Ärsyttää kun ex ei maksa
lapsistaan penniäkään! Elarit tulevat kelalta. Isä ei osta syntymäpäivä- taikka joululahjoja, ei osallistu harrastuksiin eikä vaatehankintoihin. Silloin kun vielä lapsiaan tapasi epäsäännöllisesti niin minun piti maksaa heidän kaikkien uimahalli-/muut sisäänpääsymaksut ja syömiset että suostui viemään. "Saat kaikki tuet joten elatus kuuluu sulle!"Vaan eipä näillä 153€/kk lapsia elätetä kunnolla. Olen ottanut lainaa että saan lapsille kunnon välikausi- ja talvivaatteet hankittua ja harrastukset maksettua vaikka töissä käynkin. Olen niin katkera, miten on mahdollista että aikuinen ihminen pesee kokonaan kätensä lastensa elatuksesta?
Te, jotka saatte kelalta elatustukea, osallistuuko etävanhempi lahjoihin, harrastuksiin, vaatteisiin tai viekö leffaan tms??
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:53"]
Saan elarit Kelalta, eksä ei maksa penniäkään. Hänellä alkaisi elatusvelvollisuus kesäkuussa, mutta on jo ilmoittanut, ettei aio maksaa mitään. Kuulemma meinaa kitkutella edelleen opiskelijana tms, ja vaikka tekisi pimeitä töitä niin ei anna mulle mitään. Synttäri- ja joululahjat ostaa, noihin budjetoi 10-20e/kerta. Mulle kelpaisi lapselle kirppisvaatteetkin, mutta ei, hän ei periaatteesta osta yhtään mitään. Saan kyllä itsekin kaiken tarpeellisen haalittua, ei siinä, mutta lapsi ei edes käy eksän luona eli hän ei joudu omaankaan kotiinsa ostamaan mitään. Jopa mummot ja muut sukulaiset ostavat lapselle juttuja ihan muuten vain.
Paras oli, kun joskus oltiin yhdessä kaupassa ostamassa eksälle ruokaa tms, mitä nyt olikaan. Kysyin, että ostatko lapselle vaikka pillimehun (oli kesä ja kuuma), niin "ei ole varaa". Ok. Ostin sitten itse.
Perustelee juurikin samoin kuin ap:n eksä, eli koska saan elatusmaksut niin hänen ei kuulu maksaa mitään. Eikä sinänsä kuulukaan, mutta en voi ymmärtää tuota ajatusmaailmaa... Miten kenellekään voi olla ongelma ilahduttaa joskus omaa lastaan jollain ylimääräisellä.
[/quote]
Aiemmin elareita maksaneena ymmärrän oikein hyvin tuota ajatusmaailmaa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:51"]
Jos lapsen isä ei maksa elatusta, varaa aika lastenvalvojalle. Siinä voi tulla aikamoinen vääntö oikeudessa asti, kun vanhempien elatuskyky punnitaan. Joka tapauksessa, molemmat on elatusvelvollisia kykynsä mukaan. Oikeuden päätöksellä sitten elatusmaksut vaikka ulosottoon - ja johan alkaa mies maksamaan. On se nähty maailman sivu, että jos näistä ei ole mustaa valkoisella ja käräjäoikeuden päätöstä, niin elatusvelvolliset miehet pakoilevat velvollisuuksiaan.
[/quote]
Alkaa alkaa jos sattuu olemaan maksukykyä tai "maksukykyä", älkääpä nielaisko ennenkuin ruiskahtaa senkin ahneet lortot.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:53"]Saan elarit Kelalta, eksä ei maksa penniäkään. Hänellä alkaisi elatusvelvollisuus kesäkuussa, mutta on jo ilmoittanut, ettei aio maksaa mitään. Kuulemma meinaa kitkutella edelleen opiskelijana tms, ja vaikka tekisi pimeitä töitä niin ei anna mulle mitään. Synttäri- ja joululahjat ostaa, noihin budjetoi 10-20e/kerta. Mulle kelpaisi lapselle kirppisvaatteetkin, mutta ei, hän ei periaatteesta osta yhtään mitään. Saan kyllä itsekin kaiken tarpeellisen haalittua, ei siinä, mutta lapsi ei edes käy eksän luona eli hän ei joudu omaankaan kotiinsa ostamaan mitään. Jopa mummot ja muut sukulaiset ostavat lapselle juttuja ihan muuten vain.
Paras oli, kun joskus oltiin yhdessä kaupassa ostamassa eksälle ruokaa tms, mitä nyt olikaan. Kysyin, että ostatko lapselle vaikka pillimehun (oli kesä ja kuuma), niin "ei ole varaa". Ok. Ostin sitten itse.
Perustelee juurikin samoin kuin ap:n eksä, eli koska saan elatusmaksut niin hänen ei kuulu maksaa mitään. Eikä sinänsä kuulukaan, mutta en voi ymmärtää tuota ajatusmaailmaa... Miten kenellekään voi olla ongelma ilahduttaa joskus omaa lastaan jollain ylimääräisellä.
[/quote]
Ketä kiinnostaa ENTISET lapset?
72, miksi ymmärrät? Eksäni ei tosiaan laita omista rahoistaan yhtään mitään lapseen. Onko siinä jokin ajatus, että jos hän ostaa lapselle paidan niin se on mulle plussaa? Vai häh?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:38"]
Meillä on viisi lasta ja avioero tulossa. Minulla netto noin 2600euroa kuukaudessa ja vaimo opintotuella. Nyt vaimo vaatii minulta vähintään 1000euroa kuukaudessa elatusmaksuja. Mielestäni tuo kuulostaa aika suurelta summalta. Pitäisikö suostua vai alkaa käräjöimään?
[/quote]
Hullu olet jos tuon vapaaehtoisesti maksat, siis mieti nyt vähän.
mitäs pahaa se lapsi on tehnyt? täällä nyt porukka sitä mieltä, että lähi saa elarit niin se riittää. sen kummemmin sukupuolirooleihin kantaa ottamatta onko äiti tai isä se lähi, minusta olette idiootteja! kenelle tahansa voi tilapäisesti tulla taloudellisesti hyvin tiukka, odottamaton iso remontti iso lasku tai muuta vastaavaa. kuvitellaan, että lapsi tarvitsee välttämättä uudet talvihaalarit. lähivanhemmalla ei nyt ole rahaa ja pyytää talvihaalareihin rahaa etältä. no etähän ei tietenkään anna, koska hänellä ei siihen ole velvoitetta. näin siis ainakin. palstalaisten mukaan.
kuka tilanteesta kärsii eniten? mielestäni ehdottomasti viaton lapsi! jos mielestänne on oikein pitää lasta koston välineenä, niin kasvakaa aikuisiksi älkääkä koskaan enää lisääntykö.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:38"]Meillä on viisi lasta ja avioero tulossa. Minulla netto noin 2600euroa kuukaudessa ja vaimo opintotuella. Nyt vaimo vaatii minulta vähintään 1000euroa kuukaudessa elatusmaksuja. Mielestäni tuo kuulostaa aika suurelta summalta. Pitäisikö suostua vai alkaa käräjöimään?
[/quote]
Käräjät. Et maksa kuin korkeintaan 600-800€. Muista painottaa mittakaavaetua, eli että viisi lasta tulee suhteessa halvemmaksi kuin kaksi tai kolme lasta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:06"]
Mielestäni lapsille on parempi että jompi kumpi hakee yksinhuoltajuutta jos välit on kovin tuylehtuneet. Ei tarvi sitten riidellä ainakaan tapaamisista jne. Meillä kun isä ei aluksi ehtinyt lapsia tavata niin lapset päättivät olla tapaamatta isää ja niin on nyt menty hyvin ja nuyorimmainen täytti just 18v.
Hirveän itsekkäitä juttuja täältä saa lukea, kun lasten pitäis tyhjällä pärjätä. Miten te aikuiset miehet kehtaatte valittaa jostain 200 tai alle elari kuluista? Eikö yhtään oikeesti hävetä? Mikä mies sellanen on joka ei lapsiaan halua elättää? Sellane ihminen ei ole ansainnut nimitystä isä tai äiti, sellanen ihminen ei ole lapsensa rakkauden arvoinen jolle oma napa on tärkeämpi kuin oma lapsi. Ei tulisi mieleenkään ostaa viinaa, tupakkaa, käydä elokuvissa, ravintoloissa tms jos se raha OLISI LAPSILTANI POIS!
[/quote]
Elarithan ovat juuri se etävanhemman osuus lapsen kuluista. Ei hävetä jos elarit maksaa kuten kuuluu.
Ja sen jälkeen ostan ihan hyvillä mielin viinaa,tupakkaa, käyn ravintolassa, teen ihan mitä haluan omilla rahoillani eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.
[/quote] Ja sen enempää et omista lapsistasiko välitä? Et ikinä vie mihinkään, et muista synttärinä/jouluna jne. Mä elän lapsilleni 24/7! Mielestäni se pitää niin ollakin kun kerran olen heidät ihan vapaaehtoisesti tähän maailmaan tehnyt.
[/quote]
Minäpä en yhtään ole tehnyt enkä halunnut, minua kusetettiin kieron hutsun toimesta.
Hoitakoon lapset se joka on ne tähän maailmaan puskenutkin.
Olen vantaalainen.lastenvalvojalle 6 kk jono.nro 2
Kannattaa miettiä, kenen antaa ruikkia siemeniä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 21:38"]Meillä on viisi lasta ja avioero tulossa. Minulla netto noin 2600euroa kuukaudessa ja vaimo opintotuella. Nyt vaimo vaatii minulta vähintään 1000euroa kuukaudessa elatusmaksuja. Mielestäni tuo kuulostaa aika suurelta summalta. Pitäisikö suostua vai alkaa käräjöimään? [/quote] Käräjät. Et maksa kuin korkeintaan 600-800€. Muista painottaa mittakaavaetua, eli että viisi lasta tulee suhteessa halvemmaksi kuin kaksi tai kolme lasta.
[/quote]
Ja VIISI mukeloa piti ehdottomasti meidän veronmaksajien iloksi ruikkia?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:24"]
mitäs pahaa se lapsi on tehnyt? täällä nyt porukka sitä mieltä, että lähi saa elarit niin se riittää. sen kummemmin sukupuolirooleihin kantaa ottamatta onko äiti tai isä se lähi, minusta olette idiootteja! kenelle tahansa voi tilapäisesti tulla taloudellisesti hyvin tiukka, odottamaton iso remontti iso lasku tai muuta vastaavaa. kuvitellaan, että lapsi tarvitsee välttämättä uudet talvihaalarit. lähivanhemmalla ei nyt ole rahaa ja pyytää talvihaalareihin rahaa etältä. no etähän ei tietenkään anna, koska hänellä ei siihen ole velvoitetta. näin siis ainakin. palstalaisten mukaan. kuka tilanteesta kärsii eniten? mielestäni ehdottomasti viaton lapsi! jos mielestänne on oikein pitää lasta koston välineenä, niin kasvakaa aikuisiksi älkääkä koskaan enää lisääntykö.
[/quote]
Vaan entä jos sillä etällä on tiukkaa ja sanoo ettei ole rahaa maksaa elareita ? Tuskinpa onnistuu maksuvapaa kuukausi kun siihen ei ole velvoitetta vaan piankin on vouti ovella. Joten ihanpa taidat itse olla joko idiootti tai elät jossain sadussa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:23"]
Meillä on viisi lasta ja avioero tulossa. Minulla netto noin 2600euroa kuukaudessa ja vaimo opintotuella. Nyt vaimo vaatii minulta vähintään 1000euroa kuukaudessa elatusmaksuja. Mielestäni tuo kuulostaa aika suurelta summalta. Pitäisikö suostua vai alkaa käräjöimään?
[/quote]
[/quote] Viidestä lapsesta tonni? HALVALLA pääset jos vaimo tuohon tyytyy. Ex maksaa lapselleen 580ekk (meillä siis yksi lapsi).
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:23"]
Mielestäni lapsille on parempi että jompi kumpi hakee yksinhuoltajuutta jos välit on kovin tuylehtuneet. Ei tarvi sitten riidellä ainakaan tapaamisista jne. Meillä kun isä ei aluksi ehtinyt lapsia tavata niin lapset päättivät olla tapaamatta isää ja niin on nyt menty hyvin ja nuyorimmainen täytti just 18v.
Hirveän itsekkäitä juttuja täältä saa lukea, kun lasten pitäis tyhjällä pärjätä. Miten te aikuiset miehet kehtaatte valittaa jostain 200 tai alle elari kuluista? Eikö yhtään oikeesti hävetä? Mikä mies sellanen on joka ei lapsiaan halua elättää? Sellane ihminen ei ole ansainnut nimitystä isä tai äiti, sellanen ihminen ei ole lapsensa rakkauden arvoinen jolle oma napa on tärkeämpi kuin oma lapsi. Ei tulisi mieleenkään ostaa viinaa, tupakkaa, käydä elokuvissa, ravintoloissa tms jos se raha OLISI LAPSILTANI POIS!
[/quote]
Elarithan ovat juuri se etävanhemman osuus lapsen kuluista. Ei hävetä jos elarit maksaa kuten kuuluu.
Ja sen jälkeen ostan ihan hyvillä mielin viinaa,tupakkaa, käyn ravintolassa, teen ihan mitä haluan omilla rahoillani eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.
[/quote] Ja sen enempää et omista lapsistasiko välitä? Et ikinä vie mihinkään, et muista synttärinä/jouluna jne. Mä elän lapsilleni 24/7! Mielestäni se pitää niin ollakin kun kerran olen heidät ihan vapaaehtoisesti tähän maailmaan tehnyt.
[/quote]
Minäpä en yhtään ole tehnyt enkä halunnut, minua kusetettiin kieron hutsun toimesta.
[/quote] Miks otit kieron hutsun etkä käyttänyt järkeäsi? Teoistaan pitää vastata!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:12"] Ei tarvi etän osallistua yhtään mihinkään. Ei varsinkaan sinun hommaamiisi hankintoihin, itsehän hän voi ostaa lahjat ihan sopivaksi katsomallaan summalla tai jos ilkeää olla ostamatta niin oma asiansa. Ja saman varmaan saisit vaikka maksaisikin itse keskimääräisillä tuloilla, helpottaisiko sua sitten jos itse maksaisi vaikket siitä kostuisi? Tulot täytyy olla hemmetin pienet että vapautuksen saa ja tulee kelalta. Oikeastiko luulet että voit ostaa millaiset vaatteet haluat ja laittaa mihin harrastuksiin vaan ja esittää laskun etälle? Itse olen etä, ja kelalta tulee elatustuki, joitain lahjoja olen ostanut ihan omasta tahdosta, ja jonkin harrastusmaksun maksanut. Mutta pistää vituttamaan että ollaan kinuamassa vaatemenoihin ja mihin tahansa kuin se olisi joku automaatti että minun pitää maksaa mitä on milloinkin satuttu ostamaan. Ostan vaatteita silloin kun eteeni tulee alesta sopivia -törkeätä on yrittää maksattaa minulla puolia 30e vaatteista, kun ei itsellänikään ole enkä osta yli 10e vaatekappaletta. [/quote] Jaa, noin se varmaan minunkin lasten isä ajattelee ettei hänen etänä tarvitse osallistua yhtään mihinkään. Ei tarvitse lapsia nähdä eikä niistä millään tapaa huolehtia kun on etä, lähivanhemman homma. Ne lapset ovat YHTEISIÄ, niistä huolehtiminen ja elatuksenkin kuuluisi olla yhteistä vaikkei vanhemmat yhdessä olisikaan. ap [/quote] Yhteisiä, mutta silti sinun omassa käytössä? Olen nainen, mutta en silti ymmärrä miksi exän pitäisi elättää toisen perheen lapsia. Eri asia jos ovat vuorotellen viikon molemmilla, silloinhan raha ei edes liiku ja rahanahne nainen saa ihan itse ansaita elantonsa. Ap sujuvasti myös unohtaa lapsilisät yh-korotuksineen ja sen että hänen kuuluisi käyttää myös omia rahojaan lapsiin.
[/quote] KÄYTÖSSÄ?????? Pervoko olet? Miten kukaan NAINEN voi kirjoittaa mitään noin täysin tökeröä. Hyi oksetus!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] mutta panna kyllä sitä hutsua halusit. miesmäiset jutut sulla!
mistä nämä idiootit palstalle oikein tulee...
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote] Viidestä lapsesta tonni? HALVALLA pääset jos vaimo tuohon tyytyy. Ex maksaa lapselleen 580ekk (meillä siis yksi lapsi).
[/quote]
Ex on tyhmä tai tienaa enemmän kuin 2600 käteen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:06"] Mielestäni lapsille on parempi että jompi kumpi hakee yksinhuoltajuutta jos välit on kovin tuylehtuneet. Ei tarvi sitten riidellä ainakaan tapaamisista jne. Meillä kun isä ei aluksi ehtinyt lapsia tavata niin lapset päättivät olla tapaamatta isää ja niin on nyt menty hyvin ja nuyorimmainen täytti just 18v. Hirveän itsekkäitä juttuja täältä saa lukea, kun lasten pitäis tyhjällä pärjätä. Miten te aikuiset miehet kehtaatte valittaa jostain 200 tai alle elari kuluista? Eikö yhtään oikeesti hävetä? Mikä mies sellanen on joka ei lapsiaan halua elättää? Sellane ihminen ei ole ansainnut nimitystä isä tai äiti, sellanen ihminen ei ole lapsensa rakkauden arvoinen jolle oma napa on tärkeämpi kuin oma lapsi. Ei tulisi mieleenkään ostaa viinaa, tupakkaa, käydä elokuvissa, ravintoloissa tms jos se raha OLISI LAPSILTANI POIS! [/quote] Elarithan ovat juuri se etävanhemman osuus lapsen kuluista. Ei hävetä jos elarit maksaa kuten kuuluu.
Ja sen jälkeen ostan ihan hyvillä mielin viinaa,tupakkaa, käyn ravintolassa, teen ihan mitä haluan omilla rahoillani eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista. [/quote] Ja sen enempää et omista lapsistasiko välitä? Et ikinä vie mihinkään, et muista synttärinä/jouluna jne. Mä elän lapsilleni 24/7! Mielestäni se pitää niin ollakin kun kerran olen heidät ihan vapaaehtoisesti tähän maailmaan tehnyt. [/quote] Että oikein 24/7. Istut heidän kanssaan päiväkodissa tai koulussa, potkit palloa harrastuksissa ja yöt nukut vieressä. Eiköhän todellisuus ole 2 tuntia per arkipäivä kun asiaa alkaa tarkemmin miettimään.
[/quote] Lapseni voivat soittaa minulle mihin vuorokauden aikaan tahansa , olen jatkuvassa "hälytysvalmiudessa" . Olen heidän äitinsä ja äitinä minulla on tämä velvollisuus!Ja ihan käytännössäkin olen läsnä n 14h/vrk.
Saan elarit Kelalta, eksä ei maksa penniäkään. Hänellä alkaisi elatusvelvollisuus kesäkuussa, mutta on jo ilmoittanut, ettei aio maksaa mitään. Kuulemma meinaa kitkutella edelleen opiskelijana tms, ja vaikka tekisi pimeitä töitä niin ei anna mulle mitään. Synttäri- ja joululahjat ostaa, noihin budjetoi 10-20e/kerta. Mulle kelpaisi lapselle kirppisvaatteetkin, mutta ei, hän ei periaatteesta osta yhtään mitään. Saan kyllä itsekin kaiken tarpeellisen haalittua, ei siinä, mutta lapsi ei edes käy eksän luona eli hän ei joudu omaankaan kotiinsa ostamaan mitään. Jopa mummot ja muut sukulaiset ostavat lapselle juttuja ihan muuten vain.