Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymys, hirveä väsymys - muita?

Vierailija
31.12.2024 |

Onko muilla niin älytöntä väsymystä,

että voisi vain loppuelämänsä nukkua? Mikä tämän syy on??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute ? B-vitamiininpuute ? Masennus ?

Vierailija
2/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aiheellista käydä otattamassa veriarvot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin----> verikokeisiin.

Vierailija
4/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentsu.

Vierailija
5/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun sokerihiilarimätöt nostaa pitkäaikaista sokeriarvot ja siksi väsyttää. 

Vierailija
6/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reilusti C-vitamiinia. Vesiliukoiset vitamiinit eivät varastoidu elimistöön.

Vierailija
7/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena rintasyöpä. Ennen kuin se todettiin olin pari vuotta kuolemanväsynyt eikä vastustuskyky toiminut ollenkaan vaan sairastuin joka lunssaan.

Keski-iässä iski taas outo väsymys, mutta ei se onneksi ollut syöpää, vaan ferritiini-raudan puute. Siihen jouduin syömään yli vuoden mittaisen lääkekuurin. Hidasta nostaa arvot oikeisiin lukemiin. Silloin väsytti niin kovasti, että kerrrankin nukuin 1 vrk. yhteen kyytiin.

Eräässä vaiheessa oli masennusta, kun mies kuoli. Olisin todellakin halunnut vain nukkua. Masennus väsyttää ihan oikeasti fyysisesti.

Näitä alkaisin sinuna tutkimaan ensin. Lycka till!

Vierailija
8/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro taustoja. Minkä ikäinen olet? Sairaudet, elömöntilanne? Kauan väsymys on kestänyt? Miten nukut?

Vierailija
9/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen talvi uuvuttaa. Etelän aurinkoloma voisi piristää.

Vierailija
10/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa paperille ap ruuat/juomat ,mitä yleensä nautit esim normiviikon aikana. Mene Finelin sivuille ja katso mien paljon tarvittavia vitamiineja +kivennäisaineita saat päivittäin . Lisäksi katso paljonko aikuisen ihmisin pitäisi saada.

itse olen 67v , ja syön terveellistä kotiruokaa, mutta olen pieniruokainen ja kulutus on vähäistä. Otan päivittäin b -monivitamiinia,d,c, foliren, magnesiumsitraattia, ja välillä myös sinkkiä ja seleenia. Siis ihan halpoja cittarin/prisnman tuotteita. En ole väsynyt enkä flunssassa koskaan. Ulkoilen jonkin verran.

Helppoa ja halpaa.

Vierailija
11/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yleisimmistä syistä on hiipivä esi-diabetes. Kannattaa siis miettiä

-olenko ylipainoinen

-liikunko tarpeeksi

-syönkö hyvin

Jatkokysymyksenä voisi olla:

-käynkö usein pissalla

-palelenko usein

-tuleeko helposti nälkä?

Painin itse juuri esi-diabeteksen ja orastsavan kihdin kanssa, tässä kohtaa siis on viitteitä verenpainetaudista ja munuaisten kuormittumisestsa ja orastavasta diabeteksesta. ongelmat on potentiaalisesti vakavia ja tässä kohtaa niihin pystyy vielä vaikuttamaan, niin että nyt on vaan pakko palauttaa aikaisemmat terveet ravinto- ja liikuntatottumukset ja pudottaa muutama kilo. 

Voihan noita vitamiineja popsia umpimähkään mutta lähes kaikkialla länsimaissa ja myös Suomessa ongelma ei melkein koskaan ole että saa jotain liian vähän, vaan se että kaikkea tulee liikaa. 

Vierailija
12/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mä nukun välillä 16h päivässä. Su kävin hereillä klo 8-11. Sitten menin jatkaa unia ja heräsin klo 23. Kävin kaupassa ja jotain nopeaa ruokaa ja takas nukkumaan klo 1. Ja ma nukuin töiden jälkeen klo 15-00, en ehtinyt kauppaan.

Että jooh, on liikkeellä..

Vierailija
13/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maannut kaksi viikkoa. Kamalaa

Vierailija
14/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noita vitamiineja popsia umpimähkään mutta lähes kaikkialla länsimaissa ja myös Suomessa ongelma ei melkein koskaan ole että saa jotain liian vähän, vaan se että kaikkea tulee liikaa. 

Tämä. Kerrottiin että USA:laisessa sairaalassa ei ole yhtään potilasta siksi että A-vitamiinia olisi liian vähän (köyhät ja narkit ei pääse sairaanhoitoon?). Mutta osastolla oli 8 sellaista jotka oli saaneet lisäravinteista liikaa A-vitamiinia. Sehän on rasvaliiukoinen. 

Lääketehtaiden logiikka on kauhea: Ne sanoo että x-vitamiinin puute aiheuttaa kuivaa ihoa, hiusten kiillottomuutta ja väsymystä sekä aivosumua. 

Ihminen lukee: jos syön enemmän x-vitamiinia iho on kuulas, hiukset kiiltää, piristyn ja pystyn keskittymään. => ostaa lisää x-vitamiinia mutta ei hoida masennusta.  

Seuraav apteekki: Y-vitamiinin puutos voi aheuttaa aloitekyvyttämyyttä ja apatiaa => as ostaa Y-vitamiinia mutta masennus ei vaan lähde....

Vierailija
15/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan tilata aika terkkarista. Ei ole normaalia toi 16 tuntia, ei edes talviunien aikaan. 

Vierailija
16/16 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiinin puute

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi