Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!
Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.
Kommentit (1322)
Sanokaa edes yksi ala, jossa EI olisi naisvihaa ja häirintää.. Ei sellaista ole. Jopa naiset itse harjoittavat naisvihaa, mutta eivät ehkä huomaa sitä itse.
Hyvä kuitenkin, että näihin asioihin puututaan..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nämä miesvihaajaspämmärit jäävät joskus tuleen, niin palatte sitten siinä mukana, kun ette suostu meidän pelastattaviksi :3
Kyllä sä saat tulla pelastamaan, kunhan lupaat ettet sen jälkeen mene kähmimään naispuolista kollegaasi vaan kohtelet häntä kunnioittavasti, ihan kuin muitakin työtovereitasi. Diili?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nämä miesvihaajaspämmärit jäävät joskus tuleen, niin palatte sitten siinä mukana, kun ette suostu meidän pelastattaviksi :3
Kenen teidän?
Älä viitsi diipstoori läskimaha leikkiä että olisit missään työelämässä mukana.
Yksi asia mikä tuossa jutussa tuli ilmi, oli se, että tämä käytös ulottuu jopa potilaisiin. Haluaisinkin kysyä kaikilta tätä ilmiötä vähätteleviltä, tässäkin keskustelussa naisia äärimmäisen aggressiivisesti parjaavilta miehiltä jotka ovat sitä mieltä, että alalle hakeutuvien naisten pitää vain kestää kun kerran itse sinne haluavat, mitä ajattelisitte sitten siitä, että oma tyttärenne olisi hädässä ja ensihoitajat pitäisivät häntä hengenhädässä olevan ihmisen sijaan seksiobjektina jonka tissejä arvioidaan työkavereiden kesken keikan jälkeen? Miltä kuulostaa?
Kun ihminen on sellaisessa hädässä, että tarvitsee ambulanssia, niin se nyt on niitä viimeisiä tilanteita joissa pitäisi joutua miettimään, että miten omaa vartaloa arvostellaan. Ja siinä tilanteessa joutuu antamaan itsensä täysin toisen ihmisen käsiin, siinä on täysin haavoittuvainen ja on pakko luottaa auttajaan. On hirveää, että jopa siinä tilanteessa naiset ja tytöt nähdään seksiobjekteina. Kuinkahan paljon muuten potilaisiin kohdistuvaa ihan silkkaa seksuaalista väkivaltaa on, siitä ilmoittamiselle kun lienee erittäin korkea kynnys. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.
Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.
Ja se pienikokoisempi nainen ryömii sinne ahtaaseen tilaan suorittamaan pelastusta aika paljon helpommin kuin se 190m mies.....
Kerrotko meille kaikille mitä pelastustoimia palavassa talossa tehdään?
Ainoa, ja primääri toimintalinja on poistaa kaikki elollinen kohteesta aikailematta.
Ei sinne jäädä päivittelemään miten ikävää on kun afrikan tähtikin on niin ra sis tinen peli nykyään, ennen ei ollu mutta nykyään on, kukahan se harhainen saksalainen naisasianainenkin luulee olevansa kun niin päätti pelin tuomita. Kyllä nyt vastustaa ja talokin palaa. mihin tästä nyt.....palaa varmana se pelikin nyt ja uutta ei varmaan saa.....etes rahalla saa ostaa,,,, ei meinaa jaksaa enää tätä...auta nyt hyvä jumala sentään....ei jaksa ihminen tätä...ei..
En osaa päättää oletko vain todella typerä vai yritätkö viljellä huumoria, joka on vain hirvittävän vaivaannuttavaa. No eiköhän tässä ole vielä aikaa selvittää se.
Ihmiset nauravat huumorille joka vastaa heidän maailmankuvaansa.Täällä joku zuvakki jo valittikin kun joku viljelee huumoria joka ei vastaa hänen maailmankuvaansa. Minä ainakin nauroin tuolle jos tässä ketjussa nyt on tarkoitus sanoa tykkääkö toisen huumorista vai ei.
Naisilla ja miehilläkin on varmaan usein erilainen maailmankuva ja näin ollen heitä naurattaa erilainen huumori. Siinä vaiheessa kun joku yrittää kieltää minun huumorin käytön, sanon stop.
Raiska aminen, kotelointi, ulkonäön kommentointi on huumoria? Tiesitkö että silloin, kun huumorin kohde ei pidä huumorista, niin silloin ei ole kyse huumorista, vaan kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa edes yksi ala, jossa EI olisi naisvihaa ja häirintää.. Ei sellaista ole. Jopa naiset itse harjoittavat naisvihaa, mutta eivät ehkä huomaa sitä itse.
Hyvä kuitenkin, että näihin asioihin puututaan..
Mä en vttu jaksa tätä. Aina. Asian mitätöinti, vähättely kieltäminen, koska
- kyllä naiset itsekin
- kyllä miehiäkin häiritään
- kaikkihan sitä tekee
- se on vain huumoria
- ei ole totta, kun näin vähän ilmoituksia
- ei pitäisi tulla, jos ei kestä
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, keskustelu menee tavanomaista rataansa, naisiin kohdistuvasta väkivalllasta puhuville toivotaan kuolemaa.
Kun ottaa huomioon, millaista kärsimystä miehet ovat naisille aina aiheuttaneet ja kuinka isolla osalla naisista on henkilökohtaista kokemusta esimerkiksi seksuaalisesta väkivallasta, niin on itse asiassa yllättävää, että niin harva nainen vihaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.
Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.
Ja se pienikokoisempi nainen ryömii sinne ahtaaseen tilaan suorittamaan pelastusta aika paljon helpommin kuin se 190m mies.....
Ainoa, ja primääri toimintalinja on poistaa kaikki elollinen kohteesta aikailematta.
Ei sinne jäädä päivittelemään miten ikävää on kun afrikan tähtikin on niin ra sis tinen peli nykyään, ennen ei ollu mutta nykyään on, kukahan se harhainen saksalainen naisasianainenkin luulee olevansa kun niin päätti pelin tuomita. Kyllä nyt vastustaa ja talokin palaa. mihin tästä nyt.....palaa varmana se pelikin nyt ja uutta ei varmaan saa.....etes rahalla saa ostaa,,,, ei meinaa jaksaa enää tätä...auta nyt hyvä jumala sentään....ei jaksa ihminen tätä...ei..
En osaa päättää oletko vain todella typerä vai yritätkö viljellä huumoria, joka on vain hirvittävän vaivaannuttavaa. No eiköhän tässä ole vielä aikaa selvittää se.
Ihmiset nauravat huumorille joka vastaa heidän maailmankuvaansa.Täällä joku zuvakki jo valittikin kun joku viljelee huumoria joka ei vastaa hänen maailmankuvaansa. Minä ainakin nauroin tuolle jos tässä ketjussa nyt on tarkoitus sanoa tykkääkö toisen huumorista vai ei.
Naisilla ja miehilläkin on varmaan usein erilainen maailmankuva ja näin ollen heitä naurattaa erilainen huumori. Siinä vaiheessa kun joku yrittää kieltää minun huumorin käytön, sanon stop.
Törkeimmät vitsit mitä olen kuullut on hoitoalalla työskentelevien naisten suusta.
Ehkäpä me saamme sinne vastaavan paljastusketjun aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiska aminen, kotelointi, ulkonäön kommentointi on huumoria? Tiesitkö että silloin, kun huumorin kohde ei pidä huumorista, niin silloin ei ole kyse huumorista, vaan kiusaamisesta.
En tiedä miksi aloit puhumaan jostain raiskaamisesta. Ei hätää, en vedä hernettä nenääni kun joko tyhmyyttäsi tai epärehellisyyttäsi annoit ymmärtää, että tässä puhuttiin jostain raiskauksista huumorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä.mietin vaan sitä, että tää yleinen lynkkaaminen tekee tosi pahaa koko alalle. Sellä on jo nyt henkilöstöpula, miten tällaisella saadaan houkuteltua enää ketään alalle? Sen enempää naisia kuin miehiäkään.
Paise lähtee vain puhkaisemalla.
Kukas sinun pääsi puhkaisisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä.mietin vaan sitä, että tää yleinen lynkkaaminen tekee tosi pahaa koko alalle. Sellä on jo nyt henkilöstöpula, miten tällaisella saadaan houkuteltua enää ketään alalle? Sen enempää naisia kuin miehiäkään.
Lynkkaaminen on suora seuraus seksuaalisesta häirinnästä. Lopetetaan ensten se, niin mainekin paranee.
Mites tuo homma nyt muuten meni, oliko se siis OK tuomita ryhmä yksilöiden käytöksen perusteella?
Mites noi maamme raiskaustilastoissa yliedustetut nappisilmät? Kai tuomitsette myös kaikki tummaihoiset samalla logiikalla, vai päteekö tuo niputtaminen vain palomiehiin?
Miksei tasa-arvo kuulu miehille?
Minä haluan, ei, minä vaadin heti huomisesta alkaen seksuaalista häirintää myös miehille.
Jos meidän konttorin lihavat akat ei ala kähmimään minua huomenna, ja ehdottele harkejä että pervoile niin varmasti pahoitan mieleni ja alan palstoille kirjoittelemaan kaikkea, ja vielä liioittelen niin kauan että anterssonin lii ottaa asiaan kantaa ja anelee telkkarissa anteeksiantoa....anteeksi anteeksi..minä olen niin hitokseen pahoillani sukupuoleni edustajista kun ne ei...anteeksi siis ei kähmi teitä miehiä,,,ja kattele tauolla kahvihuoneessa vidiltä pokee jossa mies alisteisessa asemassa lipittää lihavan f emakk o naisen haisevaa rämettä, anteeksi vielä kerran,,, olen pahoillani kaikkien naisten puolesta,,,anteeksi vielä ja ihan varmasti pidän huolen että perustetaan,,anteeksi,,siis toimikunta masinoimaan kähminnän opetusta joka kioskiin..ja anteeksi vielä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä saat tulla pelastamaan, kunhan lupaat ettet sen jälkeen mene kähmimään naispuolista kollegaasi vaan kohtelet häntä kunnioittavasti, ihan kuin muitakin työtovereitasi. Diili?
Hei kiitti kun SAAN tulla pelastamaan, ihan SAAN!!! onko käynyt mielessä, että se ei ole mitään saamista.
Mitä patoutumia tämän palstan naisilla on miehistä, vai onko tämä joku Woke väen mainostuspalsta. Kirjoitatte miehistä aivan kamalan ikävästi. Aivan kuin kaikki miehet tuolla kopeloisi ja raiskaisi. Kaikki tietää, että se ei pidä paikkaansa, miksi ihmeessä haluatte valehdella tuollaista ja miksi yritätte kiihottaa ihmisiä uskomaan tuohon? Mikä teillä on tässä takana? Pitääkö tästä maasta muuttaa poikalastensa kanssa pois, jos täällä on tällaiset roviot miehiä vastaan menossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lynkkaaminen on suora seuraus seksuaalisesta häirinnästä. Lopetetaan ensten se, niin mainekin paranee.
Mites tuo homma nyt muuten meni, oliko se siis OK tuomita ryhmä yksilöiden käytöksen perusteella?
Mites noi maamme raiskaustilastoissa yliedustetut nappisilmät? Kai tuomitsette myös kaikki tummaihoiset samalla logiikalla, vai päteekö tuo niputtaminen vain palomiehiin?
Tähän haluaisin minäkin vastauksen. Googlailin juuri mielenkiinnosta vertailun vuoksi Oulun järkyttävistä joukkoraіskauksіsta ketjuja. Aika hiljaista oli.
Sen sijaan yksi raiskaus palolaitoksella saa tämmöisen ketjun aikaan. Ei voi kyllä ymmärtää tämän palstan naisia...
Hauska nähdä mitä tämä tekee pelastusalalle. Veljeni on palomiehenä ja kehotin häntä pysymään erossa naistyöntekijöistä, Hän on kiltti ja ihana mies, eikä ikinä ole kohdellut naisia huonosti, mutta ikinä ei tiedä jos joku ystävällinen hymy tai olkapäälle kosketus halutaan tulkita väärin. Parempi pysyä vaan erossa.
Kivaa varmaan siellä työpaikoilla jatkossa kun naistyöntekijät istuu yksin nurkassa...
Rikoslain kohtaan kiihottamisesta kansanryhmää vastaan pitäisi todellakin saada maininta sukupuolesta. Jos tässäkin keskustelussa naisista esitetyt kommentit kuoliaaksi palamisen toivomuksineen kirjoittaisi vaikkapa jostakin etnisestä ryhmästä tai uskontokunnan edustajista, niin saisi kutsun poliisikuulusteluun. Esimerkiksi tiettyä uskontoa koskeva asiallinenkin kritiikki on nykyään jo riski, mutta naisista saa kirjoittaa ihan mitä tahansa ilman pelkoa seuraamuksista. Näin normalisoitua naisiin kohdistuva vihapuhe on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitti kun SAAN tulla pelastamaan, ihan SAAN!!! onko käynyt mielessä, että se ei ole mitään saamista.
Miksi sinä teini-ikäinen läskipoika larppaat jotain pelastajaa täällä?
Kyllä niin ihmettelen näitä ahdistelukohuja, kun se on niin vierasta itselleni sikäli, etten ole ikinä kokenut miesten puolelta mitään sellaista.
Joskus jotain ilkeilyä mutta ei seksuaalista häirintää, valtaosin miehet kohtelevat aina minua asiallisesti.
Millaisia nämä naiset ovat jotka tuntuvat aina häirintää kohtaavan uudelleen ja uudelleen? Onko sitä ikinä tutkittu? Sehän ei ole mitään ”uhrin syyttämistä”, vaan on ihan totuus että ei toisten, eli miesten, käyttäytymistä voi kontrolloida, omaansa vain. Onko nämä naiset itse rivosuisia tai ahdistelevia siellä työpaikalla esim?
Sisällä kiehuu ja mieli tekisi mutta kun ei minkään voi. Olo kun nurkkamaalarilla.