Apua!! Äidin mies uhkaa jättää äidin minun takia!!
Äitini on naimisissa ollut muutaman vuoden mukavan miehen kanssa. Alussa minulla (olen 25) ja hänellä oli vähän riitaa, sillä ennen äidin ja miehen seurustelua äitini oli elänyt yksin jokusen aikaa. Tämä ja muutenkin koko lapsuuteni olemme olleet äidin kanssa kuin paita ja peppu. Minulla ei ole isää eikä sisaruksia.
Varmasti äitini ja mun suhde on jollai tapaa kieroutunut, sillä koen että äiti jotenkin hylkää minut tai ei rakasta. Varsinkin tämän miehen jälkeen meidän suhde on muuttunut. Äiti ei vietä enää aikaa niin paljon kanssani, eikä tietenkää voisikaan sillä käyn hänen luonaan vain pari kertaa kuukaudessa ja lomilla. Mutta jotenkin miehen tulo on saanut hänet etääntymään. Hän myös tiuskii. Ja tuntuu kuin hän ei haluaisi minua edes ikinä kotiinsa vierailulle enää.
Nyt sitten tämä mies väittää että meidän suhde on liian symbioottinen. Kuulemma liikaa olemme kahdestaan. En tajua. Olen ollut nyt jouluna reilun viikon lomalla heidän luonaan, joista 4 iltaa kavereiden kanssa ja loput siellä joulua viettämässä. Olen huomannut että sekä äidille että miehelle on kova pala jos käymme äidin kanssa saunassa. Eikös se ole iha normaalia että äiti ja tytär käy saunassa? Tai jos käyn äidin kanssa ulkona kävelyllä tai keskustassa kaupassa. Toki äiti tekee nämä asiat miehen kanssa yleensä, muta nyt lomalla onneksi myös minun kanssani. Ilmeisesti tämä on ongelma miehelle. Nyt hän uhkaa jättää äidin.
Pelkään että minun ja äidin välit nyt katkeaa enkä voi enää käydä heillä. En missää nimessä myöskään halua että he eroaa, sillä äiti on onnellinen. Voiko mies olla vain sairaalloisen mustasukkainen? Vai onko minun ja äitini suhde epänormaali?
Haluankin nyt kysyä mielipiteitä ja ennen kaikkea millainen suhde teillä on äitiinne/isäänne? Kuinka paljon vietätte kahdenkeskistä aikaa? Saatan
Perustaa tälle ihan uudenkin ketjun.
Kommentit (43)
Ei 25v lapsen pitäisi enää millään tavalla rajoittaa vanhempiensa elämää.
Kaksinaamaisuus taas hyvin esillä. Jos miehenne aikuinen (pian keski-ikäinen!) poika olisi häätämässä teitä miehenne luota niin todellakin kehottaisitte poikaa painumaan pikku hiljaa vittuun.
Ymmärtäisin jos tässä olisi kyse vielä vaikka 16v tytöstä, mutta aikuinen ämmä ei kestä kun äidillä on vihdoin mies.
Kuulostaa kovalta, mutta ottakaan nyt silmä käteen. 25-v. Monella sen ikäisellä on jo omiakin lapsia eikä elämä todellakaan pyöri sen ympärillä, että pääsee äidin kanssa saunaan kahdestaan.
Mies kokee olonsa ulkopuoliseksi eikä hyväksy omaa asemaansa vaan kokee olevansa ei-toivottu kolmas pyörä. Joko mies on vainoharhainen ja/tai sairaalloisen mustasukkainen ja/tai sairaalloisen omistushaluinen, tai sitten ap ja äiti eivät "osaa huomioida" miestä normaalilla tavalla vaan elävät kuplassa, johon kellään muulla ei ole asiaa. Vrt. esim. tilanne, jossa mies ja nainen rakastuvat eivätkä huomaa muuta maailmaa ollenkaan.
Äkkiseltään tulee mieleen, että mies on liian omistushaluinen, mikä kielisi jonkinlaisesta luonnehäiriöstä. Esim. narsisti haluaa eristää läheisensä muusta maailmasta, läheisen pitää omistautua vain narsistille. Narsisti tekee kaikkensa, että hänen valitsemansa läheinen katkoo välit muihin ihmisiin. Voiko siis miehellä olla narsistisia piirteitä?
Omalla äidilläni oli suhde nuoreen mieheen, kun olin teini-ikäinen. Myös tuo mies, vaikka melko tervepäinen ja mukava muuten olikin, koki meidät lapset uhkana ja "kiusana" hänen ja äitini suhteelle. Valitettavasti äiti valitsi usein tuon miehen ennemmin kuin meidät lapset. Sillä tavalla hän vahingoitti ikuisiksi ajoiksi meidän lasten suhtautumista häneen äitinä; itse en anna ikinä anteeksi sitä, miten hän priorisoi tuon suhteensa, joka sitä paitsi jäi lyhyeksi. Ehkä aloittajankin kannattaisi muistuttaa äitiään siitä, että äidin ja lasten välinen suhde on paljon arvokkaampi ja enemmän vaalimisen arvoinen kuin suhde mieheen, sillä valitettava fakta on, että kumppaneita tulee ja menee mutta omat lapset pysyvät.
No ei ole minun asia muistuttaa että lapsen ja vanhemman suhde on arvokas. Sen pitäisi olla itsestäänselvää. Jos se on ongelma että vietän äitini kanssa aikaa kun menen häntä moikkaamaan niin parempi olla menemättä. Yleensä kuitenkin ollaan koko porukka yhdessä, mutta joskus kyllä, niin kauhealta kuin se kuulostaakin, niin olen tunnin äidin kanssa kahdestaan. Se on kai sitten väärin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:12"]
Äkkiseltään tulee mieleen, että mies on liian omistushaluinen, mikä kielisi jonkinlaisesta luonnehäiriöstä. Esim. narsisti haluaa eristää läheisensä muusta maailmasta, läheisen pitää omistautua vain narsistille. Narsisti tekee kaikkensa, että hänen valitsemansa läheinen katkoo välit muihin ihmisiin. Voiko siis miehellä olla narsistisia piirteitä?
Omalla äidilläni oli suhde nuoreen mieheen, kun olin teini-ikäinen. Myös tuo mies, vaikka melko tervepäinen ja mukava muuten olikin, koki meidät lapset uhkana ja "kiusana" hänen ja äitini suhteelle. Valitettavasti äiti valitsi usein tuon miehen ennemmin kuin meidät lapset. Sillä tavalla hän vahingoitti ikuisiksi ajoiksi meidän lasten suhtautumista häneen äitinä; itse en anna ikinä anteeksi sitä, miten hän priorisoi tuon suhteensa, joka sitä paitsi jäi lyhyeksi. Ehkä aloittajankin kannattaisi muistuttaa äitiään siitä, että äidin ja lasten välinen suhde on paljon arvokkaampi ja enemmän vaalimisen arvoinen kuin suhde mieheen, sillä valitettava fakta on, että kumppaneita tulee ja menee mutta omat lapset pysyvät.
[/quote]
Paitsi että tässä on kyseessä suhde äidin ja aikuisen lapsen välillä. Eiköhän ap:n äitikin voi ajatella, että nyt tytär on aikuinen ja elää omillaan, hän voi keskittyä omaan avioliittonsa vihdoin. Ei aikuisten lasten äideille ole aina pelkästään ihanaa, kun lapsi tulee päiväkausiksi "kotiin". Se sotkee rutiinit ja totutun elämän.
Miksi sinne saunaan pitää juuri äidin kanssa päästä? Eikö sulla ole ikävä omaa poikaystävää, kun ette 10 päivään näe? Aika pitkä aika aikuisella olla äidin helmoissa.
10 päivän vierailu on todella pitkä. Rakastan äitiäni, mutta olisimme ilmiriidassa jos niin kauan pitäisi yhdessä aikaa viettää.. eikä äitini avomies jaksaisi niin kauan minua nurkissaan, se on selvä. Ymmärrän tämän täysin, en itsekään haluaisi että meillä olisi joku niin pitkään. Viikonlopun pituinen vierailu olisi varmasti ok kaikille.
Jos melkein puolet kuusta viettää toisen kotona, niin kyllä se on melko pitkä aika.
Mä olen 23v ja näen äutiäni vähintään kerran viikossa. Ei ole kukaan valittanut.
Miehessä vika ihan selvästi. Itselleni lapsi menee aina miehen edelle.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:12"]
[/quote]
Paitsi että tässä on kyseessä suhde äidin ja aikuisen lapsen välillä. Eiköhän ap:n äitikin voi ajatella, että nyt tytär on aikuinen ja elää omillaan, hän voi keskittyä omaan avioliittonsa vihdoin. Ei aikuisten lasten äideille ole aina pelkästään ihanaa, kun lapsi tulee päiväkausiksi "kotiin". Se sotkee rutiinit ja totutun elämän.
[/quote]. On aikaa keskittyä miehen kanssa olemiseen jos tyttö käy kaksi kertaa kuussa äitiään tapaamassa ja jouluna. Älkää ihmetelkö jos ootte vanhainkodissa yksin. Niin makaa kun petaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:45"]
Miehessä vika ihan selvästi. Itselleni lapsi menee aina miehen edelle.
[/quote] Mulle ei ole selkeästi auennut se 'vika' miehessä, mikä se on? Kuulemma vain ap:n tarinan. Totuus lienee se, että miehen mielestä 25v on ihan liian riippuvainen äidistään, edes saunaan ei kykene ilman äitiä. Kuitenkin kykenee olemaan omasta poika ystävästään tuskitta erossa. Jospa ap on se sairaalloisen mustasukkainen?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:08"]Äiti ei vietä enää aikaa niin paljon kanssani, eikä tietenkää voisikaan sillä käyn hänen luonaan vain pari kertaa kuukaudessa ja lomilla.
[/quote]
Ymmärksinkö nyt ihan oikein, että käyt siellä ihan jatkuvasti joka vapaalla suurinpiirtein ja heillä ei ole omaa aikaa ja ihmettelet kun siitä tulee vähän konfliktia?
Mies on sairaalloisen mustasukkainen ja luultavasti hyvin omistushaluinen. Sinä häiritset miehen luomaa kuplaa ja olet uhka. Siksi käyttäytyy kuin kusipää
Ap on sairaalloisen mustasukkainen ja luultavasti hyvin omistushaluinen. Mies häiritsee ap:n luomaa kuplaa ja on uhka. Siksi ap käyttäytyy kuin kusipää.
Nythän tiedämme asiasta vain toisen, luultavasti kiillotetun puolen. Sinähän voit olla hyvinkin rasittavaa seuraa, jos et ole vielä katkaissut napanuoraa. Ehkä äitisi haluaa vihdoin elää omaa aikuista elämäänsä nyt kun sinäki olet jo aikuinen? Oman vaimoni sisko, nyt jo kolmekymppinen, taantuu teiniksi äitinsä seurassa. On muuten ärsyttävää, vaikka vain sivusta katsoen...
Tämä tilanne voi tulla vain niille, jotka eivät ymmärrä kunnioittaa toisen ihmisen henkilökohtaista tilaa ja itsemääräämisoikeutta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:45"]Miehessä vika ihan selvästi.
[/quote]
Tässä av:n filosofia pähkinänkuoressa.
1) Sitä panettaa, ja tyttären vierailu estää/rajoittaa seksiä.
2) Se on ihastunut sinuun, ja toivoo ettet olisi niin paljon näkyvissä.
3) Se on ihastunut sinuun ja haluaisi "lämpimämmät" välit.
4) Muuten vaan idiootti, läheisyysriippuvainen, omistushaluinen ja mustasukkainen sekopää.
41v m
Terve suhde, kun kiristää erolla jos nainen ei käytännössä hylkää omaa lastaan. Vastaavassa tilanteessa mies saisi kenkää jos jotain noin typerää sanoisi.