Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!
Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.
Kommentit (1322)
Vierailija kirjoitti:
Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.
Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.
Ja se pienikokoisempi nainen ryömii sinne ahtaaseen tilaan suorittamaan pelastusta aika paljon helpommin kuin se 190m mies.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurista ja karjista itsellesi kun et ole koskaan ollut töissä!
Ei minun tarvitsekaan olla, kun te naiset teette kaiken puolestani :) Kiitän.
Eipä mitään! Onneksi meille on töitä. Vain tylsämieliset tykkäävät elämästä ilman sitä.
Työ on ikävää pakkotahtista puurtamista josta saa vastineeksi mitättömiä pennejä. Jos ja kun on saanut pinkan kuntoon niin miksi ravaisi kello kaulassa.
Ei ihmistä ole luotu tekemään työtä, ihmisen ainoa tehtävä on lisääntyä ja elää onnellisesti itsensä herrana. Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin.
Ok, kiitos paljon tästä tiedosta! Pistin nettipoliisille tiedon itse kertomistasi vapaa-ajan harrastuksistasi. Jospa saataisiin sinutkin samalla kaduilta vaarantamasta naisten koskemattomuutta.
Minusta tuntuu, että miehet ovat usein sillä lailla aika typeriä, että he eivät ymmärrä kuinka heidän sikailunsa ja sillä rehentelynsä vaarantaa heidän oman elämänsä nykypäivänä. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun tulevat rikoksensa ihan itse kertomaan kaikille, IP-osoitteineen päivineen. Ei voi kuin ihmetellä.
- ohis
Sinä varmaan kerrot seuraavaksi mistä rikoksesta nyt on kysymys?
"Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin." *Vaikka sitten väkisin*. Jospa poliisia kiinnostaisi ainakin jututtaa kaveria ja vähän katsella miltä meno näyttää. Se lienee hyvä juttu ihan kaikille.
Arvelitko että poliisia kiinnostaa jos mies ei ryhdy toimittamaan siittämistä aina vapaaehtoisesti, vaan joutuu psyykaamaan, ikään kuin pakottamaan itsensä tähän miehiseen velvoitteeseen.
Sääliksi käy sinunkin miestä, miestä jonka sisällä kiehuu mutta pantava on kun tuli papille luvattua rakastaa myös vastamaessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä ratkaisuja meillä on?
No minun mielestäni jotain viisikymppisiä juntteja ei oikein enää voi pelastaa, jos ovat lapsesta saakka kasvaneet siihen että, ovat poikina ja miehinä arvokkaampia kuin heikommat astiat ja lähinnä esineen virkaa toimittavat tytöt ja naiset.
Jotain koulutusta voi heille yrittää antaa työpaikan puolesta, mutta vaikutus tulee olemaan vähäinen. Heille voi koulutuksessa yrittää laittaa tehtäviä, joissa kuvitellaan miltä tuntuisi jos heidän oma tyttö pääsisi nauttimaan siitä käytöksestä mitä he itse harjoittavat. Se on ainoa läksy millä voi jotain vaikutusta joihinkin olla. Osaan se ei tehoa jos on psykopaatti ja kyvytön asettumaan toisen asemaan.
Koulutusta pitää antaa pojille jo paljon paljon varhaisemmassa vaiheessa. Se on se ratkaisuni.
Mitä muita ratkaisuja palsta vänkyttäjä aikamiespojalla on itsellä? Siis sen lisäksi että, naiset eivät kävisi töissä?
Luuletko, että juntteja oppii tai edes välittää, että miten heidän tyttäriään kohdellaan? Esimerkiksi tämä . A. Manninen- hänhän ihan julkisesti lausui, että opettaa tyttärensä rassaamaan moottoripyöriä, jotta miehet voi sitten kuolata , kun on nuori nainen ja moottoripyöriä rassaa.👍
Haluan tyttärestäni kuolauksen kohteen 🙈
Ei pitäisi yleistää näin mutta pakko se on sanoa: en vain ymmärrä miehiä. En kerta kaikkiaan ymmärrä.
