Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää uutta vuotta vaan kaikille muillekki :(

Vierailija
31.12.2014 |

Meidän uusivuosi ei eroa tänä vuonna mistään. Tili 0€ jääkaappi tyhjä. Ruuaksi puuroa. Oli tarkotus jää lapsille omat juhlat, sipsii ja namii ja muita herkkuja sit kattottaasii elokuvaa. Elokuvan myö voidaa kattoo mut kaik muj jääpi poies. :'( tekisin mitä vain et ees heil olis mukavaa! <3

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta luottokortilla... !!!
Olkoonkin että korkoa tulee, jopa kaksi euro tjs jos maksat heti pois kun lasku tulee. Eikö lastesi ilo ole parin euron arvoinen??

Ja sitäpaitsi ainakin visalla ostettaessa korko alkaa juosta vain silloin jos luottosummaa alkaa maksaa osissa. Eli jos ostat tänään satasella, laskun tullessa maksat koko summan, 100€, ei tule korkoa.

Vierailija
22/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hieno auto? Tuolla lainanlyhennyksellä olisi omani maksettu neljässä kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää se leffailta jonain toisena päivänä ja tehkää tänään yhdessä jotain muuta kivaa. Päivä se on huomennakin!

Vierailija
24/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:37"]Osta luottokortilla... !!!
Olkoonkin että korkoa tulee, jopa kaksi euro tjs jos maksat heti pois kun lasku tulee. Eikö lastesi ilo ole parin euron arvoinen??

Ja sitäpaitsi ainakin visalla ostettaessa korko alkaa juosta vain silloin jos luottosummaa alkaa maksaa osissa. Eli jos ostat tänään satasella, laskun tullessa maksat koko summan, 100€, ei tule korkoa.
[/quote]

Tätä mietin itsekin.
Luulen että ap:llä joko ei ole luottoa tai sitten luotot tapissa. Itsekin käytän visaa usein, onhan se korotonta kun maksaa kaiken heti takaisin.

Vierailija
25/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi! Makselin juuri laskuja ja katsoin että päivittäiskäyttötililläni oli 7000 e ja kaikkien tilien saldo näytti hieman yli 17 000 euroa, joista toki noin reilu tonni on toisen lapsen harrastustilirahoja.

En silti osta sipsejä koska ne ovat epäterveellisiä. :) Teen mieluummin ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. :) 

 

Vierailija
26/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:47"]

No voi harmi! Makselin juuri laskuja ja katsoin että päivittäiskäyttötililläni oli 7000 e ja kaikkien tilien saldo näytti hieman yli 17 000 euroa, joista toki noin reilu tonni on toisen lapsen harrastustilirahoja.

En silti osta sipsejä koska ne ovat epäterveellisiä. :) Teen mieluummin ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. :) 

 

[/quote]

Kyllä aina pistää mietityttämään, että mikähän siinä on että ihmiset tulevat ketjuihin kerskailemaan omilla jutuillaan. Jos joku murehtii rahojen olevan loppu kun palkka ei tullut, niin ilmestyy sakki kirjoittelemaan, miten heillä on säästössä niin ja niin paljon. Ok, miten tämä auttaa aloittajaa? Hyvä teille, mutta mikä teidän pointti näissä on?

Vähän sama kuin jos joku kertoo kotona/tuttavan kotona olevan aina sotkuista, niin vartissa sinne ilmestyy kymmenen viestiä, joissa matamit käyvät tarkasti läpi viikoittaisen siivousrituaalinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:47"]

No voi harmi! Makselin juuri laskuja ja katsoin että päivittäiskäyttötililläni oli 7000 e ja kaikkien tilien saldo näytti hieman yli 17 000 euroa, joista toki noin reilu tonni on toisen lapsen harrastustilirahoja.

En silti osta sipsejä koska ne ovat epäterveellisiä. :) Teen mieluummin ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. :) 

 

[/quote]

Kyllä aina pistää mietityttämään, että mikähän siinä on että ihmiset tulevat ketjuihin kerskailemaan omilla jutuillaan. Jos joku murehtii rahojen olevan loppu kun palkka ei tullut, niin ilmestyy sakki kirjoittelemaan, miten heillä on säästössä niin ja niin paljon. Ok, miten tämä auttaa aloittajaa? Hyvä teille, mutta mikä teidän pointti näissä on?

Vähän sama kuin jos joku kertoo kotona/tuttavan kotona olevan aina sotkuista, niin vartissa sinne ilmestyy kymmenen viestiä, joissa matamit käyvät tarkasti läpi viikoittaisen siivousrituaalinsa.
[/quote]

Joku vain provoaa.

Vierailija
28/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:28"]

Eikö ihmisillä ole edes muutamaa kymppiä säästössä? Itse olen opiskelija, mutta en ikinä päästä säästötilini saldoa alle tonniin. Tänä jouluna meni paljon rahaa, joten olen vastaavasti tehnyt pitkiä päiviä töissä koko joululoman, ettei tarvitse kajota vararahastoon.

[/quote]

 

Ei ole mistä säästää. Itse elän sairauseläkkeellä, siitä ei jää yhtään säästöön, olen joinakin kuukausina joutunut ottamaan lainaa elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun autolaina on 450 kuussa jos sulla on selvästikin taloudellisesti tiukkaa? Samalla rahalla voisit ostaa vanhan auton kerran kuussa...

Vierailija
30/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:28"]

Eikö ihmisillä ole edes muutamaa kymppiä säästössä? Itse olen opiskelija, mutta en ikinä päästä säästötilini saldoa alle tonniin. Tänä jouluna meni paljon rahaa, joten olen vastaavasti tehnyt pitkiä päiviä töissä koko joululoman, ettei tarvitse kajota vararahastoon.

[/quote]

 

Ei ole mistä säästää. Itse elän sairauseläkkeellä, siitä ei jää yhtään säästöön, olen joinakin kuukausina joutunut ottamaan lainaa elämiseen.

[/quote]

Tämäkin on asia, jota nämä säästökehujan eivät ota huomioon. Totta kai jos on mahdollista niin kannattaa säästää, mutta tuollainen "no mitäs et oo säästänyt, mullapa on tonni säästössää lälläslää" - on aivan typerää artikulaatiota.

Kuulostan nyt varmaan ehkä hölmöltä, mutta oletko koskaan harkinnut käydä esim. tapahtumissa keräämässä pulloja? Siitä nimittäin ihan oikeasti saa nopeastikin rahaa kerättyä. Joskus olen jutellut tällaista tekevän kanssa ja on sanonut, että kun ahkerasti sitä tekee niin saa vuosittain etelänmatkan niillä rahoilla. Saisitko esimerkiksi sellaisesta pientä ekstrarahaa? Nytkin uutenavuotena kadut täyttyvät tyhjistä pulloista ja tölkeistä, joita ihmiset jättävät jälkeensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka kaikki toiminu niinku kuuluukin joten ei tullu mieleen että just uutena vuotena kaikki menis toisin. Tilillä oli 400€ eli ei siis tyhjä ja tänään oli myös palkkapäivä (aina tullut ajallaan). Laina menee suoravelotuksena eli veti tilin miinukselle. Eli kyse ei ole omasta tyhmyydestä tai rahojen ryyppäämisestä. Raha liikkuu tililtä toiselle ja jos joku niinkuin nyt työnantaja mokaa niin joku siinä kärsii. Tässä tapauksessa me. Yhteyksissä häneen oltu ja rahan saan tilille vasta perjantai. Kiitos vaan kivoista kommenteista sekä myös niistä ei kivoista! ;)

Vierailija
32/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme tolla autolainalla. Vaihtakaa halvempaan tai kulkekaa bussilla. Ei tarvis valittaa.

..mutku pitää olla hienompi auto, ettei luulla persaukiseks. Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tyytyä ajelemaan jollain romulla koska työnantaja ei yhtenä kuukautena maksa ajoissa?
Me olemme muuten hyvin toimeen tuleva mutta on tää joulukuu joka vie varmasti enemmän rahaa ihan joka perheessä!

Vierailija
34/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei jää palkasta mitään säästöön ja kuvittelet kuitenkin, että sulla on varaa pistää 450 kuussa autolainaan, niin kyllä siinä on ehkä vähän omaakin vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi rahaa 126 € laskujen jälkeen tilille.Sain kaupasta nakkeja,lihapullia,ranskalaisia,perunasalaattia,patonkia,limua ja naksuja 13,90 € meni rahaa.jälkiruuaksi hedelmäsalaattia.

Vierailija
36/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
37/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:31"]Pitäisikö tyytyä ajelemaan jollain romulla koska työnantaja ei yhtenä kuukautena maksa ajoissa?
Me olemme muuten hyvin toimeen tuleva mutta on tää joulukuu joka vie varmasti enemmän rahaa ihan joka perheessä!
[/quote]

Ette ilmeisesti niin hyvin toimeentuleva kuin olet kuvitellut... Mihin sun palkka sitten menee kun säästöön ei jää? Vielä paremmin toimeentulevan esittämiseen? Suomessa on ihmisiä, joilla on oikeasti pienet tulot, mutta ilmeisesti sulla on vain kyse huonosta rahankäytöstä. Ehkä olisi aika tehdä uuden vuoden lupaus...

Vierailija
38/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:37"]Osta luottokortilla... !!!
Olkoonkin että korkoa tulee, jopa kaksi euro tjs jos maksat heti pois kun lasku tulee. Eikö lastesi ilo ole parin euron arvoinen??

Ja sitäpaitsi ainakin visalla ostettaessa korko alkaa juosta vain silloin jos luottosummaa alkaa maksaa osissa. Eli jos ostat tänään satasella, laskun tullessa maksat koko summan, 100€, ei tule korkoa.
[/quote]

Tätä mietin itsekin.
Luulen että ap:llä joko ei ole luottoa tai sitten luotot tapissa. Itsekin käytän visaa usein, onhan se korotonta kun maksaa kaiken heti takaisin.
[/quote]
Kaikilla ei ole luottokorttia. En minäkään ole semmosta koskaan hankkinut, eikä ole ollut tarpeenkaan. Ehkäpä ap:llakaan ei ole?

Vierailija
39/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikku reunahuomautus... Jos tilillä ei tarpeeksi katetta, suoravelotus EI onnistu! Eli jos tilillä on muka ollut 400 euroa ja lasku on ollut 450 euroa, niin ei se todellakaan ole mennyt tililtä!

Ja toisekseen, miksei siellä kaupassa voinut käydä eilen?

Vierailija
40/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:37"]Osta luottokortilla... !!! Olkoonkin että korkoa tulee, jopa kaksi euro tjs jos maksat heti pois kun lasku tulee. Eikö lastesi ilo ole parin euron arvoinen?? Ja sitäpaitsi ainakin visalla ostettaessa korko alkaa juosta vain silloin jos luottosummaa alkaa maksaa osissa. Eli jos ostat tänään satasella, laskun tullessa maksat koko summan, 100€, ei tule korkoa. [/quote] Tätä mietin itsekin. Luulen että ap:llä joko ei ole luottoa tai sitten luotot tapissa. Itsekin käytän visaa usein, onhan se korotonta kun maksaa kaiken heti takaisin. [/quote] Kaikilla ei ole luottokorttia. En minäkään ole semmosta koskaan hankkinut, eikä ole ollut tarpeenkaan. Ehkäpä ap:llakaan ei ole?

[/quote]

näyttäisi olevan tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme