Mies lähtee vuodeksi reppureissaamaan kaukoitään! :O
Olen todella hirveässä tilanteessa; mies ilmoitti noin neljä kuukautta sitten että haluaa lähteä yksin reppureissaamaan kaukoitään vuodeksi. Olin aivan shokissa. Mies perusteli haluaan sillä, että häntä ahdistaa ja haluaisi vielä reissata ennen kuin vakiintuu. Plus jäi työttömäksi loppusyksystä. Emme siis sopineet erosta. Meillä on 8 kk vauva kotona. Vähän aikaa sitten sain tietää olevani taas raskaana. Keskustelimme asiasta ja mies ei halunnut kuitenkaan muuttaa matkasuunnitelmiaan raskauden takia. Mieheni on tarkoitus aloittaa ylihuomenna matka ja ilmeisesti lentää Amsterdamin kautta Bangkokiin jossa viettää ensin kolme-neljä viikkoa ja siitä sitten jatkaa jonnekin muualle, Phukettiin tai Krabiin kai... (?). Itse en ole ikinä käynyt ulkomailla Tukholmaa/Tallinnaa lukuunottamatta. Olo on aika kauhea, sillä joudun nyt olemaan yksin kotona, siis joka tapauksessahan olisin kotona hoitamassa vauvaa, mutta kuitenkin... En tiedä miten kestän olla noin pitkää aikaa yksin Suomessa. Kaiken lisäksi mies on löytänyt jonkun suomalaisen porukan matkailufoorumin kautta eli ihan pelkästä itsensä etsimisestä omassa yksinäisyydessään ei taida olla kysymys.
-Viivi
Kommentit (21)
Siis mitä? Mies jättää sinut lapsen kanssa kotiin ja lähtee reissuamaan "ennen kuin vakiintuu". Eikös ole vakiintunut jo. Ja jos ei mielestään ole, niin sinun kuuluisi todellakin jättää tuollainen itsekäs ja kypsymätön pöllö. En ymmärrä, siis aiot todella olla suhteessa hänen kanssaan?
Voi v*ttu että pn tyhmä mies kun ei miettinyt "vakiintumisia" ennen lapsia! Unohda tollaiset haahuilijat ja etsi lapsillesi oikea isä.
PROVPAOSDFASDFADF!!!!!!!!!!!!!
Vai ihan Viivi...
Kai toi on vitsi? Jos lapseni isä ilmoittaisi, että jättää jonkun kaukoidän vuoden pituisen matkan takia alle vuoden ikäisen lapsensa, sekä minut, joka odottaisin toista ei olisi miehellä enää asiaa takaisin :D
Paska isä. Sano että ookoo mutta ton reissun jälkeen sä lähdet vuodeksi reissuun myös. Ja lapset tietysti isälle siksi aikaa.
Huh. Tautitestit on ainakin tehtävä.
Yhdellä pariskunnalla oli teinipoika ja mies meni vuodeksi rauhanturvaajaksi ja tekivät heti sen jälkeen vauvan. Toinen perhe oli alle kouluikäiset lapset ja mies kävi Afrikassa vuorella kiipeämässä. Mutya oleellinen ero näissä se, että vaimo suostui.
No huh huh. Miehesi on vielä henkisesti aika poikanen, kun ei tajua vastuutaan ja ainutkertaista mahdollisuuttaan olla paikalla lastensa elämän alkuvuosina. Varmaan kannattaa sanoa, ettei ole mitään takeita, onko teitä pariskuntana ja teidän yhteistä perhettä enää olemassa, kun mies palaa takaisin.
-M38/4lasta
Liian aikaisin teitte lapset mut sitä nyt on vähän turha enää murehtia. Miestäsi et enää nää ellei se tajua mitä elämä on ja ota teostaan vastuuta. Sorry :(
normaali ihminen ei tuossa elämäntilanteessa lähtisi yhtään minnekään vaan odottaisi sopivaa aikaa. Jotenkin tulee pakolla ajatus että olette tosi nuoria?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:00"]Onko niitä lapsia pakko pukata nopealla aikataululla maailmaan? halusiko miehesi perheenlisäystä vai tuliko vain yllätysraskaudet? kyllähän mies ehtii sitten loppuelämänsä viettämään sun lapsien kanssa. matkustaminen avartaa.
[/quote]
Luulet että ap teki lapset jonkun toisen kanssa? o.O
Minä toivotan täältä hyvää ja antoisaa matkaa miehelle. Ei elämän lasten tulemiseen pitäisi loppuakaan.. Tosin itselläsikin on nyt vaihtoehtoja. Vaikka sanoa sille miehelle heipat ja hankkia oma elämä.
Voih, ihana mies! Lähtisin mukaan! Niin harvat miehet ovat sellaisia, että uskaltavat tehdä rajujakin päätöksiä...
Onko miehesi suomalainen? Tuli vaan mieleen...
Aika hankala tilanne. Itse en haluaisi vaikuttaa toisen lähtöpäätöksiin ja siitä mahdollisesti johtuvaan syyttelyyn ja synkistelyyn, mutta eipä mies kuuluisi kyllä enää perheeseenkään palattuaan matkoilta jos ei niin itsestään selvää ratkaisua osaisi tehdä "pyytelemättä". Mutta itse on itsensä tuohon pattitilanteeseen ajanut. Tyhmä mies. Luulis oman jälkikasvun olevan edes sen verran rakasta ettei malttaisi olla pois kotoa.
Eräs lapseton.
Pääasia että sossu maksaa sekä kyydit että elatukset..
Niin paska provo että vituttaa kuin viiviä.
Miksi et lähde mukaan? eikö matkustelu kiinnosta? vai eikö mies edes pyytänyt?
mitäpä jos lähtisit mukaan ja vuokraisitte talon halvalla jostain sieltä kaukoidästä, mies saisi reissata ja tulisi sitten taloon sinun luoksesi kun olisi halvempaa ja lyhyempi etäisyys kuin lennellä edes takas Suomeen. Sitten voisitte vuoden päästä lähteä yhdessä takaisin Suomeen. Tai toinen vaihtoehto on että etsi vakavissaan oleva mies joka ei pidä matkustelusta, näin saat olla kotona
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:16"]Olen todella hirveässä tilanteessa; mies ilmoitti noin neljä kuukautta sitten että haluaa lähteä yksin reppureissaamaan kaukoitään vuodeksi. Olin aivan shokissa. Mies perusteli haluaan sillä, että häntä ahdistaa ja haluaisi vielä reissata ennen kuin vakiintuu. Plus jäi työttömäksi loppusyksystä. Emme siis sopineet erosta. Meillä on 8 kk vauva kotona. Vähän aikaa sitten sain tietää olevani taas raskaana. Keskustelimme asiasta ja mies ei halunnut kuitenkaan muuttaa matkasuunnitelmiaan raskauden takia. Mieheni on tarkoitus aloittaa ylihuomenna matka ja ilmeisesti lentää Amsterdamin kautta Bangkokiin jossa viettää ensin kolme-neljä viikkoa ja siitä sitten jatkaa jonnekin muualle, Phukettiin tai Krabiin kai... (?). Itse en ole ikinä käynyt ulkomailla Tukholmaa/Tallinnaa lukuunottamatta. Olo on aika kauhea, sillä joudun nyt olemaan yksin kotona, siis joka tapauksessahan olisin kotona hoitamassa vauvaa, mutta kuitenkin... En tiedä miten kestän olla noin pitkää aikaa yksin Suomessa. Kaiken lisäksi mies on löytänyt jonkun suomalaisen porukan matkailufoorumin kautta eli ihan pelkästä itsensä etsimisestä omassa yksinäisyydessään ei taida olla kysymys.
-Viivi
[/quote] No toihan on selvä peli sitten. Jos mies ei halua vielä vakiintua, tarkoittaa se sitä, ettei se halua olla vain yhden naisen kanssa. Eli pimpsaa aikoo saada vielä monelta muulta. Jos tämä ei ole sulle ok niin teidän suhde oli sitten tässä. Kantsii kertoa tilanne myös ukolle niin ei suotta pode huonoa omaatuntoa reissupanoistaan.
Ihanaa. Sit kun se tulee takaisin se on oppinut paljon uusia asentoja, joten petihommat on ihania sit kun se palaa. Varmuuden vuoksi käyttäisin kumia kin se tulee takaisn. Hyvää kannattaa odottaa. Mukanahan voi olla myös uusi sisko tai veli nykyisille lapsille, joten sekin on rikkautta.
Onko niitä lapsia pakko pukata nopealla aikataululla maailmaan? halusiko miehesi perheenlisäystä vai tuliko vain yllätysraskaudet? kyllähän mies ehtii sitten loppuelämänsä viettämään sun lapsien kanssa. matkustaminen avartaa.