Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden köyhyys

Vierailija
26.10.2021 |

Uutisotsikko: Synttärirahat ruokaan, ei harrastuksia eikä lomamatkoja – tältä suomalaisperheiden köyhyys tuntuu nuorista: "Kateus ja syyllisyys ovat raskaita asioita"

Eikö aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä ettei ala tekemään lapsia jos ei ole siihen varaa? Yksi kersa maksaa helposti 100 t€ ja enemmänkin parinkymmenen vuoden jaksolla. Eli hyvinkin asuntolainan verran. Ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa.

Kommentit (249)

Vierailija
201/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Siis sulle on maksettu peräti kolme tutkintoa, mutta sekin on liian vähän?

Mites ne hoitajien tunnin kahvitauot verorahoista, joita on 20 vuotta pidetty? Ja kalliit sairaslomat itsestä ja lapsista?

Eiköhän ihan muutkin työntekijät pidä kahvitaukoja ja joskus ole kipeänä, kuin vain hoitajat.

Ei pidä esim. tuttavani kaupan alalla ei pidä ollenkaan enkä itsekään pidä palkkatukityössä.

Se on ihan teidän ongelmanne että suostuttu laittomaan toimintaan.

Kuule, se on pakko jos meinaa työpaikan pitää, työnantaja sanoo, että halukkaita työttömiä on jonoksi asti töihin tulossa.

Luuletko että kauppaan pääsee tuosta vain töihin, hakijoita on sadoittain.

Luuletko ihan tosissasi, että joka paikassa hoitajat pitää tunnin taukoja? Mä olen ollut useammassa paikassa lähihoitajana ja missään ei kyllä todellakaan ehditty pitää tunnin taukoja! Kahvitauko aamulla vajaa 10 min, ruokatauko 20 min ja iltapäivällä kahvitauko vajaa 10 min. Koko ajan tauolla oltava valmiudessa ja pakko lähteä kentälle jos joku hälyttää.

Uskon että yksityisellä, mutta julkisella ei.

Olen ollut töissä sekä julkisella että yksityisellä.

Joo, olin työmarkkinatuella sairaalassa 7 kuukautta näin tauot omin silmin ja sairaalasta on lähtenyt hoitajia, koska eivät saaneet vakituista työpaikkaa, pelkkiä sijaisuuksia, heidän kanssa on myös juteltu.

Vierailija
202/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö on yli 40v ja perustaa tulevaisuutensa vanhempiensa perinnön varaan. Ehkä hän sitten 70 vuotiaana pääsee ihmisten kirjoihin omistavaan luokkaan kuuluvana. On ne suuren ikäluokan vanhemmat säästäneet tuollekin vajaakykyiselle perinnön. Onkohan se perintö sitten homeinen asbestimurju, sen  aika näyttää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Siis sulle on maksettu peräti kolme tutkintoa, mutta sekin on liian vähän?

Mites ne hoitajien tunnin kahvitauot verorahoista, joita on 20 vuotta pidetty? Ja kalliit sairaslomat itsestä ja lapsista?

Eiköhän ihan muutkin työntekijät pidä kahvitaukoja ja joskus ole kipeänä, kuin vain hoitajat.

Ei pidä esim. tuttavani kaupan alalla ei pidä ollenkaan enkä itsekään pidä palkkatukityössä.

Se on ihan teidän ongelmanne että suostuttu laittomaan toimintaan.

Kuule, se on pakko jos meinaa työpaikan pitää, työnantaja sanoo, että halukkaita työttömiä on jonoksi asti töihin tulossa.

Luuletko että kauppaan pääsee tuosta vain töihin, hakijoita on sadoittain.

Luuletko ihan tosissasi, että joka paikassa hoitajat pitää tunnin taukoja? Mä olen ollut useammassa paikassa lähihoitajana ja missään ei kyllä todellakaan ehditty pitää tunnin taukoja! Kahvitauko aamulla vajaa 10 min, ruokatauko 20 min ja iltapäivällä kahvitauko vajaa 10 min. Koko ajan tauolla oltava valmiudessa ja pakko lähteä kentälle jos joku hälyttää.

Uskon että yksityisellä, mutta julkisella ei.

Olen ollut töissä sekä julkisella että yksityisellä.

Joo, olin työmarkkinatuella sairaalassa 7 kuukautta näin tauot omin silmin ja sairaalasta on lähtenyt hoitajia, koska eivät saaneet vakituista työpaikkaa, pelkkiä sijaisuuksia, heidän kanssa on myös juteltu.

Olen ollut myös normaalilla sopimuksella yksityisellä puolella

Vierailija
204/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehden artikkeli oli typeryyksiä täynnä.

1. "Lapsilla ei ole mielestään varaa synttärijuhliin." Kellä ei ole varaa pikkulasten synttärijuhliin? Leipomalla, itse tekemällä ja poppareita paistamalla tarjoilut saa vähän yli kympillä. Varaa ei välttämättä ole konditoriakakkuihin ja leivoksiin, mutta ipanoiden juhliin on Ihan. Kenellä. Tahansa varaa. Aikuisten pihvi-finedining juomineen on ihan eri asia.

2. "Lapset ovat hyvin tietoisia perheensä tulotasosta." Lähde: joltaIn 8-vuotiailta kysyttiin, onko teidän perhe rikas, keskituloinen vai köyhä. Tätä ei mistään tarkistettu!!!

Oma 8-vuotias on kovasti toivonut pääsevänsä Harry Potter puistoon Floridaan(oli nähnyt YouTubessa). Sanoin, että tämän unelman toteuttamiseksi meidän pitää säästää rahaa, sillä ne huvipuistoliput, lennot ja majoitukset ym. ei ole halpoja. Lapsen mielestä olemme köyhiä, kun emme voi tuosta noin vaan lähteä. :D Saman lapsen mielestä yhden kaverin on pakko olla rikas, koska heillä on kotona aina Ben&Jerry’s-jäätelöä. Ihan en siis luottaisi 8-vuotiaan arvioon perheen tulotasosta. :D

Vierailija
205/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönö on yli 40v ja perustaa tulevaisuutensa vanhempiensa perinnön varaan. Ehkä hän sitten 70 vuotiaana pääsee ihmisten kirjoihin omistavaan luokkaan kuuluvana. On ne suuren ikäluokan vanhemmat säästäneet tuollekin vajaakykyiselle perinnön. Onkohan se perintö sitten homeinen asbestimurju, sen  aika näyttää!!

Hönönkin tulevaisuus on suurten ikäluokkien turvaama ;DDDDDDDDDDDD

Vierailija
206/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa meidän työpaikalla osa vakituisista työntekijöistä asuu vuokralla ja kaupan alalla vakituiset asuu paljon vuokralla, koska 2400 bruttotuloilla tai alle ei saa asuntolainaa. Eli miten se ihmisarvo sun mielestä meni?

Vierailija
207/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna& kumppanit syytävät kehitysapuun 1,2 miljardia!!!

Meillä on köyhiä omasta takaa.

Vierailija
208/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa meidän työpaikalla osa vakituisista työntekijöistä asuu vuokralla ja kaupan alalla vakituiset asuu paljon vuokralla, koska 2400 bruttotuloilla tai alle ei saa asuntolainaa. Eli miten se ihmisarvo sun mielestä meni?

Moni sinkkumies asuu vuokralla, koska ei ole puolisoa jolla vakituinen työpaikka tai tarvittavia säästöjä.

Vierailija
209/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40v hönö asuu vuokralla. Ja on kateellinen omistusasujille ;DDDDDDDDD semmoinen kettu, kun ei pihlajanmarjoihin ylety. Eikä asu edes kohtuuttomien asumisneliöiden aalueella.

Mutta kun se suurten ikäluokkien perintö odottaa.....................

Vierailija
210/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 70 000 miestä enemmän kuin naisia ikäluokassa 20 - 39.

Osa naisista haluaa vähintään 180 cm pitkän miehen eli lyhyt mies voi jäädä ilman puolisoa ja asuntolainaa.

Meidän työpaikalla on sinkkumiehiä ja vakituinen työ ja asuvat vuokralla. He ovat mukavia, se on pääasia.

Vierailija
211/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40v hönö asuu vuokralla. Ja on kateellinen omistusasujille ;DDDDDDDDD semmoinen kettu, kun ei pihlajanmarjoihin ylety. Eikä asu edes kohtuuttomien asumisneliöiden aalueella.

Mutta kun se suurten ikäluokkien perintö odottaa.....................

Taidat olla lyhyt mies, kun noin ketuttaa

Vierailija
212/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt mies kirjoittaa hönöistä. Oletko 170 cm tai alle?

Vierailija
213/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret asuu vuokralla, ja ehkä sinkut suurkaupungeissa. Mutta perheellinen keski-ikäinen hönö keskipienessä kaupungissa ;pppppppppp

Vierailija
214/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisiä ja muilla tuilla ylläpidetään tätä köyhyyden kierrettä. Ei ole tarpeen miettiä pitkäaikaistyöttömänä tai sairaseläkkeellä, että onko meillä varaa kuudenteen lapseen, etenkin kun viisi ekaa ovat erityislapsia. Kyllä yhteiskunta kustantaa, seiskalehti, kirkko, joulupuukeräys ja ties mitkä kuppajaiset käytetään kaikki hyväksi. Samalla siirretään oppi jälkipolville.

Lapsia tarvitaan, mutta ei näitä sukupolvesta toiseen tuella elävien sukujen lapsia. Hyvä raja olisi, että kolmannen lapsen jälkeen tuet eivät enää nousisi. Jonkin aikaa olisi kaaos, mutta uskon, että se ohjaisi ajan myötä järkevämpään perhesuunnitteluun nimenomaan näiden kroonisesti köyhien perheiden kohdalla. Kolme lastakin on jo iso perhe ja mikään yhteiskunnan ylläpitämä ihmisoikeus ei voi olla 7 lasta, 3 koiraa, gerbiili, marsu, tuetut lomat ja kaikki rahavirta valtion kukkarosta.

Tässä hyvä esimerkki köyhien ihmisarvon viemisestä. Ei uskoisi, että näin kylmiä ihmisiä on. Mutta koko ketjun alku kauhistuttaa.

Vierailija
215/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt mies ei tule pidemmäksi vaikka olisi omistusasunto. Harmittaako? Onko naiset pidempiä kuin sä. Oletko manlet?

Vierailija
216/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret asuu vuokralla, ja ehkä sinkut suurkaupungeissa. Mutta perheellinen keski-ikäinen hönö keskipienessä kaupungissa ;pppppppppp

Lyhyt mies on lyhyt mies vaikka kuinka hommaisi omistusasunnon. Naiset haluaa pitkän miehen.

Vierailija
217/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lyhyt mies asuu yksin

Vierailija
218/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko aapee, että kirjoittaisit täällä viisauksiasi jos sukusi männäpolvilta olisi tuolla tavalla ajatellut?

Kyllä. Vanhemmillani on ollut varaa elättää lapsensa. Ilman sosiaalitukia.

Se ei kai ole sinun ansiotasi. Silti katsot voivasi halveksia muita.

Vierailija
219/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt mies ei tule pidemmäksi vaikka olisi omistusasunto. Harmittaako? Onko naiset pidempiä kuin sä. Oletko manlet?

Onko sun naisystävä pidempi kuin sä? Oletteko nolo pariskunta?

Vierailija
220/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö, mä olen nainen, ja ihan sopivan mittainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan