Taas ovat kristityt vanhemmat ajaneet transnuoren itsemurhaan.
16v transtyttö, joka oli 4-vuotiaasta saakka tiennyt syntyneensä väärään (pojan) kehoon on tappanut itsensä hyppäämällä rekan alle.
Hän oli yrittänyt 10-vuotiaasta saakka saada ymmärrystä ja apua vanhemmiltaan. Vanhempien mielipide kuitenkin oli ettei jumala tee virheitä ja sen sijaan, että olisivat vieneet oikeille psykologeille ja lääkäreille, he veivät lapsensa kristittyyn "terapiaan" jossa transnuorelle toitotettiin kuin väärä hän on ja pitää rukoilla että jumala auttaa häntä hyväksymään pojan ruumiin.
Epätoivoissaan siitä, että hormonihoidot voidaan aloittaa vasta hänen täytettyään 18v ja saavutettuaan täysi-ikäisyyden ( koska vanhemmat eivät antaneet suostumusta), hän päätti päivänsä. Pelkäsi että sen sijaan että voisi elää korjatussa sukupuolessaan tyttönä, hän joutuisi elämään transvestiitin näköisenä, koska muutos on puberteetin jälkeen vaikea.
Tyttö kertoi tarinansa, tuskansa, vanhempiensa osallisuuden ja itsemurha-aikeensa sosiaalisessa mediassa. Silti äiti oli väittänyt, että hänen POIKANSA kuolema oli vain traaginen liikenneonnettomuus. Mielipiteitä?
Kommentit (348)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:07"]Miksi Leelahia ei nähdä kuten Jeesusta. Marttyyrinä, joka kuoli paremman huomisen puolesta. Tämä on lainattu ylempään : "Jeesus huusi ristillä: Jumalani, älä rankaise heitä, jotka tämän minulle eivät, koska he eivät tiedä mitä tekevät. Ja opetti rakastamaan vihollistaa..." Mitä jos Leelah sanoisi saman: "Älä rankaise heitä, koska he eivät tiedä mitä tekevät...." Ovatko Kristityt nyt varmoja että seuraavat Jeesuksen ohjeita ja muistavat ne? [/quote] Hänen viimeinen viesti vanhemmilleen oli kuitenkin fuck you. Hän ei sanonut samaa. Hän toivoi vanhemmilleen pahaa.
[/quote]
Hän sanoi niin koska oli oikeutetusti vihainen. Se että uskaltaa olla vihainen vanhemmilleen kertoo suuresta luottamuksesta näitä kohtaan sekä toisaalta suuresta rakkaudesta joka petettiin. Olet naurettava jos kirosanojen käyttö on niin pelottavaa että sokaistut sille mitä niiden takana on. Tai enemmänkin ensisijassa loukkaannut kirosanojen käytöstä kuin että olisit huolissasi lapsesta.
No tuota, en minäkään olisi tuossa tilanteessa lasta olisi heti mihinkään korjausleikkaukseen päästänyt (miten sinne edes mennään; onko vanhemmilla varaa tuollaiseen?). Terapiaan ja lääkäriin olisin vienyt, pikapikaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:47"]Katsoin tuota tublr-linkkiä. Siis haudataanko Leelah oikeasti miesten puvussa? Kravatti ja kaikki? Miksi tämä itkettää minua enemmän kuin mikään muu tähän mennessä? =((( [/quote] Ei voi kuolemankaan jälkeen hyväksyä omaa lasta sellaisena kuin hän on. Ajetaan itsemurhaan ja jatketaan loukkaamista vielä haudassakin. Uskomatonta :( [/quote] Eihän ateistien mukaan kuoleman jälkeen ole mitään. Ihminen lakkaa olemasta. Sellaista, mitä ei ole olemassa, ei voi loukata. [/quote] Ei olekaan, ei se enää Leelahin mieltä voi pahoittaa mutta hänen muistonsa, ystävänsä ja kaikki muut transnuoret ovat vielä olemassa ja heihin tämä asia kyllä vaikuttaa. Omituista luulla ettei ateisteilla ole mitään moraalia tai tunteita vaan kun ei usko johonkin mitä ei ole todistettu. [/quote] Mihin moraalisi perustuu?
[/quote]
En ole se jolle kommentoin, mutta minun moraalini perustuu tietämykseen siitä mitä kärsimys on. Kun tietää mikä aiheuttaa kipua niin tietää olla aiheuttamatta sitä muille. Sinähän et tällaista tiedä ellei joku toinen sitä kerro...
[/quote] Sinä vain arvelet tietäväsi mitä kärsimys on. Sinä et kuitenkaan loppujen lopuksi osaa asettua monipuolisesti kokemaan mikä aiheuttaa kärsimystä kellekin. Kristitty kokee suurta kärsimystä, mikäli hän ajattelee jonkun joutuvan eroon Jumalasta. Et osaa asettua ajattelemaan, että kristityn mukaan kaikki tämän maailman kärsimykset ovat toisarvoisia iankaikkisen elämän rinnalla. Mikäli itse olisit jostakin syystä varma, että Jumala on ja on mahdollisuus saada ikuinen rauha, ajattelijat samoin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:07"]Miksi Leelahia ei nähdä kuten Jeesusta. Marttyyrinä, joka kuoli paremman huomisen puolesta. Tämä on lainattu ylempään : "Jeesus huusi ristillä: Jumalani, älä rankaise heitä, jotka tämän minulle eivät, koska he eivät tiedä mitä tekevät. Ja opetti rakastamaan vihollistaa..." Mitä jos Leelah sanoisi saman: "Älä rankaise heitä, koska he eivät tiedä mitä tekevät...." Ovatko Kristityt nyt varmoja että seuraavat Jeesuksen ohjeita ja muistavat ne? [/quote] Hänen viimeinen viesti vanhemmilleen oli kuitenkin fuck you. Hän ei sanonut samaa. Hän toivoi vanhemmilleen pahaa.
[/quote]
Hän sanoi niin koska oli oikeutetusti vihainen. Se että uskaltaa olla vihainen vanhemmilleen kertoo suuresta luottamuksesta näitä kohtaan sekä toisaalta suuresta rakkaudesta joka petettiin. Olet naurettava jos kirosanojen käyttö on niin pelottavaa että sokaistut sille mitä niiden takana on. Tai enemmänkin ensisijassa loukkaannut kirosanojen käytöstä kuin että olisit huolissasi lapsesta.
[/quote] Minä vain sanoin mikä erottaa tämän teinin Jeesuksesta. Jeesuksella olisi ollut oikeus vihaan ja katkeruuteen, mutta sitä hän ei ollut. Jeesus kuoli ristillä tuntikausien raa'an kidutuksen päätteeksi ja anoi kiduttajilleen Jumalan armoa. Jeesus eli juuri niin kuin hän opetti.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:02"]
313: Olet kirjoittanut selkeästi syrjivän kommentin: "Luullakseni kaikki muut keskusteluun osallistuvat pitävät tällaisia itsestäänselvyyksiä itsestäänselvyyksinä. ;)" Eli asetat jonkun ihmisen kommenteissasi eriarvoiseen asemaan (mikä siis on juurikin sitä itseään) viitaten mahdolliseen ymmärtämättömyyteen. Jos (sic!) minä sanoisin, että kaikki muut keskusteluun osallistuvat pitävät itsestäänselvyytenä sitä itsestäänselvyyttä, että sukupuoltaan ei saa valita, olisin varmasti vähintään transfoobikko.
[/quote]Jos kirjoittelee älyttömyyksiä kokonaisista ihmisryhmistä (kuten esimerkiksi, ettei transsukupuolisten syrjintä haittaa, koska maailmassa on vieläkin suurempia ongelmia), on oletettavaa, että joku tuon älyttömyyden huomaa. Minusta tuo ei ollut loukkaavaa, pelkkä fakta.
315: "Kaikki muut keskusteluun osallistuvat pitävät tällaisia itsestäänselvyyksiä itsestäänselvyyksinä" on siis fakta? Voisitko todistaa sen? Ja vaikka niin olisikin, ja minä olisin tavallista tyhmempi, olisi kommenttisi erittäin loukkaavaa. Syrjisit ymmärtämättömiä (syrjitkö myös esimerkiksi kehitysvammaisia?). Samalla voisit kertoa, missä olen sanonut, ettei syrjintä haittaa?
R.I.P "Suvaitsevaisten" "Suvaitsevaisuus".
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:37"]
Persujen aivokapasiteetti on taas paljastunut, eikä hyvältä näytä.
[/quote]
Miksi sotket suomalaisen eduskuntapuolueen amerikkalaisen transnuoren itsemurha-ketjuun? Vai oletko niitä, jotka uskovat persujen vastustajien heistä viljelemää ennakkoluuloista stereotypiaa kaikkea muuta kuin kaljaa juovia valkoisia heteroita vihaavina yksinkertaisina epäihmisinä? Nimim. LBHT-Persu
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:15"]
315: "Kaikki muut keskusteluun osallistuvat pitävät tällaisia itsestäänselvyyksiä itsestäänselvyyksinä" on siis fakta? Voisitko todistaa sen? Ja vaikka niin olisikin, ja minä olisin tavallista tyhmempi, olisi kommenttisi erittäin loukkaavaa. Syrjisit ymmärtämättömiä (syrjitkö myös esimerkiksi kehitysvammaisia?). Samalla voisit kertoa, missä olen sanonut, ettei syrjintä haittaa?
[/quote]Pidän sitä faktana siksi, että kukaan muu ei ole tässä keskustelussa verrannut transsukupuolisen ongelmia kolmannen maailman ongelmiin. Ikään kuin ne jotenkin sulkisivat toisensa pois . Mutta what ever. Tunnen tuhlaavani rautalankaa. Kauniita unia, keskustelu jää osaltani tähän.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:20"]
R.I.P "Suvaitsevaisten" "Suvaitsevaisuus".
[/quote]
Se ei ole kuollut. Sitä ei koskaan ollutkaan, kuin heidän omissa väitteissään.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:56"]
Transsukupuolisuus ei koskaan häviä terapialla. Jokin sukupuoli-identiteetin häiriö kenties voidaan terapoida kuntoon, mutta ei transsukupuolisuutta. Koska siinä juuri se sukupuoli on väärä aivoihin nähden. Ja sukupuoli on helpompi korjata kuin vaihtaa aivot. Sitä sukupuoli-identiteettiä ei koskaan voi vaihtaa. Vai luuletko että itse voisit alkaa elää vastakkaisenä sukupuolena terapian turvin?
[/quote]Telkkarissa tuli dokumentti transsukupuolisesta, joka oli oppinut elämään asian kanssa, ei ollut tehnyt leikkauksia. Hoiti seksiasioita apuvälineillä.
Noista korjausleikkauksista ... Lopputulos ei millään ole "alkuperäisten" vehkeiden veroinen. Lopputulos voi olla jollakin tavalla silvottu alapää. Leikkaukset eivät kuitenkaan ole ihan helppoja. Telkkarissa tuli dokumentti 60+ ikäisistä leikkauksen käyneistä ja he eivät olleet enää varmoja siitä, että kannattiko. Toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta ihan kaikkeen ei lääketiedekään taida pystyä.
320: Kyllä ne ovat täysin verrattavissa jos sanotaan, että kaikilla (!) tulisi olla oikeus vaihtaa sukupuoltaan ja kaikki muu on syrjintää. Äläkä ihmeessä tuhlaa enää paukkujasi; jää jotain huomiseksikin. Vauva-palstalla maailma pelastuu, NIMBY.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:29"]
320: Kyllä ne ovat täysin verrattavissa jos sanotaan, että kaikilla (!) tulisi olla oikeus vaihtaa sukupuoltaan ja kaikki muu on syrjintää. Äläkä ihmeessä tuhlaa enää paukkujasi; jää jotain huomiseksikin. Vauva-palstalla maailma pelastuu, NIMBY.
[/quote]Et selvästikään itse ymmärrä kyseisen akronyymin merkitystä. Mutta se nyt oli vain odotettavissa. Bye.
324: No niin, sieltä sitä suvaitsevaisuutta tulee, :D. Minun takapihalleni mahtuvat ymmärtämättömät, kehitysvammaiset ja trans.puoliset. Tekopyhätkin, vaikka heidän persettään en nuole.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:38"]
324: No niin, sieltä sitä suvaitsevaisuutta tulee, :D. Minun takapihalleni mahtuvat ymmärtämättömät, kehitysvammaiset ja trans.puoliset. Tekopyhätkin, vaikka heidän persettään en nuole.
[/quote]Auts. Tosiaankin käytät lyhennystä väärin, eikä sitä voi käyttää tuollaisessa yhteydessä ellei ole tajunnut sanaa väärin. Sillä tarkoitetaan tyyppiä joka kieltää vaikka kehitysvammaisten tai alkoholistien tms. asuntolan tulon naapurustoon. Et voi käyttää sitä tyypistä josta sinä olet tyhmä sillä verukkeella, että hän ei muka suvaitse tyhmiä. Myötähäpeä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:46"]
Kyllä nyt Suomessakin pitäisi antaa kaikille lapsille ilmainen mahdollisuus leikauttaa itsensä toiseen sukupuoleen. Tai vaihtoehtoisesti kolmanteen jos sattuu haluamaan molemmat värkit pois.
Valitettavasti lääketiede ei tarjoa vielä mahdollisuutta valita vaikka hevosen alaruumista halutessaan.
[/quote]
Harrastatko usein itsesi totaalista nolaamista?
Jos vanhemmat ovat ymmällään lapsen kehityksen suhteen ja on selvää että lapsella on paha olla, niin silloin heidän velvollisuutenaan on hakea apua ammattilaisilta ja toimia heidän ohjeidensa mukaisesti. On välinpitämättömyyttä antaa lapsen kärsiä, oli taustalla mikä syy tahansa.
Jumala loi miehille y-kromosomit ja naisille x-kromosomit. Jos sulla on y-kromosomeja, niin Luoja on tehnyt sinut mieheksi, eikä itsenä silpominen ja kauneusleikkaukset asiaa muuksi muuta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:47"]Katsoin tuota tublr-linkkiä. Siis haudataanko Leelah oikeasti miesten puvussa? Kravatti ja kaikki? Miksi tämä itkettää minua enemmän kuin mikään muu tähän mennessä? =((( [/quote] Ei voi kuolemankaan jälkeen hyväksyä omaa lasta sellaisena kuin hän on. Ajetaan itsemurhaan ja jatketaan loukkaamista vielä haudassakin. Uskomatonta :( [/quote] Eihän ateistien mukaan kuoleman jälkeen ole mitään. Ihminen lakkaa olemasta. Sellaista, mitä ei ole olemassa, ei voi loukata. [/quote] Ei olekaan, ei se enää Leelahin mieltä voi pahoittaa mutta hänen muistonsa, ystävänsä ja kaikki muut transnuoret ovat vielä olemassa ja heihin tämä asia kyllä vaikuttaa. Omituista luulla ettei ateisteilla ole mitään moraalia tai tunteita vaan kun ei usko johonkin mitä ei ole todistettu. [/quote] Mihin moraalisi perustuu?
[/quote]
En ole se jolle kommentoin, mutta minun moraalini perustuu tietämykseen siitä mitä kärsimys on. Kun tietää mikä aiheuttaa kipua niin tietää olla aiheuttamatta sitä muille. Sinähän et tällaista tiedä ellei joku toinen sitä kerro...
[/quote] Väärin. Minä tiedän mitä on kipu ja kärsimys. Meitä erottaa usko iankaikkiseen elämään.