Paljonko lyhennätte asuntolainaa kuussa?
Me mies 800e ja minä 900e kuussa eli noin 20.000e lyhenee vuodessa... Onko tämä keskiverto vai huono tahti?
Kommentit (69)
Mun lyhennys ja korko on yht. 1200€. Maksan lainaa yksin, asun lasten kanssa.
Meillä maksetaan 1000 euroa kuussa yhteensä. Vuositulomme on bruttona yhteensä 80 000 euroa, joten enempää emme voi lyhentää, koska haluamme myös mukavan elintason emmekä vesi-näkkäri-elämää.
Yksikseni lyhennykset + korko noin tonni kuussa.
Meillä lainaa 220t ja maksetaan tonni kuussa yhteensä. Nettotulot meillä yhteensä 4500 euroa, lapsiperhe. Just muutettiin tähän uuteen kämppään, joka maksoi 260t.
Mikä saa ihmiset alapeukuttamaan pientä lainanlyhennystä? Ilmeisesti laina pitäisi maksaa nopeasti pois?
Meillä 315 000 lainaa, 3000 euroa maksetaan kuussa takaisin. Miehen kanssa maksetaan puoliksi.
n. 450e on lyhennyserä. Lisäksi lyhennän 30-150e loppupäästä riippuen siitä miten lisiä tulee palkanmaksun yhteydessä. Auton osamaksu 230e per kuukausi. Puoliso maksaa vastikkeen ja muut osakkeen maksut n. 400e/kk. Puolisolta loppuu vuoden päästä opintolaina ja on luvannut puolet siihen menevästä rahasta käyttää ylimääräisiin lyhennyksiin. Asuntolaina alunperin 23v olisi kiva jos tosta pääsisi vähän nopeammin.
Minä yksin 150 € kk ja vielä 10 v jäljellä. Paljoa suurempaan lyhennykseen ei ole varaa.
Minä yksin n. 500 euroa korkoinen, lainaa jäljellä vielä n. 90 000. Enempään ei ole varaa eikä oikeastaan tarviskaan.
1200€/kk on kiinteä summa, mutta silloin tällöin lyhennetään enemmänkin.
1000 euroa kuussa. Meillä on yhteiset rahat, joista maksetaan. Lainaa jäljellä 14 kk, voitaisiin maksaa hetikin loppu pois, mutta korko on niin pieni, ettei kannata - jopa pankkitilin korko on suurempi.
Ei yhtään. Omistaminen sitoo liikaa ja on ihan tylsää. Vuokraa on kiva maksaa perse ruvella eikä ikinä tule olemaan mihinkään varaa. Sitten voidaan vain jeesustella miten noilla naapureilla voikin olla vara taas matkustaa tai ajaa uudemman kuin 15 vuotta vanhalla autolla.
En ole saanut vielä kuusta asuntoa.
1600 e lyhennetään kuussa. Ja odotan sitä päivää, että lainat on maksettu :) kolmisen vuotta vielä menee.
600 € kuussa yhdessä miehen kanssa, lainaa jäjellä 130000. Vain mies on töissä, minä lasten kanssa kotona.
1200e molemmat eli 2400e kuussa. Ok tahti, mulla tarkoittaa vajaa neljäsosa nettotuloista. Miehen tarkkoja tuloja en tiedä, ne on mua enemmän mutta tietty maksetaan laina tasan.