Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten elvytetään avioliitto?

Vierailija
03.01.2015 |

Parisuhde kuoli lasten kanssa, vaimolle oli lapset tärkeämpiä. Nyt pitäis saada voimia rakastaa ja pelastaa suhde. On vain arkea, ei vipinää, ei kiimaa.

Vuosia kärsinyt mies

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että tämä ap on oikealla asialla, haluaa liittonsa pysyvän rakastavana ja kumppanuuteen tukevana yhteistyönä hamaan hautaan asti, toisistaan huolehtien. Mutta... Oliko nyt kuitenkin niin, että sille rakastamiselle ja kumppanuudelle on ihan se ja sama, mutta pillua pitäisi saada säännöllisesti ja apn:n tarpeiden ja vaatimusten mukaan? 

Jos on, niin haistapa ap paska. Et ansaitse vaimoasi. 

Vierailija
62/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:52"]Ensin ajattelin, että tämä ap on oikealla asialla, haluaa liittonsa pysyvän rakastavana ja kumppanuuteen tukevana yhteistyönä hamaan hautaan asti, toisistaan huolehtien. Mutta... Oliko nyt kuitenkin niin, että sille rakastamiselle ja kumppanuudelle on ihan se ja sama, mutta pillua pitäisi saada säännöllisesti ja apn:n tarpeiden ja vaatimusten mukaan? 

Jos on, niin haistapa ap paska. Et ansaitse vaimoasi. 
[/quote]

Ai miehen pitäisi tehdä vähän enemmän kuin naisen, sitten vielä kerjätä rakkautta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma että pettämistä ekana kaupataan täällä! Sille tielle jos lähtee, on tosi vaikea palata edes tähän tilanteeseen. Arvostan sitä että halua yrittää löytyy. Tänä päivänä "helppo" tie tuntuu olevan se tavallinen vaihtoehto. Hyviä noi läheisyysohjeet, mutta voisko olla että vaimolla on käytössä huonot hormonit, jotka vie seksuaalisen kiinnostuksen? Ja onko liian raskas arki? Voisko ottaa siivousapua jostain, tai teetkö osuutesi kotihommista? Monesti halutkin siitä nousee kun puoliso tulee tekemään kotitöitä pyytämättä, ja vaikka siinä sivussa pientä pusua ja sipaisua. Otatko vastuuta lasten suhteen niin, että vaimo voi rauhassa välillä vaikka lukea kirjaa ilman että hän on koko ajan vetovastuussa asioista? Koita jaksaa, teitä sinnikkäitä ja uskollisia miehiä ei kasva joka oksalla. Eihän vaimosi muuten pelkää että sulla on joku muu? Sano suoraan, että et muita halua, mutta haluat hänet takaisin. Toivotaan että kipinä löytyy!!!

Vierailija
64/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:52"]Ensin ajattelin, että tämä ap on oikealla asialla, haluaa liittonsa pysyvän rakastavana ja kumppanuuteen tukevana yhteistyönä hamaan hautaan asti, toisistaan huolehtien. Mutta... Oliko nyt kuitenkin niin, että sille rakastamiselle ja kumppanuudelle on ihan se ja sama, mutta pillua pitäisi saada säännöllisesti ja apn:n tarpeiden ja vaatimusten mukaan?    Jos on, niin haistapa ap paska. Et ansaitse vaimoasi.  [/quote] Ai miehen pitäisi tehdä vähän enemmän kuin naisen, sitten vielä kerjätä rakkautta? Ap

[/quote]

Ei. Ei pidä kerjätä rakkautta, vaan rakastaa. Tukea ja huolehtia toisesta, osoittaa että välittää ja haluaa elää juuri sen ihmisen kanssa. Kummankin. Jos ette sitä halua, erotkaa. 

Koska et vastannut kysymykseen, on ilmeisesti syytä ymmärtää, että kyseessä on pelkkä pillun puute. Muuta halua sulla ei ole. Kommenttisi koskien oksitosiinia (paljaalla paneminen) oli mauton ja kertoi kaiken sinusta.

Ota ero ja mene huoriin. Siinä ei tarvi rakkauksia sotkea asiaan.

Vierailija
65/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ap miettinyt, että vaimokin haluaa erota? Kuulostaa hieman siltä. Itselläni sellainen tilanne, että vaikka miehen kanssa puhutaan liittomme pelastamisesta ja siihen panostamisesta, niin mitään ei tapahdu. Mies ei tee mitään, enkä minäkään. Rakkaus tuntuu olevan täysin kuollut, mutta jostain syystä mies ei halua erota. Itse en taas haluaisi olla se, joka lähtee, kyllästyttää olla se "pahis" kun olen joskus aiemminkin jättänyt hyvän miehen, lapsia tosin ei muille miehille onneksi ole. Lapset kuitenkin vielä pieniä, niin ehkä se pitää meitä vielä yhdessä? En tiedä, ei tässäkään tunnu olevan mitään järkeä. Olen ehdottanut miehelle jo avointa suhdetta, mutta ei mennyt läpi.. pitääköhän sitä miettiä itsekin jotain sivusuhdetta sitten.

Vierailija
66/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"]On se nyt kumma että pettämistä ekana kaupataan täällä! Sille tielle jos lähtee, on tosi vaikea palata edes tähän tilanteeseen. Arvostan sitä että halua yrittää löytyy. Tänä päivänä "helppo" tie tuntuu olevan se tavallinen vaihtoehto. Hyviä noi läheisyysohjeet, mutta voisko olla että vaimolla on käytössä huonot hormonit, jotka vie seksuaalisen kiinnostuksen? Ja onko liian raskas arki? Voisko ottaa siivousapua jostain, tai teetkö osuutesi kotihommista? Monesti halutkin siitä nousee kun puoliso tulee tekemään kotitöitä pyytämättä, ja vaikka siinä sivussa pientä pusua ja sipaisua. Otatko vastuuta lasten suhteen niin, että vaimo voi rauhassa välillä vaikka lukea kirjaa ilman että hän on koko ajan vetovastuussa asioista? Koita jaksaa, teitä sinnikkäitä ja uskollisia miehiä ei kasva joka oksalla. Eihän vaimosi muuten pelkää että sulla on joku muu? Sano suoraan, että et muita halua, mutta haluat hänet takaisin. Toivotaan että kipinä löytyy!!!
[/quote]

Vaimo tietää ettei ole muita. Siivooja käy, hommat jaetaan mutta työtä on liikaa. On lomia perheen kanssa ja kahdestaan. Rahat yhteiset, eikä pihistellä.

Kotityöt kutsuu.

Ap

Vierailija
67/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:52"]Ensin ajattelin, että tämä ap on oikealla asialla, haluaa liittonsa pysyvän rakastavana ja kumppanuuteen tukevana yhteistyönä hamaan hautaan asti, toisistaan huolehtien. Mutta... Oliko nyt kuitenkin niin, että sille rakastamiselle ja kumppanuudelle on ihan se ja sama, mutta pillua pitäisi saada säännöllisesti ja apn:n tarpeiden ja vaatimusten mukaan?    Jos on, niin haistapa ap paska. Et ansaitse vaimoasi.  [/quote] Ai miehen pitäisi tehdä vähän enemmän kuin naisen, sitten vielä kerjätä rakkautta? Ap

[/quote]Ap:llä selvä asennevamma. Nainen on tosi väsynyt silloin kun lapset on pieniä ja ehkä joutuu heräilemään öisin. Ei ole seksi ekana mielessä kun ainoa toive on jaksaa iltaan että pääsee nukkumaan. Jos meillä mieheltä kysytään ei varmaan tietäin että nukuin ekat 8 vuotta todella huonosti kun lapset heräili. Mies ei "herännyt " koskaan vaan nukkui tyytyväisenä. Tuntui typerältä herättää toista nousemaan kun itse oli jo herännyt. Nyt myöhemmin olen tajunnut, että mies taisi vaan näytellä nukkuvaa, ettei tarvinnut nousta yläs. Toki se sitten miehelle kostautui kun ei oikein seksiä sitten jaksanut,kun  4lasta hoisi lähestulkoon yksin. Huomio vaan vaimoas enemmän, tee enemmän kotitöitä ja ole lähellä äläkä joka kerta yritä naimaan jos menet vaimosi lähelle.Eniten omassa miehessä ärsyttää se, että muuten ei tule lähellekkään eikä kosketa kuin vaan silloin kun haluuaa panna.Ihan varmaa on mitä haluaa jos tulee metriä lähemmäs. Itse ei voi mennä miehen kainaloon koska kuvittelee sen heti merkiksi panosta. Meillä ei siis läheisyyttä ole.Pelkkää panoa. Ja olen ihan kaunis hoikka nainen.

Vierailija
68/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:26"]

Olen lisännyt läheisyyttä tarkoituksella, asiat etenee vähitellen sitä kautta. Eikös se ollut niin että paljaalla pantaessa oksitosiiniä erittyy yhdynnässä? Ei kannattas pihdata! Ap

[/quote]

koitin miehenä vinkata tuossa yllä neuvoja, mutta tuon viestin ja kolmannen pyörän ehdottamisen ansiosta uskon, että kannattaa katsoa peiliin ja opetella ymmärtämään seksi osaksi läheisyyttä ja yleistä hyvinvointia. Jollekin kolmas pyörä voi tuoda piristystä, mutta väitän että ei sellaisissa tilanteissa, joissa seksi on kokonaan näivettynyt. Se lähtee pikku pikku askelista. 

Vierailija
69/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että jaatte modernistisesti perheensisäiset kotityöt. Oma suositukseni on ehdottomasti palauttaa patriarkaatti, joka takaa myös naiselle onnellisuuden, sillä vastuu on sinulla, Miehellä.

Onhan se tiedetty satojen vuosien ajan, ettei naisen voi olettaakaan kantavan vastuuta kuten Mies.

Ehdota vaimollesi paluuta keittiöön ja kotitöiden pariin, käy töissä ja tuo leipä taloon. Mutta älä jaa sitä vähäistä kodinhoitoa, joka vaimollesi luontaisestikin kuuluu.

Vierailija
70/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:39"]

Miehet eivät aina tajua sitä, että parasta toimintaa parisuhteen eteen on se, että oikeasti hoitaa oman osuutensa kotona. Jos on koko illan työpäivän päälle tehnyt ruokaa, siivonnut, pyykännyt, hoitanut lapsia jne, kun mies on pikkuisen "auttanut", niin sen jälkeen parisuhteen elvytys kiinnostaa aika vähän.

[/quote]

tämä on kyllä kiva myytti. Miehellä saa olla vaikka mitkä stressit päällä, mutta myötätuntoa ei heru, silti AINA OLETETAAN, että mies ei hoida tonttiaan ja vastuitaan. Ihan roskaa. Näitä ongelmia on tasan tarkkaan myös suhteissa, joisa mies siivoaa, kokkaa, vie lapset harrastuksiin jne. 
yleensä vielä keskustelu menee näin:

mies: Kärsimme läheisyyden puutteesta ja seksielämä ja rakkaus ovat kuihtumassa. En ymmärrä miten saisin kumppanini ymmärtämään miten raastava tämä tilanne on. 

ulkopuolinen nainen1: Naisesi on aivan kuitti, etkö ymmärrä. Hoitaisit joskus oman osuutesi lasten hoitamisesta. Eihän naisesi edes nuku!!

mies: Itse asiassa, nainen nukuu ihan hyvin nykyään. Ja hoidan lasten harrastukset ja siivoan - teen ruokaa useammin kuin kumppanini ja huomion häntä. Hänellä on paremmin aikaa omiin harrastuksiin kuin itselläni.

ulkopuolinen naine2: EI SE SEKSI MIKÄÄN PALKINTO KOKKAAMISESTA OLE!!

koita siinä sitten käydä järkevää keskustelua. Noh tässä ketjussa ap paljasti luonteensa noilla kakkoseen kommenteilla ja paljaalla panemisillaan. Provo tai idiootti. 

Vierailija
71/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oleet ihan hukassa. Omat ehdotuksesi suhdetta parantamaan ovat tähän mennessä olleet: kolmas pyörä, paljaaltaan paneminen ja ponon katselu. Nyt kannattaisi varmaan lähteä jostain ihan musta liikkeelle jos suhteen pelastaminen todella kiinnostaa? Seksi lisääntyy siinä sitten itsestään kun saatte suhdetta muuten paremmaksi. Suosittelen minäkin tuota läheisyyden lisäämistä. Kokeile edes muutama kuukausi, älä vonkaa kertaakaan seksiä, älä halua sitä, äläkä oikeastaan annakaan jos vaimosi innostuu. Ihan vaan lähellä olemista, pusuja ohikulkiessa, hipaisuja ruokapöydässä, hartioiden hieromista jne...pyytteettömästi ja ilman seksin taka-ajatusta. Katsoppa huviksesi kuinka paljon vaimosi alkaa tekemään mieli, varsinkin jos sinö et itse innostu heti hänenkään ehdotuksista. :) Kun mutama kuukausi on kulunut ja jos seksi ei ole luontevaati palautunut suhteeseen, niin ehkä vaimosi ei vain sitten aovi sinulle kun tarpeidenne määrä eroaa niin paljon toisistanne eikä läheisyydenkään lisääminen ole saanut vaimoa innostumaan. 

Vierailija
72/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun tasosta päätellen ongelmat on todella yleisiä. Kiitos asiallisista kommenteista ja linkeistä parempiin keskusteluihin.

Seksin osuus korostuu kun ongelman keskiössä on seksin puute tai meillä laatu. Käsittämätöntä miten mun ois aluks pitänyt kehua itseni, siivoukset ja kukkien tuomiset jne.

Itkien on vaimo kerjännyt etten lähtisi, rakastan sitä enkä voi siksi erota. Paskalta tuntuu silti kun toiselta on muka liikaa vaadittu osoittaa rakkautta miehelleen.

Vaikeaa Ap

Vierailija
73/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,oletko mun mies? Millä kirjaimella toka nimesi alkaa?

Vierailija
74/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
75/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:24"]Ap,oletko mun mies? Millä kirjaimella toka nimesi alkaa?
[/quote]

H entäs sun toinen nimi?

Ap

Vierailija
76/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääni?

Vierailija
77/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toka nimi alkaa K. Ei taideta olla pari

Vierailija
78/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:27"]Mun toka nimi alkaa K. Ei taideta olla pari
[/quote]

No mites sä näet tilanteen?

Ap

Vierailija
79/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aika vastaavasta tilanteesta selvitty. Keskustelkaa,hakekaa apua,puhukaa. Kaikesta voi selvitä jos kumpikin sitä haluaa. Toisen syyttely ei auta yhtään. Asioiden toteaminen ja ääneen lausuminen auttaa,ja sel jälkeen täytyy olla yhteistä halua muuttaa huonoja asioita. Aikaa Se vie mutta kannattaa,paljon mieluummin kuin ero. Ero ottaa myös koville,ei siinä pääse yhtään helpommalla ja lopputulos on huono. Tsemppiä!

Vierailija
80/81 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lukenut kuin ekan sivun mutta aika lailla moni tällainen piirua vaille 40 v aviopuoliso painii saman asian kanssa. Se rakkaus on vaan kuollut ja jollain tapaa se vaan sit on niin. Aloitusviesti vois olla mun miehen kynästä tai omastani, jotenkin hommat vaan meni niin. En tiedä käykö mun mies täällä mutta se on nyt viime aikoina terästäytynyt kotona ihan uskomattomasti mutta en mä koe että se rakkaus ois siitä elpynyt millään lailla. Ärsytyksen sijaan on tilalle tullut ennemminkin välinpitämättömyys ja jossain määrin kyllä kiitollisuuskin kotitöissä auttamisesta mutta ei se silti minusta mitään kiimakattia enää saa aikaan. Nautin tilanteesta kun viimeinkin saan apua pyykeissä, tiskeissä, lasten kanssa jne. Meillä on kolme lasta ja esim nyt olen yksin kotona. Yksin kotona! Ei olis tullut kuuloonkaan vuosi, pari sitten. Kovasti mies nyt toheltaa lasten kanssa, luulee kai että otan eron lyötyäni avioehtopaperit pöytään tossa syksyllä. En kyllä ajatellut ottaa eroa mutta halusin avioehdon siltä varalta että se ottaakin musta. En halua että hyötyy minun pienestä omaisuudestani kun itse on täys tyhjätasku. Tyhjätaskujen kanssa ei kenenkään pitäis naimisiin mennä, muistakaa se. Jotain pitäis taskun pohjalla olla siinä vaiheessa kun rakkaus on häipynyt ja ajattelee että "..tollasen kanssako mä todella perustin perheen?!". Ja siinä vaiheessa ei voi syyttää kuin itseään. Korkeintaan tehdä avioehdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi