miten suhtaudut rokottamattomaan työkaveriin?
Kommentit (56)
Mä kuulin eilen että mun työkaverilla ei ole piikkejä. Tuli hyvä fiilis. Hän pitää periaatteistaan ja arvoistaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kai te rokotetut ymmärrätte, että voitte itsekin tartuttaa koronaa siinä missä rokottamaton ja että itse olet isompi riski sille rokottamattomalle? Sinähän saatata vaikka saada rokotuksen takia oireettoman tartunnan ja levittää sitä tietämättäsi eteenpäin. Rokottamaton tajuaa jäädä kotiin sairastamaan jos saa oireita
Juuri noin ☝ Kun ekan kerran pyysin chatissa lähetettä testiin, niin kysyttiin ensimmäisenä olenko ottanut rokotteet. Kun vastasin että en, niin tuli vastaus että suosittelevat testiä rokottamattomille joilla oireita.
Jos olisin rokotettu, niin en olisi joutunut testiin ja mahdollisesti levittänyt virusta eteenpäin!
Sitä en tiedä saako rokotetut tulla töihin lievillä flunssaoireilla vai käsketäänkö pysyä kotona. Karanteeniin he kai eivät joudu jos kerta eivät joudu testiinkään?
Ja tilastothan saadaan mukavasti näyttämään siltä kuin koronatartuntoja olisi vain rokottamattomilla 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Halveksun syvästi ja muistutan joka käänteessä että hänenkaltaisensa kuormittavat sairaalahoitoa.
Kuhan et vain itse ole elintapasairas. Muuten menisi pohja siltäkin valistukselta.
https://www.instagram.com/tv/CVFshN_l8z7/?utm_medium=copy_link
Näytä sille vaikka tämä video
Pakko sanoa, että mitä helvettiä täällä vinkuu välillä rokotetut, välillä rokottamattomat omaa kohtaloaan?
Ainoat, joilla olisi ihan asiaakin sanottavana tästä on ne väliinputoajat, jotka eivät voi ottaa rokotteita tai sellaiset sairauden vuoksi riskiryhmäläiset, jotka tietävät, että elimistö ei muodosta vasta-aineita tarpeeksi rokotuksista huolimatta. Siinä on se ryhmä, joka on ollut kusessa jo 1 1/2 vuotta ja nyt kun rajoitukset on purettu ja osalle on pakko tulla "yhteisöllistymään" työpaikoille muiden sekaan, niin joutuvat altistamaan itseään koronatartunnalle entistä enemmän. Ainoa ryhmä ihmisiä, joiden pitäisi paljon suurempaan ääneen huutaa täällä.
He voivat saada koronan niin rokottamattomilta kuin rokotetuiltakin. Toki rokottamattomilla tautia esiintyy enemmän ja he saavat sen helpommin, joten sikäli he ovat suurempi ongelma. Ja aika usein rokottamattomuuteen jostain kumman syystä liittyy myös maskivastaisuus, koronan vähättely yms. Joten sitäkin hankalampia riskiryhmille.
Nyt täällä märisee milloin kukakin "kurjaa" kohtaloaan.
Miksi ihmeessä minua pitäisi kiinnostaa onko jollain rokotus vai ei. Pidän huolen omista asiostani. Ja se taito kannattaisi kyllä opetella muidenkin. Ainakin kun tätä palstaa lukee..
Rokotetun ja rokottamattoman erottaa perse reiästä. Voit tarkistaa työkavereiden perse reiät niin tiedät ketkä on rokotettu ja ketkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksun syvästi ja muistutan joka käänteessä että hänenkaltaisensa kuormittavat sairaalahoitoa.
Kuhan et vain itse ole elintapasairas. Muuten menisi pohja siltäkin valistukselta.
Minulla on oikeus halveksua rokottamatonta, se on hänen valintansa ja tämä on minun. Valinnoilla on seuraukset.
Olen huomannut, että rokotetut elämänkoululaiset ovat ottaneet asiakseen vainota rokottamattomia.
Ovat hyvin ylpeitä siitä, että ovat hankkineet 2 rokotusta 😅
Vierailija kirjoitti:
Rokotus on vapaaehtoinen,enkä tiedä kuka sen on ottanut ja kuka ei. Toivottavasti ovat ottaneet koska työskentelen vanhusten parissa.
Olen rokottamaton. Voisin tulla työpaikallesi vanhuksien keskelle yskimään ja aivastelemaan. Haluaisin helpottaa työtaakkaasi eikä siitä haittaa vaikka muutama vanhus menestyisi käyntini jälkeen. Vähemmän vanhuksia sinulla hoidettavana ja sinä onnellinen siitä❤️
Välttelen, että en joudu karanteeniin, kun hän sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että rokotetut elämänkoululaiset ovat ottaneet asiakseen vainota rokottamattomia.
Ovat hyvin ylpeitä siitä, että ovat hankkineet 2 rokotusta 😅
Saavutus sekin, jos eivät ole mitään muuta pystyneet elämänsä aikana hankkimaan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti ja hymyillen, mutta salaa toivon ettei tule töihin vaan jää etätöihin. Jos on töissä toivon ettei tule samaan kahvi/lounaspöytään ja välttelen itse menemästä samaan pöytään. Meille tuli juuri pikkujoulukutsut ja kutsuissa toivottiin, että vain täysin rokotetut osallistuvat.
Miksi välttelet? Etkö luotakaan omiin rokotuksiisi? Miksi sitten otit ne jos ne eivät mielestäsi tehoa?
Välttelen, koska rokottamaton on todennäköisempi viruksen kantaja kuin rokotettu. Luitan, että rokotus on opettanut kehoni puolustusjärjestelmän taistelemaan koronaa vastaan, mutta tiedostan että voin tartuttaa oireettomana koronan eteenpäin alle kouluikäisille lapsilleni. Välttelen siis todennäköisempää viruksen kantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Välttelen, että en joudu karanteeniin, kun hän sairastuu.
Joutuuko rokotettu karanteeniin?
Ja jos olet rokottamaton, niin saatat saada viruksen oireettomalta rokotetulta, joten heitäkin kannattaa vältellä. Oireettoman rokotetun takia et tietenkään karanteeniin joudu, enkä tiedä joutuisitko oireisenkaan rokotetun vuoksi, sillä heitä ei samaan tapaan testata kuin rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti ja hymyillen, mutta salaa toivon ettei tule töihin vaan jää etätöihin. Jos on töissä toivon ettei tule samaan kahvi/lounaspöytään ja välttelen itse menemästä samaan pöytään. Meille tuli juuri pikkujoulukutsut ja kutsuissa toivottiin, että vain täysin rokotetut osallistuvat.
Miksi välttelet? Etkö luotakaan omiin rokotuksiisi? Miksi sitten otit ne jos ne eivät mielestäsi tehoa?
Välttelen, koska rokottamaton on todennäköisempi viruksen kantaja kuin rokotettu. Luitan, että rokotus on opettanut kehoni puolustusjärjestelmän taistelemaan koronaa vastaan, mutta tiedostan että voin tartuttaa oireettomana koronan eteenpäin alle kouluikäisille lapsilleni. Välttelen siis todennäköisempää viruksen kantajaa.
Voin vapauttaa sinut huolestasi, koko maailmanhistoriassa ei ole ollut tervettä sairaaksi todettua viruksen kantajaa. Viruksen tunnistaa siitä, että se aiheuttaa oireita AINA. Rokottamaton on kuin tyhjä taulu, jossa se yksikin viiva näkyy, eli oireet tulevat ja hän ymmärtää olevansa sairas.
Luota vain omaan rokotukseesi ilman näitä hölynpölyjä, muutenhan otit sen turhaan.
Parin rokottamattoman juttuja kuuntelen hiljaa epäuskoisena, suoltavat ihan pimeää settiä. Muutamalla muulla on järkevät perusteet, miksi eivät ole vielä ottaneet rokotusta, tai eivät ehkä koskaan ota. Heidän kanssaan molemmin puolinen ymmärrys toimii ja rokotetut ja rokottamattomat ymmärtävät ja kunnioittavat toistensa kantaa. Nuo ainoat hysteeriset ovat nuo pari rokottamatonta, muut suhtautuvat asiaan hyvin järkiperustein.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mistä ihmeestä tiedän, ketkä niistä on rokotettu? 🤔
Et sä tiedäkään mutta me muut vapaamuurarit tiedämme.
Outoa et joku ajattelee jotain toisten terveystiedosta noin vain. Ei oo tähän päivään mennessä kiinnostanut kenenkään jäykkäkouristukset itseäni.
Ai jotakin kiinnostaa? Ei oo ennenkään kukaan kysellyt mun rokotusstatusta. Mikä muoti-ilmiö siitäkin tullut?