Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mä en enää ikinä asioi tässä kaupassa!!"

Vierailija
02.01.2015 |

Oletko joskus huutanut noin, mutta olet silti sitten kuitenkin asioinut?

Mikä sai tuon tunteenpurkauksen aikaan ja miksi sitten kuitenkin palasit kauppaan? Pyysitkö anteeksi?

Mua kiinnostaa tällaiset ihmiset, kosla mitä nyt aasiakas-nettisivuilta olen lukenut, niin hyvin usein tuollaista tokaisua on edeltänyt asiakkaan oma töppäily ja tyhmyys, josta sitten suututaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuda kaupassa.

Vierailija
2/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:59"]En huuda kaupassa.
[/quote]

Tartuitpa lillukanvarsiin. Jos et ole huutanut, niin olet sanonut. Vastaatko sitten, että miksi sanoit niin ja miksi kuitenkin palasit kauppaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta tuollaiset tyypit huvittaa. Osa uhoaa noin juuri kun tekee jotain sellaista, että on kauppaan nimenomaan tappioita tuova asiakas. Sellaisesta halutaan eroon. Tappiota esim. siksi, että voi karkoittaa käytöksellään jonkun parin euron takia paljon ostavia asiakkaita, tai huutaa jos ei myydä kaljaa päihtyneelle tai alaikäiselle eikä sitten osta muutakaan. 

Vierailija
4/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä asiakkaat haluavat myyjän tuohon vastaavan. Onko se joku uhkaus, jotta tyhmä myyjä tajuaisi polvistua eteenne?

Jos joku asiakas sanoo noin normaalilla äänensävyllä ja miettii kaupan vaihtamista, koska meillä ei ole kyseistä tuotetta tai hintaluokka ei ole sopiva, koitan neuvoa mistä hän voisi löytää etsimänsä kerta meillä ei sitä ole.

Te jotka huudatte pää punaisena kun luulette olevanne oikeassa jossai asiassa ja oikein pelottelette minua kaupan vaihdolla, tervemenoa. Yleensä hymyilen ja nyökyttelen ja samalla mietin että ei tule ikävä. Säälin toki tulevan kauppanne myyjiä.

Vierailija
5/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huutanut näin, mutta mulle räyhäsi asiakas ravintolassa juuri noin, ettei enää koskaan astu jalallaan tähän puljuun. Kysyin häneltä haluaako tehdä ilmoituksen myös kirjallisena ja väläytin hymyn päälle. Ei halunnut. Seuraavan kerran käydessään pyysi anteeksi ylireagointiaan.

Vierailija
6/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuda, mutta jätän menemättä. Esim. Body Shopissa en ole käynyt yli 25 vuoteen siellä nuorena saamani huonon kohtelun vuoksi.

Vierailija
7/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan huutanut kaupassa/liikkeessä/ravintolassa, mutta aika usein olen päättänyt että en enää asioi jossain paikassa, mutta olen sitten voinut kuukausien tai vuosien jälkeen käydä taas uudestaan.

Ala-arvoinen palvelu tai myynnissä huijaaminen ovat kyllä sellaisia asioita, jotka saavat minut välttelemään kyseistä paikkaa.

Vierailija
8/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain kaupoissa myös erilaisissa virastoissa ihmiset saa noita purkauksia. Ihmetellä vain saa mikä saa sen aikaan. Jään mielenkiinnolla seuraamaan ilkiääkö joku myöntää huonon käytöksensä.

Vierailija
9/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:09"]

En huuda, mutta jätän menemättä. Esim. Body Shopissa en ole käynyt yli 25 vuoteen siellä nuorena saamani huonon kohtelun vuoksi.

[/quote]

On sellaisia kauppoja joissa en ole käynyt vuosiin tai jopa vuosikymmeniin, koska olen tullut niissä huonosti kohdelluksi. Huono myyjä tulee kaupalle todella kalliiksi.

Vierailija
10/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ollut kysymys hiljaisesta protestoinnista ja siitä, että vain jättää menemättä huonoon kaupoaan vaan nimenomaan siitä, että asiakas ilmoittaa asiakaspalvelijalle, ettei aio kaupassa/ravintolassa/tilassa enää asioida ja silti palaa kauppaan myöhemmin.

Tähän haluaisin vastauksia, että mikä sai sinut sanomaan niin ja miksi silti palasit kauppaan? AP

Vierailija
11/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä joskus lähiössä, jossa asiakkaat saattoivat käyttäytyä noin. Olivat vaikka itse ymmärtäneet jonkun asian väärin tai sitten oli tapahtunut heidän kanssaan inhimillinen virhe, joka oli korjattu, eivätkä osanneet ottaa pahoittelua vastaan.

Näin huusivat tuossa kaupassa myös sellaiset, jotka yrittivät varastaa, ja jotka saatiin siitä kiinni. Että ikään kuin tulisi vaikutelma, että "ihan rehellisiä ihmisiä ovat" ja heitä nyt myyjät ahdistelevat. Jepjep.

On pakko lisätä, että varakkaammilla alueilla asiakkaat eivät koskaan käyttäytyneet noin.

Vierailija
12/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:13"]

On sellaisia kauppoja joissa en ole käynyt vuosiin tai jopa vuosikymmeniin, koska olen tullut niissä huonosti kohdelluksi. Huono myyjä tulee kaupalle todella kalliiksi.

[/quote]

Tämä.

Mikään muu ei tähän mennessä ole vielä saanut minua kiertämään jotain liikettä kuin asiakaspalvelijan asiaton käytös. Kaikki muu (esim. epäselvyydet hinnoissa, tarjosutuotteen loppuminen tms.) ovat ihan ymmärrettävissä olevia juttuja, mutta ylenkatsottavaksi, halveksittavaksi tai pilkattavaksi en mene ja vielä maksa siitä.

Vierailija
13/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:10"]

No en ole koskaan huutanut kaupassa/liikkeessä/ravintolassa, mutta aika usein olen päättänyt että en enää asioi jossain paikassa, mutta olen sitten voinut kuukausien tai vuosien jälkeen käydä taas uudestaan.

Ala-arvoinen palvelu tai myynnissä huijaaminen ovat kyllä sellaisia asioita, jotka saavat minut välttelemään kyseistä paikkaa.

[/quote]

Tämä kertookin kaiken..asiakas huutaa hulluna, että "häntä huijataan", kun kyse on vaan myyjän inhimillinen virhe. Yleensä virheen korjaaminen ei vaadi mitään huutoa, paitsi näiden asiakkaiden mielestä.

Ihmettelen, kuinka tällaiset ihmiset pärjäävät elämässä, kun alkavat huutaa kaikesta. Puhumattakaan kuinka läheisensä kestävät heitä, jos mitään virheitä ei saa elämässä ikinä tulla.

Vierailija
14/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:13"]

[/quote]

Tämä.

Mikään muu ei tähän mennessä ole vielä saanut minua kiertämään jotain liikettä kuin asiakaspalvelijan asiaton käytös. Kaikki muu (esim. epäselvyydet hinnoissa, tarjosutuotteen loppuminen tms.) ovat ihan ymmärrettävissä olevia juttuja, mutta ylenkatsottavaksi, halveksittavaksi tai pilkattavaksi en mene ja vielä maksa siitä.

[/quote]

Tämä ketju ei käsitellyt tätä aihetta, vaan nimenomaan näitä takaisin palaavia huutajia. Opetelkaa lukemaan.

Vierailija
15/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kohdeltiin töykeästi eräässä vaatekaupassa ja päätin, etten käy siellä enää koskaan. Neljä vuotta on mennyt, ja en ole tarvinnut sen palveluita. Myös sukulaiset myötätunnosta eivät enää käy kyseisessä vaatekaupassa. Me ostamme yleensä 1-2 muovikassillista vaatteita samasta paikasta, joten mistään kahden euron ostoista ei ole kyse. 

Toinen paikka, jossa en enää käy, on eräs ruokakauppa. Myyjä ei suostunut korjaamaan virhettään ja tästä syystä en ole moneen vuoteen siellä käynyt. On niitä muitakin kauppoja. Varoitin myös tuttuja ja sukulaisia kyseisestä paikasta.

En huuda, huomautan virheistä ja jos asia ei korjaannu, ostan jatkossa muualta. En palaa enää koskaan kyseisen kauppaan. Kerron myös kavereille ja sukulaisille, jotka aloittavat hiljaisen tukiboikotin. Ei sen kummempaa, hyvä kello kuuluu kauas, paha kello vielä kauemmas. 

En minäkään ymmärrä niitä öykkäreitä, jotka päissään yrittää kaljaa ostaa. Sen sijaan oikeasti väärin kohdeltuja asiakkaita ymmärrän ja lähden tukiboikottiin mukaan tarvittaessa. Koskee myös verkkokauppoja.

Vierailija
16/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ilmoittanut että en asioi liikkeessä enään. Olin odottanut palvelua 45 minuuttia ja loppua ei näkynyt. Ilmoitin että lähden nyt ja en tule takaisin. Oli siis silmälaseista kysymys. Ilmoitin myös pääkonttorille että en enään halua mainoksia heiltä, ja en ole nyt 15 vuoteen käynyt kyseisessä liikkeessä. Samalla loppui meidän perheen asiointi samaisessa ketjussa ja silmälaseja on 5 henkilöllä. Silmälasit vaihdetaan noin vuoden välein + aurinkolasit noin 3 vuoden välein. Lapsille siis vuoden välein ja aikuiset noin parin vuoden välein. Joudumme valitettavasti sijoittamaan silmälaseihin aika paljon rahaa.

Yrittivät viime vuonna uudestaan lähestyä tarjouksella, mutta ilmoitin rauhallisesti poistakaa minut listoilta, en halua että minulle lähetetään tarjouksia. En edelleenkään halua ostaa sieltä mitään.

Siis, jos päätän niin ei minua saa samaiseen kauppaan / ketjuun uudestaan edes ilmaisilla tuotteilla. Tosin en huutanut.

Vierailija
17/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:26"]

En huuda, huomautan virheistä ja jos asia ei korjaannu, ostan jatkossa muualta. En palaa enää koskaan kyseisen kauppaan. Kerron myös kavereille ja sukulaisille, jotka aloittavat hiljaisen tukiboikotin. Ei sen kummempaa, hyvä kello kuuluu kauas, paha kello vielä kauemmas. 

[/quote]

Niin, minäkin suosittelen, että ottaa rauhallisesti yhteyttä myyjän esimieheen, jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi. Kannattaa myös ymmärtää, että rivimyyjällä ei aina ole valtaa luvata mitä vain epäselvissä tilanteissa. Mutta tosiaan sillä huutamisella ei ainakaan saa mitään aikaan noissa tilanteissa.

Vierailija
18/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin käymisen yhdessä lounaspaikassa kun sain siellä niin huonoa asiakaspalvelua monella kerralla. En huutanut, mutta olen kyllä tuttaville kertonut siitä miten siellä "palvellaan" asiakasta. 

Vierailija
19/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään tämä ketju ei koske teitä, jotka ette ole sinne kauppaan palanneet, jos olette siellä päättäneet olla asioimatta.

ALUUNPERIN HALUSIN KYSYÄ, että miksi joku PALAA kauppaan, vaikka on ÄÄNEEN SANONUT, ettei sinne palaa.

En missään vaiheessa kysynyt kokemuksia teiltä, jotka ette ole ääneen mitään sanoneet ja yksi ikävä käynti kaupassa on jäänyt viimeiseksenne.

Mutta näköjään sisälukutaito on olematonta av:lla, joten antaa olla. Jatkakaa. En enää jaksa vängätä. AP

Vierailija
20/39 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä sanoin näille uhoajille vaan iloisena heipat. En mä ole milläön provikkapalkalla siinä kassalla niin whateva jos joku urpo ryhtyy boikottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi