Te jotka syötte vain 3 kertaa päivässä, mitä syötte?
Ihan vaikka esimerkiksi tyyppillisesti päivän aikana. Mihin kellonaikaan syötte, jos teillä on jotain tiettyjä aikoja? Ja liikutteko kuinka paljon? Ja kertokaa myös pituus ja paino. Ajattelin koittaa totuttaa itseäni tuohon kolmen kerran syömisrytmiin ja päästä eroon tästä jatkuvasta napostelusta.
Kommentit (32)
Lapset ja minä pärjätään karkeilla ja herkuilla iltaan asti. Aina iltaisin haemme kebab/pizza/hese safkaa.
Siis syömme vain 1 lämpimän aterian päivässä ja hyvin pärjäämme.
Arkiaamuisin syön yleensä kahvin kanssa croissantin, jonkun hedelmän tai smoothien. Lounaaksi yhden maissa monesti ison salaatin, kanalla tai kalalla/katkaravuilla. Päivällinen seitsemän aikaan, jotain monipuolista, itsetehtyä kunnon ruokaa. Jos on nälkä päivällä, syön välipalaksi hedelmän. Pituus 160, paino 50.
Arkisin, herään kuudelta, juon pari mukullista kahvia. Töissä yhdeksältä syön pari leipää ja kupin kahvia. Lounaan syön 11.30, joko salaattia tai edellisillan ruuuan jämiä. Illalla syön vähän ruokaa tai pari uunivoileipää. Iltaisin käyn koirien kanssa kunnon lenkillä, aamulla vain rento vartin pisutusreissu. 172/71
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:02"]
Arkiaamuisin syön yleensä kahvin kanssa croissantin, jonkun hedelmän tai smoothien. Lounaaksi yhden maissa monesti ison salaatin, kanalla tai kalalla/katkaravuilla. Päivällinen seitsemän aikaan, jotain monipuolista, itsetehtyä kunnon ruokaa. Jos on nälkä päivällä, syön välipalaksi hedelmän. Pituus 160, paino 50.
[/quote]
Juuri jotakin tälläistä ajattelin. Millainen tuo kahvin kanssa juomasi smoothie on (olen aika uusi näissä)? Ja harrastatko liikuntaa?
Aamulla juon kahvia ja syön jonkun hedelmän, appelsiinin tai omenan yleensä. Lounaalla syön joko ruokaisan salaatin tai kasviskeiton ja palan ruisleipää. Illalla syön rahkaa tai kreikkalaista jugurttia.
Käyn lenkillä ja jumpassa 3-4 kertaa viikossa.
Pituus 174 cm, painoa 48 kg :)
Aamulla syön pari paistettua munaa ja kasviksia tai munakkaan tai ed.päivän ruokaa.
Päivällä ruoka, jossa kasviksia ja lihaa. Jälkkäriksi voi olla kahvi kermalla tai suklaalla.
Illalla voi olla jugurttia marjoilla, pähkinöillä ja kalaa, juustoa. Tai jotain keittoa, kasvis-juustokeittoa tms.
Mulla noi ruuat vaihtelee vuodenaikojen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:02"]
[/quote]
Juuri jotakin tälläistä ajattelin. Millainen tuo kahvin kanssa juomasi smoothie on (olen aika uusi näissä)? Ja harrastatko liikuntaa?
[/quote]
En mä sitä varsinaisesti kahvin kanssa juo :-), mutta se on ihan mitä sattuu kaapissa olemaan. Hedelmää, vihannesta, mantelimaitoa, siemeniä, hunajaa. Harrastan crossfitia kolme kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:10"]
Aamulla juon kahvia ja syön jonkun hedelmän, appelsiinin tai omenan yleensä. Lounaalla syön joko ruokaisan salaatin tai kasviskeiton ja palan ruisleipää. Illalla syön rahkaa tai kreikkalaista jugurttia.
Käyn lenkillä ja jumpassa 3-4 kertaa viikossa.
Pituus 174 cm, painoa 48 kg :)
[/quote]
Tämäkin kuulostaa hyvältä. Miten syöt tuon jogurtin/rahkan, eli paljonko syöt kerralla ja lisäätkö joukkoon jotakin muuta?
Aamulla pelkkää maitokahvia, lounas työpaikkaruokalassa jälkiruokineen, illansuussa kotona teetä ja leipää, joskus vielä iltakahvit ja hedelmä.
162 / 48
Mulla yleensä näin:
.
-klo 15.00 kaurapuuro, mehukeitto ja raejuusto
.
-klo 21.00 pari perunaa, salaattia ja 100g lihaa/kanaa/kalaa. Joskus perunan tilalla riisiä.
.
-klo 02.00-04.00 kaksi ruispalaa päällä paistettu kananmuna.
.
Kellonaikoihin ei kannata kiinnittää huomiota, mun vuorokausirytmi on outo. Mutta samanlailla toimii esim klo 9,15 ja 21. Ikinä ei ole nälkä. Olen 174/92, aiemmin olin pari kymmentä kiloa isompi kunnes lopetin napostelun. Nyt siis paino putoaa
Tänään söin:
Aamulla vettä, vettä, vettä.
10: Teetä, jugurtti ja marjoja, ruisleipää juustolla ja tomaatilla, pähkinöitä, vettä.
13:30: Tonnikalasalaatti, 2 x mandariinia, vettä
Kuuden aikaan syön vielä kasviksia, kananmunia, hedelmiä, leipää, rahkaa tms. Vettä juon pitkin päivää PALJON.
165 cm / 50 kg, ja en juurikaan liiku. Olen laiha läski.
Eilen söin:
Aamulla tai siis noin 11: ruisleipä ja mehua
Päivällä noin 15: välipalapatukka
Illalla noin 19: iso kanasalaatti ja jälkkäriksi jäätelöä
En urheillut eilen mutta olin töissä. 160/50
Aamulla pari palaa leipää, päällä juustoa tai kinkkua+tomaattia/kurkkua, maitokahvia, jugurtti marjoilla.
Lounasaikaan keitto tai ruokaisa salaatti, pala leipää tai sämpylä. Iltapäivällä hedelmä ja kahvi.
Kotiin tultua kuppi kahvia ja hedelmä.
Illallinen n. klo 19. Ihan kunnon ruokaa koko perheelle eli tänään perunoita, silakkapihvejä, keittyjä porkkanoita, jälkkäriksi Ikean pakastelettu mansikoilla.
Aamulla ja illalla kahvia, jossain välissä iltapäivällä joku ruoka ja kahvia. Oon 162/43
Aamulla teetä, n.11 aikaan lounas, yleensä ruokaisa salaatti, n. klo 16 marjasmoothie ja n. klo 18- 19 päivällinen, normi kotiruokaa. Sokeria tai viljoja en syö lainkaan. 168 cm/54 kg. Liikkuminen satunnaista, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Aamulla kahvia ja maustamaton jukurtti. Töissä kahvia ja salaatti, kotona leipää, karkkia ja raejuustoa. BMI 21 ja liikun 6x viikossa, lihasta on.
Kolmivuorotyöläinen, mutta suurinpiirteinnnäin:
n klo 8:00 kautapuuro mansikoilla, kaks ruisleipää juustolla ja kurkulla
Päivällinen: n klo 14:00 kanaa ja salaattia normaali lautasellinen, josta kanaa 100grammaa.
Illalla: kaksi ruissaria juustolla ja itse tehtu hedelmäsmoothie.
Ylvuoroissa en syö.
Välipalat on kahvia ja koskus, harvoin joku hedelmä.
Pärjään hyvin eikä nälätä.
165cm/49kg
Mansikka-banaani smoothie (3dl) aamiaiseksi joskus 7 ja 9 välillä, puoliltapäivin kanaa ja riisiä (jos riisiä on jäänyt edelliskerralla yli, paistan sen kananmunan kanssa) ja viiden paikkeilla kaksi leipäviipaletta. Hyvin jaksaa. Ainakin nyt lomalla.
Heitän kaikki ainekset (perunat, lihapullat, ranskalaiset, kananmunat, lihaliemet, kasvikset yms.) samaan kattilaan ja keitän. Se on oikeasti herkumpaa kuin miltä kuulostaa ja todella helppo tapa tehdä ruokaa.