Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman pelastaisit palavasta talosta

Vierailija
02.01.2015 |

Jos voisi pelastaa vain toisen?
a. rahasäkin jossa on 10 miljoonaa euroa
b. tuntemattoman vauvan

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä pointti että 10milj voisi pelastaa kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia pikkuvauvoja. Tuo tähän ongelmaan paljon lisämiettimistä.. Jos lahjoittaisi miljoonan afrikan lapsille (ja eläisi itse niillä lopuilla 9milj) niin montakohan tuhatta lasta selviytyisi?

Vierailija
42/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:57"]

Tuo on hyvä pointti että 10milj voisi pelastaa kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia pikkuvauvoja. Tuo tähän ongelmaan paljon lisämiettimistä.. Jos lahjoittaisi miljoonan afrikan lapsille (ja eläisi itse niillä lopuilla 9milj) niin montakohan tuhatta lasta selviytyisi?

[/quote]

Ja höpö höpö, kukaan antaisi 10 milj afrikan lapsille jos ne pelastaisi eikä lasta. Ihan varma fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:46"]No rahnat, niillähän vois pelastaa useamman Afrikkalaisen vauvan!
[/quote]

Hullu oot. Mitä selittäisit itkevälle äidille? Enkä usko että todella veisit ne rahat Afrikkaan.

Vierailija
44/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:20"]

Ajatellaanpa, että jossain olisi rahasäkki ja vauva. Luultavasti se vauva olisi kidnapattu ja ne rahat lunnaat vauvasta, mutta tulipalo olisi sitten yllättänyt kidnappaajat, jotka ovat pelastaneet itsensä tai eivät ole olleet edes paikalla. Jos pelastaisit rahat, niitä et saisi, vaan ne palautuisi lunnaiden antajalle. Eli pelastamalla rahat et saisi niitä, mutta saisit vankeutta. Ei voi kuvitella, että rahat saisi itselleen, koska se ei ole realistinen vaihtoehto. 

[/quote]

En minä ainakaan ole kuvitellut ottavani rahoja itselleni. Kysymys oli, kumman pelastaisi. Siihen vastasin. Minä pelastaisin rahat. Vauvaa en pelastaisi missään tapauksessa.

Ette te vauvanhyysääjät saisi sitä vauvaakaan itsellenne, eli sinunkaan logiikallasi vauvaa ei missään nimessä pitäisi pelastaa.

[/quote]

Provo. Ei kukaan ole noin sekaisin, että pitää fyysistä paperirahaa jotenkin arvokkaana, saati ihmiselämää arvokkaampana. Seuraavana päivänä voi iskeä inflaatio ja niitä seteleitä voi käyttää sytykkeenä.

[/quote]

En todellakaan ole provo. Sinä olet lukutaidoton idiootti.

Kirjoitan tämän vielä uudellleen, jospa asia vihdoin selvenisi sinullekin.

Kysymys kuului: Pelastaisitko rahat vai vauvan? Siihen vastasin pelastavani rahat. En pidä rahaa millään tavalla arvokkaana. Kysymyksenasettelussa ei kuitenkaan ollut sellaista vaihtoehtoa, että ei olisi tarvinnut pelastaa kumpaakaan. Oli valittava jompikumpi. Minä valitsen rahat.

[/quote]

Miksi ihmeessä vastaat, jos et pelastaisi kumpaakaan? Oletko jotenkin autistinen? Voit esim. jäädä itse tuleen makailemaan, sekin olisi toimiva vaihtoehto kaikille osapuolille. Se vauvakin taatusti löytää talosta ulos paremmin kuin sinä noilla lahjoilla.

[/quote]

Miksi en vastaisi? Aloituksessa ei rajattu vastaavia sillä perusteella, haluaako pelastaa mitään vai ei. Olen lääkärin diagnosoima autisti, sen arvasit oikein. Millä perusteella tuleen makaamaan jäämiseni olisi toimiva vaihtoehto, ja miksi niin tekisin? Vauva ei taatusti löydä minua paremmin talosta ulos. Ja jos minä ja vauva olemme palavassa talossa, pidän tasantarkkaan huolta siitä, että vauva jää liekkeihin. Piste.
[/quote]

Kamala ihminen

Vierailija
45/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin rahojen pelastamista tässä mutta tosipaikan tullen en varmaankaan pystyisi jättämään (tuntematontakaan) ihmistä kuolemaan.

Vierailija
46/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäkste kuinka paljon tollainen rahasäkki painaisi? Ei sitä niin vaan ulos palavasta talosta kannettais.

Vierailija
48/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:14"]

Tiedäkste kuinka paljon tollainen rahasäkki painaisi? Ei sitä niin vaan ulos palavasta talosta kannettais.

[/quote]

Kantaa helpostikin. Pankkien setelinipuissa on yleensä 100 seteliä (voi olla muitakin kokoja). Yksi nippu 1000€ seteleitä tekee jo 10.000€. Noita setelinippuja 100 kpl niin rahat on siinä.

Vierailija
50/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:28"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:20"] Ajatellaanpa, että jossain olisi rahasäkki ja vauva. Luultavasti se vauva olisi kidnapattu ja ne rahat lunnaat vauvasta, mutta tulipalo olisi sitten yllättänyt kidnappaajat, jotka ovat pelastaneet itsensä tai eivät ole olleet edes paikalla. Jos pelastaisit rahat, niitä et saisi, vaan ne palautuisi lunnaiden antajalle. Eli pelastamalla rahat et saisi niitä, mutta saisit vankeutta. Ei voi kuvitella, että rahat saisi itselleen, koska se ei ole realistinen vaihtoehto.  [/quote] En minä ainakaan ole kuvitellut ottavani rahoja itselleni. Kysymys oli, kumman pelastaisi. Siihen vastasin. Minä pelastaisin rahat. Vauvaa en pelastaisi missään tapauksessa. Ette te vauvanhyysääjät saisi sitä vauvaakaan itsellenne, eli sinunkaan logiikallasi vauvaa ei missään nimessä pitäisi pelastaa. [/quote] Provo. Ei kukaan ole noin sekaisin, että pitää fyysistä paperirahaa jotenkin arvokkaana, saati ihmiselämää arvokkaampana. Seuraavana päivänä voi iskeä inflaatio ja niitä seteleitä voi käyttää sytykkeenä. [/quote] Mulle ihmishenki on kärpäsen paskakikkareen arvonen, mut mitäpä lottoon rahan olevan mulle? Helpotus, pelastus ja unelmien toteutuminen.

[/quote]

Tuossa yllä kirjoitettiin, että rahat pelastetaan, vaikkei niitä oteta itselle. Koita nyt päättää!

[/quote]

Etkö sinä idiootti vauvannussija tajua, että tähän ketjuun kirjoittaa monia eri ihmisiä?

[/quote]

So? Miksi sitten vastata viestiin, jos vastaus ei mitenkään liity edelliseen kommenttiin? Ei teiltä provoapinoilta kyllä toki voi normaalia älyllistä loogisuutta vaatia.

[/quote]

En ole provoapina. Teille vauvojennussijoille ottaa näköjään koville se, että kaikki eivät palvo sinappikoneita jumalina.

En tiedä, miksi jotkut idiootit vastaavat toisille osoitettuihin viesteihin. Se on näköjään tällä palstalla tapana, sama homma lähes jokaisessa ketjussa. Itse en ole ikinä niin tehnyt, joten turhaan minulta kyselet.

[/quote]

En ole vauvannussija enkä edes "palvo sinappikoneita". Olen vela, joka uskoo elämän pyhyyteen.

Vierailija
51/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:28"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:20"] Ajatellaanpa, että jossain olisi rahasäkki ja vauva. Luultavasti se vauva olisi kidnapattu ja ne rahat lunnaat vauvasta, mutta tulipalo olisi sitten yllättänyt kidnappaajat, jotka ovat pelastaneet itsensä tai eivät ole olleet edes paikalla. Jos pelastaisit rahat, niitä et saisi, vaan ne palautuisi lunnaiden antajalle. Eli pelastamalla rahat et saisi niitä, mutta saisit vankeutta. Ei voi kuvitella, että rahat saisi itselleen, koska se ei ole realistinen vaihtoehto.  [/quote] En minä ainakaan ole kuvitellut ottavani rahoja itselleni. Kysymys oli, kumman pelastaisi. Siihen vastasin. Minä pelastaisin rahat. Vauvaa en pelastaisi missään tapauksessa. Ette te vauvanhyysääjät saisi sitä vauvaakaan itsellenne, eli sinunkaan logiikallasi vauvaa ei missään nimessä pitäisi pelastaa. [/quote] Provo. Ei kukaan ole noin sekaisin, että pitää fyysistä paperirahaa jotenkin arvokkaana, saati ihmiselämää arvokkaampana. Seuraavana päivänä voi iskeä inflaatio ja niitä seteleitä voi käyttää sytykkeenä. [/quote] Mulle ihmishenki on kärpäsen paskakikkareen arvonen, mut mitäpä lottoon rahan olevan mulle? Helpotus, pelastus ja unelmien toteutuminen.

[/quote]

Tuossa yllä kirjoitettiin, että rahat pelastetaan, vaikkei niitä oteta itselle. Koita nyt päättää!

[/quote]

Etkö sinä idiootti vauvannussija tajua, että tähän ketjuun kirjoittaa monia eri ihmisiä?

[/quote]

So? Miksi sitten vastata viestiin, jos vastaus ei mitenkään liity edelliseen kommenttiin? Ei teiltä provoapinoilta kyllä toki voi normaalia älyllistä loogisuutta vaatia.

[/quote]

En ole provoapina. Teille vauvojennussijoille ottaa näköjään koville se, että kaikki eivät palvo sinappikoneita jumalina.

En tiedä, miksi jotkut idiootit vastaavat toisille osoitettuihin viesteihin. Se on näköjään tällä palstalla tapana, sama homma lähes jokaisessa ketjussa. Itse en ole ikinä niin tehnyt, joten turhaan minulta kyselet.

[/quote]

Ooh miten roisi ja kohahduttava vastaus. Kylläpä nyt keksit pontevasti. Onko joululomalla kivaa? Toiko pukki paljon lahjoja? Käykö aika jo vähän pitkäksi? Ei huolta, koulu jatkuu jo ensi viikolla. Puspus.

Vierailija
52/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ehdottomasti. Tuollainen summa rahaa (jos sen saisi pitää itsellään) olisi tottakai kiva, muttei paini ihmishengen kanssa lähimainkaan samassa sarjassa. Jos aikaa jäisi, saattaisin vielä yrittää pelastaa rahat, mutta vauvan pitää olla ensin turvassa.

Vierailija
53/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin lapsen, jopa pienen somppu-poikavauvan, vaikka Suomeen en yhtään muslimia lisää haluakkaan.

Se että antaa jonkun kuolla, koska ei auta avutonta, lienee lain mukaan heitteillejättö/kuolemantuottamus. Enkä haluasi kenenkään syyttömän henkeä omalle tunnolleni. 41v m

Vierailija
54/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäisin vauvan rahasäkkiin ja juoksisin ulos talosta!
Tämän jälkeen soittaisin hätänumeroon ja suorittaisin ensisammutuksen sammuttimella.

Vierailija
55/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:15"]Kuinkahan moni rahasäkin pelastava oikeasti laittaisi senttiäkään hyväntekeväisyyteen :D

Jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen pelastaisi vauvan, tottakai.
[/quote]

En usko että tuossa tilanteessa olisi järjellä mitään sananvaltaa. Sanoisin pikemmin, että normaalilla vaistotoiminnalla varustettu pelastaisi yhtään ajattelematta sen vauvan.

Vierailija
56/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei molempia voi pelastaa samaan aikaan? Jos kuitenkin jompikumpi pitäisi pelastaa, niin rahasäkki. En ole koskaan pitänyt lapsista enkä vauvoista, eivätkä ne saa aikaan minussa minkäänlaista positiivista tunnereaktiota, itkivät tai nauroivat. Parkuessaan saavat minut vain vihaiseksi. En kuitenkaan vihaa heitä, mua ei vaan kiinnosta.

Vierailija
57/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi itkee siinä ja sinä tarttuisit rahasäkkiin jättäen lapsen siihen....hmmm..Ja tosiaan tässä on oletuksena että vain toisen voi pelastaa. Olisi yllättävä valinta, enkä usko sen menevän noin jos olisi tosi kyseessä.

Vierailija
58/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan. Mussa on ihmisyyttä jäljellä.

Vierailija
59/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vauvan, tuskin ne rahat minun olisi.

Vierailija
60/63 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasäkin

Lisäksi pelastaisin koirani. Tai oikeastaan koirani pelastaisivat sekä minut että rahasäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi