Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Päätalon Iijoki -sarjasta?

Vierailija
26.10.2021 |

Mielestäni varsin mukaansatempaavaa kerrontaa mielestäni.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valita Kalle Päätalon-kirjan tai muinaisen Kalle-lehden väliltä, niin ehdottomasti Kalle-lehti.

Ei tartte, kun katella kuvia.

On niissä luettavaakin, muttei Päätalo mitoissa.

Vierailija
82/84 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä kertaa olen läpilukenut sarjan. Minulle se on aarreaitta.

On siinä mennyt elinaikaa hukkaan!

Näin on senkin ajan olisi voinut somettaa, roikkua muuten netissä tai vaikka pelata koneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin huumorista, jota sarjan päähenkilöt siinä heitti kuten Kallen äiti Riitu, Herkko, Hiltu-Jakki ja kuinka hauskasti Kalle kuvaili ihmisiä, mm. isänsä veljeä Arvia ja Kummun Patruunaa. Muutenkin henkilö ja ympäristökuvailut helposti kuviteltavissa. Kirppuja ja luteita myöten. Mieleen jäänyt kun Kallessa oli syyhy koko talven, keväthölseissä Riitu nappasi pikku Kallen kainaloonsa ja retuutti Vittuojalle ja upotti alastoman pojan sinne jäähileiden sekaan. Lähti muuten syyhy hitoille pojasta. Ja Riitun taito putsata korvat kynttiläkonstilla ja häätää lapamadot omakeksimillä litkuilla. Kannattaa lukea tuo sarja, se on kulttuurihistoriaa täynnä. Ja hauska.

Vierailija
84/84 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jonkin Päätalon romaanin, kun olin vielä koulussa. Luin silloin todella paljon, myös klassikoita ja muuta hyvää kirjallisuutta. Ehkä siksi Päätalon teksti oli mielestäni jo silloin tosi yksinkertaista ja kliseitä täynnä, muistutti vähän halpoja rakkausromaaneja, mutta aihe oli tietysti toinen. Joten ei mitään suomalaisen kirjallisuuden huippua hänen tuotantonsa, meillä on parempaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan