Niinistö toivotti JUMALAN SIUNAUSTA!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1420079178251.html
Itse en kirkkoon ja mihinkään muuhun uskontokuntaan kuulumattomana näe tuossa mitään pahaa.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:19"]NONIIN! Tämä todisti sen, että Jennin täytyy olla raskaana!!!
[/quote] av <3
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:20"]
Minua ei kiinnosta Niinistön oman jumalan siunaukset. Koskahan tulee pressa joka uskaltaa jättää tämän turhan lauseen pois? Sitten voi katsoa presidentin uuden vuoden puheen
[/quote]
Kyllä lopunajan homopressa vielä valitaan ja toiveesi toteutuu - valitettavasti.
Toivottavasti! On meillä edustava presidentti pari Haloskan kauden jälkeen
Miten nämä ateistit selittävät elämän. Nyt en tarkoita mitään alkuräjähdyksiä tai evuluutioita(jotka ovat juuri se luoja) vaan sitä mistä elämä tulee siihen solumöykkyyn josta kasvaa ihminen, kissanpentu, hyöntenen. Mistä tulee"henki" siihen olentoon, siis elämä. Mikä laittaa sydämen sykkimään. Mikä laukaisee tämän tapahtuman?Ihminen ei varmasti pysty tätä koskaan kunnolla selittämään. Jostakin ihminen "tulee" ja jommekin se kuoltuaan menee. Ja vaikka Jeesus ei olisikaan Jumalan poika(aika heppu kuitenkin , niin paljon seuraajia vieläkin) ei se todista ettei Luojaa olisi. Sitten aiheeseen: voiko joku oikeasti saada traumat siitä että pressa toivottaa Jumalan siunausta? Minusta se kuulostaa jotenkin lohdulliselta.T: ei uskovainen
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:20"]
Niinistö on selviytynyt tsunamista lastensa kanssa.Vaimonsa kuolemasta.Varmasti uskoo johonkin ylempään voimaan.
[/quote]
Jos toivottaa Jumalan siunausta, uskoo Jumalaan. Muuten hän olisi toivottanut "jonkin ylemmän voiman" siunausta. Onneksi kaikki eivät ole "Star Wars -uskovaisia" :)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:50"]
[/quote]
Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä (Sananl. 14:34.)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:50"]
[/quote]
Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä (Sananl. 14:34.)
[/quote]
Voitko aukaista tämän, pahoittelut, olen insinööri enkä aina ymmärrä
Ei kai Sauli ole mitään syntiä tehnyt. Ainakin kirjansa mukaan poti todella pahoja tunnontuskia vaimonsa poismenon vuoksi. Now I am really confused.
Vai viittaatko Saulin ja Jennin ikäeroon? Eiköhän se Jenni ole ihan aukuinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:05"]
Hän toivotti Jumalan siunausta. Siis tarkpitti tietysti kristinuskon Jumalan siunausta, joka tietty on tarkoitettu kaikille suomalaisille. Tässä ei voi kenenkään mielestä olla mitään negatiivista. Mikä voisi olla negatiivista.
[/quote]
Koska Suomi ei ole mikään kiihkouskonnollinen teokratia. Jumalat ei kuulu politiikkaan.
No mitä sen olisi pitänyt sanoa? "Hyvät käsitteellisen Suomeksi nimetyn hallinta-alueen elolliset organismit. On jälleen kulunut 365 vajavaisen lineaarisen ajanlaskujärjestelmämme yksikköä..."
Eli ollaanpas nyt sitten tarkkoja kaikessa muussakin puheessa, kuin jumalapuheessa. Mutta kyllä menee vaikeaksi....
Tämä on hänen henkilökohtainen puheensa Suomen kansalle. Tietysti siinä tulee ilmi myös hänen arvomaailmansa. Hänet olemme valinneet itse Suomen presidentiksi ja hän nauttii laajaa kansansuosiota.
Suomessa on kristinuskoinen enemmistö selkeästi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:38"]
Miten muslimia loukkaa se, että presidentti toivottaa siunausta? Samaan jumalaanhan se muslimikin uskoo.
Itse olen kirkosta eronnut ja katsomukseltani varmaan lähinnä buddhalainen, mutta minua ei yhtään haittaa uskonnon esiin tuominen. Pääosin luterilaisessa maassahan tässä eletään. Hölmömpää esittää kuin uskontoja tai ylipäätään hengellisiä arvoja ei olisi olemassakaan.
[/quote]
Onko Allah siis kristittyjen jumala? Olipas taas uutta tietoa minulle...
[/quote]
Kaikissa Lähi-Idän uskonnoissa, myös juutalaisuudessa, on sama jumala. Eri kielillä toki eri niminen.
[/quote]
Menepäs kysymään joltakin islamin uskoiselta että palvooko kristinuskon jeesus jumalaa? Tai kysy kristityiltä että palvotteko allahia?
Kaikki jumalat ovat yhtä perseestä ja lapsellisia. Olivat ne sitten kalevalan, viikinkien tai minkä kulttuurin tahansa.
[/quote]
Kyllä nimenomaan muslimit pitävät Jeesusta yhtenä profeettanaan. Ja eri kielillä (yhtä) jumalaa kutsutaan eri nimillä: God, Dieu, Gott... Allah on yksi näistä nimistä. Joku arabian kieltä taitava varmastikin osaa kertoa, palvooko kristinuskoa tunnustava arabi Allahia, mutta näin uskoisin.
Mitä taas tulee niihin, joiden mielestä jumalat ovat lapsellisia, luulisi, että he olisivat kyllin aikuisia ollakseen vetämättä pulttia presidenttien puheista. Vähän kuin repisi miehenä raivarit siitä että Niinistö toivottaa hyvää naistenpäivää kaikille naisille.
Minua ei kiinnosta Niinistön oman jumalan siunaukset. Koskahan tulee pressa joka uskaltaa jättää tämän turhan lauseen pois? Sitten voi katsoa presidentin uuden vuoden puheen
Niinistö on selviytynyt tsunamista lastensa kanssa.Vaimonsa kuolemasta.Varmasti uskoo johonkin ylempään voimaan.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:05"]
Hän toivotti Jumalan siunausta. Siis tarkpitti tietysti kristinuskon Jumalan siunausta, joka tietty on tarkoitettu kaikille suomalaisille. Tässä ei voi kenenkään mielestä olla mitään negatiivista. Mikä voisi olla negatiivista.
[/quote]
Koska Suomi ei ole mikään kiihkouskonnollinen teokratia. Jumalat ei kuulu politiikkaan.
[/quote]
Eikä presidenttikään kuulu päivänpolitiikkaan. Sen sijaan Päivi Räsänen kuuluu, eikä häntäkään voi demokratiassa estää.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"]
Niinistö on järkevin presidentti vuosiin. Ja Jumalan siunaus on arvokkainta, mitä Suomelle voi toivottaa. Rukoillaan, että Jumala siunaisi Suomea.
[/quote]
Eikös Halonenkin toivottanut jumalan siunausta, vaikka ei kuulunut edes kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"]
Niinistö on järkevin presidentti vuosiin. Ja Jumalan siunaus on arvokkainta, mitä Suomelle voi toivottaa. Rukoillaan, että Jumala siunaisi Suomea.
[/quote]
Eikös Halonenkin toivottanut jumalan siunausta, vaikka ei kuulunut edes kirkkoon.
[/quote]
Piispa Irja Askola sen sijaan toivoi televisiohaastattelussa turhan painolastin, joka laahuksen tavoin ikävästi seuraa, katoavan tulevana vuotena. HÄN ei toivottanut Jumalan siunausta eikä puhunut sanaakaan hengellisistä asioista, kuten ei pahemmin joulusaarnassaankaan. (Itse tuumin, liekö hän ajatteli ikäväksi painolastiksi uskovat kristityt kirkon kaiken suvaitsevaa imagoa pilaamassa.)
Hyvä, Sauli!