Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat, vastatkaa toiselle uskovalle

Vierailija
31.12.2014 |

Miten te pääsette yli siitä ahdistuksesta että helvettiin joutuu ihmisiä? Miten sen tiedon kanssa pystyy elämään? Sehän on pahin uutinen kun mikään maanpäällä, että joku joutuu ikuiseen kidutukseen. Miten sen tiedon jälkeen pystyy elämään normaalia elämää? Tuntuu tosi ahdistavalta, varsinkin kun on suuri vaara että sinne joutuu tuttuja, mutta jokaisen ihmisen kohtalo ahdistaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole mikään kovin viisas vastaus, mutta se on käytännössä se mitä itse joudun tekemään kun en parempaakaan tiedä: minä yritän vaan olla ajattelematta sitä. Mutta kyllä se välillä pintaan puskee, varsinkin kun omat vanhempanikin suorastaan pilkkaavat kristinuskoa, ja sitten tulee ajatus että Raamatun mukaan he tulevat palamaan kuoleman jälkeen ikuisesti helvetin tulissa :( Kuitenkin rakastamiani, kunnollisia tavallisia ihmisiä ovat. 

Vierailija
2/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen.

Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, asia ahdistaa minuakin usein. Rukoilen läheisteni pelastumisen puolesta, ja Jumalalla on kyllä keinot herätellä ihmisiä pimeydestä. Tiedän todellakin tämän omakohtaisesta kokemuksesta :) Onneksi Herralle on kaikki mahdollista!

Vierailija
4/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin yritän vaan olla ajattelematta. Ensin tulee oma usko ja sitten oon myös puhunu raamatusta ja jumalasta muille ihmisille, tutuille, ystäville yms mutta taivaan isä valitsee omansa ja vain hänen armostaan voi uskoa itsensä autuaaksi. Jumala kirkastaa uskonasiat suruttomalle ihmiselle jos on sen aika. Yleensä suruton ihminen ei sitä huomaa ja hetki menee ohi.

Vierailija
5/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne ihmisiä joudu vaan ateisteja tai vääräuskoisia. Kyllä kaikki kristityt pääsevät taivaaseen. Eihän sodassakaan ammuta ihmisiä vaan vihollisia ja ateistithan ovat meidän ja uskontomme vihollisia.

Vierailija
6/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen mielihyvää kun naapurissa asuva rietasteleva ateisti yh tulee kärventymään helvetin tulessa ikuisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika karua olla ajattelematta. Mua ainakin ahdistaa tää asia suunnattomasti. Ikuisuus. 

Vierailija
8/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:26"]

Eihän sinne ihmisiä joudu vaan ateisteja tai vääräuskoisia. Kyllä kaikki kristityt pääsevät taivaaseen. Eihän sodassakaan ammuta ihmisiä vaan vihollisia ja ateistithan ovat meidän ja uskontomme vihollisia.

[/quote]

En minä ainakaan pysty pitämään esim sukulaisiani tai työkavereitani jotka eivät ole kristittyjä, mitenkään vihollisina. Ihmisiä he ainakin ovat, yhtä paljon kuin minä ja uskonsisaruksenikin. Tuntuu vaan jotenkin niin kauhean väärältä varsinkin se että se rangaistus on ikuinen, kun kuitenkin vain hyvin rajallisen elämän ajan on niitä syntejään tehnyt. Ja usein se ettei usko johtuu siitä ettei vaan pysty, ja sanoohan Raamattukin ettei kukaan tule Isän tykö ellei Isä itse häntä vedä, ja että jotkut on valmistettu vihan astioiksi joutumaan kadotukseen. 

Näitä jos liikaa miettii niin välillä alkaa ihan toivoa ettei kristinusko olisi totta ollenkaan, vaan joku uskonto joka antaisi kärsiä teoistaan tai vääristä uskomuksistaan vain tässä elämässä, eikä sentään enää ikuisesti kuoleman jälkeenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:29"]

Tunnen mielihyvää kun naapurissa asuva rietasteleva ateisti yh tulee kärventymään helvetin tulessa ikuisesti.

