miten elvytetään avioliitto?
Parisuhde kuoli lasten kanssa, vaimolle oli lapset tärkeämpiä. Nyt pitäis saada voimia rakastaa ja pelastaa suhde. On vain arkea, ei vipinää, ei kiimaa.
Vuosia kärsinyt mies
Kommentit (81)
Joku ehdottaa aktiivisesti kakkosta (2).
Ei taida rouva innostua. En viitsi enää ehdottaa.
Ap
Täällä on samat ongelmat. Puolisosta on tullut kaveri. Ei se läheisyyskään auta kunnei vajmoa kiinnosta niin ei kiinnosta. Ovispäivinä on pientä manhdollisuutta. Rakastajatar on myös testattu. Tyydyttää seksintarpeen ja auttaa itseäni jaksamaan, mutta on siinäkin huonot puolet kuten voimakkaat tunteet jotka taas haittaavat tuota parisuhdetta.
M50
Onko täällä yhtään naista joka tunnistaa itsensä tilanteesta? Mitä toivoisitte? Mitä olet tehnyt tilanteen parentamiseksi?
Vaikka olen puhunut meidän parisuhteesta, ongelma taitaa olla aika yleinen. Täällä monet keskustelut on ollut aika yksipuoleisia naisten puolesta.
Pitäiskö järkkää kolmas pyörä meidän tulevalle lomalle? Mies vai nainen? Heräisköhän vaimo?
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:48"]Täällä on samat ongelmat. Puolisosta on tullut kaveri. Ei se läheisyyskään auta kunnei vajmoa kiinnosta niin ei kiinnosta. Ovispäivinä on pientä manhdollisuutta. Rakastajatar on myös testattu. Tyydyttää seksintarpeen ja auttaa itseäni jaksamaan, mutta on siinäkin huonot puolet kuten voimakkaat tunteet jotka taas haittaavat tuota parisuhdetta.
M50
[/quote]
Joko lapset on isoja? Kun vaimoas ei kiinnosta, pitäiskö erota? Seksin puute ei ole niin paha kuin rakkauden puute.
Ap
eri tilanne kun meilla on vasta eka lapsi ja sekin nuori, silti suht hyvaa keskustelua syntyi tässä ketjussa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4338029/ketju/naiset_kokemuksia_haluttomuudesta_selviamisesta
myös alla oleva voi olla lukemisen arvoinen kunhan seuloo kaikki hölmäilyt pois.
http://www.vauva.fi/keskustelu/vastaa/4310713/ketju/miten_muut_isat_parjaa_puutteessa
mutta noi tosiaan enemmön käsittelee niitä ekoja perhevuosia ja sitten on surullisia esimerkkejä lopullisesta erkanemisesta. Minun neuvoni olisi että ensin koitatte jutella aiheesta, mittiä yhdessä mihin olette tyytyväisiä ja mitä kaipaisitte lisää. Miten päästä lähemmäs näitä päämääriä. Jos nainen kuittaa jollain olankohautuksella tai letkautuksella sinun pitää tehdä siitä numero. Ihan oikeasti saada hänet tajuamaan, että kärsit kämppiksenä olosta ja halua jotain muuta.
Ei ollenkaan huonoja ideoita:
parisudeterapia (seurakunnat järjestää ja olen kuullut kahdelta parilta kovasti kehuja, toiminnassa ei ole "jeesus kylässä" vaan täysin epäkirkollista puuhaa vaikka onkin seurakunnan kautta. Kirkkoon ei tarvitse kuulua).
Lääkäriin hormoniarvojen testaukseen tai ainakin juttelemaan yhdessä lääkärin kanssa. Tämä siis itse haluttomuuteen.
Lomat ja hemmottelut ym. voi toimia, mutta ei ne mihinkään johda jos niitäkin harrastetaan kämppis tai sisaruusasenteella.
ipadit pois makkarista. Ja puhelimet ja ajoissa nukkkumaan.
jälimmäinen linkki oli rikki
http://www.vauva.fi/keskustelu/4310713/ketju/miten_muut_isat_parjaa_puutteessa/sivu/6
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:49"]
Onko täällä yhtään naista joka tunnistaa itsensä tilanteesta? Mitä toivoisitte? Mitä olet tehnyt tilanteen parentamiseksi? Vaikka olen puhunut meidän parisuhteesta, ongelma taitaa olla aika yleinen. Täällä monet keskustelut on ollut aika yksipuoleisia naisten puolesta. Pitäiskö järkkää kolmas pyörä meidän tulevalle lomalle? Mies vai nainen? Heräisköhän vaimo? Ap
[/quote]
Mä vastasin sulle jo sivulla 1. Et ole kommentoinut sitä mitenkään. Oliko vinkki liian tylsä, vai mikä oli?
T. Oksitosiinista maininnut
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:49"]
Onko täällä yhtään naista joka tunnistaa itsensä tilanteesta? Mitä toivoisitte? Mitä olet tehnyt tilanteen parentamiseksi? Vaikka olen puhunut meidän parisuhteesta, ongelma taitaa olla aika yleinen. Täällä monet keskustelut on ollut aika yksipuoleisia naisten puolesta. Pitäiskö järkkää kolmas pyörä meidän tulevalle lomalle? Mies vai nainen? Heräisköhän vaimo? Ap
[/quote]
Tunnistan itseni siinä mielessä, että olen etääntynyt tässä pikkulapsielämän väsymyksessä miehestäni. Seksi ei enää juuri huvita ja koen sen painolastina. Seksistä on tullut pakollinen suoritus, joka pitää käydä läpi kerran viikoon että avioliitto pysyy kasassa.
Rakastan miestäni mutta olen väsynyt. Meillä ei ole yhteistä aikaa, ja juuri sitä kaipaan kovasti. En halua seksilomia tai mitään sellaista. Haluaisin vain että meillä on hauskaa yhdessä. Olisi ihana käydä vaikka keilaamassa ja syömässä tai vaikka vaan juoksemassa yhdessä. Seksi tulisi sitten joskus kun saisi ensin viettää mukavaa aikaa yhdessä. Olen erakkomainen luonteeltani ja jos ajaudun kovin kauas miehestäni, minulle tulee hirveän suuri henkinen lukko harrastaa seksiä. Meillä on kyllä aina hyvää seksiä mutta koska en saa siitä voimaa jaksaa arkea, se ei sinänsä tarjoa minulle mitään muuta kuin hetken nautinnon. Kaipaisin jotain pidempiaikaista onnea.
Teillä nuorimmainen on vielä kovin pieni. Sinnitelkää ainakin siihen kunnes nuorin on 5v. Ehkä se joku päivä helpottuu. Meillä on auttanut puhuminen ja ihan vain asian toteaminen, että tällaistä tämä nyt on. Minua itseäni auttaa kun puhutaan siitä, mitä voidaan taas tehdä kun lapset pärjäävät ilman valvontaa. Lasketaan ihan vuosia siihen kun voidaan taas käydä pelaamassa yhdessä tennistä tai voidaan mennä teatteriin tai vaikka oopperaan yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:49"]
[/quote]
Mä vastasin sulle jo sivulla 1. Et ole kommentoinut sitä mitenkään. Oliko vinkki liian tylsä, vai mikä oli?
T. Oksitosiinista maininnut
[/quote]
Kiitos, luin sitä ja luen lisää myöhemmin. Olen lisännyt läheisyyttä tarkoituksella, asiat etenee vähitellen sitä kautta.
Eikös se ollut niin että paljaalla pantaessa oksitosiiniä erittyy yhdynnässä? Ei kannattas pihdata!
Ap
Ennaltaehkäisy olis ollu aikuista hommaa. Kaikki ei elvytyksestä huolimatta jää henkiin varsinkin jos vuosien viiveellä aloittaa elvytyksen. Kuollu on yleensä sitten jo mennyttä.
Miehet eivät aina tajua sitä, että parasta toimintaa parisuhteen eteen on se, että oikeasti hoitaa oman osuutensa kotona. Jos on koko illan työpäivän päälle tehnyt ruokaa, siivonnut, pyykännyt, hoitanut lapsia jne, kun mies on pikkuisen "auttanut", niin sen jälkeen parisuhteen elvytys kiinnostaa aika vähän.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:39"]Miehet eivät aina tajua sitä, että parasta toimintaa parisuhteen eteen on se, että oikeasti hoitaa oman osuutensa kotona. Jos on koko illan työpäivän päälle tehnyt ruokaa, siivonnut, pyykännyt, hoitanut lapsia jne, kun mies on pikkuisen "auttanut", niin sen jälkeen parisuhteen elvytys kiinnostaa aika vähän.
[/quote]
Painu helvettiin.
2