Itse haluaisin linkin siihen tutkimukseen (väitettyyn) jossa todettiin että, miesten aivoissa aktivoituu ihmisiä käsittelevä osa vain kun he ajattelevat miehiä, jos ajattelevat naisia niin ei ihmisiä käsittelevä osa aktivoidu.
Jossain ketjussa vilahti maininta tuollaisesta tutkimuksesta, ja haluaisin linkin siihen.
Selittää aika paljon jos on totta.
Yritin ja yritän vielä etsiä. Löysin kylläkin jo tällaisen tutkimuksen: Brain activity higher in women than men, study finds. Oh really?
Ai miehillä ei vaan otsalohkossa ole liikettä.
Pitäisikö niille antaa sähköä otsalohkoon aina kun alkaa suusta kuulua hU0r¤44?
Vierailija kirjoitti:
Juhis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi töissä palomies pitämässä koulutusta. Oli omasta mielestään varmaan vastustamaton kun mainitsi muutamaankiin otteeseen tyyliin "ei jäädä siihen pihalle pyörimään vaikka ne palomiehet miten ihania olisikin..." 🤮
En muista, että omassa nuoruudessani palomiehet olisivat olleet seksisymboleja tai naisten toiveunimiehiä. Muistan törmänneeni ajatukseen palomiesten komeudesta ensimmäistä kertaa amerikkalaisissa ohjelmissa ja hiukan ihmetelleeni. Niin se maailma muuttuu ja käsitykset eri ammattien edustajista.
Höpö höpö. Palomiehet on olleet kaikkien naisten märkä uni niin kauan kuin ammatti on ollut olemassa.
Miksi se pitää yrittää kiistää??
Ei ole minun olleet koskaan. Eikä rokkitähdet, räppärit ja muut muusikot. Ei ole sytyttänyt jääkiekkoilijatkaan tai kehonrakentajat.
Ehkä vähän saatan syttyä lääkäreistä. Niillä kun saattaa olla älyä. Se on seksikästä.
Mulla on heikkous kirjailijoihin ja toimittajiin. Ihan sama miltä näyttää ja onko lihaksia. Äly ja luovuus todella on seksikästä. - ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.
Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.
Niin? Oikeuttaako se seksuaalisen häirinnän?
Se on palokuntahuumoria, jos ei nainen sitä kestä niin menköön muihin hommiin. Kävin treffeillä erään ensihoitajanaisen kanssa ja hänkin sanoi, että palomiehet puhuvat tuhmia ja hän menee ihan lukkoon odottamattomasta törkypuheesta työpaikalla. No se vaan on semmosta:D
En ihmettele, ettei tullut toisia treffejä. Kai lähetit dick picin heti treffien jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen häirintä on täysin tuomittavaa ja siitä tulisi olla seuraamuksia, mutta surkean huumorin ymmärrän rankemmilla miesvaltaisilla aloilla. Se voi olla keino pitää pääkoppaa kasassa, kun näkee kaikenlaisia ihmiskohtaloita. Nuo ammatit ei ole soijalattetytöille tai -pojille sopivia.
Todennäköisesti huumorin sensuroinnilla ajaudutaan siihen, ettei naisia haluta työkavereiksi ollenkaan. Mauton läppä ei oikeasti vahingoita ketään tai mitään, mutta se voi olla henkireikä niille, jotka kohtaavat ammatissaan kuolemaa, äärimmäisiä työskentelyolosuhteita ja suurta fyysistä ja henkistä stressiä.
Mustaa huumoria voi viljellä vaikka kuinka ilman, että se koskettaa naisia, vammaisia, on rasistista jne. Yleinen mustan huumorin kohde on "minä itse". Ymmärrän kyllä, jos se ei onnistu. Niin pienisieluista, lapsellista ja vanhentunutta kuitenkin on tuo tuollainen änkyrä-äijäily. Tissit! Höhöhö.
Näissä jutuissa minua hämmentää esimiestason kavereiden toimettomuus alaisen väärin käytöksistä. Oli sitten kyse firmasta, ammattikunnasta, urheiluseurasta, uskonnollisesta yhteisöstä jne. mistä niin Suomesta kuin maailmalta tullut tietoja eri tasoisista väärinkäytöksistä. Se ettei haluta liata omaa pesää elää näköjään ihmisissä todella vahvana. Ehkä tämä menee siihen vanhaan pohdiskeluun, että mistä rikoksesta olisit valmis ilmiantamaan kaverisi, tuttavasi tai sukulaisesi. Itse olen sen verran kettumainen, että narauttaisin aika pienestä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurista ja karjista itsellesi kun et ole koskaan ollut töissä!
Ei minun tarvitsekaan olla, kun te naiset teette kaiken puolestani :) Kiitän.
Eipä mitään! Onneksi meille on töitä. Vain tylsämieliset tykkäävät elämästä ilman sitä.
Työ on ikävää pakkotahtista puurtamista josta saa vastineeksi mitättömiä pennejä. Jos ja kun on saanut pinkan kuntoon niin miksi ravaisi kello kaulassa.
Ei ihmistä ole luotu tekemään työtä, ihmisen ainoa tehtävä on lisääntyä ja elää onnellisesti itsensä herrana. Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin.
Ok, kiitos paljon tästä tiedosta! Pistin nettipoliisille tiedon itse kertomistasi vapaa-ajan harrastuksistasi. Jospa saataisiin sinutkin samalla kaduilta vaarantamasta naisten koskemattomuutta.
Minusta tuntuu, että miehet ovat usein sillä lailla aika typeriä, että he eivät ymmärrä kuinka heidän sikailunsa ja sillä rehentelynsä vaarantaa heidän oman elämänsä nykypäivänä. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun tulevat rikoksensa ihan itse kertomaan kaikille, IP-osoitteineen päivineen. Ei voi kuin ihmetellä.
- ohis
Sinä varmaan kerrot seuraavaksi mistä rikoksesta nyt on kysymys?
"Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin." *Vaikka sitten väkisin*. Jospa poliisia kiinnostaisi ainakin jututtaa kaveria ja vähän katsella miltä meno näyttää. Se lienee hyvä juttu ihan kaikille.
Arvelitko että poliisia kiinnostaa jos mies ei ryhdy toimittamaan siittämistä aina vapaaehtoisesti, vaan joutuu psyykaamaan, ikään kuin pakottamaan itsensä tähän miehiseen velvoitteeseen.
Sääliksi käy sinunkin miestä, miestä jonka sisällä kiehuu mutta pantava on kun tuli papille luvattua rakastaa myös vastamaessä.
Ajatusten Tonava on kuin palomiehellä. Juu, en viitsi tyhmälle kertoa mitä tuo tarkoittaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Näissä jutuissa minua hämmentää esimiestason kavereiden toimettomuus alaisen väärin käytöksistä. Oli sitten kyse firmasta, ammattikunnasta, urheiluseurasta, uskonnollisesta yhteisöstä jne. mistä niin Suomesta kuin maailmalta tullut tietoja eri tasoisista väärinkäytöksistä. Se ettei haluta liata omaa pesää elää näköjään ihmisissä todella vahvana. Ehkä tämä menee siihen vanhaan pohdiskeluun, että mistä rikoksesta olisit valmis ilmiantamaan kaverisi, tuttavasi tai sukulaisesi. Itse olen sen verran kettumainen, että narauttaisin aika pienestä kaikki.
No tämäpä! Aina pitäisi ekana kiinnostaa miehen kunnia ja se ettei miestä nolata työ- tai muusssa yhteisössä. Minua ei kiinnosta enää pätkän vertaa. Olen samassa junassa kuin sinä ja narautan hetkeäkään epäröimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä liike kirjoitti:
Ei naisia miesten hommiin olisi hyvä ratkaisu
Miehillä ei ole kirjaimellisesti MITÄÄN hommia tässä yhteiskunnassa. Kaiken pystyy tekemään nainenkin olematta turvallisuusuhka työyhteisölle.
Ei pysty, heiveröinen, pieni, avuton ja älyllisesti heikompi kun on.
Ai. Eli miesten mielestä älyllisesti lahjakkainta sakkia ovat ne, jotka katsovat pokea, adistelevat ja r**skaavat töissä. No niin, nyt päästään asian ytimeen.
feministit pois miesten töistä. pois elämästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipahan järkyttävä tuo Ylen artikkeli. Irvokkainta tietysti se, että kyseessä on nimenomaan "pelastus"ala, jonka edustajat kutsutaan paikalle hädän tullen.
Kyllä naisvaltaisilla aloillakin on omat tiedostetut ongelmansa, mutta täytyy sanoa, että kun nuoret miehet ovat päässeet keskenään luomaan kulttuuria, niin tämä se vasta karmeaa jälkeä näyttää tuottaneen.
Vaikea ymmärtää, mistä tämä miesten naisiin kohdistama viha oikein pohjimmiltaan kumpuaa. Luulisi, että pelastustyö itsessään tuottaisi tekijöilleen mielihyvää ja tarpeellisuuden kokemusta. Että jes ollaan hyviä ja on kiva kun ihmiset arvostavat. Pitääkö omaa egoa todellakin buustata sen lisäksi naisten haukkumisella, alistamisella ja vihaamisella? Minkä ihmeen takia? Minkälaiset ihmiset toimivat näin?
En pysty tulemaan muuhun johtopäätökseen kuin siihen, että tällaiset machokulttuuria ylläpitävät miehet ovat ymmärtäneet koko elämän jotenkin väärin.
Ei sukupuolten ole tarkoitus olla sodassa tosiaan vastaan!
Ketjun aiheeseen liittymättä = teistä naisista itsestänne.
Koko tämä "kohu" on täysin naurettava, tarkoitushakuinen ja tällä on tarkoitus ainoastaan leimata miehiä ja miesvaltaisia aloja.
Yksi raiskaus, siinä se. Loppu on pelkkää väninää. Lienee naisten kateutta siitä, kun kasetti ei naisilla itsellään kestä yhdessä raaimmista ammateista, mitä on olemassa.
Toki te naiset voitte kuvitella, että aivonkappaleita onnettomuuspaikalta kerättyään palomiehet menevät paloasemalle keittämään kamomillateetä ja kutomaan sukkia.
Parempiko olisi kuvitella, että päivän kauhuista vapautuminen ei onnistu muuten, kuin katsomalla p_rnoa ja v_etämällä käteen? Ei sekään kovin ylevää kuvaa anna kyseisen porukan muista kyvyistä, kuin hetkellisestä kyvystä työskennellä paineen alaisena ja fyysisessä työssä.
Palomies: Huh huh kun oli rankka päivä. Piti keräillä aivonpalasia ja muutama pieni vauva ja lapsi kuoli silmieni edessä. Ei tässä mikään muu auta kun kunnon raaka po%¤oleffa ja harjoittelijan r#¤skaaminen. Pakko heti päästä purkamaan tää stressaava tilanne parhaalla mahdollisella tavalla.
Tässä yhteiskunnassa on liikaa miesvihaa. Kasvatan itse poika lasta. Ohjeistan häntä karttamaan psykoottisia naisia. Autan häntä tunnistamaan naisen jolla on huumorintajua eikä loukkaannu loukkaantumisen ilosta. Psykoottiset lumihiutaleet eivät tähän perheeseen tule hammentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä! Aina pitäisi ekana kiinnostaa miehen kunnia ja se ettei miestä nolata työ- tai muusssa yhteisössä. Minua ei kiinnosta enää pätkän vertaa. Olen samassa junassa kuin sinä ja narautan hetkeäkään epäröimättä.
Epäilen ettei ole edes kyse miehen kunniasta, vaan ei haluta leimaantua "että meidän urheiluseurassa on tälläistä" tai "minun työpaikalla tapahtuu näin".
mustatikkari kirjoitti:
feministit pois miesten töistä. pois elämästä
Viisaan kuuloista tekstiä. Paljonko saat Mensan testissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Oikeuttaako se seksuaalisen häirinnän?
Se on palokuntahuumoria, jos ei nainen sitä kestä niin menköön muihin hommiin. Kävin treffeillä erään ensihoitajanaisen kanssa ja hänkin sanoi, että palomiehet puhuvat tuhmia ja hän menee ihan lukkoon odottamattomasta törkypuheesta työpaikalla. No se vaan on semmosta:D
Naisvaltaisella alalla olen töissä. Muutama mies meillä. Pitäiskö alkaa niiden ulkonäköä kommentoimaan ja persettä puristelemaan? Ja sitten oerään sanoa, että tämä on ......alan huumoria, jos et kestä, niin mene pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen häirintä on täysin tuomittavaa ja siitä tulisi olla seuraamuksia, mutta surkean huumorin ymmärrän rankemmilla miesvaltaisilla aloilla. Se voi olla keino pitää pääkoppaa kasassa, kun näkee kaikenlaisia ihmiskohtaloita. Nuo ammatit ei ole soijalattetytöille tai -pojille sopivia.
Todennäköisesti huumorin sensuroinnilla ajaudutaan siihen, ettei naisia haluta työkavereiksi ollenkaan. Mauton läppä ei oikeasti vahingoita ketään tai mitään, mutta se voi olla henkireikä niille, jotka kohtaavat ammatissaan kuolemaa, äärimmäisiä työskentelyolosuhteita ja suurta fyysistä ja henkistä stressiä.
Mustaa huumoria voi viljellä vaikka kuinka ilman, että se koskettaa naisia, vammaisia, on rasistista jne. Yleinen mustan huumorin kohde on "minä itse". Ymmärrän kyllä, jos se ei onnistu. Niin pienisieluista, lapsellista ja vanhentunutta kuitenkin on tuo tuollainen änkyrä-äijäily. Tissit! Höhöhö.
Ei helvetti valitatko jostain rasismista SUOMALAISILLE SUOMESSA? SUOMESSA RASISMIN VOIMIN JOUKKORÍKASTETAAN JA HAKATAAN SUOMALAISIA JALKAPALLO JA KORIPALLO KENTILLÄ JA SINÄ ITKET JOSTAKIN RASISTISESTA MUSTASTA HUUMORISTA?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ettei ole edes kyse miehen kunniasta, vaan ei haluta leimaantua "että meidän urheiluseurassa on tälläistä" tai "minun työpaikalla tapahtuu näin".
En tiedä. Jotain omituista bros before hoes -mentaliteettia.
Joskus tuntuu oikeasti siltä, että jotkut miehet eivät pidä naisia ihmisinä ollenkaan. Mikään empatia ei ylety naiseen asti, ei löydy mitään samastumispintaa. Voidaan kohdella toista ihmistä - naista - ihan miten vain, hyödykkeenä, esineenä, vain omien halujen kohteena. Onneksi muunkinlaisia miehiä on, ja varmasti enemmistö. Muutama mätämuna pääsee sekoittamaan pakkaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa on liikaa miesvihaa. Kasvatan itse poika lasta. Ohjeistan häntä karttamaan psykoottisia naisia. Autan häntä tunnistamaan naisen jolla on huumorintajua eikä loukkaannu loukkaantumisen ilosta. Psykoottiset lumihiutaleet eivät tähän perheeseen tule hammentamaan.
Haista paska, "nainen". Minä olen kasvattanut nyt jo aikuisen poikani kunnioittamaan naisia ja olemaan kohtelias kaikille. Saattaahan hän katsoa pokea, en minä tiedä, mutta lyön pääni pantiksi sille, että ei harrasta ahdistelua, huutelua tai seksuaalista väkivaltaa. Ja hänellä on helvetin hyvä huumori, johon ei kuulu toisten alistaminen. Sekä pikkusisko, jota puolustaisi varmaan hengenlähtöön asti, jos tarvitsisi.
Ei pysty, heiveröinen, pieni, avuton ja älyllisesti heikompi kun on.