Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden köyhyys

Vierailija
26.10.2021 |

Uutisotsikko: Synttärirahat ruokaan, ei harrastuksia eikä lomamatkoja – tältä suomalaisperheiden köyhyys tuntuu nuorista: "Kateus ja syyllisyys ovat raskaita asioita"

Eikö aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä ettei ala tekemään lapsia jos ei ole siihen varaa? Yksi kersa maksaa helposti 100 t€ ja enemmänkin parinkymmenen vuoden jaksolla. Eli hyvinkin asuntolainan verran. Ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa.

Kommentit (249)

Vierailija
221/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö on yli 40v ja perustaa tulevaisuutensa vanhempiensa perinnön varaan. Ehkä hän sitten 70 vuotiaana pääsee ihmisten kirjoihin omistavaan luokkaan kuuluvana. On ne suuren ikäluokan vanhemmat säästäneet tuollekin vajaakykyiselle perinnön. Onkohan se perintö sitten homeinen asbestimurju, sen  aika näyttää!!

Lyhyt mies ei tule pidemmäksi vaikka olisi omistusasunto. Harmittaako? Onko naiset pidempiä kuin sä. Oletko manlet?

Hönö, mä olen nainen, ja ihan sopivan mittainen.

Lyhyt mies sä olet, alle 170 cm

Vierailija
222/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö on yli 40v ja perustaa tulevaisuutensa vanhempiensa perinnön varaan. Ehkä hän sitten 70 vuotiaana pääsee ihmisten kirjoihin omistavaan luokkaan kuuluvana. On ne suuren ikäluokan vanhemmat säästäneet tuollekin vajaakykyiselle perinnön. Onkohan se perintö sitten homeinen asbestimurju, sen  aika näyttää!!

Lyhyt mies ei tule pidemmäksi vaikka olisi omistusasunto. Harmittaako? Onko naiset pidempiä kuin sä. Oletko manlet?

Hönö, mä olen nainen, ja ihan sopivan mittainen.

Lyhyt mies, lyhyt mies, lyhyt mies. Oletko sä alkanut pukeutua naiseksi, kun et saanut oikeaa naista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet miehet ovat nolanneet hönön ;DDDDDDDD

Katsoneet nenänvarttaan pitkin????????

Vierailija
224/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LYHYT MIES EI SAANUT NAISTA, nyt se luulee olevansa itse nainen

Vierailija
225/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin vielä kirjoitti:

Moi lyhyt mies, ilmankos viihdyt täällä, kun et saa naista, on sulla edes miehen kielen käyttö.

Vierailija
226/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret asuu vuokralla, ja ehkä sinkut suurkaupungeissa. Mutta perheellinen keski-ikäinen hönö keskipienessä kaupungissa ;pppppppppp

Lyhyt mies on lyhyt mies vaikka kuinka hommaisi omistusasunnon. Naiset haluaa pitkän miehen.

Mun mies on 167cm ja mä olen pari senttiä pidempi. 😁 Miehellä kolmas pitkä suhde menossa, avioliitto mun kanssa on miehen toinen avioliitto. Ihme ajattelua, että kaikille naisille kelpaa vain pitkä mies ja lyhyet miehet jää ilman parisuhdetta.

Vierailija
227/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin vielä kirjoitti:

Hönö puheet on miehen puheita, koita nyt kasvaa pituutta, ei se omistusasunto auta.

Vierailija
228/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin vielä kirjoitti:

Niillä on varmaan omistusasunto, auto, työpaikka ja perintöjäkin tulossa! 

ÄO kuitenkin yli 120, ei alle 100 kuten hönöllä.

Vierailija
229/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret asuu vuokralla, ja ehkä sinkut suurkaupungeissa. Mutta perheellinen keski-ikäinen hönö keskipienessä kaupungissa ;pppppppppp

Lyhyt mies on lyhyt mies vaikka kuinka hommaisi omistusasunnon. Naiset haluaa pitkän miehen.

Mun mies on 167cm ja mä olen pari senttiä pidempi. 😁 Miehellä kolmas pitkä suhde menossa, avioliitto mun kanssa on miehen toinen avioliitto. Ihme ajattelua, että kaikille naisille kelpaa vain pitkä mies ja lyhyet miehet jää ilman parisuhdetta.

Saattaa osalle lyhyistä miehistä joku nainen jäädä mikä ei pitkille kelvannut.

Vierailija
230/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaiseva luku kirjoitti:

tämäkin vielä kirjoitti:

Niillä on varmaan omistusasunto, auto, työpaikka ja perintöjäkin tulossa! 

ÄO kuitenkin yli 120, ei alle 100 kuten hönöllä.

Ei omaisuus auta jos on lyhyt mies.

Vierailija
231/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se omistusasunto auta, noloa jos nainen on pidempi kuin mies.

Vierailija
232/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin kyllä mieluummin lyhyt mies kuin hönö.

-eri-

Vierailija
233/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien tekemättä jättäminen se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tuleekin. Enää ei synnytetä tarpeeksi veronmaksajia mm. tulevien sukupolvien eläkkeet jäävät maksamatta.

Vierailija
234/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se hieman keskituloista ärsyttää, kun on itse ensin opiskellut ja elänyt pienillä tuloilla, tehnyt töitä siinä sivussa koko ajan ja hankkinut sitä rahaa ja sitten hankkinut ne 1-3 harkittua lasta joihin katsoo rahojensa riittävän, laittanut lapsensa päiväkotiin ja mennyt takaisin töihin, maksaen tietysti korkeinta päivähoitomaksua ja täyttä hintaa kaikista palveluista. Sitten toiset, jotka eivät ole tehneet töitä vaan lähinnä niitä lapsia, saavat ilmaisen päivähoidon jne, valittaa ettei heillä ole varaa samaan elintasoon kuin keskituloisella ja kyllä heidän lapsensa kärsii ja yhteiskunnan pitäisi tehdä jotain. Kyllä, minuakin surettaa ne lapset jotka joutuvat köyhyydessä elämään. Ja kyllä, tiedän että joskus elämä ei mene niinkuin on suunnitellut, mutta pitäisi kai ihmisellä joku vastuu elämästään olla! Jos ei ole osannut hankkia rahaa, voi sitten opetella vaan tulemaan toimeen sillä vähemmällä. Pienituloisten työssäkäyvien ahdinkoa jaksan ymmärtää paremmin ja toivoisinkin että palkkatulo olisi kaikilla aloilla semmoinen että sillä tulee toimeen. Ei tarvitse pystyä suurperhettä elättämään, mutta edes ne kaksi lasta.

Minuapa ei ärsytä ollenkaan. Olen itse opiskellut kaksi tutkintoa siksi, että koin suurta mielenkiintoa näitä aloja kohtaan, teen mielelläni työtä, joka on antoisaa ja jonka koen mielekkääksi. Ja otan mieluummin hyvän palkan ja hyvän elintason, vaikka joudunkin maksamaan laskut itse (eipä ne laskut näillä tuloilla missään tunnu). Ei todellakaan ärsytä yhtään ajatella, että joku muu saa asioita ilmaiseksi sen vuoksi, että hänellä ei muuten ole rahaa. Eihän niillä sosiaalituilla kuitenkaan mitään hulppeaa elintasoa kustanneta, joten aika outoa keskituloisena kadehtia tuensaajia.

Kerrankin jotain järkeä tällä palstalla. Minä olen ollut riittävän älykäs hankkiakseni korkeakoulututkinnon ja myös onnekas, että sain töitä. Onneksi olen joutunut olemaan työttömänäkin. Nimittäin muuten en ymmärtäisi mistään mitään ja liittyisin typerien sosiaalitukien kadehtijoiden joukkoon. Ensinnäkin, korkeasti koulutettuna ja työssä käyvänä olet arvostettu ja sinulla on sosiaalinen elämä. Tämä on jo itsestään arvokasta. Selviät paremmin myös eteen tulevien ongelmien hoidosta, saat lainaa ym. Työttömänä olet yhteiskunnan pohjasakkaa. Ketään ei kehtaa edes nähdä, koska työttömyys on pahin leima yhteiskunnassa. Tulosi ovat niin pienet, että jokainen ruokailukin täytyy tarkkaan suunnitella. En tiedä miten olisin selvinnyt, jos perhe olisi silloin ollut.

Juuri samaa mieltä kahden edellisen kanssa. Keskituloisena tai vähän yli on ollut hyvin varaa päivähoitomaksut ym. En kadehdi yhtään pienituloisia.

Monessa muussa maassa se päivähoito oikeasti maksaa!

Meillä ei ole hulppeaa taloa tai leveää elintasoa, mutta oikein hyvään elämään on ollut varaa. Ei ole tarvinnut pihistellä mistään.

Nyt aikuisen lapseni tavoite on tulla hyväksi veronmaksajaksi.

Vierailija
235/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se omistusasunto auta, noloa jos nainen on pidempi kuin mies.

Kaikki nauraa

Vierailija
236/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Se on hönö lyhyt mies, sillä on noita hönö kirjoituksia muuallakin.

Sen lisäksi että se on lyhyt, sillä seisoo kaupassa niin että kaikki huomaa.

Vierailija
237/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien tekemättä jättäminen se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tuleekin. Enää ei synnytetä tarpeeksi veronmaksajia mm. tulevien sukupolvien eläkkeet jäävät maksamatta.

Ja perheiden tukeminen syrjäytymisen estämiseksi. Tavoite kai on, että kenestä vaan voi tulla mitä vaan. Ei se, että ihminen leimataan rupusakiksi jo lapsena. Siihen meillä ei ole varaa.

Vierailija
238/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Kukaan ei halua olla lyhyt mies

Vierailija
239/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Se on hönö lyhyt mies, sillä on noita hönö kirjoituksia muuallakin.

Sen lisäksi että se on lyhyt, sillä seisoo kaupassa niin että kaikki huomaa.

Sillä on vähän ongelmia, sillä seisoo väärässä paikassa, täällä palstalla se ei näy, siksi se kirjoittaa täällä noita hönö juttuja.

Vierailija
240/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, työpaikalla voitaisiinkin jutella kenellä on lyhyt mies eli kuuluu noloihin pariskuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän