Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti kymppitonnin maatalouskoneen mainitsematta minulle mitään

Vierailija
01.01.2015 |

Sain tietää vehkeestä vasta, kun se ilmestyi pihaan yks aamu. Kappasta saatana, kun meillä ei ole edes maatilaa, vaan miehen vanhemmilla. Niin eihän meillä olekaan muita rahanreikiä. Vain pahasti keskeneräinen taloremontti jo vuodesta 2010 ja viimesiään vetelevä auto. Oon niin vihanen, että tekis mieli käydä valeleen se ostos bensalla ja tuikata roihut.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sai niin halvalla...

Vierailija
22/65 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:44"]

No. Rahat jokatapauksessa miehen, joten ei sun asia. Älä siis valele mitään, ja vaikka olisi kuinka paha mieli, niin silti poltettu kone on saletisti hukkaan heitettyä rahaa. 

Oletko tietoinen siitä, onko mies tilan osakas tai hankkinut koneen sellaiseksi tullakseen? Nykyään tilakoon on oltava edes kohtalainen, jotta joku sitä voi jatkaakin, jos vanhemmatkin edelleen mukana. 

[/quote]

Yleensä perheessä on tapana keskustella kymppitonnin ostoksista. Ja kellä on omat rahat parisuhteessa jos tosissaan ollaan yhdessä eikä toinen jalka takaoven välissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin. Mun mies osti rantatontin noin 70t €! Ei tulis mulla mieleenkään tuhlata tollasta summaa keskustelematta. Sille tontille en jalallani astu.

Vierailija
24/65 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ruveta kuutamourakoitsijaksi?

Vierailija
25/65 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hittoako sä siellä tyhjällä tontilla...?

Vierailija
26/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on miehen työt ja mies vastaa tekemisistään.

Vierailija
27/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et aatellu puhua miehellesi asiasta netissä huudon sijaan?

Vierailija
28/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:56"]

Mitä varten juuri rahasta pitäisi tulla yhteistä parisuhteessa? Kummallakin on kuitenkin omat vaatteet, omat hammasharjat jne. Mikä rahasta tekee niin erityisen että juuri se pitäisi jakaa?

[/quote]

Nainen nimellisesti alistuu miehelleen, jos mies alistuu jakamaan oman tilinsä naisen kanssa. Jos ei niin sitten kaikki jaetaan. Kotityöt ja kaikki. Mies saa maksaa siitä ettei jaa omaa tiliään naisen kanssa.

Eihän tiliä jaeta myöskään lasten kanssa, niin miksi tili jaetaan naisen kanssa. Ihmettelen vain.

Mies41

Vierailija
29/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans miettinyt että jos perheen lapsilla on kaikilla omat rahat, niin miksi aikuisten rahojen pitäisi olla yhteiset?

Vierailija
30/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin, mitä mies osti. Kerro myös enemmän siitä, miten mies itse perustelee ostostaan.

Kun näihin kahteen kysymykseen saa vastauksen, voin jatkaa aiheesta enemmän näin maatilalla asuvan akan näkökulmasta.

Jotenkin vaikuttaa siltä, että tässä aloituksessa vaan joku haluaa herättää keskustelua miesten ja naisten rahankäytöstä. Todellisessa tilanteessa olisi varmaan kertonut ensimmäiseksi siitä koneesta enemmän ja ihmetellyt, miten siihen sijoitetun rahan saa takaisin, tai mikä ihme voi olla miehen motiivi. Koneosto kun on aina investointi. Toisaalta, ei teillä ole ainakaan rahasta puutetta eikä remontti ole sen takia viivästynyt, kun on varaa huitaista kymppitonni tuosta vaan johonkin heräteostokseen.

Vierailija
31/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti rahoillaan traktorin mutta ämmä suuttui. Mihin on maailma menosssa?

Vierailija
32/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:44"]

No. Rahat jokatapauksessa miehen, joten ei sun asia. Älä siis valele mitään, ja vaikka olisi kuinka paha mieli, niin silti poltettu kone on saletisti hukkaan heitettyä rahaa. 

Oletko tietoinen siitä, onko mies tilan osakas tai hankkinut koneen sellaiseksi tullakseen? Nykyään tilakoon on oltava edes kohtalainen, jotta joku sitä voi jatkaakin, jos vanhemmatkin edelleen mukana. 

[/quote]

Ei ole osakas eikä tarkoituskaan (ainakaan kukaan ei ole minulle kertonut) tulla sellaiseksi. 

Miten niin ei ole minun asiani? Olemme parisuhteessa ja jos on taloremontti kesken ja rahat tulisi laittaa siihen,  niin millä vitun logiikalla asia ei kuulu minulle, jos mies päättää yhtäkkiä investoida jotai noin tyhmää ja kallista?

Ap
[/quote]
Sillä logiikalla että rahat eivät ole sinun. Onko naisella logiikka hukassa ja hormonit hyrrää?

Vierailija
33/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä yritys? Yksityisenä on hullua mitään työkoneita ostella.

Vierailija
34/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:12"]Sain tietää vehkeestä vasta, kun se ilmestyi pihaan yks aamu. Kappasta saatana, kun meillä ei ole edes maatilaa
[/quote]

Repesin :D :D sori ap, alko naurattaa.

Vierailija
35/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää tarpeeksi miehesi asioista.

Vierailija
36/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää paskassa suhteessa. Työttömän miehen kanssa tuollaista ei syntyisi. Miehellä on noussut kusi hattuun, kun on rahaa millä mällätä. Kyllähän sen jokainen tietää mitä raha tekee ihmiselle. Se pilaa sielun. Ottakaa köyhempi mies, jos ette kestä kovaa rahan kulutusta.

Vierailija
37/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, miksi? Miksi joku laittaa 10 000 euroa vehkeeseen jota ei selvästikään tarvi? Onko mies jälkeenjäänyt vai pelkästään tyhmä?

Vierailija
38/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas provo. Miehet toki ostelee koneita, joskus jopa kysymättä vaimoltaan, mutta on niille joku idea ja tarkoitus jonka jopa nainen ymmärtää. Koska ap ei halua ymmärtää ja hyväksyä yhtäkään syytä, aloitus on provo. Vaikutelmaa vahvistavat ap:n kommentit pitkin ketjua. 

Vierailija
40/65 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinpäätösostoksia pitää tehdä loppuvuodesta