[/quote]

Tässä asiassa muuten ihmiskunta on kehittynyt hyvään suuntaan, nimittäin keskiajalla ihan oikeasti ihmiset ajattelivat, jopa oppineet ja kirkon viisaat, että yksi suurimmista taivaan iloista on saada katsella miten ne vääräoppiset kärventyy helvetissä. Nykyään sentään useimmat pitäää sellaista ajatusta kammottavana.

Vierailija
10/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tasan tiedä, mitä raamatussa tästä sanotaan, mutta itse uskon vakaasti näin: Helvettiä ei ole, koska Jumala ei hylkää ketään. Taivaaseen päästäkseen sielun pitää olla hyvä, ja taivaasta joutuu pois kun ei enää ole sitä. Maan päälle tullaan oppimaan hyväksi ja kuoleman aikana joku päättää kelpaako taivaaseen. Jollei kelpaa, sielu palaa takaisin maailmaan opettelemaan hyväksi. Tämä lohduttaa ainakin minua, enkä siksi pelkää kenenkään kuolemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile kaikkien läheistesi ja tuntemattomienkin puolesta, että he saisivat tulla uskoon. Ota tämä tavaksesi useasti ja ihan järjestelmällisesti niin saatat joku päivä kuulla kuinka ihmiset, joiden et luullut olevan kiinnostunut uskosta, onkin tullut uskoon. Kaikkien asioiden puolesta voi ja kuuluukin rukoilla, sillä Jumala kyllä kuulee rukoukset ja vastaa niihin ajallaan.

Vierailija
12/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Uskon myös että helvettiin joutuminen ei mene ihan niin kuin monessa kirkkokunnassa opetetaan. Uskon että taivaassa on monta asuinsijaa ja opetus ikuisesta helvetintulesta on hieman vääristynyt aikojen saatossa kun papit ja kuninkaat on halunnut alistas ihmisiä pelolla tottelemaan Jumalan lakia (joka siihen aikaan oli kuninkaan laki). Eli minun uskoni mukaan ne, jotka eivät ota Kristuksen sovitusta vastaan täällä maan päällä mutta eivät kuitenkaan tee anteeksiantamatonta syntiä eli pilkkaa Pyhää Henkeä vastaan, joutuvat itse sovittamaan syntinsä kuoleman jälkeen. Se ei ole kirjaimellisesti mikään tuli mutta henkisesti tuntuu siltä kun täysin ymmärtää syntinsä ja katuu niitä. En tiedä kuinka pitkä aika siihen menee, voi olla että jollain suorastaan se "ikuisuus", mutta lopulta piina loppuu ja ihminen on siitä vapaa. Eivät he todennäköisesti pääse silloinkaan itse Jumalan tykö, mutta taivaassa on kyllä muitakin paikkoja joissa voi olla. Varsinaiseen helvettiin paholaisen luo joutuvat (tai pääsevät) ne jotka sen itse ovat tietoisesti valinneet. Eli ovat tienneet täysin totuuden Jumalasta ilman mitään epäilystä mutta silti valitsevat paholaisen seuraamisen. Sellaiset ovat kyllä harvassa mutta varmaan joitakin löytyy silti.

Taivaassahan oli sota ennen maan luomista ja kolmasosa taivaan joukoista seurasi paholaista ja syöstiin taivaasta pois. Me olimme tuota taivaan joukkoa Jumalan henkilapsina ja valitsimme että seuraamme Kristusta. Niin me pääsimme tänne maan päälle koeteltaviksi ja saamaan fyysisen ruumiin ja meillä on myös mahdollisuus palata Kristuksen ja Isän luo kun teemme täällä oikeita valintoja.
En siis sure helvettiin joutuvien puolesta sillä uskon että Taivaan Isä on niin rakastava ja viisas että lopulta jokainen hänen lapsensa pääsee sinne minne itse haluaa ja missä on onnellisin.
Lisäksi uskon että niilläkin jotka eivät eläessään ole kuulleet Kristuksesta, annetaan se mahdollisuus kuoleman jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisia vastauksia. Mistä alapeukut aloituksessa? Mun mielestä ihan aiheellista miettiä asiaa. Ap

Vierailija
14/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihminen vielä joskus tajuaa, että Jumala ei tarvitse uskontoa eli oppia. Kukaan ei ole päättänyt meidän puolestamme, miten tulee elää. Sen voimme tehdä vain me itse. Jumala sallii erilaisuuden, uskonto ei. Uskonto on vain ihmisen keksimiä sääntöjä. 

Jumalan valtakunta on meidän keskellämme, ei jossain yläilmoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:26"]

Eihän sinne ihmisiä joudu vaan ateisteja tai vääräuskoisia. Kyllä kaikki kristityt pääsevät taivaaseen. Eihän sodassakaan ammuta ihmisiä vaan vihollisia ja ateistithan ovat meidän ja uskontomme vihollisia.

[/quote]

En minä ainakaan pysty pitämään esim sukulaisiani tai työkavereitani jotka eivät ole kristittyjä, mitenkään vihollisina. Ihmisiä he ainakin ovat, yhtä paljon kuin minä ja uskonsisaruksenikin. Tuntuu vaan jotenkin niin kauhean väärältä varsinkin se että se rangaistus on ikuinen, kun kuitenkin vain hyvin rajallisen elämän ajan on niitä syntejään tehnyt. Ja usein se ettei usko johtuu siitä ettei vaan pysty, ja sanoohan Raamattukin ettei kukaan tule Isän tykö ellei Isä itse häntä vedä, ja että jotkut on valmistettu vihan astioiksi joutumaan kadotukseen. 

Näitä jos liikaa miettii niin välillä alkaa ihan toivoa ettei kristinusko olisi totta ollenkaan, vaan joku uskonto joka antaisi kärsiä teoistaan tai vääristä uskomuksistaan vain tässä elämässä, eikä sentään enää ikuisesti kuoleman jälkeenkin...

[/quote]

 

Suosittelen sinua lukemaan "Conversations with God"- pääset ahdistuksesta ja saat uuden ulottuvuuden kristinuskoon.

Vierailija
16/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minua nyt niin paina tämä asia liikaa ainakaan. Saa olla iloinen siitä että itse on pelastunut. Toki se kuuluu kristinuskon perusajatukseen että julistetaan evankeliumia kaikille, juuri sen takia että kukaan ei joutuisi ikuiseen kadotukseen. Mutta tätä evankeliointiahan ei kukaan tee omissa voimissaan, vaan Pyhän Hengen voimassa. Ihminen itse on itsekäs ja ajattelee että joutukoot ihmiset helvettiin, sama se mulle. Mutta Pyhä Henki ihmisessä saa aikaan sen että suree niiden puolesta jotka ovat menossa kadotukseen. Mutta ei sen takia kannata yöunia menettää. Voi vain rukoilla ihmisten puolesta. Toki on äärimmäisen surullista jos vaikka oma isä ei usko.

Vierailija
17/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:40"]

Aika erilaisia vastauksia. Mistä alapeukut aloituksessa? Mun mielestä ihan aiheellista miettiä asiaa. Ap

[/quote]

Alapeukut siksi että minusta ateistina olisi parempi jos me jokainen toimisimme tässä elämässä siten että tämä elämä ja maailma olisi mahdollisimman hyvä paikka mahdollisimman monelle meistä emmekä käyttäisi aikaamme ja energiaamme OMAN, mahdollisen, taivaspaikan varmisteluun ja toisten tuomitsemiseen kadotukseen. 

Vierailija
18/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on olemassa sellaista helvettiä mistä yleensä puhutaan, konkreettista kärsimysten tulijärveä. Toisaalta taas ei kenenkään ole pakko kai mennä kristittyjen jumalan luo kuoltuaan, jollei halua. Luulen siis että ihmisen vapaa tahto toimii siinä asiassa minne haluaa kuoleman jälkeen mennä mikäli mitään kuolemanjälkeistä elämää on olemassakaan. En ole siitä varma kun en ole itse nähnyt. Mitään monimutkaista en pysty kuolemanjälkeisestä elämästä ajattelemaan juuri tuon takia, oma uskoni on niin rajallinen että pitää ensin nähdä itse se homma. 

 

 

Vierailija
19/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ahdistaa muakin tollanen. Mutta turha sitä on murehtia kun ei sille voi mitään, voi vain rukoilla että mahdollisimman moni pelastuisi.

Vierailija
20/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:24"]Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen.

Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään.
[/quote]

Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. (Matt.25:41)

Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.  … 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.  15. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. (Ilm.20:10, 14-15)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi