Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden köyhyys

Vierailija
26.10.2021 |

Uutisotsikko: Synttärirahat ruokaan, ei harrastuksia eikä lomamatkoja – tältä suomalaisperheiden köyhyys tuntuu nuorista: "Kateus ja syyllisyys ovat raskaita asioita"

Eikö aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä ettei ala tekemään lapsia jos ei ole siihen varaa? Yksi kersa maksaa helposti 100 t€ ja enemmänkin parinkymmenen vuoden jaksolla. Eli hyvinkin asuntolainan verran. Ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa.

Kommentit (249)

Vierailija
181/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois hönöt ja hönöjutut pilaamasta ketjua, ketään ei kiinnosta!

Harmi, että ne on totta, mutta irtisanotut kyllä tulee oppimaan. Työttömyys on melkoinen koulu.

Vierailija
182/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ehdottaa myös, että työttömät tekisivät pihatöitä. Niin he tekevätkin palkkatuella kaupungin puutarhatoimessa esim. nurmikon leikkaamista ja haravointia, heillä on kaupungin työntekijöiden työvaatteet.

Ja osa työttömistä on koulunkäyntiavustajina kouluissa ja uimahallissa uimavalvojina.

Kummasti ihmiset luulevat, että kaikki töissä olevat ovat vakituisia työntekijöitä. Jos yhtään huomaatte niin ne työntekijät vaihtuvat.

Apua, toivottavasti tuo uimavalvoja ei pidä paikkaansa! Todellakin siinä työssä pitäisi olla oikeasti työhön soveltuva, eli jolla todellakin on hengenpelastustaidot! Ei kuka tahansa voi tuollaista työtä tehdä. En ainakaan itse haluaisi, että jos saan sairaskohtauksen ja vajoan pohjaan, sattuu uimavalvojaksi joku työtön sohvaperuna Maikki, jolla on työkokemusta vaikka Ärrän kassana ja puhelinmyyjänä, ja joka osaa just ja just sukeltaa hiukan nenästä kiinni pitäen, ja joka on vain otettu kaupungille töihin uimavalvojaksi, koska jonnekinhan hänetkin pitää sijoittaa.

Myös hätäkeskuslaitoksella on toimistotyötä palkkatuella.

Siis Palolaitos

Alapeukuttajalle tiedoksi että siellä on nytkin joku palkkatuella. Aika usein ne on AMK-tutkinnon suorittaneita. Niihin on työhaastattelu, useampi hakee, yksi valitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa yksityinen hönöä palkkaisi, edes palkkatuella ;DDDDDDDDDDDDD

Tämän pohj.maisen hyvinvointiyhteiskunnan hyviä puolia on se, että yksinkertaisetkin otetaan välillä mukaan toimintaan. Työllistetään yhteiskunnan tuella.

On se hyvä, että AMK-tutkinnon suorittaneet saa edes vähän aikaa palkkaa.

Vierailija
184/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko aapee, että kirjoittaisit täällä viisauksiasi jos sukusi männäpolvilta olisi tuolla tavalla ajatellut?

Vierailija
185/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vapiskaa kaikki lukijat. Hönöllä on tunnukset!!!!

Se pääsee tietoihinne käsiksi hyvät naapurit ja sairaanhoitajat. Mikään ei ole hönöltä salassa.

Se odottaa onnellisena niitä päiviä, kun joudutte työttömiksi ja vararikkoon. Siitäs saitte, ähäskutti. Senkin pilkkakirveet, saatte maistaa työttömyyden katkeraa kalkkia. Talonne homehtuvat ja perintönne menettävät arvonsa. Kuulkaas kohta on kymmeniä tuhansia työttömiä partureita ja kampaajia, paperimiehiä ja kaupan alan ihmisiä. Sitten hönökin saa ihmisarvon tasa-arvoisena köyhänä.

ps

mites nuo sairaanhoitajat saisi työttömiksi.............sit ois täydellistä kurjuutta

sitä ootellessa

Vierailija
186/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hönöstelyä kirjoitti:

Se pääsee tietoihinne käsiksi hyvät naapurit ja sairaanhoitajat. Mikään ei ole hönöltä salassa.

Se odottaa onnellisena niitä päiviä, kun joudutte työttömiksi ja vararikkoon. Siitäs saitte, ähäskutti. Senkin pilkkakirveet, saatte maistaa työttömyyden katkeraa kalkkia. Talonne homehtuvat ja perintönne menettävät arvonsa. Kuulkaas kohta on kymmeniä tuhansia työttömiä partureita ja kampaajia, paperimiehiä ja kaupan alan ihmisiä. Sitten hönökin saa ihmisarvon tasa-arvoisena köyhänä.

ps

mites nuo sairaanhoitajat saisi työttömiksi.............sit ois täydellistä kurjuutta

sitä ootellessa

Mikä koulutus sulla on?

Minä pohjaan kirjoitukseni omaan kokemukseen ja talouslehtien kirjoituksiin.

Mitäs työssäkäyvät tekee omassa kuplassaan, menee mökille. Kannattaisi kyllä seurata talouslehtiä ja muuta ettei se elämä sitten yllättävästi muutu, jos tulee irtisanotuksi. Kannattaa ainakin säästää 2 kuukauden asumis- ja ruokarahat. Työttömyyskorvaus ei tule tilille samoin kuin palkka joka kuukausi.

Itse asiassa oli kirjoitus lehdessä eläkeläisten isosta määrästä ja miten se vaikutta tulevaisuudessa työpaikkoihin ja asuntoihin.

Vierailija
187/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hönöstelyä kirjoitti:

ps

sitä ootellessa

Oletko varma että hönö ei saa perintöä?

Vierailija
188/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hönöstelyä kirjoitti:

ps

sitä ootellessa

Osa hönöistä saa perinnöksi talon, osalla hönöistä on jo velkaa omasta asunnosta ja perinnöksi tulee hönö vanhemmilta toinen talo eli joillain hönöillä on sitten 2 asuntoa ja joillain hönöillä yksi asunto, koska he asuivat vuokralla.

Vierailija
189/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö odottelee perintöä.

Huutista ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
190/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hönöstelyä kirjoitti:

ps

sitä ootellessa

Osa hönöistä saa perinnöksi talon, osalla hönöistä on jo velkaa omasta asunnosta ja perinnöksi tulee hönö vanhemmilta toinen talo eli joillain hönöillä on sitten 2 asuntoa ja joillain hönöillä yksi asunto, koska he asuivat vuokralla.

Koska vuokra hönöt perivät talon ei omistusasunnossa asuvat hönöt saa perikunnan asuntoa myytyä, koska ei vuokrahönö joka perii asunnon toista asuntoa hommaa.

Vierailija
191/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hönöstelyä kirjoitti:

ps

sitä ootellessa

On vain yksi HÖNÖ

älä yleistä omaa olemustasi

Vierailija
192/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi hönöillä menee asuntomarkkinat melkoisen sekaisin kun sekä vuokrahönot, että omistusasunnossa asuvat hönöt perivät asuntoja. Toisilla on yksi asunto ja toisilla on sitten 2 asuntoa. Muuttotappiokaupungissa ei hönöjen perintöasunnoille ole ostajia. Lehdessä oli että asukkaita ei riitä kaikkiin asuntoihin.

Vierailija
193/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin

unohdin, että hönö on kateellinen kaikille omistusasujille, se maksaa vuokraa 800€/kk.

kyllä hönöä kirveleeeeeeeeeeeeeeee

Vierailija
194/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi hönöillä menee asuntomarkkinat melkoisen sekaisin kun sekä vuokrahönot, että omistusasunnossa asuvat hönöt perivät asuntoja. Toisilla on yksi asunto ja toisilla on sitten 2 asuntoa. Muuttotappiokaupungissa ei hönöjen perintöasunnoille ole ostajia. Lehdessä oli että asukkaita ei riitä kaikkiin asuntoihin.

Toivotaan ettei palvelualoilla työskentelevät hönöt menetä työpaikkaa, koska työmarkkinatuki ei riitä 2 asuntoon.

Vierailija
195/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Siis sulle on maksettu peräti kolme tutkintoa, mutta sekin on liian vähän?

Mites ne hoitajien tunnin kahvitauot verorahoista, joita on 20 vuotta pidetty? Ja kalliit sairaslomat itsestä ja lapsista?

Eiköhän ihan muutkin työntekijät pidä kahvitaukoja ja joskus ole kipeänä, kuin vain hoitajat.

Ei pidä esim. tuttavani kaupan alalla ei pidä ollenkaan enkä itsekään pidä palkkatukityössä.

Se on ihan teidän ongelmanne että suostuttu laittomaan toimintaan.

Kuule, se on pakko jos meinaa työpaikan pitää, työnantaja sanoo, että halukkaita työttömiä on jonoksi asti töihin tulossa.

Luuletko että kauppaan pääsee tuosta vain töihin, hakijoita on sadoittain.

Luuletko ihan tosissasi, että joka paikassa hoitajat pitää tunnin taukoja? Mä olen ollut useammassa paikassa lähihoitajana ja missään ei kyllä todellakaan ehditty pitää tunnin taukoja! Kahvitauko aamulla vajaa 10 min, ruokatauko 20 min ja iltapäivällä kahvitauko vajaa 10 min. Koko ajan tauolla oltava valmiudessa ja pakko lähteä kentälle jos joku hälyttää.

Vierailija
196/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin

unohdin, että hönö on kateellinen kaikille omistusasujille, se maksaa vuokraa 800€/kk.

Onneksi hönö on välillä ansiosidonnaisella ettei tarvi vuokran eteen koko ajan raataa.

Vierailija
197/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Mites ne hoitajien tunnin kahvitauot verorahoista, joita on 20 vuotta pidetty? Ja kalliit sairaslomat itsestä ja lapsista?

Eiköhän ihan muutkin työntekijät pidä kahvitaukoja ja joskus ole kipeänä, kuin vain hoitajat.

Ei pidä esim. tuttavani kaupan alalla ei pidä ollenkaan enkä itsekään pidä palkkatukityössä.

Kuule, se on pakko jos meinaa työpaikan pitää, työnantaja sanoo, että halukkaita työttömiä on jonoksi asti töihin tulossa.

Luuletko ihan tosissasi, että joka paikassa hoitajat pitää tunnin taukoja? Mä olen ollut useammassa paikassa lähihoitajana ja missään ei kyllä todellakaan ehditty pitää tunnin taukoja! Kahvitauko aamulla vajaa 10 min, ruokatauko 20 min ja iltapäivällä kahvitauko vajaa 10 min. Koko ajan tauolla oltava valmiudessa ja pakko lähteä kentälle jos joku hälyttää.

Uskon että yksityisellä, mutta julkisella ei.

Vierailija
198/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin

Onneksi hönö on välillä ansiosidonnaisella ettei tarvi vuokran eteen koko ajan raataa.

Palkkatuella saa kerättyä ansiosidonnaisen.

Vierailija
199/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko aapee, että kirjoittaisit täällä viisauksiasi jos sukusi männäpolvilta olisi tuolla tavalla ajatellut?

Kyllä. Vanhemmillani on ollut varaa elättää lapsensa. Ilman sosiaalitukia.

Vierailija
200/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että yksityisellä, mutta julkisella ei.

Olen ollut töissä sekä julkisella että yksityisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi