Onko joku ammatti turn off sinulle?
Jos nyt jätetään ne älyttömimmät kuten strippari ja vastaavat pois, niin onko olemassa joku ammatti, joka tappaa kiinnostuksesi?
Mietin vain, kum yleensä en ole jaksanut miettiä miehen ammattia vaan olen arvostanut vain yleisesti työntekoa rahan eteen. Mutta nyt aloin ajatella, että kelpuutanko liikaa kaikkea. Pitäisikö olla jotkut kriteerit toisen työn suhteen?
Kommentit (70)
Voisin seurustella sen stripparin tai ammattihuoran kanssa, mutta valitettavasti on olemassa yksi ammatti jonka edustajat eivät ole tehneet järjenjuoksullaan minuun vaikutusta. Diplomi-insinöörit. Ainoastaan yhden alan opiskelleen kanssa olen tullut toimeen kahta lausetta pidempään, mutta hän olikin käsityöläinen joka joutui uudelleen kouluttautumaan ja heitti nopalla itselleen minne menee.
Ei voi mitään, minun aivotoimintani ei riitä ymmärtämään DI:n ajatuksen juoksua. Tosin eipä ole tullut vaikutelmaa että nämä diplomi-insinööritkään minun seuraa ovat jääneet kaipaamaan joten ehkä olen yhtälailla heille turn off eli ehkä molemmat osapuolet voidaan laskea voittajiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:26"]No onpa kiva arvostella ammatteja seksikkyyden perusteella. Varsinkin kun tälle listalle päätyy kaikki kunnon työtä tekevät. Kuten sairaanhoitaja, palomies, roskakuski... välttämättömiä yhteiskunnalle. Häpeä ap. Mitäs työtä itse teet?
[/quote]
Sana TURN OFF ei tarkoita minulle mitään seksiin vaan KIINNOSTUKSEEN liittyvää.
Ei kaikki voi tykätä kaikesta?????? Ammatti kertoo kuitenkin kiinnostuksen kohteista ja kyllä se on ihan ymmärrettävää, jos pienen ikuisuuden opiskellut lakimies ei ihan innostu jostain peruskoulun suorittaneesta kaupan kassasta. Minä itse opiskelen itselleni ammattia, kiitos kysymästä.
Turnoffit: työtön, kalastaja, ravimies, kokoomuslainen, sisustussuunnittelija.
Hävettää olla ihminen kun lukee näitä. Kyllä mulle ainakin kelpaisi oikein mainiosti mikä tahansa ammatti miehellä, jos häneen rakastuisin!
Kaikki taideammatit, hoitoalan ammatit sekä semmoiset usein naisten hommiksi mielletyt työt kuten kampaaja, siivooja ja sisustussuunnittelija. Lipevät myyjät ja muut asiakaspalvelijat myös harvemmin jaksaa kiinnostaa, ellei nyt esim. Würthilla tai K-Raudassa oo myymässä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 07:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:26"]No onpa kiva arvostella ammatteja seksikkyyden perusteella. Varsinkin kun tälle listalle päätyy kaikki kunnon työtä tekevät. Kuten sairaanhoitaja, palomies, roskakuski... välttämättömiä yhteiskunnalle. Häpeä ap. Mitäs työtä itse teet? [/quote] Sana TURN OFF ei tarkoita minulle mitään seksiin vaan KIINNOSTUKSEEN liittyvää. Ei kaikki voi tykätä kaikesta?????? Ammatti kertoo kuitenkin kiinnostuksen kohteista ja kyllä se on ihan ymmärrettävää, jos pienen ikuisuuden opiskellut lakimies ei ihan innostu jostain peruskoulun suorittaneesta kaupan kassasta. Minä itse opiskelen itselleni ammattia, kiitos kysymästä.
[/quote]
Turn off kuvaa mielestäni sitä, että jonkun ammattikunnan edustaja on luotaantyötävä, eli ei-vetovoimainen. Voidaan käyttää myös synonyymia epäseksikäs. Ja on ymmärrettävää, että lakimies ei innostu kaupan kassasta, toisaalta on yhtä ymmärrettävää, että kiinnostuu. Tällaiset aloitukset on yksinkertaisesti niin syvältä ja niin tätä päivää.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 07:45"]
Hävettää olla ihminen kun lukee näitä. Kyllä mulle ainakin kelpaisi oikein mainiosti mikä tahansa ammatti miehellä, jos häneen rakastuisin!
[/quote]
Minulle turn off olisi ammatti, jossa tehdään rahaa ihan pelkän rahan vuoksi. Kaikenlaiset kaupparatsut siinä ja siinä, joku pörssimeklari olisi mahdoton ajatus. En vaan voisi rakastua ihmiseen, jolla olisi niin erilainen arvomaailma. Sinällään mulle on ihan sama, onko mies hyvintienaava vai työtön.
"Ammatti"poliitikko eli ns. Poliittinen broiler. Varsinkin vihervassareiden leirissä. En ikinä voisi esim tapailla Li Anderssonia, niin ärsyttävä lusmuilijoiden hyysääjä femakko.
No ei nää nyt viime kädessä mitään deal breakereita ole, mutta jos on työssä, johon ei tarvita (juuri) mitään koulutusta eikä suunnittele tähän muutosta. Esim. tarjoilija, kaupan kassa/vastaava aspa, portsari, rekkakuski, taksikuski, jne. Ja näissäkään ei sinänsä työssä ole vikaa, ehkä se kouluttautumattomuus on pahempi.
Lääkäri, en tajua miten joku voi tehdä sitä työtä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:26"]
No ei nää nyt viime kädessä mitään deal breakereita ole, mutta jos on työssä, johon ei tarvita (juuri) mitään koulutusta eikä suunnittele tähän muutosta. Esim. tarjoilija, kaupan kassa/vastaava aspa, portsari, rekkakuski, taksikuski, jne. Ja näissäkään ei sinänsä työssä ole vikaa, ehkä se kouluttautumattomuus on pahempi.
[/quote]
Yleinen mielenkiinto, kun näitä mainitsemiasi, nyt kuitenkin tarvitaan. Ja rekkakuskit vetävät aika hyvää liksaakin, varinkin ulkomaanpäivärahoilla 3000-4000e/kk "ei juuri mitään koulutusta" itse en lumi sateessa pärjäisi tuplaperävaunun kanssa, vaikka veljeni pärjää, itse olen lakimies mutta en pidä itseäni juuri minään veljeeni verratuna!, ja palkkakin huonompi.. Ahdistavia ennakko asenteita, myös moni taksikuski on tajunnut elämästäni enemmän kuin, henkilökohtainen psykiatrini aikoinaan.
Onko väärin jos arvomailmassa tulee ensin harrastukset ja perhe kuin ura? Jos kuitenkin pärjää?
Lääkärit erityisesti, myös humanistit. Insinöörit ovat aivan parasta, roskakuskitkin kelpaavat, koska se on hyödyllistä työtä, jota ilman yhteiskunta ei pärjää. Voi huoletta potkia pois kaikki lääkärit ja humanistit, eikä kukaan huomaa mitään. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 07:22"]Voisin seurustella sen stripparin tai ammattihuoran kanssa, mutta valitettavasti on olemassa yksi ammatti jonka edustajat eivät ole tehneet järjenjuoksullaan minuun vaikutusta. Diplomi-insinöörit. Ainoastaan yhden alan opiskelleen kanssa olen tullut toimeen kahta lausetta pidempään, mutta hän olikin käsityöläinen joka joutui uudelleen kouluttautumaan ja heitti nopalla itselleen minne menee.
Ei voi mitään, minun aivotoimintani ei riitä ymmärtämään DI:n ajatuksen juoksua. Tosin eipä ole tullut vaikutelmaa että nämä diplomi-insinööritkään minun seuraa ovat jääneet kaipaamaan joten ehkä olen yhtälailla heille turn off eli ehkä molemmat osapuolet voidaan laskea voittajiksi.
[/quote]
siis niin samaa mieltä. Tosin täytyy todeta että ingengörit ei kyllä tunnu pitävän mustakaan, että tunne on mol puolinen. Ikinä en oo edes lyhyttä suhdetta harrastanu kys. ammatin edustajien kanssa
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:26"]
[/quote]
Yleinen mielenkiinto, kun näitä mainitsemiasi, nyt kuitenkin tarvitaan. Ja rekkakuskit vetävät aika hyvää liksaakin, varinkin ulkomaanpäivärahoilla 3000-4000e/kk "ei juuri mitään koulutusta" itse en lumi sateessa pärjäisi tuplaperävaunun kanssa, vaikka veljeni pärjää, itse olen lakimies mutta en pidä itseäni juuri minään veljeeni verratuna!, ja palkkakin huonompi.. Ahdistavia ennakko asenteita, myös moni taksikuski on tajunnut elämästäni enemmän kuin, henkilökohtainen psykiatrini aikoinaan.
Onko väärin jos arvomailmassa tulee ensin harrastukset ja perhe kuin ura? Jos kuitenkin pärjää?
[/quote]
Hahaha "lakimies", lumi sade ja ennakko asenteet kuvastaa hyvin syitä, jotka näissä ammateissa ovat turn off.
T. 28
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 05:26"]demari
[/quote]
Ne on kaikki sellaisia ärsyttäviä äitin pikku pullaposkia! Vievät viimeisetkin työpaikat suomesta vaatimalla liikaa työntekijöille. Hemmetin pullaposki Lindströmit!