-mental-health-problems
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:19"]
Olet kamalan aggressiivinen etkä itse näe syy-seuraussuhteita. Jos noudatamme logiikkaasi, ei kannata ostaa reilun kaupan banaaneja. Se kun lisää myös epäeettisesti tuotettujen banaanien kysyntää. Reilun kaupan liike voi olla vähän eri mieltä kanssasi.
Ruotsin tilanne on väitteillesi aika tärkeä laboratorio. Seksinosto kiellettiin siellää ihmiskaupan vähentämiseksi. Tuloksista ollaan eri mieltä. Esimerkiksi edellinen pääministeri vuosi sitten uuden vuoden puheessa väitti ihmiskaupan uhrien määrän laista huolimatta kasvaneen
Jos noudatamme logiikkaasi, ei kannata ostaa reilun kaupan banaaneja. Se kun lisää myös epäeettisesti tuotettujen banaanien kysyntää. Reilun kaupan liike voi olla vähän eri mieltä kanssasi. Logiikka on siinä, että seksin myyminen kriminalisoidaan. Silloin ei osteta vapaaehtoisesti seksiä myyviltä eikä ihmiskaupan uhreilta.
Ruotsin mallista on monenlaisia näkemyksiä, sinä totta kai näet ne negatiivisimmat ja linkkaat käsitystäsi tukevat puheenvuorot. Niin teen toki minäkin. Et kuitenkaan käsittele asiaa objektiiviesti vaikka tällaista mielikuvaa yrität parhaasi mukaan luoda. On esitetty, että Ruotsissa on vähentynyt prostituutio ja ihmiskauppa kriminalisoinnin myötä. Laki on myös luonnollisesti helpottanut tunnistamaan ihmiskaupan tutkintaa.
Laillistettu prostituutio Hollannissa ei sekään tee ketään autuaaksi, paitsi tietysti seksinostajat ja parittajat. Prostituution laillistaminen on lisännyt laitonta prostituutiota ja lisännyt prostituoitujen kokemaa väkivallan määrään. Myös yleinen naisiin kohdistuva katuväkivalta ja raiskaukset ovat lisäntyneet alueilla, joissa bordellit ovat laillisia. Jopa 75 % Hollannin prostituoiduista ei haluaisi myydä itseään (Lähde:www. naisunioni.fi)
Usko pois, meidän ajatusmaailmat eivät tule koskaan kohtaamaan. Toivotaan, että Suomenkin astuu tälle vuosituhannelle ja seksinosto kriminalisoidaan. Sitten voi häkki heilahtaa sinunkin kohdaltasi.
Seksinoston kriminalisointi ko. Maissa ei ole vaikuttanut kaupan määrään kuin ravintoloissa ja julkisissa tiloissa. Yksityisiin asuntoihin ei poliiseilla muutoinkaan ole ilman painavia perusteluja asiaa joten kriminalisointi toimii lähinnä julkisena sormen heristelynä. Käytännön vaikutusta kriminalisoinnilla ei ole.
Naisunionin käyttö "asiantuntijalähteenä" on korniudessaan huikea veto.
Voit ottaa Naisunioniin yhteyttä ja pyytää sieltä lähdeviittaukset.
Et??? Ellei sulla ole ollut niitä maksullisia suhteen aikana, ellei erikseen ole sovittu, että niitä saa olla.. Toisaalta tietty suhde ois varmaan varmemmalla pohjalla, jos ei joutuis salailemaan mitään? Jos toisen osapuolen historialla olisikin yhtäkkiä yllättäen merkitystä, ei suhde varmaan kannattaisikaan? Häiritseekö sua itseä sitten menneisyys, vai arvailetko naisesi mielipidettä? Vai tiedätkö sen?
Itse en ole koskaan ostanut seksiä ja samaa odotan kumppaniltani. Haluaisin tietää, asia on oleellinen. Minusta sinun pitäisi kertoa.
Missään nimessä ei pidä kertoa mitään, sillä siitä ei hyödy mitään vaan kertomisesta on ainoastaan haittaa. Tautitesteissä kannattaa tosin käydä. (muista myös kuppatesti, vaikka aina sanovat, ettei Suomessa sitä esiinny)
Olen itse harrastanut seksiä yli 100 prostitoidun kanssa ja yli kymmenen ladyboyn/transsukupuolisen kanssa.
Pidät Naisunionia puolueettomana, objektiivisena ja riippumattomana tahona? Oikeasti?
Ihan turhaa informaatiota. Mennyttä elämää. Tärkeintä on se, miten elät jatkossa hänen kanssaan. Turha tollaisilla on itseänsä soimata. Pidät vain huolen, ettet tartuta tauteja, eli testit käytyinä.
Huorissa käymisen avoin "tunnustaminen" tuntuu absurdilta idealta. Jos miehellä on tälläisiä ajatuksia niin tuskin olisi pitänyt huorissa. Huorissa käymisessä ei ole mitään tunnustettavaa eikä toisaalta kehuskeltavaa. Se on henkilökohtainen asia kuten seksi muutenkin
Jos ajatellaan että vaikka 10% miehistä on käynyt huorissa niin se tarkoittaa satojatuhansia miehiä. Suomessa työskentelee poliisin mukaan päivittäin satoja prostituoitua. Prostituutio on normaalia hieromiseen verrattavaa rentoutumista keskieuroopassa joka on jokaisen pulliaisen ulottuvilla. Sama tilanne Suomeen ja verot keruuseen
Haluaisitko itse tietää, jos naisesi olisi joskus myynyt seksiä? Käytännössä saman tasoinen kysymys mun mielestä.
Omasta mielestäni toimiva parisuhde perustuu rehellisyydelle ja tämänkaltaiset asiat pitää myös pystyä tuomaan esiin, mutta toiset työntävät ennemmin pään hiekkaan eivätkä halua kuullakaan tällaisista asioista.
Aloitukseen: Olet velvollinen kertomaan asiasta pääpiirteittäin ja nainen päättää vaivaako asia häntä. Jos olet sinut historiasi kanssa, sinun tulee luottaa siihen, että nainenkin sen hyväksyy.
Maksullinen seksi, jos se tapahtuu vapaaehtoisesti aikuisten ihmisten välillä, on jokaisen oma asia. Esimerkkinä tilanne, jossa henkilö A myy seksiä henkilölle B omasta vapaasta tahdostaan, ilman hädänalaista taloudellista pakkoa tai ulkopuolista painostusta. Jos seksin myyjä joutuu tekemään sitä vastoin tahtoaan, tilanne on moraalisesti väärin ja kuvottavaa. Ostajan moraaliseksi velvollisuudeksi jääköön päätellä kummasta vaihtoehdosta on kyse.
mielestäni ehdottomasti pitää kertoa ja ihmettelen kuinka et ole kertonut vaikka kihloihin olet jo päätynyt. Naisella (ja myös miehellä) on oikeus tietää millaiseen ihmiseen on sitoutumassa ja harkita haluaako olla tällaisen ihmisen kanssa. Seurustelu/tapailu vaiheessa pitäisi tällaiset asiat selvittää, ettei tule tapailtua ihan turhaan sellaista ihmistä, joka ei sitten lopulta vastaakaan toiveita. No, itse kyselenkin minua kiinnostavia seikkoja jo ennen kuin myönnän seurustelevani, joten mikäli jotain ikävää ilmenee myöhemmin, voin todeta vain miehen olleen valehteleva paska, koska kaikki deal breaker kysymykset on jo esitetty :D mitä sitä aikaa tuhlaamaan, jos etsii jotain vakavaa. Tässä tilanteessa syy naisen tietämättömyyteen on osin naisen vastuulla kerta hän ei ole asiaa kysynyt. Toisaalta hän saattaa naivisti olla luullut ettet ikimaailmassa kävisi huorissa, joten ei kehtaa kysyä, ettet loukkaannu moisista syytöksistä. Kerro.