Apua!! Äidin mies uhkaa jättää äidin minun takia!!
Äitini on naimisissa ollut muutaman vuoden mukavan miehen kanssa. Alussa minulla (olen 25) ja hänellä oli vähän riitaa, sillä ennen äidin ja miehen seurustelua äitini oli elänyt yksin jokusen aikaa. Tämä ja muutenkin koko lapsuuteni olemme olleet äidin kanssa kuin paita ja peppu. Minulla ei ole isää eikä sisaruksia.
Varmasti äitini ja mun suhde on jollai tapaa kieroutunut, sillä koen että äiti jotenkin hylkää minut tai ei rakasta. Varsinkin tämän miehen jälkeen meidän suhde on muuttunut. Äiti ei vietä enää aikaa niin paljon kanssani, eikä tietenkää voisikaan sillä käyn hänen luonaan vain pari kertaa kuukaudessa ja lomilla. Mutta jotenkin miehen tulo on saanut hänet etääntymään. Hän myös tiuskii. Ja tuntuu kuin hän ei haluaisi minua edes ikinä kotiinsa vierailulle enää.
Nyt sitten tämä mies väittää että meidän suhde on liian symbioottinen. Kuulemma liikaa olemme kahdestaan. En tajua. Olen ollut nyt jouluna reilun viikon lomalla heidän luonaan, joista 4 iltaa kavereiden kanssa ja loput siellä joulua viettämässä. Olen huomannut että sekä äidille että miehelle on kova pala jos käymme äidin kanssa saunassa. Eikös se ole iha normaalia että äiti ja tytär käy saunassa? Tai jos käyn äidin kanssa ulkona kävelyllä tai keskustassa kaupassa. Toki äiti tekee nämä asiat miehen kanssa yleensä, muta nyt lomalla onneksi myös minun kanssani. Ilmeisesti tämä on ongelma miehelle. Nyt hän uhkaa jättää äidin.
Pelkään että minun ja äidin välit nyt katkeaa enkä voi enää käydä heillä. En missää nimessä myöskään halua että he eroaa, sillä äiti on onnellinen. Voiko mies olla vain sairaalloisen mustasukkainen? Vai onko minun ja äitini suhde epänormaali?
Haluankin nyt kysyä mielipiteitä ja ennen kaikkea millainen suhde teillä on äitiinne/isäänne? Kuinka paljon vietätte kahdenkeskistä aikaa? Saatan
Perustaa tälle ihan uudenkin ketjun.
Kommentit (43)
Todella outo suhtautuminen joillain täällä aikuisen lapsen ja vanhemman suhteeseen. Mielestäni on ihan normaalia kyläillä puolin ja toisin, eikä todellakaan pitäisi haitata ainuttakaan osapuolta. Kyllä minä 26-vuotiaana naisena kyläilen vanhempieni luona, eikä kävisi mielessäkään, että heitä asia haittaisi. Varmaankin uusperhe/wt-sakin juttuja nämä, ettei haluta edes omaa lasta kylään.
Ymmärrän että ärsyttää jos notkut siellä päivätolkulla. Ja kai se oman vaimonsa kanssa haluaa joulusaunaan. Lisäksi sinussa voi olla ärsyttäviä ominaisuuksia jotka korostuvat maratonvierailulla. Myös äitiäsi.
En nyt ekaks jauhaisi mistään narsisteista tai mustasukkaisuuksista.
Mitä jos ottaisit ensi jouluna poikaystäväsi mukaan äitisi luo? Voisit mennä poikaystävän kanssa saunaan ja kaupungille shoppailemaan. Et olisi silloin niin kiinni äidissäsi. Ja äidin miehelläkin olisi varmaan mukavampaa, kun olisi juttuseuraa hänellekin.