Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pika-apua, autolla ajaminen???

Vierailija
02.01.2015 |

onko oikea järjestys?

istun autoon
vyö kiinni
jalka kytkimelle ja jarrulle
avaimella käynnistys
vaihde ykköselle/peruutus riippuen minne menee, eteen vai taaksepäin
jalka pois jarrulta
varovasti nostetaan kytkintä
kun perseessä surisee painetaan varovasti kaasua
aletaan ohjata ratista
hitaasti jalka pois kytkimeltä ja lisää kaasua

ajellaan jonnekin

jos pitää jarruttaa niin eka kytkin pohjaan ja sitten jarru?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varokaa huomenna liikenteessä.av-mamma ratissa!

Vierailija
22/31 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi enää ajaa käsivaihteilla. Yli 10v mennyt automaatilla. Sese helppoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

zemii

Vierailija
24/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
25/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:42"]En osaisi enää ajaa käsivaihteilla. Yli 10v mennyt automaatilla. Sese helppoa on.
[/quote]

Sama! Kesän etelänlomalla jouduin yhtenä päivänä ajamaan manuaalivaihteisella miehen halutessa nukkua ja kyllä jouduin hetken aikaa miettimään että mitäs tällä kytkimellä tehtiin :DD

Vierailija
26/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös jarruttaessa tuu eka jarru ja sit kytkin, jos kytkintä siinä ylipäänsä ees tarvii..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun treenaa vasemmanpuoleisessa liikenteessä ja moottoripyörällä, niin ei automaatti- tai manuaalivaihteistolla niin eroa huomaakaan.

En muuten osaisi kysyttäessä sanoa missä järjestyksessä polkimet ovat autossa, tai mp:ssä kumman puolen kahvassa tai jalkavivussa on mikäkin toiminto, mutta kyllä se jossain selkäytimessä on, että ne löytyvät ajaessa ihan itsestään.

En silti suosittele vielä ajamista ap:lle. 

Vierailija
28/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan hankkia sellainen auto, jossa kytkimen nostaminen ei tuota surinaa perseeseen. On paljon helpompaa vain seurata sitä, kun auto lähtee vetämään ja lisätä kaasua tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarruttaessa sitä kytkintä painetaan sitten kun ehditään. Tärkeä on painaa jarrua ettei törmää mihinkään, auton sammuminen siinä tilanteesa on toisarvoinen asia.

Vierailija
30/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ovi kiinni ennen turvavyötä... tai viimeistään sen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:13"]käsijarru unohtui ottaa pois päältä. muuten ihan hyvä.
[/quote]
itse harvemmin laitan käsijarrua päälle. Ykkönen päälle ja sammutan sitten auton. Pakkasilla ei käsijarrua edes kannata käyttää.